Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr K750 kuplung probléma

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dnepr K750 kuplung probléma

    Segítséget kérnék a motoromhoz. Összeraktam, új főtengely dugó, hengerfúrás stb... Ezekkel nincs is gond, de a kuplunggal viszont igen is van.

    Szétszedés előtt semmi baja nem volt, kiemelt kézzel és sebességváltáskor is kiemelt. Azonban most összerakás után nem jó sehogy se. Megpróbálom behúzni és félúton odarántja a bowdent is. Váltókar mozdítása esetén szinte semmi nem mozdul. Ha a kart benyomom akkor se emel ki rendesen, de nem is tudom annyira benyomni, mint előtte. Semmi nem jó és nem értem, hogy miért.

    A segítségeket előre is köszönöm.

    #2
    Olyan mintha a kiemelő pálca lenne rövid.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      A kuplung is új? ?

      Komment


        #4
        Nem, az nem új. De a pálcát az előző tulaj szépen megköszörülte, így az valóban rövidebb.

        Komment


          #5
          Énnekem idáig mindíg új pálcát kellett csinálnom minden váltó vagy főtengely cserénél. A váltóval jött kiemelőpálcák egy esetben sem voltak elég hosszúak.
          OdinHEM kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Ez most a helyzet, gondolom megosztom és tanácsot kérek, hogy ne kelljen megint szétszedni.
            Attached Files

            Komment


              #7
              Meghosszabbítottam a kinyomórudat egy csapágygolyóval. Most már kiemel kézzel és lábbal is...vagyis, hogy kellene. Azonban ha behúzom a kuplungot, sebességbe rakom és rárúgok nem lehet megfogni a kihajtást. Valamiért még is hajt. Esetleg forgó motornál, már engedni fog vagy továbbra se emel ki?

              Komment


                #8
                Azonban ha behúzom a kuplungot, sebességbe rakom és rárúgok nem lehet megfogni a kihajtást
                Miért is lehetne? A berúgókar a kuplung után hajtja meg a váltót. A tárcsák forognak el a kuplungban.
                A főtengely nem forog, ha ki van emelve a kuplung. Üresben, ha behúzod a kuplungot, simán el kell forognia, a főtengelyt ilyenkor nem viszi. Ha nem így van, akkor összeakadt valami a kuplungban, vagy továbbra sem emel ki. Esetleg a nyomólap lett akkor rosszul berakva(a rugók nincsennek a helyükön).
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Újra szét szedtem, ezúttal a kuplung szerkezetet is. Meg van a hiba. Szét tört a ferodol. Elvittem a Hajdú-ékhoz. 12 ezer a kettő és holnapra már kész is Ezek után már csak nem lesz gond.
                  CZsolti és wsievers kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Milyen vastagnak kell lennie a kuplungnak? Mert most 3.5 lett felrakva rá és ha összerakom akkor teljesen odaszorítja a kinyomólapot. Szóval megint nincs kuplung.

                    Komment


                      #11
                      Milyen vastagnak kell lennie a kuplungnak?
                      Ez attól is függ, hogy a középső fémtárcsa milyen vastag. Mert abból is többféle van. A régebbi szegecselt súrlódóbetétesnél vékonyabb, az újabb bakelit szerű barna súrlódóbetétesnél vastagabb. Emlékeim szerint ez utóbbi súrlódóbetét olyan 1,5-2 mm maximum, mindkét oldalon. De talán lesz, aki pontosabbat tud mondani.

                      Van, aki simán kiszed belőle egy fokozatot és úgy használja. (Egy surlódóbetétes tárcsa, plusz a középső fém).
                      wsievers kedvelte ezt.
                      Everything is better when you decide you don't care.

                      Komment


                        #12
                        "Van, aki simán kiszed belőle egy fokozatot és úgy használja. (Egy surlódóbetétes tárcsa, plusz a középső fém)."Igen ezt a variációt kipróbáltam, sajnos a váltó tengelye felfekszik a kinyomólapra és amikor összehúzom a blokkal akkor kitart.Meg mértem a középső vasat, ez 3,2 mm.

                        Komment


                          #13
                          Egy surlódóbetétes tárcsa, plusz a középső fém
                          Oldalkocsival az úgy kevés. Meg így is szétrágja a bordázott közepét a tárcsának, nemmég ha felére van csökkentve az erőt átvivő felület.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 okt. 10, 19:58.
                          UK és Kopaszka kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            A kettő kuplungtárcsa együtt 16,4mm. Így azonban teljesen kitart.Mennyivel legyen kisebb, hogy rendesen kiemeljen, de mégse legyen túl vékony?

                            Komment


                              #15
                              Sziasztok! A kuplungom elég furán kezdett el viselkedni- afféle csúszik is meg nem is emel ki rendesen... Álló helyzetben járó motornál, sebességben, behúzott kuplungnál el akar menni ez a drága... VISZONT: elindulok, majd nagy gáz adásra a motor felpörög, de szinte nem gyorsul... mintha úgy csúszna rendesen... Ilyennel találkozott már valaki? Gondoltam nem-e olaj szivárgott volna a tárcsák közé... de akkor álló helyzetbe is csúsznia kellene..

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X