Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Téli leálláshoz előkészítés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    kár bosszankodni a mai benzinek korrodáló képességén. Az ólom mérgező , kihagyták belőle , most van benne entanol ami ugye felveszi a vizet meg biztos vmi más is . ezen változtatni nem tudunk . Én ezt teszem bele télire , eddig még egyik sem indult rozsdásodásnak .
    ár: 2340 Ft, Liqui Moly Benzin Stabilizátor adalék 250 ml, típus: Olajok Olajwebshop.hu - kenőanyag megbízható forrásból. Közlekedési és ipari olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gyújtó és izzítógyertya szakértőktől.
    Titus, emu és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Én sose csináltam eböl nagy ügyet ősszel el teszem a motort teli benzinnel, havonta be indítom egy 10 percre és 2-3 havonta benzint le eresztem és frissel újra tankolom . A Hondába tavaly pl le se cseréltem a benzint október körül csurig tankoltam havonta be indítottam és kész . Tavasszal pedig pörce indult mindenféle hiba nélkül . Annyit szoktam csinálni még hogy az aksit ki veszem a motorokból és csepp töltőre teszem fel kb 2 havonta 1 napra . Az Mz aksija már a 6-dik évet tapossa így . Simsont meg teli se szoktam tankolni van mikor 2-3 hónap után indítom be először . Egy csepp rozsda sincs a tankba egyik motoromba se . Szerintem túlzásba van véve ez a téli tárolás a mizéria . Persze ez csak az én személyes tapasztalatom .
      mátéapu és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        bury eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Egy csepp rozsda sincs a tankba egyik motoromba se .
        Hol szoktál tankolni? Talán abban van a titok nyitja. Én kb egy éve mindegyik motorba MOL-os benzint tankolok, tavasszal meglátom, hogy mit tesz a tankon belül. Bár egyik sincs tele, csak kb félig. Néha megbillegetem a gépeket, hogy jusson a száraz helyekre is.

        Komment


          #19
          Mol vagy shell kúton . Egyszer tetem a Hondába régebben benzin adalékot , és tavasszal tiszta krehács volt a motor míg azt az 1 tank benzint ki nem motoroztam. Már nem emlékszem mi volt a neve .

          Komment


            #20
            A Shellt még én nem próbáltam. A V-powerről viszont elég rosszat hallottam, igaz hogy több mint fél évet állt a porlasztóban... Kettő motoromnak ki van festve a tankja belülről, azokkal talán nem lesz probléma, a többibe még teszek friss benzint(100-asat). Az akkus gépekből én mindig kiveszem az akkut télen, és berakom a kamrába. A mágneseseket viszont néha elindítom.
            Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2017 dec. 05, 19:21. Oka: Jankó hozzászólása után kiegészíteném azzal, hogy 100-asat tankolok rá a motorokra. Eddig nem igazolódott be nálam, hogy az is megromlik, szóval én arra szavazok.

            Komment


              #21
              Rendszeresen olvasom a fórumot évek óta, rengeteget tanultam, amit ezúton is nagyon szépen köszönök. Első bejelentkezésemhez nagyon barátságos, jóindulatú bíztató hozzászólások érkeztek, akik írták tőlük külön is elnézést kérek. Aztán minden belépésnél kaptam a fejemre, hogy több mint egy hónapja nem szóltam hozzá. Az igazság az, hogy abban az időben még kérdezni sem tudtam, hozzászólni meg végképp nem. Aztán egy idő után problémáim adódtak a belépéssel is (a számítógép nem a barátom). Lehet, hogy illenék újra bemutatkoznom? (vezeklés képpen) Most végre olyat olvastam, amihez talán hozzá tudok szólni.
              Pannónia benzintankomat tette rendbe a szaki belülről (műgyanta alapú festékkel kezelte). Állítása szerint ez ellenáll a mai - goromba - benzinnek is. Felhívta ugyanakkor a figyelmemet, hogy ettől a benzin még persze belerohad a tankba és a karbiba, ezért célszerű azt leereszteni, a karburátorból kijáratni. Azok számára, akik nem bírják ki a téli hónapokat kipufogó gáz nélkül, vagy éppen csak - dicsekvésképpen - a rokonok, ismerősök számára be szeretnék indítani a gépet javasolja néhány liter 100-as oktánszámú repülőbenzint tankolni ami az idők végezetéig is a tankban maradhat és - mint a régi benzin - nem csinál kárt.
              Üdvözlettel: Jankó51

              Komment


                #22
                Kedves Jankó!

                Nem szükséges sem újra bemutatkozni,sem Kanossát járni a barátságért,-mert az minden fórumtaggal szemben megvan.Nem tudom,hogy működik ez a "fejre kapás",mert viszonylag aktív vagyok a fórumon a hozzászólásokat illetően,de biztos a háttérből automatikusan megy.

                A fórum kezdetén regisztráltam,az elején egy kissé bátortalanul,de hozzá-hozzá szólogattam,azután teltek az évek,létrejöttek személyes kapcsolatok és találkozások a fórumtagokkal,szerveztünk aláírásgyűjtést az okmányaikat vesztett járművek ismételt forgalomba helyezéséért és egyre közelebb kerültünk egymáshoz.Ma azt mondhatom,hogy összekovácsolódott egy nem túl nagy,de összetartó társaság,amelynek öröm a tagja lenni.Voltak,vannak és mindig is lesznek lemorzsolódók,vagy néhányan olyanok akiket a társaság közösít ki,valamilyen vulgáris hangnem miatt,de a többség marad és összetart.

                Téma az mindig van,ha olvasod a fórumot,a viccektől a kenyérsütéstől,a varrógépekig mindenről szabad írni és beszélni,mert az élet a járműveken túl,más témát is ad és ez így van jól,tehát nyugodtan szólj hozzá,akármely témában,mert a társaság nincs beszűkülve agyilag és mindenre nyitott!

                A 100-as oktánszámú repülőbenzinről már hallottam én is,csak azt nem tudom,hogy hol lehet megvásárolni,mert úgy tudom,hogy csak a növényvédő repülők használnak ilyet.

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #23
                  Kedves Che!
                  Köszönöm a biztatást!
                  Üdvözlettel: Jankó51

                  Komment


                    #24
                    Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Azok számára, akik nem bírják ki a téli hónapokat kipufogó gáz nélkül
                    Jelen!
                    Tegnap éjjel 10 körül viszonylag enyhe idő volt, végre nem esett semmi, sőt a szél felszárította az utakat.
                    Jobb dolgom nem volt, gondoltam motorozok egyet. Hát magamra rángattam 3 réteg nadrágot, 2 pulóvert, vastag kabátot, kesztyűt, felmarkoltam a lakásban az előző nap feltöltött akkut, ledőlöngéltem a garázsba, kitakartam a gépet, leszereltem a deklit, akku be, dekli vissza, gyújtásra rakom, hát olyan lusta, halvány fény jelent meg a visszajelzőn....
                    Nem tudom mi lelte az akkut, lehet dobhatom kifelé .
                    Szóval nem jutottam túl messzire
                    De azt tudom, hogy a benzint nem szabad leengednem, mert úgysem fogom kibírni tavaszig, ki fogom én azt füstölni belőle nagy szorgalmasan...

                    Komment


                      #25
                      Ezér nem kéne nekem akkus gyújtású gép :P

                      Komment


                        #26
                        Nincs avval gond ha rendben van. Téli időszakban havi 1x- i töltés fontos! Érdemes egy " okos " töltőt beszerezni mely jobban óvja az akkut mint a hagyományosak. Létezik csepp töltő funkció is tléen meg ráér mozgatni az elktrolitot. A desztvízről sem kell megfelejtkezni töltött állapotban ellenőrizni!- nem lemerült akkunál mert töltéskor kidúrja esetlegesen a savat és kárt tesz.

                        Komment


                          #27
                          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ezér nem kéne nekem akkus gyújtású gép :P
                          Dehogynem.............................................nagy........................................bo xer,vagy..........................egy henger,vagy..............v........................noná,hogy kéne,de nem fizetésér dolgozónak találták ki
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #28
                            Szervusztok!

                            A csepptöltés akkor érne sokat,ha cellákat szét lehetne kapcsolni és cellánként emelni a feszültséget a kívánt értékre,de ez az újabb gyártmányú akkumulátoroknál nem lehetséges.Amikor tanultam az akkumulátorokról,azt úgy tanították,hogy a hosszabb ideig nem használt akkumulátorokat,időnként meg kell dolgoztatni,az-az egy kisebb wattszámú izzóval szép lassan lemeríteni és utána kis Amperrel ismételten feltölteni,az üzemi feszültségre.A fenti eljárást 3-4 hetente ismételni szükséges,természetesen a savszintet és annak sűrűségét is ellenőrizni kellene,különböző töltöttségi fokhoz,különböző savsűrűség tartozik,de valljuk be őszintén ki van ezzel manapság tisztában és ki csinálja ezt így,-úgy gondolom kevesen,én pl. biztos nem,nincs ehhez manapság elegendő türelme és tudása sem.

                            Tanították továbbá,hogy az általános gépjármű akkumulátorok élettartama 3 év,ez nem törvényszerű,mert volt amelyik két év alatt tönkrement és tudok olyanról is,amely 10 évet is kibírt.Valahol olvastam,hogy napjainkban úgy gyártják az akkumulátorokat,hogy a lemezek alatti teret alaposan lecsökkentették,ami miatt az alul lerakódó iszap sokkal rövidebb idő alatt feltölti a teret és összezárja az akkumulátor lemezeit,ami által rövidzárlat keletkezik egynémely cellában és az akkumulátort cserélni kell.

                            A gyakorlati mérések azt mutatják,hogy a + és - sarkokhoz közelebb eső cellák feszültsége mindig magasabb,bármely töltöttségi szinten,mint a sarkoktól távolabb elhelyezkedő belső cellák feszültsége,a csepptöltés ezért nem csodafegyver,a cellánként nem szétválasztható akkumulátoroknál.

                            Az akkumulátorokhoz értés egy külön szakma,nem véletlenül olyan helyeken,honvédség,gyárak,... ahol sok akkumulátorral üzemelő eszköz van,illetve inkább volt,az akkumulátorok karbantartására egy külön műhely volt kialakítva,egy meglehetősen komoly szakember gárdával.

                            Üdvözlettel:Che
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2017 dec. 06, 20:33. Oka: Elírások javítása

                            Komment


                              #29
                              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A 100-as oktánszámú repülőbenzinről már hallottam én is,csak azt nem tudom,hogy hol lehet megvásárolni,mert úgy tudom,hogy csak a növényvédő repülők használnak ilyet.
                              Én speciel MOL kúton tankolom a 100-ast, ha tényleg az, és nem csak egy marketing fogás. RON 100 a jelölése (EVO Plus), illatra biztos hogy más, mint a sima 95-ös. Nem mindenhol van, csak azért, mert MOL az üzemeltető. Pl a pannonhalmi kúton sincs, bár az még csak nem régóta MOL.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2017 dec. 07, 21:03. Oka: utánanéztem, és az oktán szám mellett EVO Plus felirat is jelzi, ez a pisztolyon van most így újra belegondolva

                              Komment


                                #30
                                Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Én speciel MOL kúton tankolom a 100-ast, ha tényleg az, és nem csak egy marketing fogás. RON 100 a jelölése (EVO Plus),
                                Igen én is a 100-ast nyomattam a kawába és mikor kitárgyaltam egy shell-kutasal,megkérdezte tudok e olvasni... abban is benne van az ethanol amit ugye környezetkímélés címen kevernek az üzemanyagba....ma maximum 10-százalékban.............Igen és ha visszagondolok egy egyszerű dologra nem is emlékszem már mikor hallottam egy jó kis szelepcsörgést és öngyulladástól ordító motort,szerintem ezek megszűntek az olmozott üzemanyaggal...........
                                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 dec. 07, 21:14.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X