Közlemény

Collapse
No announcement yet.

64'-es Pannónia T5 kis- vagy nagyfékdobos-e

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Köszönöm a fénykép feltöltési javaslatokat. Tettem is fel párat.
    Egyébként nem tudom, hogy nagy vagy kis fékdobbal eredeti e a motor.
    Azt tudom, hogy fellelt állapotban vettem „ami azt jelenti, hogy egy kupac roncs volt”és nagyfékdob volt alatta! A vázba és a forgalmiba pedig t5 szerepel-t!

    Komment


      #17
      ("Így néz ki egy vázszám. Ebből lehet bármit is megállapítani. A vázszámból 'kiemlékezett' három karakterből nem sokat (leginkább semmit).")
      Félreértesz!
      A vázszám első 2 tagja t5”¦! Amire viszont én utaltam az előbbiekben az pedig közvetlen a nyaktábla alatt van és úgy vélem, hogy a gyártási darab számot akarták ott feltüntetni. De lehet hogy,nem jól gondolom.

      Komment


        #18
        zala eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Amire viszont én utaltam az előbbiekben az pedig közvetlen a nyaktábla alatt van
        Amennyire én tudom, a vázszámot gyárilag 2 helyen tüntették fel, az egyik az adattáblán, a másik pedig ahogy az ApaE által linkelt fotó mutatja a vázba ütve. Ezt először a váz alsó részére ütötték, később a tank "mellett-alatt" a jobb oldali csőbe. Az adattábla mellé a rendszámot volt szokás ütni, itt van egy példa, '61-es TLF:

        Click image for larger version

Name:	rendszam.jpg
Views:	1
Size:	95.1 KB
ID:	130663

        Elég kicsi a kép, meg "adatvédelmi okokból" kipainteltem két karaktert, de azért látható.
        Sőt ha jól gondolom előfordulhat több beütés is, pl. rendszámcserés daraboknál mint a T5H-m, ami LT-vel kezdte a forgalomban részvételt, de aztán a Vas Megyei Rendőrkapitányság adott ki rá OU kezdetű táblát.

        A gyártási darabszámot az utolsó 4 karakter mutatja meg, de csak az adott hónapra vonatkoztatva, például ha a vázszám T572080001, akkor az 1972. augusztus havában készült első T5-tel állunk szemben. A fentebb látható képen (T8508..) a korábbi séma szerepel, ahol a típus után csak a gyártás évének utolsó számát ütötte az erre alkalmazott szakember.
        Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 jan. 31, 23:31. Oka: kivettem a kép nevéből az ékezetet, mert emiatt 'tűnt el' a hozzászólás
        és soveny kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #19
          Szia Zala! Üdvözlünk a fórumon!

          zala eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Apropó!
          A kérdésemre nem kaptam választ.
          „A kérdésem a következő: Mi a menete a forgalomba helyezésnek és az OT-s vizsgának!
          Hogy jönnek sorba a vizsgák? Pl.:eredet, forgalmi, OT vizsga?”
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Mi itt igyekszünk pontos válaszokat adni, tisztelj meg minket azzal, hogy a feltett kérdésed is egzakt...
          Lehet, hogy nem figyelted, de a 64'-es T5-ösöd forgalomba helyezésével kapcsolatos kérdésedre is kaptál választ! Kérlek Taktaszadát külön is tiszteld meg azzal, hogy elolvasod a válaszát, ha már veszi a fáradságot, és újra begépeli neked azt, amit egy kis keresgélés után azért magad is megtalálhatnál! (Ezzel természetesen nem Taktaszada érdemeit akarom csökkenteni, sőt!)

          Taktaszada eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ha van szürke forgalmid, üzembe helyezheted muzeális minősítés nélkül is, megfelelő műszaki állapotba hozod, elviszed műszaki vizsgára, majd eredetvizsgára (ezek felcserélhetők), és utána okmányiroda. De azt nem tudom, hogy T5-ös megkapja-e a muzeális minősítést nagyfékdobbal (elképzelhető).
          Ha muzeális minősítéssel szeretnéd forgalomba helyezni, akkor gyári állapotra (vagy ahhoz nagyon hasonlóra) restaurálod a motort és az oldalkocsit, és elviszed muzeális minősítésre. A muzeális minősítés része a eredetvizsga is, bár nem tudom hogy azt elfogadják-e (lehet hogy külön is meg kell csináltatnod), utána mehetsz az okmányirodába.
          Gyakorlati tapasztalatom nincs, csak utána érdeklődtem én is, és ezt az információt kaptam.
          Sok sikert a nyomozáshoz és a forgalomba helyezéshez!
          és kollarg kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 jan. 18, 04:16.
            soveny, kollarg és -t5- kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Bocsi mindenkinek az értetlenkedésért! A segitó szándékot, válaszokat pedig nagyon köszönöm!
              Mégy egszer bocsi!
              kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ahogy fentebb is írtam, a T8-asból kétféle kivitel volt. Először volt a nagyfékdobos, a T1 gyártásával nagyjából egyidőben - nem így rémlik, de elképzelhető, hogy már gyártósoron volt a T5, amikor még gyártották ezt a fajta T8-ast is.
                Találtam egy '64-es T8-ast a Maróti motorgyűjtemény tagja(Ocskay Zoltán:Régi szép Pannoniák című könyv 95.oldal).
                Motorszám:T8 403 0917. (nagy fékdobos!) Amerikába exportált, mérföldmérővel szerelt típus.

                A T5-ös nagy fékdobos az még mindig nyitott kérdés!(-nagyon hiányzik a MOTORKAMI
                Kálmán
                nem hagyna bennünket kétségek között.............)

                Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2012 jan. 19, 15:03. Oka: Hát a kép róla!
                barna, és soveny kedvelte ezt.
                A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                Komment


                  #23
                  ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Így néz ki egy vázszám. [ATTACH=CONFIG]4435[/ATTACH]
                  Ez tényleg egy vázszám? Remegő kezű nyugdíjas dolgozó vitte fel kéziköszörűvel? Senkit nem akarok megbántani, de ilyet még nem láttam. Persze ezzel lehet, hogy csak magamat járatom le.
                  -t5-, és TZ kedvelte ezt.
                  Everything is better when you decide you don't care.

                  Komment


                    #24
                    Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 jan. 19, 16:35.
                    TZ és -t5- kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha jól gondolom (képről nem tudom hirtelen biztosra megállapítani), ez az a motor, amit az Ocskay Zoltán hozatott haza Amerikából, majd később a Maróti József megvette tőle.
                      Nagy előnye (ha ez az), hogy eléggé autentikusnak tekinthető, amikor utoljára láttam, még eredeti állapotában volt.
                      Jó a meglátásod ApaE, ezen a képen már úgy néz ki ahogy Maróti József Úr helyreállí(-ttatta)totta , mert 2005-ben egy kiállításra szállításkor, leesett a szállítójárműről!!!!!(Ocskay Zoltán Úr ezt részletesen megírja/"megkönnyezi"/ a könyvében)
                      A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                      Komment


                        #26
                        zala eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A NAGY FÉKDOBOS T5 elég sok kérdést vet fel!
                        Hát még ez a "típus":
                        1965-ös Pannónia eladó AKCIÓ!
                        A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                        Komment


                          #27
                          -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Hát még ez a "típus"
                          Na az ő vázszámára is kíváncsi lennék. Zala motorja mondjuk határeset lehet, ez az 1965-ös dátum már nem annyira.

                          Most látom, hogy csőlámpa figyel ezen a masinán, szóval T1 is lehet. Lehet csak félrenyomott amikor beütötte az évjáratot.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jan. 20, 23:48.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #28
                            Srácok!
                            Nem tudom, hogy segít e eldönteni azt, hogy volt e nagy fékdobos T5-ös avagy nem!
                            De az én mocim száma a képen nem annyira látszik: T54/08”¦.
                            Click image for larger version

Name:	vázszám.jpg
Views:	1
Size:	190.2 KB
ID:	129678
                            kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              soveny kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Attached Files

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X