Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorolajok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    TLF65 kedvelte ezt.

    Komment


      #77
      Én csak azt mondom, hogy az olajtípus leginkább hit kérdése, azon túl pedig ha az ember együtt él a géppel, úgyis érezni fogja, mi a jó neki.
      Persze nem tudom, hogy csak én ruházom fel emberi tulajdonságokkal vagy tényleg szól ha baja van...
      czeki, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #78
        demeter, úgy gondolom közös nevezőn vagyunk.
        demeter kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          Személyes tapasztalatom hogy hiába van kiégve szépen a gyertya őzbarnára az nem jellemzi a karburálás teljes helyességét.Például:Simson S51 Enduro bemelegedés után lámpánál pl sokallt-tehát teljes gázon sem pörgött fel egy kis ideig,kb. 15-20 másodpercig.A gyertya őzikebarnára volt égve mégis, mert az üzemi fordulaton ég ki nyilván ott pedig már el tudta égetni a többletbenzint amit kapott.Alapjárat is volt rendesen csak részterhelésen nem működött jól.Tudniillik a karburátorban alapjáraton az alapjárati fúvóka mérete,részterhelésen a síbertű mérete és kúpossága,teljes terhelésen üzemi fordulaton a főfúvóka mérete a meghatározó.Tehát a megoldás a síbertű cseréje lett egy olyanra amely szegényebb keverékhez volt való mert egyszerűen a benne lévő síbertűt nem lehetett a motor karakterisztikájához állítani ezért került bele más osztású vastagságú és kúposságú tű.Persze ez egy szélsőséges eset mert tuningolt motorról van szó.Egyébként ha van akkor üveggyertyával szokták beállítani egyes műhelyekben.De egy teljesen rossz karburálásnál természetesen az első támpontot a gyertyakép adja.Bár néha megtévesztő tud lenni pl.:egy sötét színű kormos gyertya utalhat arra is hogy benzinben túlságosan dús a keverék,vagy arra is hogy kevés levegőt kap a rendszer és az olaj-2ütemű motor esetén- nem tud elégni.

          Komment


            #80
            Gondoltam beszámolok olajtémában, lassan kijárok egy tankot Eni I-Ride Moto 2T szintetikus olajjal.
            5-öst kap tőlem, ezt veszem legközelebb is. Az ára a legkedvezőbb fullsynt olajok között, érzésre, füstölési hajlamra is nagyon jó. Egy dolog még említésre méltó, nincs színezve.
            Lemezjáték kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              kijárok egy tankot Eni I-Ride Moto 2T szintetikus olajjal.
              Én Repsolt használtam, ami elég drágának tűnik, kb. 2800 Ft/l.
              Ez olcsóbb?

              Komment


                #82
                Igen, egy ezressel olcsóbban tudtam hozatni.
                Lemezjáték kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  Érdekes volt végigolvasni ezt a témát,újat okosabbat én sem tudok,de szerintem az öregebb gépekhez jobb a jó minőségű ásványi olaj,mint a szintetikus.
                  A Repsol és Motul olaj amit szerintem érdemes használni.
                  Fiatalabb szerkezeteknél pedig pont fordítva,inkább a szintetikus kenőanyag amit igényelnek.
                  Hosszú éveken keresztül megvolt a Yamaha Dt 125-ös motorom-idén töltötte a 32 évet-most adtam el két hete.
                  Amikor hozzám került ásványi alapúval jártam vele gond nélkül,majd gondoltam kedvezek neki és szintetikus olajat kapott,amit magas fordulatú kétüteműekhez ajánlottak. kb 2000 kilométer és megadta magát,felújítottam,majd még egyszer ugyanez.
                  Visszaálltam ásványi alapú olajra és láss csodát,letekert nálam még 14 évet hiba nélkül.
                  Szerintem sokat számít melyik motort melyik korszak olajaihoz kalibrálták.
                  St.Z.350 és demeter kedvelte ezt.

                  Komment


                    #84
                    szintetikus olajat kapott,amit magas fordulatú kétüteműekhez ajánlottak
                    Lehet, hogy ez a kulcsmomentum.
                    I-Ride-ból is van Scooter verzó, ami ugye a kis űrtartalmú, nagy fordulatú robogókhoz van. Ezektől ugyanúgy óvakodnék, mint a láncfűrészhez valóktól.
                    czeki kedvelte ezt.

                    Komment


                      #85
                      Lehet hogy a hiányos angol tudásom okozta a problémát,nincs kizárva.
                      Az biztos hogy utána átálltam vissza az Agip olajra,de kb 4 éve az is teljesen megváltozott,sokkal hígabb lett az állaga,azután pedig a Motul és a Repsol olajat használtam,amik nagyjából hasonló minőségűek és árban is egy szint.

                      Komment


                        #86
                        Nekem az a tapasztalatom, hogy ha jó állapotú a motor, jól be van állítva a karbi, és a gyújtás, jó arányban van keverve a 2T olaj a benzinhez, akkor az arol2T-től, és a piros rekord-tól felfelé majdnem mindegy, hogy milyen olajat használunk ezekbe az öreg motorokba. Valami arany középutat be kell lőni, és jó lesz.

                        Komment


                          #87
                          OK, de pl. lehet szempont a füstölés is. Én utálom, ha füstöt látok a tükörben. A bio félszint 2T-vel láttam, az Elf-fel és az Eni-vel nem.

                          Komment


                            #88
                            Ha valóban jól van beállítva a motor, akkor ásványival is csak hidegen füstöl. Indítás után pár percig. (már legalábbis az mz)

                            Komment


                              #89
                              Az utóbbi időben / Keszi óta/ Mol Sprint olajat használok és igen kedvező a tapasztalatom.Indulás után kis ideig füstöl csak viszont úgy érzem mintha új életre kelt volna.Igaz sokkal jobban is hajtom de szebben dolgozik. Tényleg az látszik beigazolódni ezeket a gépeket ásványi olajra találták ki és avval üzemel tökéletesen. Előtte használtam Repsolt is avval járattam be. A Cz is ezt látszik beigazolni.

                              Komment


                                #90
                                OK én elhiszem.
                                Az MZ karbija korszerűbb, lehet pont annyit számít.
                                Meg az is lehet, hogy lehetne javítani a Pannónián is, csak már karburátorundorom van...4,2-4,3 liter között járok, nem szegény azt tuti, de hogy mennyire dús..?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X