Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnyepr vezérlés beállítás jelőlés nélküli fogas kerékkel

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dnyepr vezérlés beállítás jelőlés nélküli fogas kerékkel

    Ki tudna segíteni abban hogyann tudnék vezérlést beállítani egy jelölés nélküli Dnyepr motorkerékpáronn
    Vagy ha egy rajza lenne nagyonn örülnék neki. Valamint ha szembe állok a motorral melyik az 1- es henger?
    Köszönöm a segítséget.

    #2
    Nem ismerem a gépet,de a felső holtponton lévő dugattyúnál zárnia kell a szelepeknek.
    zahi és maradona67 kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Felső holtpont szelepváltás.....
      Che, Fergusson és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Felső holtpont szelepváltás.....
        Ott a pont ! És akkor nem lőttél nagyon mellé . A vezérmű kerekek úgy is pozícionálva vannak , egy egész fogat meg már túl sok tévedni ...Na Persze ... . Az lenne a tuti , ha valaki egy vezérlési diagramot feldobna ide , te meg az elérhető legjobb ,a hozzá legközelebb eső helyzetbe raknád össze . Vagy fokoló tárcsát is csinálsz ?
        Én egy URAL -al piszmogok , és sajnos most olyat tapasztaltam , hogy FHP -ban nincs semmi foghézag , AHP-ban meg tizedek .... talán görbe , vagy elfordult a főtengő , esetleg a "szakszerű" szerelés miatt görbe a vezértengely ... Remélem hamarosan kiderül ...
        maradona67, Fergusson és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Valahol olvastam, és most meg is néztem az én fogaskerék páromon, hogy a vezérműtengely ékje balra néz a főtengely fogaskerék ékje jobbra. Pont ellentétesen és vízszintesen.
          Beszéljen a kép:

          Click image for larger version

Name:	DSCN4524.JPG
Views:	451
Size:	618.9 KB
ID:	214869
          maradona67 és zahi kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Köszönöm a fotót. Ez Dnyepr vagy Ural fogaskerékpár ?

            Komment


              #7
              Ja bocs : Dnepr MT11
              maradona67 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Tessék, bütyökprofil és vezérlési diagramm M-72höz, a gyári tervrajzról. Megvan a teljes sorozat, bár sokat nem ér vele senki, tájékoztató jellegű csak. Az enyém is 2 foggal odébb van, mint a jel...Iván magánkívül volt az örömtől hogy ilyen gépen dolgozhat...és összevissza verte jelekkel az összes mozgó alkatrészt.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 nov. 20, 10:52.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  talán görbe , vagy elfordult a főtengő , esetleg a "szakszerű" szerelés miatt görbe a vezértengely ... Remélem hamarosan kiderül ...
                  Egyszerűbb a történet. A fogaskerék nem kerek, hanem elipszis. A szakszerű vezérmű szerelés kilós kalapáccsal/baltával(az utóbbi azért, mert az van a szerszámkészletbe gyárilag) történik. A kalapáccsal való ütlegelés a kristályvázán kívül mindíg mindennek használ. Szóval kalapács és ívhegesztő...nem véletlen hogy az utóbbiból az egyik Ural könyv elején gyorstalpaló van.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    Kössssz !

                    Sajnos a főtengő volt a ludas , ami ráadásul , nem is igazán javítható , hiszen a "mester" a retesz hornyot ékpályaként (!...) hasznosította , a kúpon is igazított reszelővel , hogy nehogy felszoruljon a helyére a lend.kerék ... (viszont frankón beleér a hátsó csapágyház csavarokba , amikbe egy szál biztosító drót bolyong hébe-hóba) ! így a főtengő 90% -ig kuka , (csak a sonkák használhatóak ) , a lendkerék és a vezérlés fogaskerék a vez.tengelyen, szintén kuka , mert a horony sarkában repedt , vez .tg. kopott , az e. csapágyház ki van verődve .... És ráadásul még tegyük hozzá , hogy a vas a muszkáktól emigrált hozzánk nem túl régen ! A hengerek mélyen rozsdásak , a dugó megragadt , a hengerfej felemás , és törött , az egyik himbából hiányzik az állító csavar , gyertyamenet vasperselyel... . A blokkház a dinamófelfogatásnál széthenkelve , egy nem rávaló generátor ráberhelve .... A karbikból a fele cucc hiányzik . Ennyit az orosz szakemberekről , és a magyar vevők istenadta tehetségéről , hogy messziről ki tudják szúrni azt , hogy melyik rozsdaboglya a legnagyobb szemét , és azt piaci áron meg is veszik , hogy később már a deficitre hivatkozva sajnálják a "pézt" a tisztességes alkatrészekre ....

                    Komment


                      #11
                      A kúpot az enyémen is felszabályoztam( a lendkerékben, és csináltam mestertüskét is a csiszoláshoz), de még bőven van hely mögötte. A "horony sarkában megrepedt" vezérmű kereke öntöttvas. Tűrésezve volt régen, hogy milyen tengelyre megy fel, mivel az nem fog tágulni, akárhogy melegíted. A gyári karbikat dobd el messzire. Beállíthatatlan a síktolattyús cucc. A K-37hez meg nem kapsz semmit. Valami normális motorét tegyél fel, minimum Izsét. A vezértengelyen 1-2 tized még nem kopás. A szelepemelő tőkék szoktak gyönyörű hullámosra kopni, azt fel lehet esztergálni(ha még azután nem esik ki a helyéről). Az első csapágyház egy mókás dolog...nem tudom hogy képzelték azt az 1mm falvastagságú perselyt. A hengert visítva 80-asra fel lehet fúrni, (akkor már ne tompítsál becsapódást a hengerrel semmi merevebb tárgyhoz)amúgy 79mm a felső túlméret,78mm a gyári. (ebben van 4 lépcső) Blokkot találni nem lessz egyszerű, kiváltképp ha egy régebbi modellé kell.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 nov. 20, 23:47.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X