Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr váltó hézagolás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dnepr váltó hézagolás

    Hali!
    Éppen a hézagolással játszottam ma...Hogy jutottam idáig? Ki nem derült ok miatt 2 héte összeakadt a váltóm menet közben , ennek az eredménye: letört 1 fog a 3. fogaskerekemről.
    Emiatt szereztem 1 jó állapotú bontott váltó csoporttengelyt kapcsológyűrűkkel együtt...Az enyémen már úgyis eléggé lógtak a fogaskerekek így az egészet akartam egyben cserélni. De a probléma ezután kezdődött...az új tengely csapágyfelülettől-csapágyfelületig 1,5 mm rel hosszabb! Emiatt a külső léptetővillám állandóan félig bekapcsolt állapotban tartja a 3. fokozatot és csak belűről kifelé tudok hézagolni ( a régi tengelyen 2 mm -es hézagológyűrű van...és az újhoz is ilyen volt...csak hozzátenném, hogy az új is egy működő váltóból lett bontva. Csináljak 0.5-ös hézagolást? A fogaskerék szélességek köszönőviszonyban sincsennek egymással. 2-3 tized különbségek vannak. Vagy javítsam ki esztergán a tengelyt? Ráadásul mintha a külső léptetővillám sem 90fokban állna...de eddig nem volt semmi gond vele, jele sincs, hogy feszülne...Elmondtam már az összes ruszki átkot, de haszna nincs...A váltó amúgy a rükverces Nyipró váltóm...
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 máj. 05, 22:40.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    #2
    Hali! Ilyennel már én is találkoztam... Esztergálni ne próbáld, csak kerámia késsel, mert üvegkemény a tengely felülete...
    wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A léptetővillát megpróbáljam derékszögelni? (az is segítene pár tizedet) Vagy öntvény és eltörik? Egyáltalán nem e lessz gond abból hogy visszaáltom? Mérges vagyok, mert rendesen összeraktam, új csapágyak beragasztva, letömítve, o gyűrűzve mindenütt, erre szét kell szednem mintha nem töltöttem volna el elég időt vele a multkor...
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Az utolsó váltó összerakásomnál 39 kellet szét szedni és összerakni a váltót, már a végén nem is ragasztottam .

        Komment


          #5
          Szia Wsievers?

          Megoldódott már a váltóproblémád? Ma ezt a képet találtam:
          Click image for larger version

Name:	M72 váltó.jpg
Views:	1
Size:	210.1 KB
ID:	134292

          Ebben a könyvben: http://veteran.forum.hu/letoltesek/k...os-konyve-146/

          Az ábra alapján úgy tűnik nekem, hogy szimmering helyett filcgyűrűket használtak és a csapágy elé olajterelő lemezt raktak, ami szovjet technikai sajátosság volt. ( A korabeli HAFE-s szovjet export hajtóművek is így készültek.)
          A csoportkeréknél pedig úgy látom, hogy labirinttal kombinálja a filcgyűrűt. Bizonyára a forgásirány olyan, hogy benttartja az olajat. Valószínűleg ugyanez a hatás (km-óra hajtás csiga) az, ami a másik végén viszont szivattyúz.

          Nem tudom, hogy létezik-e ebben a méretben (km-óra hajtás előtti csapágy) 2RS kivitelű? Az elvileg tömít annyira, hogy csak kissé engedi átszivárogni az olajat. Azt már a nemezgyűrű megfoghatja.

          Az ábrán úgy látom, hogy a hengergörgős egy esztergált hüvelyben van. Ha ehelyett tettél golyósat, akkor megoldás lehet - persze elegendő falvastagság esetén - új hüvely gyártatására, amiben elfér az itthon kapható csapágy is.

          Ha mindezeken már túl vagy, és megy a Dnyepr, akkor széles utat, ha nem, akkor sincs baj, ötlet az van bőven. Egyszer csak összejön!

          Üdv: CZsolti
          wsievers kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Megoldódott már a váltóproblémád?
            Még nem álltam neki...


            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            sapágy elé olajterelő lemezt raktak,
            Nekem ilyen nincs is...


            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            2RS kivitelű? Az elvileg tömít annyira, hogy csak kissé engedi átszivárogni az olajat.
            Erre gondoltam én is. Ukrán tuning Valószínú újra fogom esztergálni a tömítőfelületét a hardyvillának...
            A működést nem befolyásolja, ha pedig csizmában motorozok, csak a csizmaszár lesz olajos
            Jah és kössz szépen, ezt a képet, nem is láttam még eddig...
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Ezek szerint a Te váltód is ilyen? Egyáltalán nem voltam benne biztos benne, csak nagyon hasonlított arra a képre, amit küldtél.

              Sajnos ennek a nemeztömítésnek van egy átka: akkor tömít, ha olajos. És ha olajos, akkor ott szivárog valami.
              Ha a tömítőfelületet szabályozod, akkor javaslom a felköszörülést, vagy ha ez drága akkor az SKF javítóperselyét, amit csak fel kel húzni a kopott tengelyvállra, vagy agyrészre. Új generációs SKF SPEEDI-SLEEVE persely - SKF.hu/Termékek/Tömítések

              Az olajterelő lemez pedig világosan látszik a képen

              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A működést nem befolyásolja, ha pedig csizmában motorozok, csak a csizmaszár lesz olajos
              Jah és kössz szépen, ezt a képet, nem is láttam még eddig...
              A feltöltések között találtam a könyvet. Sok orosz motorszerkezet képe van benne.

              Komment


                #8
                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ezek szerint a Te váltód is ilyen?
                Nem egészen, mert az enyém rükverces.
                Click image for larger version

Name:	Dnepr-Matic MT-804.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	134314
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jan. 19, 10:27.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Na végre egy kép, aminek értem a szövegé.
                  Van még egy javaslatom: dupla ajakos tömítőgyűrű. Hasonló problémával küszködő törőegység hajtóműnél (kukoricaadapter) bevált.
                  wsievers kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hasonló problémával küszködő törőegység hajtóműnél
                    Az inkontinencia ruszki betegség.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Az inkontinencia ruszki betegség.
                      Pedig inkább mexikói női névként hangzik
                      Az említett hajtómű egyébként magyar volt. :S
                      zahi és kedvelte ezt.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X