Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr/Ural váltó MT-804 , Днепр/Урал КПП МТ-804

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dnepr/Ural váltó MT-804 , Днепр/Урал КПП МТ-804

    Szervusztok, gondoltam nyitok egy új topikot, amit ennek a sebváltónak szentelek. Mindenféle szerelési-, beállítási-, problémamegoldással kapcsolatos dolog jöhetne ide.
    Én jelenleg azon erőlködök, hogy cseppmentessé tegyem, most anyagbeszerzek épp, mindenféle O-gyűrűket, szimeringeket vadászok, és nemsokára egy esztergályoshoz is eljutok, reményeim szerint. Természetesen mindent az íróasztal és a laptop mögül álmodok meg, és hát tudjuk, hogy az elmélet és a gyakorlat nem szeretnek találkozni. De ezeket az erőfeszítéseim, majd dokumentálva felteszem ide.
    Mindenek előtt egy kérdés: a kihajtó tengelyen található négy darab csúszó csapágyból (remélem így hívják őket) az egyik bronz (a 4. sebesség fokozat) a másik három vajon mi?
    És vajon miért csak a bronz perselyen vannak olajvágatok? Ezekre csak kíváncsi vagyok, hátha van valaki, aki mindenre tudja a választ

    Click image for larger version  Name:	MT_804_floating bush.jpg Views:	1 Size:	422.6 KB ID:	214196

    Arra gondoltam, hogy elkészíttetném ezeket a csapágyakat, a minél pontosabb illeszkedés miatt. Félek az utólag megrendelt, kétes eredetű csapágyakat hiába tenném be.
    Jó helyen keresgélek, ha a szinter-bronz illetve szinter-acél csapágyakat nézem a neten?
    pl: https://www.csapagy.hu/siklocsapagya...22_27_22_23566

    Igen tudom, ez egy kicsit túlgondolása a dolgoknak, valószínű ezzel van a legkevesebb probléma ennél a váltónál. Eleve kopó alkatrész, elég újat rendelni és cserélni.

    Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 okt. 05, 16:20.

    #2
    Hát, ha már ilyen nagy a csend, írok:

    Csúszócsapágy, siklócsapágy, persely...szerintem mindegyik jó elnevezés.

    Eltérő anyagok: bronz és acél? Az Izs 49 szintén orosz. Rendeltem hozzá a kuplungkosárhoz a tengelyre perselyt és acélt küldtek. amikor láttam,hogy nem bronz, azt hittem becsaptak...aztán kiderült, hogy nem, az az Izs-nél tényleg acél...A Pannóniánál, Csepelnél bronz.
    Szerintem mindegyik jó, az acél nyilván keményebb, de ez nem feltétlenül előny, hiszen acél csúszik az acélon esetben mindkét érintkező fél jobban kopik, így a tengely is, amit sokkal drágább újra legyártani...
    Szerintem az ilyen perselyeknél ezért előnyösebb a bronz, de nem kell szinterbronz, ha olajban futnak a kerekek. (Ezek beleérnek az olajba?)

    Szerintem jobb ha van rajta olajhorony, de nem feltétlenül szükséges, nem tudom, miért csak az egyiken van.

    Kész csapágyat venni jó dolog, mert tudod, mi az anyaga, és mérethelyes. (Tömeggyártásban készül, így olcsóbb is lehet, mint a legyártott...)
    A gond az lehet, hogy ezek az értékek mm-ben írt névleges értékek, aminek van egy tűrése is.
    A fogaskerekek furatainak, és a tengelynek is van egy tűrése. Az illeszkedő alkatrészek együttes tűrései adják az illesztést, ami lehet laza, átmeneti, ill. szoros, hova mi kell.
    Szemben az utángyártott alkatrészekkel, abban nem vagyok biztos, hogy ennek az orosz vasnak az illesztési rendszere kompatibilis a megvásárolt csapágyakéval.
    A hosszuk miatt biztos, hogy kell majd esztergálni, de lehet, hogy az átmérőjükön is kell dolgoznia az esztergályosnak.

    Az oroszok szörnyű dolgokat tudnak művelni, pl. az Izs első teleszkópjába egy 33 m-es szimering kell, SKF katalógusban keresni felejtős...utángyártottat vettem...
    zahi kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      tengelyre perselyt és acélt küldtek.
      Egy picit alaposabban megnézed lehet,hogy acélgyűrűbe öntött...galvanizált csapágyfém,az utóbbi időben ez a divat .Jobb mert a felülete lágy és jobban csúszik az acélon ,hátránya ha lekopik a lágy rész megeszi az acélt,viszont igazad lehet ma olcsóbb előállítani.
      zahi kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Egy picit alaposabban megnézed lehet,hogy acélgyűrűbe öntött...galvanizált csapágyfém,az utóbbi időben ez a divat .Jobb mert a felülete lágy és jobban csúszik az acélon ,hátránya ha lekopik a lágy rész megeszi az acélt,viszont igazad lehet ma olcsóbb előállítani.
        A Dnerp-ét nem ismerem, az Izs-é acél kívül-belül. Lehet, hogy ki is cserélem bronzra. Koptatja a kuplung kosár belsejét is, meg a tengelyt is. Mindegyik kurrens darab, inkább kopjon a bronz persely. (Izs-re már alig lehet találni még használható egysoros kuplung kosarat...)
        Ha a Pannoniára jó a bronz, az Izs-re is jónak kell lennie...
        zahi és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #5

          Szervusztok!

          A szinter szót hallva leginkább a porfestés jut az eszünkbe,pedig jelen esetben a szinterezett perselyekre vonatkozik a szó.A különböző fémporokból és adalékokból összesajtolt és hőkezelt,különböző geometriájú,-jelen esetben persely,alkatrészek porkohászati eljárással készülnek,melyek anyagába kenőanyagként grafit is kerül,szerkezetük porózus.Az gyártástechnológiáról a feltöltött anyagban olvashattok.

          Üdvözlettel:Che (Forrás:Gépipari Gyártástechnológiák II.-Forgácsnélküli mechanikai technológiák Mészáros György,Varnyú Ferenc 2011 SZTE JGYPK)
          Titus, martonzsolt és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A szinter szót hallva leginkább a porfestés jut az eszünkbe,pedig jelen esetben a szinterezett perselyekre vonatkozik a szó.A különböző fémporokból és adalékokból összesajtolt és hőkezelt,különböző geometriájú,-jelen esetben persely,alkatrészek porkohászati eljárással készülnek,melyek anyagába kenőanyagként grafit is kerül,szerkezetük porózus.
            Kérném szépen én a traktoroktól tudok kiindulni. A JD sok helyen használ ilyen perselyt, főleg a fordulat nélküli helyeken: királycsapszeg függőcsapszeg stb.
            Ott az a tapasztalat hogy qrva drága, és akkor jön a ravasz magyar paraszt aki megoldja ócsóba amiről kiderül hogy drága, mert kieszi a persely házát is és akkor felfúrják gyártanak hozzá csapszeget, perselyt és utána mocskosul megbecsülik azt az esztergályost aki ehhez később is gyárt perselyt és csapszeget viszonylag sűrűn.

            Komment


              #7
              martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Mindenek előtt egy kérdés: a kihajtó tengelyen található négy darab csúszó csapágyból (remélem így hívják őket) az egyik bronz (a 4. sebesség fokozat) a másik három vajon mi?
              És vajon miért csak a bronz perselyen vannak olajvágatok? Ezekre csak kíváncsi vagyok, hátha van valaki, aki mindenre tudja a választ

              Nevezzük őket talán siklócsapágynak ... Szerintem azért van a legmagasabb fokozat fogaskereke alatt bronz persely , mert itt a legkisebb a módosítás a IV. fogaskerék pár esetében , ergó itt a legkisebbi a fordulatszám különbség a kihajtó (!) tengely és a fogaskerék között , amikor a többi fokozat közül bármelyik is be van kapcsolva . Vagyis , a nyomaték módosítás is kicsi , így a radiális terhelések is . Tehát elegendő a puhább fém , olajzó horonnyal a külső paláston , vagyis úszó ágyazásúra kreálva (!) . A többi helyre készített "szinterfém" , vagy bevonatos csapágy (gondolom a kerékbe fixen illesztve , és nem úszó ágyazással ! ) a nagyobb radiális terhelés miatt szükséges . Ezeket kiváltani nem gyári alkatrésszel nehézkes , esetleg az öntöttvas persely kerülhet szóba (hasonlóan porózus , kenőanyag megtartó struktúrája van a szinter anyagokhoz ) , furatában olajzó hornyokkal (ami ugye nem látszik) , méretre dörzsölve . (a bepréselés után a kerékben megmunkálva , hogy a fogazattal koncentrikus, egytengelyű legyen .) . Találkoztam olyan kényszerolajzású sebességváltóval is , ahol a legmagasabb fokozat szabadonfutó fogaskereke alatt semmilyen (!!!!) csapágy sem volt .

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X