Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1960 Pannonia TLF típusjegyek beazonosítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Biztos van olyan amit nem emeltem ki külön, ha bármilyen részlet feltűnt nektek, nyugodtan jelezzétek. Előre is köszönöm ha szántok erre időt. Sok kép többször van fent, de próbáltam fókuszálva csoportosítani. Minden segítség jól jön, még egyszer köszi!

    Békés Karácsonyt mindenkinek!

    Üdv, Tamás

    Komment


      #77
      Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nem kellene a bal oldalon az ülés alatt egy kapaszkodónak lennie 1960 TLF?
      A kapaszodót mindenki egyénileg készítette de elfogadott volt természetessé vált .
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #78
        Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Békés Karácsonyt mindenkinek!

        Üdv, Tamás




        Köszönöm ! Neked és családodnak hasonló jókat !
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #79
          Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          , "lehet hogy-gyal" tele a padlás!
          Jó, hát megpróbálok biztosra menni
          - hátsó teló: biztos, hogy nem oda való, biztos, hogy az alsó része krómozott és biztos, hogy "szarvas" kivitelű, állítható.
          - anyacsavar: mindenütt nyitott és nem "kupakos"
          - hátsó lábtartó gumi végében ovális (a gumi keresztmetszetének megfelelő) alátét van, a kerülete domborított (vagy a közepe süllyesztett), horganyzott és lencsefejű csavar tartja.
          - az első lábtartó vas nem hajlított. Az enyémen elipszis keresztmetszetű (mint a hátsó lábtartó gumi) a végén van egy "szem", ebbe van illesztve a vas amire a gumi rámegy.
          - ülés: a vas és a szivacs ok. Mint korábban írtam az alsó peremet szegecselték, az adott neki szép tartást. A varrás kétoldalt ferde, ahogy írtad. A csík (van neki kárpitos neve, de azt nem tudom) fehér színű. Fekete szín nincs a nyergen. A kapaszkodó szép sárga természetes bőr, a végeit süllyesztett alátéttel lencsefejű csavar tartja.
          - nagy fékdob ok. Polírozva nekem tetszik, majd úgyis bemattul. A hátsó fékkaron nem tudom mit értesz, de festve biztosan nem volt.
          - szegecselt lánctok ok., a hiányzó darab nem ok. és csíkozva volt, um. tank és a dobozfedelek. Képeket találsz.
          - dobozok: ok.
          - kipufogók: ok.
          - hátsó lámpa: remélhetőleg alul még van egy harmadik - fehér - rész is a rendszám világításnak. Azokat a tipusú csavarokat mind le kell cserélni, Mátéapú leírta. Ide lencsefejűre.
          - berugókar ok. Váltókar ok.
          - duda ok. eleje festett.
          - 50-60 évvel ezelőtt az Autó Motor c. újságban olvastam és a képet is láttam, hogy a hatékonyabb hűtés érdekében a hengerfejre két ferde lemezt csavaroztak, ami a menetszelet a hengerre terelte. Nem állítom, hogy e célból furták ki, de azt igen, hogy nem a gyárban. A deklin csak a csíkok fénylettek.
          A képen lévő fékpedál későbbi típusokon volt, a tlf-en a váltókar tükörképe.

          Komment


            #80
            Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Benzincsap
            Nincs TLF-em, de egyet tudok én is hozzá tenni az előttem szólók után. A benzincsap OK, még csavarjai is
            A Danuviára is ilyet tettek.

            Komment


              #81
              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              hatlapfejű csavar volt
              Itt még ugye nem 13-as fejű hanem 14-es, ugyanígy 11-es a 10-es helyett? Csepeleknél még így volt.

              Komment


                #82
                Igen , abban az időben aki nem volt szakmabeli az nem is tudta miféle kulcs kell a csavarokra ,nem volt gond ha col rendszerű szerszám került a kézbe csak fogja a csavart !

                Úgy néz ki a mai világban sokan a kulcsmérettel külömböztetik meg a csavarokat sajnos félrevezető ,de nem érdekel senkit a magyarázat.....
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #83
                  Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Itt még ugye nem 13-as fejű hanem 14-es, ugyanígy 11-es a 10-es helyett? Csepeleknél még így volt.
                  Úgy emlékszem a Jawa-n találkoztam olyan hatos menetű csavarral, aminek 11-es volt a feje....

                  Komment


                    #84
                    Nagyon köszönöm Jankó51, Mátéapu, Titus és a többiek segítségét!

                    Remélem mindenkinek békés a karácsonya és ugyanúgy pakolja magára plusz kilókat mint jómagam!

                    A válaszaitokkal kapcsolatban lenne pár kérdésem:

                    Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    - hátsó teló: biztos, hogy nem oda való, biztos, hogy az alsó része krómozott és biztos, hogy "szarvas" kivitelű, állítható.
                    Próbáltam régi képek, szakirodalom és annak a könyve alapján tájékozódni, "akinek a nevét itt nem mondjuk ki". És ezt nem tudtam eldönteni, de az volt az érzésem, hogy 1960 TLF-en nem a szarvas teló volt hátul, hanem az amelyik szintén állítható, de csak a furat van meg rajta az állításhoz, és a szerszámkészletben lévő hajtószárral tudod tekerni. Lehetséges ez?

                    A hátsó lábtartó ovális zárókupakja az festett, horganyzott vagy krómozott?

                    Az első lábtartó vasam négyzet keresztmetszetű és a rávaló gumi beleje is.A gumi hengeres és nem ovális. Hogy érted, hogy nem hajlított?

                    Azt hívtam hátsó fékkarnak, ami a fékdob oldalában a féktengely és a bovden véget köti össze, ezt húzza a fékbovden. Ez az enyémen le van festve...

                    A hengerfejen lévő furatokkal kapcsolatban is köszönöm a tippet, keresgéltem már infót erről, de még nem láttam konkrétumot, mindenesetre nagyon érdekes....

                    A vázon lévő kapaszkodó alatt azt értettem, amelyik a váz része és az ülés alatt van felhegesztve a bal oldalon. Ezt fogod meg amikor a középső sztenderre húzod a motort... Szóval 1960 TLF-en volt ilyen?

                    Igen a hátsó lámpa harmadik része is megvan, a rendszámvilágításhoz. Nagyon furcsa, hogy így rezeg a három rész egymás mellett. Ezt érdemes összefogatni valahogy? Nem ragasztóra gondolok, hanem lakkra például. Ha kapna egy vastag áttetsző lakk bevonatot kívülről, akkor az összetartaná? Az biztos, hogy szebb lenne és praktikus is, de lehet, hogy ez már nagyon barbár megoldás...

                    Komment


                      #85
                      Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ezt érdemes összefogatni valahogy? Nem ragasztóra gondolok, hanem lakkra például. Ha kapna egy vastag áttetsző lakk bevonatot kívülről, akkor az összetartaná? Az biztos, hogy szebb lenne és praktikus is, de lehet, hogy ez már nagyon barbár megoldás...
                      Szervusztok Kellemes Karácsonyt! Osumi! Félek, hogy a lakk a rezgésektől megrepedne és eltőrne a rázkódó üveg búra. Én más ötlettel volnék. Talán érdemes volna UV álló tömítő ragasztóval össze fogni a búrákat. A gondolatom talán hibás, de a rezgés a lakkoknak biztos ellensége. Esetleg megkéne fontolni még egy dolgot! Az akváriumokat egy UV fényre keményedő ragasztóval készítik el. Nem tudom, hogy mechanikai rezgéseknek ellen áll e, de a kötés az garantált. Remélem segíthettem egy kicsit és talán valaki tud jobbat ennél! Szívesen veszem a további eszmefuttatásokat, hogy én magam is tanulhassak! Jaj a sok helyesírási hiba. Pfúj de kínos vissza jönni és javítani!
                      Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2024 dec. 26, 13:53.

                      Komment


                        #86
                        Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Az első lábtartó vasam négyzet keresztmetszetű és a rávaló gumi beleje is.A gumi hengeres és nem ovális. Hogy érted, hogy nem hajlított?
                        Derékszögben hajlított kovácsolt furattal és oldalán fogazattal : akkor az a rá való ,és igen nem ovális , hanem kör alakú gumival .

                        Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Azt hívtam hátsó fékkarnak, ami a fékdob oldalában a féktengely és a bovden véget köti össze, ezt húzza a fékbovden. Ez az enyémen le van festve...
                        Én fékkarnak a fékpedált gondoltam . Egyezzünk meg fékfedélkarban igy nem félreérthető ,Szerintem krómosak voltak ,

                        Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A vázon lévő kapaszkodó alatt azt értettem, amelyik a váz része és az ülés alatt van felhegesztve a bal oldalon. Ezt fogod meg amikor a középső sztenderre húzod a motort... Szóval 1960 TLF-en volt ilyen?
                        Nem volt .

                        Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Igen a hátsó lámpa harmadik része is megvan, a rendszámvilágításhoz. Nagyon furcsa, hogy így rezeg a három rész egymás mellett. Ezt érdemes összefogatni valahogy? Nem ragasztóra gondolok, hanem lakkra például. Ha kapna egy vastag áttetsző lakk bevonatot kívülről, akkor az összetartaná? Az biztos, hogy szebb lenne és praktikus is, de lehet, hogy ez már nagyon barbár megoldás...
                        Én biztosan eltüntethető megoldást választanék ez pedig a szilikon :rugalmas elég jól tapad szintelen és eltávolítható. Egyébként ezeket a búrákat melegítéssel újraformázzák ,polírozzák és színes lakkal fényezik .
                        Viszont a restaurált motorokat legtöbben letakarva szállítják a kiállításokra igy nem árt neki a napfény !
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #87
                          1960. októberi TLF hátsó teló biztosan "szarv" nélkül jött ki a gyárból. A furatos megoldás sz.tem későbbi.
                          Én a hátsó lábtartó gumira írtam, hogy ovális, (...és így a zárókupak is) az első az kör keresztmetszetű. A zárókupak szerintem !!! horganyzott volt, ahogy az U alakú tartóvas is.
                          Az első lábtartó vasat nem tudom szakszerűen leírni, csak mert nem vagyok sem vasas, sem gépész. A Tiéden, ha jól látom - ahogy Mátéapú írta a gumit is tartó négyzetvas van derékszögben meghajtva, mi a recés furattal csatlakozik a vázhoz. Az enyémen van egy - ezek szerint kovácsolt - enyhén lapított kör (tehát elipszis) keresztmetszetű cca. 10 cm hosszú vas, ami mindkét végén lyukas. Az egyik lyuk oldala recés, passzol a vázhoz, ebbe megy bele a tartócsavar. A gumit tartó négyzetvas vége kör alakúra van esztergálva ez megy bele a másik lyukba zömítve, kovácsolva, vagy hegesztve nem tudom és így lesz derékszögű a lábtartó. (még a víz is kivert, mire ezt összehoztam)
                          Sztem ha a hátsó világítás alatt megfelelő gumialátét van (Fóti Gyuszitól vettem) akkor a keret megfelelő módon le- és összeszorítja, rögzíti. Az én gondom az volt, hogy a búrát vízes papírral dédelgetve a tiszta víz egy fehér, tejszerű anyagot oldott ki, ami száradás után visszakeményedett és átlátszó lett. Piros lámpalakkal lefújva egy hétig gyönyörű volt, majd elkezdett hólyagosodni és ragadni. Azóta is ezt teszi, úgyhogy vennem kellett másikat, nem volt olcsó.

                          Komment


                            #88
                            Ja, és elfelejtettem bocsánatot kérni, ugyanis: az általad "hátsó fékkar"-ként említett szerkezet pontos, hivatalos elnevezése: "HÁTSÓ FÉKKAR" .

                            Komment


                              #89
                              Nem biztos, hogy sikerül, de megpróbálom:
                              Attached Files

                              Komment


                                #90
                                Az első sötét kis kép egy 59-es TLF hátsó lábtartója, ami pont olyan mint a Tiéd!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X