Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Alu hengeres Pannónia a mindennapokra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Pl. a Dellorto phbh 40 fokban dönthető áramlásirányba. 10e Ft-ért vettem egyet nemrég. Beállítása se lehet gond, mert szabvány fúvókák vannak benne, és 4-el lehet játszani a különböző üzemmódokhoz, plusz még a tűből is vagy 30 fajtát lehet venni hozzá vastagság, hossz, kúposság hossza szerint. 15-30 le-s motort tud kb. etetni.
    OdinHEM, supermax és nyuszifül kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Click image for larger version

Name:	Pannónia karburátor 2.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	141111Légyszíves klikkelj rá a képre és ment el valahová.
      Onnét meg tudod nyitni és ott fel tudod nagyítani. Ha nem sikerülne elküldöm az e-mail címedre és onnét letudod tölteni.
      Titus kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Na, mit szoltok a szörnyszülöttemhez?
        Végre valaki megcsinálta, amit javasoltam már nem egyszer. Úgy látom az ST250 henger felment különösebb nehézségek nélkül.
        Esetleg a felömlők alakításáról nem született kép?
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 szept. 19, 15:14.
        Lemezjáték és supermax kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #19
          Jó látni hogy jó helyre került a hengerem. Szép munka! esetleg a munkafolyamatról is láthatnánk képeket? Hogy sikerült a felömlőket összehozni?

          Komment


            #20
            Bennem az a kérdés merült fel hogy egy Pannónia dob elég hozzá? Gyár hengeren kettő van ugyebár, úgy van méretezve.
            Stabil motor kipufogója nem tudom milyen, de gondolom az szintén máshogy van méretezve.

            Esetleg azon nem gondolkodtál hogy szétvágsz egy gyári kipufogót és a belsejébe építesz egy rezonátort?
            sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Úgy látom az ST250 henger felment különösebb nehézségek nélkül.
              "Ez, így ebben a formában nem igaz!" Ez jelentette a legnagyobb problémát. A blokkot nem faragtam. Egy közdarab van a henger és a blokk között.


              gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Jó látni hogy jó helyre került a hengerem
              Tőled vettem a gyári új hengert? Ez még nem az. Az még le van zsírozva, a végleges verzióhoz.


              gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              esetleg a munkafolyamatról is láthatnánk képeket?
              Sajnos nem dokumentáltam. Amikor egy kis időm és kreatív hangulatom volt együtt, akkor csináltam!

              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Bennem az a kérdés merült fel hogy egy Pannónia dob elég hozzá?
              Hááááááát, ezt nem tudom?! A stabilmotor dobját sajnálom szétvágni érte. Majd ha menetpróbára kerül a sor minden kiderül!


              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Esetleg azon nem gondolkodtál hogy szétvágsz egy gyári kipufogót és a belsejébe építesz egy rezonátort?
              Sajnos azért mindenhez én sem értek! Ebbe beletartozik a kipufogó méretezés is!
              demeter kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Sajnos azért mindenhez én sem értek! Ebbe beletartozik a kipufogó méretezés is!
                Itt elég jól le van írva. De sokan foglalkoznak is rezonátor készítéssel, és mivel neked egy hengerhez csak egy kekk talán még meg is tudnák csinálni
                (anno, csak kíváncsiságból, kérdezősködtem hogy egy henger 2 kipufogó esetén hogy kell rezót méretezni, hát abból ítélve hogy kb mindenki mást mondott arra következtetek hogy nem sokan tudnának norrmál Pannónia hengerhez rezonátort csinálni)

                Komment


                  #23
                  Sz.J. eredeti hozzászólása
                  1 kipu is elég lehet, a 350-es Izs Planéta-4 is egy kipufogós, 21 Le-s.
                  Persze hogy elég, csak nem mindegy hogy milyen kipufogó.
                  Egy 50-es Simson és egy 250-es MZ is egy kipufogós, mégsem csereszabatosak.
                  Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Na, mit szoltok a szörnyszülöttemhez?
                    Nekem tetszik. Én is gondolkodtam az ST hengeren, de ha nem csal a memóriám, akkor itt szintén két kipufogónyílás van belül és az öntvényben vannak közösítve az egy kipufogócsőhöz. Attól meg ugye az általam bűnbaknak kikiáltott "nyelv" megmaradna, így elálltam az ötlettől. Nálam lehet egy kipufogós, egyedileg öntött acélhenger lesz a befutó, lévén van nem túl magas költséghatára a dolognak. Addig meg talicskakerék-jellegű illesztés megszorulás ellen...

                    Ha igaz amit áramlástanból tanítottak nekem, akkor az a nyak-rész tényleg elég rosszat tesz az áramlásnak. De ha van egy szerelhető úszóházas karbid, akkor elég egyszerű: csak ferde úszóházat kell beszerezni.

                    Click image for larger version

Name:	ferde.jpg
Views:	1
Size:	77.4 KB
ID:	141122

                    Az úszóház marad függőlegesben, a keverőteret meg megdönti az ember. Persze némi méricskélés lehet szükséges meg kínlódás a pontos benzinszint belövéséhez, de sokkal jobb és elegánsabb.

                    Van ilyen "megtekert" szárú úszóházam elfekvőben, de sajna Pannonia karbira kicsi.

                    A kipufogó méretezése nem annyira ördögi dolog, nagyobb kínlódás előállítani a megfelelő lemezdarabokat és "összevarrogatni" - képlet van a neten bőven, ismerni igazából a kipufogó keresztmetszetét, a tervezett fordulatszámot és pár ilyen alapvető dolgot kell. Aztán az egy másik történet, amikor valami miatt, pl. kisebb hőmérsékletű kipufogógázok a Jóistennek se akar úgy sikerülni és lehet próbálgatni, dehát ez a szép benne, nem? Mondjuk a csavar a két nyílás, meg annak figyelembevétele hogy akkor mekkorának is vegye az ember a számításnál a keresztmetszetet: csak simán összeadja vagy valami módon korrigálja a mérhető adatokat a valóság irányába.
                    Egyszer csináltam egy ilyen Excel táblázatot a Gordon Jennings féle kétütemű tuningkönyv alapján, erre tökéletes a táblázatkezelő program.


                    -- És megvan az ezredik hozzászólás, akaratlanul is Pannonia tuningos témában. Ez csak jót jelenthet a jövőre nézve! Juhééé! --
                    OdinHEM, Che és 7 további látogató kedvelte ezt.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #25
                      Sz.J. eredeti hozzászólása
                      - - - Updated - - -



                      Sajnos, nem értelek.
                      Úgy értem hogy igen, elég egy kipufogó, csak nem mindegy hogy milyen az az egy.
                      És ha az az egy úgy lett méretezve hogy párban legyen használva a 250-es motorhoz akkor egyedül aligha nem lesz megfelelő.

                      Komment


                        #26
                        Máskülönben nem fért volna el a karburátor a blokktól.
                        Megált a projekt?Van egy egyszerű ötletem:karbi elöl kipufogó hátul,előny némi feltöltés a menetszél által,és közel egyenes kipufogó.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #27
                          Erre vajon miért nem reflektált senki?!...Ez egy tök jó ötlet!!!

                          Komment


                            #28
                            Nekem hirtelen az jutott eszembe hogy belefaraghatná az oldaldobozba a karbit. Áramlást nem tudom milyen mértékben befolyásolná.

                            Komment


                              #29
                              A henger és a karbi között túl hosszú lenne az út és kicsapódna a keverék. Az oldalra kifordítást én jobbnak tartanám igaz ott is csökkenne a beszívott anyag sebessége ami résvezérlésnél nem szerencsés szerintem igaz ez az én amatőr elképzelésem.

                              Komment


                                #30
                                Két ötlet...skoda karburátor könyökkel,nem lenne a torok hosszú.Résvezérlés mint a trabin egyenesen a karterba.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X