Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Fórumkisokos - építő hozzászólások

Collapse
Ez egy kiemelt téma.
X
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Kedves Máté!

    Nem kell megszüntetni,csak építgetni kellene.A témában valahol írogattuk,hogy elsősorban azokról a gépekről tegyünk fel adatokat,amelyek a birtokunkban voltak,vagy vannak,vagy valamilyen módon személyes élmények kötnek hozzá.Arról is volt szó,hogy ne az internetről levadászott képekkel és írásokkal illusztráljuk a feltett típust.A fenti feltételeket figyelembe véve,ezt úgy lehet megvalósítani,hogy az ember előkeresgeti a régi fényképeket és beszkenneli,az esetleg meglévő gépkönyvből szintén kimásolja az adatokat és mellékeli.Az már a maximum lenne,ha a személyes tapasztalatait és egy-két élményt is leírna a típussal kapcsolatban.

    A rovat bővítését így képzelem el,hogy egy kissé több legyen,mint a hálón bőséggel megtalálható kép és adathalmaz bemásolása és összeollózgatása.Figyelembe véve a fentieket,be kell látni,hogy van vele munka rendesen,ami nem is baj csak az idő,-főleg most ebben a munkával dúsított tavaszi időszakban.

    Úgy gondolom,hogy többünknek gondot okoz a szkennelés is,mert vagy nincs,vagy a hozzáértés hiányos,-ezért türelem kell ennek a jó ötletnek a kifejlesztéséhez.

    Elméletben készülök már egy pár tulajdonomban lévő jármű felrakásával,de még a fényképek előkeresésével sem vagyok kész,mert most más a dolgom,-kerti munka.

    Üdvözlettel:Che

    Komment


      #47
      Sajnos csak egy hónapig volt reklámmentes. Az ingyenes verzió már csak ilyen. Persze jó pénzért meg lehet venni a reklámmentességet.

      Eddig senki sem jelentkezett, hogy szeretné csinálni. Én továbbra sem tudom vállalni.

      Komment


        #48
        Eddig senki sem jelentkezett, hogy szeretné csinálni. Én továbbra sem tudom vállalni.
        Tudom! Nem kevés meló,és az én hozzáértésemtől több kellene hozzá....Egyértelmű,hogy a tavasz több dolgot ad,azért a"mag"mindig beköszön!
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #49
          JAWA 550,555,Pionyr

          Gyártó ország:Csehszlovákia
          Gyártás évének kezdete:1955



          Motor: egy hengeres,kétütemű,léghűtéses
          Furat:38mm.
          Löket:44mm.
          Legnagyobb teljesítmény:1.5 Le, 5250 n/min.
          Sűrítési arány:6,6
          Porlasztó:Jikov J2912,vagy J2914
          Torok átmérő:16mm.
          Tank űrtartalma:3l
          Erőátvitel:Egylemezes olajos tengelykapcsoló.Három fokozatú lábkapcsolású váltó.Primer,szekunder hajtás lánccal.

          Váz:Acélidomból hegesztett váz,elöl teleszkóp,hátul lengővilla központi rugóval.Együléses lemezburkolatú karosszéria.

          Kerékméret:elöl-hátul 16",mindkét keréken 100 mm. átmérőjű dobfékkel.

          Befoglaló méretek:hossz 1770mm;magasság 936mm;szélesség 600mm;tengelytáv 1165mm.

          Click image for larger version

Name:	JAWA pionyr 01.jpg
Views:	1
Size:	253.5 KB
ID:	151603Click image for larger version

Name:	JAWA pionyr 02.jpg
Views:	1
Size:	212.2 KB
ID:	151604Click image for larger version

Name:	JAWA pionyr 03.jpg
Views:	1
Size:	443.3 KB
ID:	151605Click image for larger version

Name:	JAWA pionyr 05.jpg
Views:	1
Size:	241.6 KB
ID:	151606Click image for larger version

Name:	JAWA pionyr 09.PNG
Views:	1
Size:	476.0 KB
ID:	151607Click image for larger version

Name:	JAWA pionyr 10.PNG
Views:	1
Size:	427.2 KB
ID:	151608Click image for larger version

Name:	JAWA pionyr 11.PNG
Views:	1
Size:	247.8 KB
ID:	151609Click image for larger version

Name:	JAWA pionyr 12.PNG
Views:	1
Size:	94.1 KB
ID:	151610Click image for larger version

Name:	JAWA pionyr 13.PNG
Views:	1
Size:	123.7 KB
ID:	151611

          Állami megbízásból 1954-ben Jan Krivka akkoriban fiatal mérnök tervezte Prágában.Az első darabok 1955 tavaszán készültek el,Prágában a Május 9.-ről elnevezett gyárban,majd a gyártást áthelyezték a mai Szlovákia területén található Povázska Bystricába (Vágbeszterce)..Az 550-es típusból megközelítőleg 100 000 db.készült 1958-ig,majd a típust felváltotta az 555-ös,melyet úgy vélem a JAWA 05 Ideál gyártásáig folytatták.A konstrukció a maga korában messzire előremutató voltát mutathatja az öt évvel a kis JAWA után megjelenő Bervával és Pannival történő összehasonlítás.

          Magyarországon 1958-ban jelent meg,mindösszesen 1500-2000 darabszámban,bár soha nem lesz a veterántalálkozók elismert és ünnepelt sztárja,számomra nagyon kedves,mert ez a kis JAWA az első motorom,melyet a mai napig nagy szeretettel őrzök.

          Saját tömeg:54 Kg.
          Menetteljesítmény:Legnagyobb sebesség 45-55 Km/h
          Átlagfogyasztás:1,5l/100Km.
          Gumiméret:elöl-hátul 2,5x16

          A JAWA pionyrnak,dacára a 60 éves konstrukciójának,még a mai napig sem kell szégyenkeznie kategóriájában a fiatalabb társaival szemben,-sőt tartósságában valószínű meghaladja azt.

          (Megjegyzés:Amennyiben a társaságból bárkinek szüksége van pionyrral kapcsolatos szakirodalomra,annak szívesen tudok felhasználásra küldeni,megközelítőleg 4 különböző típus és szerelési utasításom van,sajnos mind Angol nyelven,de képekkel és célszerszámokkal bőven illusztrálva)

          Az első három kép a saját tulajdonú motoromról készült,a többi kép forrásaként a netről szabadon letölthető képekből válogattam.

          Üdvözlettel:Che

          Komment


            #50
            Az első három kép a saját tulajdonú motoromról készült,
            Ez bizony becsülendő! S az adatokkal együtt valóban hasznos infó.

            Komment


              #51
              Annyit hozzá tennék hogy az 550-est jellegzetes formája miatt fatörzsnek csúfolták.
              Szerintem az annyira ronda, hogy az már szép kategória. Vágyom rá

              Komment


                #52
                fatörzsnek csúfolták.
                Nem kell szépítgetni, mondjuk ki hogy TUSKÓ.

                Komment


                  #53
                  Szervusztok!

                  Csehszlovákiában az ülés formája miatt,valóban parez=tuskó volt a gúnyneve,ez valahogy kimaradt az ismertetőből.Az 550-es hozzám 1964 márciusában került szétszedett és lepusztult állapotban,talicskán toltam haza a város másik végéből,de ez egyáltalán nem érdekelt.Amennyiben jól emlékszem a vételára 3 000.-Ft volt,melyet az ipari tanulóknak akkoriban,talán 80-90 Ft.-os havi illetményből rakosgattam össze és természetesen,volt szülői támogatás is,-amit soha nem kértek tőlem vissza.Dolgoztam rajta jó pár hónapot,amire használható állapotba került,de azután bearanyozta a napjaimat,-talán még a WC-re is vele jártam,-ahogy szokták mondani.Nagyobb utakra is bátran elindultam vele,így eljutottunk a Balaton vidékére is együtt.Az utazások folyamán nagyon jól lehetett terhelni,szinte folyamatosan bírta a "teljes gáz" üzemmódot,igaz ennek a szezononkénti motorfelújítás volt az ára,de kit érdekelt ez akkor.

                  A későbbiekben,ahogy Apám kiöregedte a Csepelt,felvetette nekem,hogy cseréljünk,-nos akkor kapott egy mindenre kiterjedő teljes felújítást,-kivétel a festést,mert az jó állapotú volt és akkor cseréltünk.Az előző hozzászólásom első képén a parez ezt az állapotot örökíti meg.Az öregem nem túl sokat használta,talán ha 500 Km-ert ment vele.A mostani állapota olyan,mint amilyen technikát már vagy 20 éve fedett helyen tárolnak,néha ránéznek,de elindítást,törölgetést nélkülözi szegény,-pedig de elő kéne már venni!

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    #54
                    Szervusztok!

                    Talán sikerül beillesztenem egy lapot.Motocykl Jawa 50 typ 550 Pionͽr - Jawa 50 Pionͽr

                    Ezen az oldalon a 550-es pionyrokon évről-évre végrehajtott,apróbb változtatásokat lehet megfigyelni és olvasni,már aki tud Cseh-Szlovákul.

                    Üdvözlettel:Che

                    (a képek rákattintva nagyíthatók)
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2017 máj. 05, 19:06. Oka: pótlás

                    Komment


                      #55
                      Remek oldal. Kár, hogy ennyire bután rakták egymás mögé a betűket. Magyatul sokkal jobban hangzana.

                      Komment


                        #56
                        .Motocykl Jawa 50 typ 550 Pionͽr - Jawa 50 Pionͽr
                        Feltöltöttem egy albumba az én drágaságom:emu Albuma: Jawa Pionyr 550 "Parez"

                        Komment


                          #57
                          Kedves Emu!

                          Majdnem biztos vagyok benne,hogy a kormány és a hátsó világítás a JAWA babetta 28-as típusé (hátul rugózatlan)..A kormányon az első fék karja és a bilincses tartó is az eredetinek tűnik,a gázkar is eredeti lehet,annyi kivátellel,hogy ezeken eredetileg enyhén hordó alakú volt a műanyag fogantyú (mindkét oldalon)..A gyújtás és világítás kapcsoló,számomra ismeretlen,még a megoldásában is.A kormányon lévő összes kezelőszerv,beleértve a fényváltó kapcsolót is helyettesíthető a csepptankos JAWA bármely típusával.A lemezburkolatokat süllyesztett,de lencse fejű,csavarhúzó hornyos csavarok tartották,ha jól emlékszem M5-ös méretben,a csavarok hosszára nagyon vigyázni kellet,főleg a hátsó rugótakaró lemeznél,mert könnyen beleért a rugóba,máshol meg máshová.

                          Az ülés,-hát igen,az olyan amilyen,-eredetileg nem ilyen volt a formája,a sertésbőr hatású műbőr huzat színe egészen sötét barna (étcsoki színű),az ülésvázhoz alul,egy körbefutó vastagabb felszegecselt bőrhöz,szintén körbefutó varrással varrták.A műbőr huzat szélei vissza voltak hajtva,a bőrperemen az ülés belseje felé és együtt volt a három anyag körbevarrva.A felesleges műbőr csíkot az ülés alaplemezének leperemezett szélének aljánál körbevágták.

                          Click image for larger version

Name:	JAWA babetta 28 03.jpg
Views:	1
Size:	206.9 KB
ID:	151839Click image for larger version

Name:	JAWA babetta 28 02.jpg
Views:	1
Size:	183.4 KB
ID:	151840

                          Kár,hogy a pionyr mellénye nincs kigombolva,ezért nem lehet alá látni,hogy mik vannak alatta,-egyébként jó kis motor,ha rászánod magad és rendbe teszed,sok örömös lesz benne.

                          Üdvözlettel:Che

                          Elnézést,most látom,hogy a Te motorod ülése is varrott alul,de a forma,-hát az parez.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2017 máj. 06, 21:52. Oka: kiegészítés

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X