Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Alu hengeres Pannónia a mindennapokra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Alu hengeres Pannónia a mindennapokra

    Félúton vagyok egy projektben, ami valószínűleg nem mindenkinek fog tetszeni. Célom a 20-as keverési arány leszorítása legalább 50-esre mindennapi használat során. Szándékomba áll egy alul fölül tűgörgősfőtengelyt is beépíteni, ami még sajnos nem készült el.
    A vázat, amibe beleraktam, ne vegyétek figyelembe, mert csak a blokk kipróbálására „dobáltam” össze.

    A blokk működik, van alapjárata és veszi a fordulatszámot.

    Na, mit szoltok a szörnyszülöttemhez?


    Click image for larger version

Name:	DSCF3756.jpg
Views:	1
Size:	198.8 KB
ID:	157181Click image for larger version

Name:	DSCF3752.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	157182Click image for larger version

Name:	DSCF3753.jpg
Views:	1
Size:	195.2 KB
ID:	157183Click image for larger version

Name:	DSCF3754.jpg
Views:	1
Size:	198.2 KB
ID:	157184Click image for larger version

Name:	DSCF3755.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	157185
    Utoljára szerkesztve a következő által: nyuszifül; 2014 szept. 19, 09:24.

    #2
    A külalak ízlés dolga, de az a "hattyúnyak szívócső" az minek? Ilyen törésekkel a nyakában a hattyú sem kapna levegőt, nemhogy enni tudna. Tény, hogy az olaj nehezebb a benzinnél. Ilyen töréseknél jelentős mennyiség ki fog csapódni a fordulókban. Mire a hengerbe ér az 1:50-ből 1:60 lesz. A blokkból pedig 00. Tehát mindenképpen több olaj kellhet bele. De az csak virtuális vélemény, nem pudingpróba.

    Műszaki teljesítménynek viszont kolosszális. Nem semmi volt így összehozni. Tekintettel arra, hogy ezt a fajta porlasztót nem lehet dönteni, esetleg érdemes lenne egy MZ-250/1-gyel, vagy ETZ-250-nel próbálkozni. Az tudja ezt a teljesítményt és a keverési arány is ott körül volt. Szerintem a reális cél 1:40 volna. 1:33-as keverékkel végzett üzemi próbákról annak idején írt az AM-is (talán a 68-as évfolyamban volt egy egész cikksorozat erről).
    Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2014 szept. 19, 09:14.
    sepy, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      az a „hattyúnyak szívócső” az minek?
      Máskülönben nem fért volna el a karburátor a blokktól.

      Komment


        #4
        Azt értem, hogy nincs hely. Pontosan ezért javaslom az MZ-t vagy ETZ-t. Abban az úszó olyan kialakítású, hogy lehet ferdén is szerelni a porlasztót. Bizonyos mértékig persze. Talán az jobban elférne.

        Komment


          #5
          Valóban, a szívócsonk kialakítása szerintem is ronthatja az áramlást, keveréket, ezen keresztül a teljesítményt is. Én is a Dongó porlasztó kiváltásán agyalok most,de hasonló a problémám. A gyári, kicsi porlasztó is töréssel készített szívócsonkkal van szerelve, a Romet, babetta, stb. porlasztók felszerelése még problémásabb lenne. Nálad jobb a helyzet, mert -ahogy Zsolti is említette- vannak alacsonyabb porlasztók, amik jobban elférnek.
          Egyébként tök jó, és elismerésem a kivitelezésért is!

          Komment


            #6
            Végre! Eddig nem olvastam sehol ST250 hengeres átalakításról, és gondokodtam is, hogy miért nem csinált még senki.
            OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ezért javaslom az MZ-t vagy ETZ-t
              MZééééééé! ETZééééé!
              Az ki van zárva! Típusidegen, nem egyezik az elveimmel!!!

              Csak Pannónia alkatrészeket használtam fel (meg amiket én készítettem).

              - - - Updated - - -



              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              és gondokodtam is, hogy miért nem csinált még senki.
              Hát azért, mert a vas hengerhez méretekben és kialakításban vajmi kevés köze van. Csak a blokk felfogatási csavarok mérete és helyzete azonos, a henger átmérőj és a persely külső átmérője a blokban lévő furattal. ENNYI!!!!

              Szörnyülködtük a Hattyúnyakon?! Hát, még ha látnátok mit kellet művelni a felömlő csatornáknál.

              Én azt hittem, be se fog indulni.
              sepy, Lemezjáték és 4 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Szörnyülködtük a Hattyúnyakon?! Hát, még ha látnátok mit kellet művelni a felömlő csatornáknál.

                Én azt hittem, be se fog indulni.
                Sima ügy, hogy beindul. De, amint említetted is, a teljesítménynövelés lehet a végső célod. Én csak ebből kiindulva javasoltam olyan karburátort, ami ebben előrevihet. Egyébként a VAM valamelyik számában volt egy Csepel Művek által gyártott stabilmotorról való aluhengerel szerelt Pannónia (talán replikája volt az eredeti protónak). Azon nem tudom, hogy milyen porlasztó volt.

                Ha már ilyen mértékű átalakításba kezdtél, akkor lehetne csinálni egy négyütemű hengert - Méray-JAP mintára - és akkor jó ez a porlasztó is egyenes szívócsonkkal.


                Több "okosságot" már nem írok. Bevallom én nem tudtam volna így összehozni. Gratulálok hozzá. Kíváncsi leszek a végeredményre.

                Komment


                  #9
                  Üdv nyuszifül!

                  A porlasztót hozhatnád egy kicsit balra egy enyhe ívvel.Igaz,hogy hosszabb lenne a szívóvezeték,de a jelenlegi megoldásnál sokkal kedvezőbb.A mostani változat nagy nagy ellenállású,erősen szűkíti az áramlási keresztmetszetet.Egy 45 fokos ív már elég is lenne.

                  - - - Updated - - -

                  A gyáriak így próbálták.Click image for larger version

Name:	Pannónia   karburátor.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	141110

                  Komment


                    #10
                    Légyszives rakd fel a cikket nagyobb felbontásba, mert nem tudom elolvasni!
                    St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    .A mostani változat nagy nagy ellenállású,erősen szűkíti az áramlási keresztmetszetet.Egy 45 fokos ív már elég is lenne.
                    Igen tisztába vagyok vele, hogy ott sajnos szűk a keresztmetszet. A képen, a motoron nincs doboz. Én mindenféleképpen meg akartam tartani.

                    Komment


                      #11
                      Úgy vettem észre, a fórum átméretezi a képeket. De pl. ide is fel lehet tölteni és aztán a fórumlinket beírni: Postimage.org - free image hosting / image upload

                      Komment


                        #12
                        Üdv nyuszifül!

                        Azt kérem, hogy nyisd meg a képet és mentsd el másként és mint a kép nézegetés szerint meg tudod nagyítani.

                        Komment


                          #13
                          Sajnos így sem olvasható. Kicsi a felbontás és nem látszanak a karakterek.

                          Komment


                            #14
                            Talán valami ilyesmi porlasztó kellene rá mint az EMW R35-ön volt...........elég húzós ára van és eredetiben ritka, de talán hozzá lehetne lőni, bár lehet hogy ez se férne el jobban...amúgy tetszik a kreativitás a motorban.....
                            Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2014 szept. 19, 13:06.

                            Komment


                              #15
                              Talán valami ilyesmi porlasztó kellene rá mint az EMW R35-ön volt...elég húzós ára van és eredetiben ritka,
                              Az bizony, a hirdetésben szereplő is utángyártott. (Nachbau neu.)

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X