Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Versenyzésre átalakított Csepel 125-ök

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Versenyzésre átalakított Csepel 125-ök

    Sziasztok!

    Keresek versenyzésre átalakított Csepel 125-ről fotókat a hőskorból.
    Aki tud, tegyen fel ide, legyen kedves! Nagyon kíváncsi vagyok, mit alakítottak át rajta, és hát az éjjel kipattant az agyamból, hogy van egy másik szétbontott hiányos D Csepelem, azt ilyenre kellene megépítenem. Elkapott a gépszíj má megen....

    #2
    Szia
    Egyszer már láttam ilyent--ha gondolod beszéljük meg de ne itt mert kapunk a pofánkra -mert a főszerplő a flex meg fúrógép.De a Szabó Laci bácsitól is van infóm--hogyan ment le lábon a tihanyi versenyre ahol legenda szerint a mezőny után eredt......aztán....
    Meg amit mostanában a Sárváriék mutogatnak (lemezvillást) azt is én csináltam (főleg az első féket)
    szivesen adok néhány tanácsot (ha tudok) ---verseny a szivem csücske!
    sepy, Gabó_Racing és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szervusztok!

      Ne reszeljetek már fiókba,ha tudtok valamit tegyétek közkincsé!Gondolom rajtam kívül,még sokan kíváncsiak,hogy mit lehet kihozni a kis Csepelből,természetesen csak akkor,ha nem sértünk szabadalmat,vagy esetleg nem szerepel a szuper Csepel "kokom" listán.

      Üdvözlettel:Che
      sepy, OdinHEM és 5 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szervusztok!

        Ne reszeljetek már fiókba,ha tudtok valamit tegyétek közkincsé!Gondolom rajtam kívül,még sokan kíváncsiak,hogy mit lehet kihozni a kis Csepelből...
        Üdvözlettel:Che

        Jogos: hadd tanuljunk mi földi halandók is egy kicsit... talán segit a Pannónia átalakításban is a dolog.
        sepy, Gabó_Racing és Che kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Hello Joker!

          Össze kéne majd hozni egy dumálást, mert érdekel a dolog.
          A flexet nem féltem, dolgozni fog!
          Amúgy nem egy eredeti állapotú gépet tervezek szétfaragni, hanem az összegyűlt alkatrészekből kihozni egyet. Jelenleg az a célom, hogy hasonlítson az eredeti versenygépekhez, de viszek bele saját kútfőből dolgokat, pl: kipufogó!
          Tutira én akarom megcsinálni, hadd forogjon... A dizájn legyen régi, technikai részletekbe néhány újdonság. Persze erről még változhat a véleményem.
          Jobb, ha az a sok vas nem a MÉH-ben végzi.

          Komment


            #6
            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szervusztok!

            Ne reszeljetek már fiókba
            Kedves Che-
            Ezért a mondatért érdemes volt ma felkelni! nagyon etszik!
            De a Csepelre visszatérve-szeretném leszögezni-NINCS titok.A régi időkben is csak annyit csináltak hogy a végletekig lekönnyitették a motort,majd körülnéztek a sufniban és ami egy kicsit jobb alkatrész volt a versenyzéshez azt szebben -csunyábban "rászögelték".Aztán voltak azok a gyári menők akik kaptak blokkot,alkatrészt-----és lehetőséget ----hogy a gyár egy eldugott sarkában reszelgessék azokat (persze ott vltak "lehetőségek" 1-1 üveg pálinkárt legyártatni az egyedi alkatrészeket) Hamar Zsiga bácsi sokat mesélt nekem ezekről--pl 7 sebességes váltó forgótársca stb.
            De visszatárve napjainkba ,én ugy gondolom hogy először azt kell eldönteni hogy a kész motor minek feleljen meg!
            A mostani lehetőségeknek meg csak a pénz szab határt.Mert 300 000 ft ból lehet csinálni 25-30 pacit-5-6 seb. váltót ,és még hasonlit a Csepelre--de MINEK? Ebbe a végtelen pénztemetőbe nem is kivánok belemenni.
            Viszont ha egy gusztusos kis korabeli versenymotort szeretnél akkor csak néhány dologra kell figyelni:
            Csak a motorral azonos -vagy régebbi évjáratu alkatrészek- DE AZOK BÁRHONNAN -BÁRMILYEN GYÁRTMÁNYUAK.
            A blokk müködésének optimlizálása :csapágyak,görgők,csúszó felületek ,persejek ,illeszkedő sikok,vonalbafutás,gyujtás ellenőrzés(nem elég ha müködik-tudni kell hogy mekkora fordulaton milyen erővel)----ha ez mind tökéletes ,ezután "tuningolunk" egy kicsit a vezérléssel kompresszióval. Persze itt is a zsebbe kell nyulni jó csapágyért,nem gyári dugó-gyürüért...de ez nem kifizethetetlen. Aztán van a motornak egy kicsit mostohán tartott alkatrésze a két kerék a fékkel.(tegnap szedtem szét 10 db pannónia nagyfékdobot ,bizony az a csapágy állomány megért volna egy foto sorozatot!) Nagyon hosszu lenne leirni (ha igény van később leirom én hogyan csinálom) de a lényeg az hogy a kész felgumizott keréket helyére betéve ,késszre szoritva,ha megpörgetem --még akkor is forogni kell amikor visszajövök a pisálásból . Illetve a kereket bárhol megállitom -nem fordul tovább.(csak érdekesség kedvéért: az 1958 -as Ducati 125 kezelési könyvében a kerekekhez is C-3 as csapágyat ir)
            Aztán a kedvencem a fék,ha majdnem egyforma teljesitményü jármüvek versenyeznek az győz akinek jobb a féke.Ezt főként neked Gabó-Racing nem kell magyarázni.
            Szóval ha konkrét kérdésben tudok segíteni-szivesen megteszem,de kb ennyi .

            Komment


              #7
              Igazából a kinézetre lennék kíváncsi, milyen nyerget, tankot, stb... használtak nagy átlagban.
              Mindenképpen az eredeti blokkot használnám a három sebességes váltóval, de van sport hengerfejem, egy vagy két plusz felömlő, fordulatszámra kiszámolt-hangolt kipufogó...
              Mivel nem szakadt rám az ótépé, meg hát az imf sem utalt nekem semennyit, kisebb költségvetésből szeretném megoldani. Nem akarok váltót csináltatni. Előbb kapna a Trabi egy csattogós-sírós ötös váltót!
              Persze az anyagminőségen meg a pontosságon nem fogok spórolni.
              A lényeg, fotókon szeretném megnézni,milyen versenyvasak voltak akkoriban.

              Komment


                #8
                Próbálok szerezni a Moldvai Tibortól-de a megigért versenyautó képeimet is már 1 éve hozza ,ezért szerintem korabeli AM ujság lapozgatásával elöbb jutsz valamire.
                Fehérváron van egy de nem tudok hozzáférni--pedig azon aluból kalapált idom is van!

                Komment


                  #9
                  Még annyit tennék hozzá hogy versenyzős életem eggyik legnagyobb élménye Kecskeméten a kart pályán volt a veterán versenyzés kezdetén---mikoris valami véletlen folytán összegyült kb 20 db csepel ,danuvia -na az verseny volt!!!
                  Átlagsebesség:30km/h--végsebesség 45km/h a célegyenesben --akkor is azt mondom azért a látványért hangulatért sokat adnék ha megint összejönne.

                  Komment


                    #10
                    Joker!

                    Te beszéltél Hamar Zsigmonddal? Nagyon meghallgatnám, miket mesélt! Pl: lengőkaros Csepelről, stb..
                    A kecskeméti gokartpályát ki lehet bérelni, sajnos elég drága. Amúgy valamit építenek mellé.
                    Mikor volt az a verseny?

                    Komment


                      #11
                      Nem emlészem -kb 17 éve.A nyár elejére terveztünk egy dumálós bográcsolást az öregekkel ha összejön szólhatok.

                      Komment


                        #12
                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ...Szóval ha konkrét kérdésben tudok segíteni-szivesen megteszem,de kb ennyi .
                        A T5-ösöm blokkját széthúztuk: kapott új SKF csapágyakat és egy új prox dugattyút kapott, de ennyi. Nem mertem nekiugrani a reszelővel - flexel - kalapáccsal hogy egy kis teljesítménynövekedést csiholjak ki belőle.
                        Olvastam a cikket miszerint a felömlőt kellene egy kicsit átfaragni, de őszintén: nem nagyon szeretném hazavágni a blokkot.
                        Inkább az első telószárakat cseréltük egy NSR 125-ösre, természetesen a kerékkel ÉS a tárcsafékkel együtt... A karbin gondolkozunk, hogy érdemes lenne-e egy nagyobb átmérőjűt felrakni és vajon melyik bontásra ítélt japánról vegyük le

                        Komment


                          #13
                          Olvasgatom Joker, és Gabó -Racing beszélgetését. Nagyon jó ez a lelkesedés a tuningolást illetően, de ne felejtsük el az egy másik világ volt. Manapság a tuningolás a precíz megmunkálásokban, a még precízebb anyagokban, és a chippekben rejlik. Sok mai autó-motor attól válik " utcai " kategóriává, hogy chippekkel lebutítják.
                          Régen ez nem így volt. Ahogy Joker is írta, elég volt néhány reszelő, polírpapir, meg fúrógép és lehetett tuningolni. Én is szétreszeltem néhány blokkot mire bejött a tuti. No de akkor 12.000 ft volt egy Trabi komplett blokk, meg 3.500 egy zsír új főtengely, 1.500 a henger dugóval. Nem volt olcsó, de lehetett kapni. Most nem lehet, és éppen ezért óvatosságra intek minden lelkes fiatalt. Nem lehet büntetlenül "barkácsolni". Ezek nem a mai túlméretezett motorok, hanem az éppen annyi van benne ami szükséges kategória. Semmit nem lehet " felsrófolni " úgy hogy a másik alkatrész ne lássa kárát. És itt nem a csapágyakra gondolok. Lehetne még sok érvet sorolni, de nem akarok senkit untatni a részletekkel. Egyszerűen csak sajnálom hogy esetleg nehezen pótolható alkatrészekből foktok kohóterméket faragni.
                          Bocsánat. Valószínűleg öregszem

                          Komment


                            #14
                            Ehez a témához képet találni az interneten szinte képtelenség!
                            (Isten látja lelkem, én megpróbáltam.)
                            Ezt a videót találtam:

                            Nemsok mindent lehet belőle "kivenni", de hátha ez is segít !
                            Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 febr. 11, 19:17.

                            Komment


                              #15
                              Igyekszem x11 és mir-mur gondolatait kicsit körbejárni-öszintén szólva a "kohótermék" meg a "flex kalapács teljesitmény növelés" kicsit erős kifejezés de hát nembánom ha ez a stilus járja .
                              Kérdem a két tisztelt olvasni tudó szakit hol irtam én hogy tönkre kéne tenni bármit is? Pusztán azt mondam hogy igyekezzünk a tervezőasztalon elképzelt ideális állaptra hozni,a gyártsi pontatlanságok kiküszöbölésével a blokkot.(csepel esetében ez a "tuning" kb 40%-a).Ezután a kerék és a fék--a leg vérmesebb átalakitás (a müszaki felujításon kivül) talán egy korabeli alufelni és a fékalaplapon szellőző lehet (ez a következö 30%).A maradák 30%-ot pedig mindenki a saját müszaki tudása kedve péztárcája szerint vagy kiaknázza vagy nem---mert a moci már igy is sokkal jobb.
                              A drága pótolhatatlan alkatrészekről meg csak annyit hogy ----mondjuk 30 000 ft-ért egy börzén hány talicska csepel-danuvia blokk maradványt ,egészet,felet....versenyblokknak tönkretenni valót lehet venni?????
                              A flexnek pedig legfeljebb két sárvédő néhány tartófül esik áldozatul---ellenben viszek a börzére néhány ujabb eladhatatlan lábtartót,lámpát,szerszámosdobozt,hátsóülést,......
                              Most akkor mi van...??--ha néhány (remélem jó sok) ember csinál magának egy "verseny" motort azzal jólérzik magukat ---mellesleg felidézik ,bemutatják azokat az időket amikor minden hétvégén minden megyében 100 nevezö fölötti 125ccm-es versenyek voltak.---Miért kellene azt gondolni hogy csak pusztán a soha nem volt csillogó kinyalt jármüvek őrzik a történelmet? -----Végül,bevallom ez a "kohótermék" dolog csak nem megy le a torkomon--ezért annyit mondok :Ha csak megfogok egy rozsdás vasat az örömkönnyet hullat! Én is öregszem.

                              --Gabó-Racing -ugye mondtam....

                              ja most jut eszembe :a siófoki börzén 100ft-ért árultam a csepel danuvia hengerfejeket--többen megnézték és nem vett senki.....?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X