Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorolajok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nem tudom, emlékszik-e még valaki a repceolajra*? *=ricinusolaj

    Na, annak volt csak igazán jó "illatta", ha mentél utána

    A gép is szerette, csak egy kicsit komolyabb "szervizelsét" kívánt
    Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 okt. 08, 10:22.
    Lemezjáték, zahi és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Én a fürdőszobából tulajdonítottam el egy mosópor kimérő edénykét, amin van ml skála. Így elég pontosan ki tudom keverni a dolgokat.
      Sajnos még most sem tudom hány literhez hány deci kell!Azt tudom hogy 50 literhez kell 1 liter!De hogy ki a csuda tankol 50 litert egyszerre!A részleteket meg ki kellene számolni!(de az nekem nem megy!)Mindig össze keveredik a fejecskémben!Most 5 literhez kell 1 deci vagy fél deci?!Na ehhez kéne egy ,,féldeci" minjárt okosabb lennék!Ezért egy löttyintés és mehet a benya!Valamennyi........amennyi pénzem van rá!
      U,I: Az Istenért!Nehogy valaki komolyan így csinálja!!!!!!!
      zahi, és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Üdv Fergusson!

        Az a gyanúm,hogy a ricinusolajra gondoltál,azt használták motorok kenésére.

        Komment


          St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Üdv Fergusson!

          Az a gyanúm,hogy a ricinusolajra gondoltál,azt használták motorok kenésére.
          Üdv St.Z.350 !

          Teljes mértékben IGAZAD van! Megint elírtam, mint a "gyalogkakukkot"....nem tudom, mi van velem mostanában, sűrűn "elgépelek" dolgokat!

          Köszönöm, a helyreigazítást.....valóban, arra gondoltam

          Komment


            ricinusolajra
            Alkohollal a salakon..azok 4 ütemű gépek.. 2ütemhez a vadabbak használták a szaga miatt..

            Komment


              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              elment 1:100 arányig szintetikus olajjal és bírta a gépezet.
              ... bennem ilyenkor egy kérdés merül fel: meddig?
              Annak idején a szomszédom ajánlotta a Stihl olajat, ami Gyula bátyámnak nem a szíve csücske.
              Mivel a fűrész kezelési utasításában az volt hogy használd 1:20 keverékkel illetve Stihl olaj esetén 1:50 keverékkel én úgy döntöttem hogy minden gépet Stihl olajjal üzemeltetek és 1:50 keverékkel mert nem kevergetünk össze vissza.
              5l-es kannában keverek van 1dl mérőpoharam a dolog egyszerű.
              Merthogy mindent így használok '94 óta jelentem minden bírja, pl a háti permetezőm, ami 1:20-as keveréket kérne, és a Tomos motoros fűnyíró is bírná talán még ha nem lennék lusta tologatni, illetve a Terra kapálógép is azért ment nyugdíjba mert apám már nem jár a kertbe.

              Komment


                Bocsi!Nem szerettem volna egy márkát sem leszólni!Lehet hogy más olajjal is megfeküdt volna!Mit lehet várni egy 7000ft ért vett bontott főtengelytől?Biztos voltak előjelei csak a sok csörgés-zörgés közül ki hallotta!De ha hallottam volna akkor sem értek hozzá......úgyhogy tök mindegy volt!Ja! Még Prolongot is akkor tettem bele!...........na ez a két kényeztetés aztán végképp kicsinálta!

                Komment


                  Szia Gyuszi! Üdvözöllek végre a csapatban. Az olajról pedig én azt gondolom:-legyen az jobb minőségű és az a keverési arányú mit előírtak neki, vagy egy kicsivel több kevesebb semmi képen. Én, hogy ezt a szezont a szivattyús olajzással kezdtem 1:30-as -ra állítottam a szivattyút és a Repsolt használom. Az ólom pedig az öreg gépeinknek kell én is teszek bele pótlót bár szerintem az olyan mint a gumi nő. Érdekes ez az ólom meg érne ez is egy hosszabb vesézést!, a mai öregek megérték a tisztes 90 és egy némelyik 100 évet és az ólommal szennyezett időszakban a javát. A mai fiatalok meg az EURÓ akár hányas gépek között a kormot okádó dieseleket használva hullanak mint a falevél!. Direkt nem legyet írtam mert azok kiröhögik a légyírtót úgy tudnak alkalmazkodni! Az ólom az üzemanyagban ken és tömít pl. Skoda S 100 ha kihagytad motorfelújítás borítékolva.

                  Komment


                    Fergusson
                    A Repsol-ról mi a véleményetek?
                    Én ezt használom, és teljesen elégedett vagyok vele, melegen alig látszik a füstje. Kicsit drága, de ahogy eddig tapasztaltam veteránozásban nem az üzemanyag ára a tétel...

                    Ráadásul én 1:20-al járattam be és most tértem át 1:25-re, nem nagyon merem ennél hígabbra venni, de lehet, hogy rosszul teszem. A gördülőcsapágyak miatt nyugodtan lehetne , de e dugattyúszemben a bronz siklócsapágy szerintem igényli a dúsabb kenést.

                    Százféle olaj van, biztos más is jó, de előtte csak az Arol 2T-t használtam, ami szerintem is elfelejtendő.

                    Komment


                      Százféle olaj van, biztos más is jó, de előtte csak az Arol 2T-t használtam, ami szerintem is elfelejtendő.
                      Üdv Lemezjáték!

                      Nem rég az egyik ismerősöm (MZ ETZ 125-e van) kérdezte, hogy milyen olajjal járok...közöltem, hogy Repsollal, ami nekem bevált és szereti a gép is. Fellelkesedett és vett egy flakonnal, majd napokkal később találkoztam vele és megemlítette, hogy -bizony, az ő motorjába xar ez az olaj, mert u.úgy füstöl és egyebek....
                      Arra nem gondold a lelkem, hogy egyszer sem biztos az olajprobléma, lehet ott más is

                      Komment


                        Múltkor dicsértem itt a Mannol 2takt plus olajat. Olajboltban vettem 2100 Ft-ért.
                        MANNOL 2-TAKT PLUS API TC
                        A webshop székhelye két utcával mellettem van, ott bruttó kisker áron 1700 körül van. Webshopon keresztül rendelve 1080 ft (személyes átvétellel is). Néha nem értem ezt a világot...
                        (Nem, nincs közöm se a céghez, se a termékhez. És nem reklámnak szánom.)

                        Én úgy látom, hogy ez az 1:25-1:33 mizéria valójában elhatározás kérdése. Vannak érvek, ellenérvek.
                        Sokat olvasgattam már veterán témában, de azt még nem olvastam, hogy valaki átállt 1:33-ra, majd csatolt fényképet arról, hogy valamelyik alkatrész látványosan elkopott, ezért nagyon meg is bánta a döntést. Vagy épp emiatt merevre beállt a dugója. Végül is fém csúszik fémen, csak az elodázhatatlan kopást próbáljuk így-úgy kitolni.
                        Sokan mennek 1:33-al, köztük most már én is.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2015 okt. 10, 21:13.

                        Komment


                          Végül is fém csúszik fémen, csak az elodázhatatlan kopást próbáljuk így-úgy kitolni.
                          Sokan mennek 1:33-al, köztük most már én is.
                          Talán a legnagyobb probléma a különolajzás hiánya. Legalább is az anyagminőség után.
                          Pedig különolajzásnál akár 1:75-1:100-as a keverék.
                          A gyerekek Am-6-os blokkal szerelt, állandóan 10-11000-es fordulaton hajtott motorjai kibírnak 20-25000 kilométert.
                          A Yamaha Rd 250es ami gyakorlatilag egy P20-as vagy egy Jawa 350-es viszont akár 60-70000-et is elmegy mire fel kell újítani. Persze ez is csak jó beállítás esetén.

                          Igen most van aki azt mondja a Jawam is vagy a Pannoniám is elmegy ennyit. Csak ezek kíméletes üzemben maximum, a Yamaha meg normál használatban....

                          Komment


                            Menne az a Pannónia annyit, ha nem menne szét rajta sok-sok más egyéb...

                            Komment


                              Az olajnak az lenne a feladata,hogy a súrlódó fémek között megmaradjon..ezt a motor belső hőmérséklete nagyban befolyásolja. Mivel ez nem maradéktalanul történik,ezért az anyagminőség fontos tényező... Mindegy mivel jut az olaj a kenendő helyekre..az a lényeg,hogy ott legyen..annyi legyen amennyi kell,ne több..s ne kevesebb..

                              Komment


                                az a lényeg,hogy ott legyen..annyi legyen amennyi kell,ne több..s ne kevesebb..
                                Na pont itt jön közbe a bevitel módja.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X