Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Bocs h ide pofátlankodok de a babszinak szinte mindegy h mivel megy
Ez mindegyikre igaz, csak az a kérdés meddig . Inkábbb veszek normális olajat amivel sokat megy kövi "szervizig" minthogy az olajon spóroljak meg utána gyakran szívjak vele .
Ami kell az kell a motornak, és tulajának hogy kevesebbet legyen kosárban a moci. Az Egyik munkatársamat idézve "Az olaj egy fél lakatos". Így nem érdemes azon spórolni és "sokkal kevesebbett" adni a gépnek.
Utoljára szerkesztve a következő által: RedBull477; 2014 okt. 30, 00:37.
Az olajok tulajdonságait behatóbban olvasgatva/ nem tanulmányozva/ arra a következményre jutottam a Mi gépeinknek teljesen megfelelnek a mai kor félszintetikus olajai,legalább is szerintem.Ebbe már figyelembe van véve a molekuláris tulajdonság is. A szakirodalom taglalja miért kevés az ásványi melyet érdemes átlapozni.
Pár olaj, amit kipróbáltam ebben az évben a Pannóniával. Egyszerű megfigyeléseim vannak, semmi olajfilm, vagy alkatrész kopás vizsgálat.
Favorit 2T - API TA/TB - a legolcsóbb, 1150/liter - 1:25 és 1:33 is kevertem. Jól megy vele, kevésbé füstöl.
MOL Dynamic garden 2T - API TC+, JASO FD, ISO-L-EGD - 1600/liter (0,6l kiszerelés) - Árban nem rossz a minőségéhez képest. Jól megy vele, csak 1:25 keverve használtam, nem füstölt úgy sem.
Mogul 2T - API TB - Ez a vésztartalékom. Majd elhasználom láncfűrész kenésre.
Avanti bike 2T-M - Ennek még a csomagolásán se volt teljesítményleírás vagy ásványi/félszint eredet. A színe sima olajé. Garden 2T után ugyanazokkal a beállításokkal füstölt és lehúzta a motor teljesítményét. Győztem elhasználni a bekevert tankot. Kicsit hígítottam benzinnel a keveréket, akkor se lett jobb.
Mannol 2-takt plus - API TC, JASO FD - félszint - 2100Ft/l - ég és föld. 1:33 keverve 2-3. fokozatban látszik igazán, robbanékony tőle a gép. Messze a legjobb olaj.
A Shell Advance 2t olajról mi a véleménytek? Próbálta már valaki?
Az esztergályossal, aki csinálta a blokkomat, igen hosszasan beszélgettem, szintén nagy motoros. Továbbá rengeteget használ 2t kerti gépeket is (Robi, Terra, stb). Esküdött rá, hogy ez az egyik legjobb olaj, kitünően ken, nem füstöl, stb.
És a tied????????????????
Én a pannoniával toltam rendesen,több típussal arol,sthil,husvarna,repsol,rekord.Ha hosszan mentem elhagyta a füstöt.A gyertyát csak azért láttam két év alatt egyszer mert kifújt a hengerfej alatt.
Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 okt. 07, 18:46.
Bocs, de én kérdeztem először.... Nem illik vissza....
Komolyra fordítva a szót....nálam bevált...nem a legolcsóbb, de megéri, sőt... ha véletlenül nem 1:50-es, hanem 1:60 vagy 70, az sem probléma...szintetikus, bírja
Komolyra fordítva a szót...nálam bevált...nem a legolcsóbb, de megéri, sőt... ha véletlenül nem 1:50-es, hanem 1:60 vagy 70, az sem probléma...szintetikus, bírja
Bocsi:mindenből 25%-ot kevertem.
Szerintem amelyik nem füstöl hidegen annak készítheted a felujításra valót,lila csapágyak,beolvadt tűgörgőkosár,megolvadt dugótető,sürü gyertyacsere és egyebek....
Bocsi:mindenből 25%-ot kevertem.
Szerintem amelyik nem füstöl hidegen annak készítheted a felujításra valót,lila csapágyak,beolvadt tűgörgőkosár,megolvadt dugótető,sürü gyertyacsere és egyebek....
Kedves mateapu!
Írtam valahol, hogy hidegen nem füstöl?
Nos, a Simson és az MZ nem Pannónia....azoknak gyárilag 1:50 a keverék arány ( A CZ-mel 1:40-el jártam, ott sem volt gondom, soha) A szintetikus olajnál, kissé megengedett a "hígabb" változat használata
A Kawasakisok nem is tudhatják, ilyen gondjuk nincs
erre azért nem tenném a kisujjamat, illetve nem szivesen kisérleteznék a szegényítéssel
Erre csak annyit írok, hogy Babettás forma elment 1:100 arányig szintetikus olajjal és bírta a gépezet.
Azért egyet szögezzünk le, nem kell -azért- rommá hajtani valamit, mert jó olajunk van
Na ezért szeretek a sarki boltba járni... mindenből egy...esetleg két féle van... Lehet válogatni is..kell-nem kell.. Nyomták az arolt amibe kellett...s lassabban koptak a gépezetek mint most.. Az ólom biztos tudott valamit..azon kívül,hogy szennyezett..
Anno, amikor ezek a gépek a fénykorukat élték ( vagy legalábbis az enyémek) még a kútnál előre bekavart benzin volt, tisztelet a kivételnek Akkor mindenkinek adott volt, hogy milyet tankol. Ha nem tetszett a dolog, maga keverte. Ilyen egyszerű a képlet.
Igen, hogy most tömeggyilkosnak kiálltjuk ki az ólmot, ahhoz képest -akkoriban- elég széles volt a felhasználási területe elég
Azért egyet szögezzünk le, nem kell -azért- rommá hajtani valamit, mert jó olajunk van
Így igaz!Fergussonnak jár a pont!Az MZ oldalakon én is olvastam 60-70-es keverési arányt!Én AVIA-t használok!Olcsó és nem ráz!Álltalába majdnem eltalálom a keverési arányt!Úgy ,,sacc/kb"löttyintek egy slukkot bele aztán amennyi sikerül majd rá a benzint azt is érzés után!Egyszer sült meg az alsó tűgörgő a főtengelyen akkor éppen az a szuper olaj volt benne az a fűrészes(most nem ugrik be!!!)De Q-a drága volt!
..........ja!Az idézet azért volt mert rommá kell hajtani a gépet(különben mit csináljon egész télen szegény unatkozó nyugdíjas!)
dongos78:A tiéddel ne is kísérletezz mert azok nem szeretik!Ha már ilyen szépen megcsinálod add meg neki ami dukál!
Megvan!!!!!!!Sthil! Többé nem is teszek bele csak a legolcsóbbat!!Ma léptem át az idei 16000km-t!Még megy!Elég szakadt már szegény,,sárkány" de tüzet fúj még most is!......nem baj!Jön a vacak idő és rendbe teszem!
sepy, dongos78 és 4 további látogató kedvelte ezt.
Komment