Rákerestem a kulcsszóra, hogy ne indítsak ujra hasonló témát, és látom nem túlságosan népszerű köztetek a műholdas navigáció használata.
A találkozón azonban ha minden igaz Sepy motorján láttam hasonló szerkezetet, ezért gondoltam megpróbálkozom vele én is.
Fő szempont a költséghatékonyság volt. Komplett motorra szerelhető rendszereket lehet kapni, horror árakon persze, ezt a lehetőséget számításba se vettem.
Adott volt egy autós GPS készlet tapadókorongos tartóval, ezt motorra rögzíteni nehézkes ugyebár. További kellékek:
Szivargyújtós töltő (Mini USB) 300 pénz volt az ónodi vásáron a minap, némi vezeték + biztosíték foglalat, 10 vagy 15 amperes biztosíték, gömbfejű adapter a készülékhez (szabvány minden Garmin Nüvi - Zümo típushoz), kormányszorító bilincs (ez egy kis gépmunkát igényelt), szigetelőszalag, zsugorcső, saru, szivargyújtó ajzat - talán ez volt a leg "húzósabb" tétel 850 forint...
A bilics változatosan elkészíthető. Kinek mi van otthon. Jelen esetben egy félbevágott collos cső szolgált alapanyagúl, fülek ráhegesztve, festve, stb.
A tartószár egy gömbcsapból készült:
Wsievers biztosan be tudja azonosítani a még előző munkahelyemről táskanehezéknek elcsórt alkatrészt. A feje 17mm szabvány átmerőjü.
Festve, lakkozva. (22mm-es kormányra)
Ezek után hajtottam egy tartófület a szivargyújó ajzatnak, amit a légszűrőházra rögzítettem:
Filóztam a dolgon, de végül az ajzat háza (test) ment az akku negatívjára közvetlenül, a pozitív szál a biztosíték közbeiktatásával a féklámpa gyújtáskapcsolótol visszajövő ágára került:
Így csak gyújtáson van áram alatt a szerkezet.
Az első jelek bíztatóak:
Felerősítettem a tartókart. Mivel nem bolti cucc ragasszunk bele egy gumibetétet, nehogy felsértse a kormány krómozását. Szerencsére a gömbfej miatt jól finomhangolható a képernyő:
A használaton kívüli Mini USB fejnek fúrtam egy lyukat a kormány konzolon.
Nem motoros GPS, ezért a képernyő nem minden irányból látható jól, nem elég kontrasztos. Viszont van rajta Jack-dugó, ami fulessel a sisak alatt igen jól hallhatóvá teszi az utasításokat. Csak nagyritkán kellett rápillantottam a képernyőre. Az első tapasztalataim tehát jók voltak. A minap már meg is jártam vele a Kékestetőt!
Bár ez egy jó kis túra volt mindenféle navigációtol eltekintve is...
A találkozón azonban ha minden igaz Sepy motorján láttam hasonló szerkezetet, ezért gondoltam megpróbálkozom vele én is.
Fő szempont a költséghatékonyság volt. Komplett motorra szerelhető rendszereket lehet kapni, horror árakon persze, ezt a lehetőséget számításba se vettem.
Adott volt egy autós GPS készlet tapadókorongos tartóval, ezt motorra rögzíteni nehézkes ugyebár. További kellékek:
Szivargyújtós töltő (Mini USB) 300 pénz volt az ónodi vásáron a minap, némi vezeték + biztosíték foglalat, 10 vagy 15 amperes biztosíték, gömbfejű adapter a készülékhez (szabvány minden Garmin Nüvi - Zümo típushoz), kormányszorító bilincs (ez egy kis gépmunkát igényelt), szigetelőszalag, zsugorcső, saru, szivargyújtó ajzat - talán ez volt a leg "húzósabb" tétel 850 forint...
A bilics változatosan elkészíthető. Kinek mi van otthon. Jelen esetben egy félbevágott collos cső szolgált alapanyagúl, fülek ráhegesztve, festve, stb.
A tartószár egy gömbcsapból készült:
Wsievers biztosan be tudja azonosítani a még előző munkahelyemről táskanehezéknek elcsórt alkatrészt. A feje 17mm szabvány átmerőjü.
Festve, lakkozva. (22mm-es kormányra)
Ezek után hajtottam egy tartófület a szivargyújó ajzatnak, amit a légszűrőházra rögzítettem:
Filóztam a dolgon, de végül az ajzat háza (test) ment az akku negatívjára közvetlenül, a pozitív szál a biztosíték közbeiktatásával a féklámpa gyújtáskapcsolótol visszajövő ágára került:
Így csak gyújtáson van áram alatt a szerkezet.
Az első jelek bíztatóak:
Felerősítettem a tartókart. Mivel nem bolti cucc ragasszunk bele egy gumibetétet, nehogy felsértse a kormány krómozását. Szerencsére a gömbfej miatt jól finomhangolható a képernyő:
A használaton kívüli Mini USB fejnek fúrtam egy lyukat a kormány konzolon.
Nem motoros GPS, ezért a képernyő nem minden irányból látható jól, nem elég kontrasztos. Viszont van rajta Jack-dugó, ami fulessel a sisak alatt igen jól hallhatóvá teszi az utasításokat. Csak nagyritkán kellett rápillantottam a képernyőre. Az első tapasztalataim tehát jók voltak. A minap már meg is jártam vele a Kékestetőt!
Bár ez egy jó kis túra volt mindenféle navigációtol eltekintve is...
Komment