Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorolajok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Vespámba a full szintetikus Castrol olajat a gyári keverési aránnyal hát ki is nyírtam vele elkezdett vadul csörömpölni.
    Nem tudom tiéd miért halt be a szintetikustól, a babettám se egy mai csirke de nem vette zokon a full szintetikus olajat(REPSOL Moto Scooter-2T)...
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Én inkább azt vallom, hogy minőségben jobblegyen, mint mennyiségben több. Ugyanis szerintem hiába van több olaj belekeverve, az nem fog jobban kenni. Sőt csak árt is mivel több füst és korom képződik.

      Simsonomba, és a Pannóniámba Repsol Sintetico olajat használtam, ez egy elég jóminőségű, és magasminősítésű olaj, és fullszintetikus. Viszont utoljára valami más márkájú olajat vettem, ami valami német olaj, szintén fullszintetikus. A minősítése szinte megegyezik a Repsoléval, egyedül annyiban tér el, hogy a Repsolt lehet túlhajtott motorokba is használni koromképződés nélkül, de mivel a Pannóniát nem hajtom tizenezrek fölé, így ez szerintem belefér Az ára elég baráti 1650 Ft volt az 1l, a Repsol 2660 Ft-os árával szemben. Én azthiszem benzinkúton az akármilyen ásványi olajok többe kerülnek. Keveréket én 1:33 - 1:35 -ben szoktam keverni, eddig még jónak bizonyult. A puding próbája az evés, tehát majd látszik mennyire válik be. Viszont ami biztos, hogy nem füstöl, és nem is büdös.

      Egyébként már annakidején is felvetődött ez a kérdés Pannóniáéknál, szerintem elég tanulságos, érdemes végigolvasni:
      http://users.atw.hu/pancsimania/letoltes/pannonia-mkp-kenestechnikai-futoprobaja.pdf


      Natloz és demeter kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Igen, ezt a futópróbát én is előcitáltam nemrég. És persze mindenben egyetértek.
        Az árak tekintetében, Elf Moto 2 Tech, amit használok 2000-ből kijött, következőnek szerintem Eni i-Ride Moto 2t lesz, az még olcsóbb is és nem kell internetről rendelnem, Agip olajakat forgalmazó boltból megvehetem.
        Sokszor futok bele "Scooter" feliratos olajakba viszont, na azt nem tenném be kis fordulatú veteránba, robogóba való.

        Komment


          #49
          Ezen a témán én is sokat rágódtam, hogy a kis D-Csepelembe mi kerüljön.
          Egy veterános bácsi azt mondta, hogy ne tegyek bele piros szintetikust, hanem kizárólag a sárga ásványit, viszont ahogy Ti is írtátok, a környezetvédelmi kritériumok miatt bizony sokat változtak....
          Szóval én egy kis ideig használtam ásványit, de nem sárga, hanem valami kék noname lötty volt, ólompótló szintén ment bele, aztán most már egy ideje inkább teszek bele Castrol Power Racing 1-et bele. 2500 a literje, de nem sajnálom tőle, 1:30ba kapja.
          Az ólompótlót én is öntögetem bele, ártani nem árthat
          CZsolti, Titus és sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Én úgy vagyok vele, hogy "A motornak legyen a legjobb".
            Másrészt ha neki is jó akkor nekem se lehet rossz
            Én Repsol Scooter-t használok Simson Schwalbe-ba, illetve Repsol Enduro-t Pannóniába.
            Nálunk az autósboltban a Scooter 2690, az enduro pedig 2770 ft.
            Pannóniába 1:25-öst keverek, eddig egész nyáron ezzel az olajjal használtam, olyan 5-6 ezer kilómétert mentem a TLF-el, és most vettem le a kipufogóját újra krómozás céljából.Mondanom sem kell a Fullszintetikus olaj miatt gyakolratilag enni lehetne a belsejéről, mondjuk azért 1:25-ös keverék sűrűbb, és nagyobb az olajsár mennyisége is, ezért ajánlom nagyon a Fullszintetikusat, mellesleg kenési szempont, és egy nagyon megbizható támpont a motornak is.
            A Schwalbe-val jártam ebben az évben iskolába, kb napi 15-20 kilóméter, (Star blokkos,gyári tűgörgős) 1:40-es keverékkel mentem vele,és még intenziv gázadásnál sem füstölt, jól ment, érezhetően más mint egyébb ásványi olajok.
            Egyszer kétszer ki kell huzatni és akkor még lerakódással sem kell számolni 2t-k esetében.
            Titus, dongos78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              Elmentem cigit venni és a világ fejletlenebb(?!) felén még nem divat a dohánybolt, simán csak bolt...vagyis a cigis pulttal szemben van az olajos pult, ott találtam ezt a gyöngyszemet:

              Click image for larger version

Name:	IMG_20140811_170911.jpg
Views:	1
Size:	189.6 KB
ID:	140814

              Csak félszint, de mindig is figyelemre méltónak tartottam a fémdobozos olajokat, és nem tudtam ellenállni ennek a konzerves doboznak, ezúttal bő egy ezresért.
              A leve pedig ugyanolyan ződ, mint a héja. A "green" és "bio" feliratra hátul a magyarázat, azaz "képes biológiailag lebomlani", hmmm essetuttam.
              Made in Germany egyébiránt.
              Remélem, a P10 is szereti majd szürcsölgetni a belőle készült koktélt.
              Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2014 aug. 11, 17:30.
              Tequila, dongos78 és 4 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #52

                Komment


                  #53
                  Én is szeretnék úgy haladni/ nem repülni/ mint a Héja de mindettől függetlenül szürcsöltesd a géppel persze időnként Te is igyál még ha nem is ebből a dobozból.

                  Komment


                    #54
                    A leve nem tom' mi, de a héja az inkább szürkés
                    Affene, pedig azt hittem, hogy ez a legsárgább madár...de akkor a citrom héja csak egy alfaj.



                    szürcsöltesd a géppel persze időnként Te is igyál még ha nem is ebből a dobozból.
                    Úgy teszek! Click image for larger version

Name:	1194036128.gif
Views:	1
Size:	5.3 KB
ID:	140815

                    Komment


                      #55
                      Jót mosolyogtam a bejegyzéseken. (Na jó, néha röhögtem is )

                      De most komoly kérdés jön: Motoros fűkaszához a gyártó bejáratáshoz 1:25-ös keveréket ír elő. Majd bejáratás után lehet 1:30-as. Most van benne kb. 10 üzemóra és a szintetikus Stihl 2T-olaj már dől ki a kipufogón, porlasztón elégetlenül. A gyertyán is komoly lerakódás volt. Az ésszerűség mértékéig leszegényítettem a keveréket és az adagot. A gép jó erőben van, de gázadásra füstöl.

                      Tegyek bele magasabb hőértékű gyertyát és próbáljam az 1:30-as keveréket? (Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy a gépkönyve szerint bioetanol mentes benzint kéne hozzá használnom. Ekkora marhák nem lehetnek. Eus előírás, hogy 5% bioetanolt KELL a benzinhez keverni. - sajnos).

                      Komment


                        #56
                        Szerintem próbáld meg az 1:30-as keveréket.
                        Bár nem értem a jelenséget, egy új motornál mitől lehet...
                        Az én dongóm is 50ccm-es (nem mellesleg kínai ), ugyanígy 1:20 - 1:25-ös keveréket írtak elő bejáratáshoz, 1:30-at bejáratás utánra. Már rég bejárattam, de még mindig inkább 1:25-össel járok, ráadásul eddig mol-os Arol 2t olajjal.
                        A tűt még mindig a kelleténél egy fokozattal feljebb lógatom. És mindezek ellenére nem füstöl
                        5 év használat után idén kimostam a kipufogót benzinnel (), 2 napot szellőztettem a napon, így valamennyire visszatért a pattogós hangja.
                        Lehet hogy az illesztések nem olyanok a fűkaszád motorjában, mint kellene? Igaz, akkor valószinűleg nem is lenne erős, bizonytalanul működne, stb.

                        Komment


                          #57
                          A hőértéket ne emeld, mert akkor valószínűleg a kevesebb olaj jótékony hatását a gyertyán nem fogod tapasztalni.
                          Esetleg váltanék olajat is próbából.

                          Komment


                            #58
                            Én is erre az ötletre szavazok.A Sthil olaj csak nagy fordulatra jó ott elég a felesleg. Amint leírtad nem ég el az olaj azért csöpög mindenhol. Ha a gyertya hőértékét emelnéd még csúnyább lenne a gyertya kép és lehet nem is menne túl sokáig tisztítás nélkül. Persze a puding próbája az evés.

                            Komment


                              #59
                              Köszönöm a gyors és korrekt válaszokat. Ez a motor valóban nem olyan pörgős fajta, mint az elődje. 10000 helyett csak 6500 a max fordulata. És igazatok van. Utána olvastam a gépkönyvben, hogy hol lehet a bibi, és ezt találtam:

                              Click image for larger version

Name:	uzemanyag.jpg
Views:	1
Size:	62.8 KB
ID:	140833
                              Nem tudom, hogy a Stihl milyennek számít, ezért inkább veszek ásványi alapú 2T-t és azt keverem 1:25 arányban. Nem akarom széthajtani.

                              A gyertyát meg rosszul írtam. Ha olajkirakódás és korom van rajta, akkor célszerűbb a kisebb hőértékűt választani. De előbb az olaj.

                              Komment


                                #60
                                Zsolti ha fűnyírás közben szúnyogot is akarsz riasztani akkor ásványi alapút keverd de ha nem akarsz koksz lerakódást mely később hiba forrása lehet termék reklám nélkül és előszeretettel használom a Repsol full szintetikus olajat.Én azért nem teszek ekkora különbséget mint a gyár ahogyan írja, nagynak találom a rést . Ha ebből kevered 50-es és ha a másikból akkor 25-ös kell!. Én inkább 40-est használnék a jóból.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X