Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horror a bázison - a flexelő vizsgabiztos

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Amúgy egy ismerősöm is járt hasonlóan: D Csepeljét vizsgáztatta, a vizsgabiztos elkezdte keresni a vázszámot, nulla típusismeret birtokában a kormánynyakban. Egy kis kártékony csiszolgatás után boldogan fedezett fel számokat. -Nem stimmel!!!

    Click image for larger version

Name:	000_1818.jpg
Views:	1
Size:	194.9 KB
ID:	129673 Click image for larger version

Name:	000_1819.jpg
Views:	1
Size:	189.1 KB
ID:	129674

    Lövése sem volt, hogy az a régi rendszám. De a munkájának a nyoma nem csak a kormánynyakon, de a tankon is felfedezhető. Mire a tulaj észrevette, ez a "mű" már elkészült. Nem tudott mást tenni, csak megmutatta a jobb hátsó telóbaknál az igazi számsort...

    Komment


      #17
      Szervusztok . Nagy valószínűséggel mindenkinek vannak negatív tapasztalatai az eljáró hatóságokkal kapcsolatban - a gépjárművek területén ( főleg ezeken az oldalakon ). Tudomásul kell venni, hogy a veterán " holmikat " nagyon sokan egy koloncnak tartják, mert macerás minden tekintetben. Ott kezdődik, amikor a vizsgasor elején le..arozzák az odavitt holmit. Gondolom, azért, mert a támadás a legjobb védekezés, ugyan is a hatóságot képviselőnek "lövése " sincs , hogy mit vittek az orra elé / nem szándékom senkit bántani, tisztelet a kivételnek !!!! / és rögtön ideges lesz, hogy amit magas szinten kellene képviselnie , arról nagyon halvány ismeretei vannak és ezt személyes kudarcnak ítéli meg. Ez egy emberi tényező, amit több oldalról is meg lehet oldani, csak nem élnek vele, mivel azt hiszik ezzel kiszolgáltatokká és hiteltelenné teszik magukat. Én az ellenkezőjét képviselem, abból a meggondolásból , hogy a polihisztorok kora már lejárt. Kérdezni nem szégyen ! Amit még nem hallottam és a szövegkörnyezetből sem derül ki, hogy mi a fene, arra azonnal rákérdezek és többségi reakció nem lekezelő és nem tartalmaz negatív visszacsatolást. A hatodik X közelében szembesülök azzal a ténnyel , hogy ismereteim eléggé hiányosak és valószínűleg hülyén fogok meghalni.Ezel a zavaros mondatokkal azt szerettem volna érzékeltetni, hogy az emberi tényezőt nem lehet kiküszöböni , mivel az állandóan szinte mindenben meghatározó. Más, de témába vágó. OT vizsga vége. Jön az ember a plakettel az egyik kezében, a másikban a közismert P....TEX ragasztójával és nézegeti az akkor 42 éves / ez 2000-ben volt / gyári festésű bajor boxeremet és mondja : - Ezen a sz.ron nincs a tankon kívűl hely , hogy feltegyem ezt / ez az OT -s valamilyen szakember !!!!! /. Talán oda nem kellene felragasztani - mondtam elképedten, mivel nem akartam hinni a fülemnek. Válasz : Akkor ez soha nem kap OT-s rendszámot ! ( Ezt olyan emberi felsőbbséggel mondta , hogy nem tudom szavakkal leírni - hallani kellett volna ! ) Nem baj - válaszoltam - és kitoltam a motort a csarnokból. ( Megrökönyödést az arcán szitén nem tudom érzékeltetni, de láttam az arcán, hogy ilyesmi még nem történt vele - a feje vörös lett , azt hittem megüti a " guta ".) Visszamentem a papírokért , hogy részemről befejezettnek tekintem a procedúrát.A hír nagyon gyorsan terjedhetett, mivel a plakettot már letörölték a ragasztótól és odaadták, hogy tegyem fel a megfeleő helyre. Ezt a motort soha többet nem vittem a bizottság elé / természetesen ma is használom rendszeresen /. A legnagyobb fővárosi vizsgahely / napjainkban kong az ürességtől és más szelek fújdogálnak / kb. négy évvel ezelőtt. Betolom - sztender. Alvázszám ellenőrzés. Egy részben burkolt bajor - rt, négyhengeres . Emberünk előszőr az egyik oldalon próbálkozik a váznyakkal, utána a másik oldalon rángotja a kormányt - már idegesen és kifakad : - Maga kókányolta fel ezt a sz..ságot / mindenki ezt a kifejezést használja ? / ide, nem tudom leolvasni a számokat, szerelje le ! - A bajoroknál tehet panaszt, az ő fejlesztésük . Egyébként az alvázszám a hátsó váznyúlványon található. A " vizsga " alatt többet egy szót sem szólt hozzám. Nem egyszerűbb lett volna kérdezni ? Az idegesség felső foka : a számítógépben nincsenek adatok, forrása semmi és rákényszerül az általa ellenfélnek ítélt ügyfél információjára - még érdekes, hogy ezért még fizet is és nem keveset !- . Most ennyi . Üdvözlettel.
      csacsa73, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Az idegesség felső foka : a számítógépben nincsenek adatok, forrása semmi és rákényszerül az általa ellenfélnek ítélt ügyfél információjára - még érdekes, hogy ezért még fizet is és nem keveset!- . Most ennyi. Üdvözlettel.
        Ezzel a mondattal szerintem leírtad a lényeget.

        Komment


          #19
          Ha jól értem nálatok egy helyen és egy időben csinálják a veterán minősítést , és a műszaki vizsgát ? Bár én még nem voltam a Miskolci szemlén, de akik megjelentek teljesen más élményeket meséltek. Hozzáértő barátságos, és főleg jó indulatú veterán barát emberek. A beszámolókból tudom, hogy nem csak vizsgáztatás volt, hanem jó hangulatú, szinte baráti beszélgetések alakultak ki.
          De ez csak a minősítő vizsga volt ! A műszaki az később egy másik bázison történik. Egyébként nekem teljesen jó benyomásom volt a Simson vizsgájával. Végig ott lehettem, kérdeztek, megcsodálták, és értékelték a belefektetett energiát.
          Az más kérdés hogy a papírozást elbaltázták.
          OdinHEM és Gabó_Racing kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A hatóságot képviselőnek "lövése " sincs , hogy mit vittek az orra elé
            Szervusz! Én még nem voltam OT-s vizsgán, ez elképesztően hangzik.

            Viszont - sosem gondoltam hogy ilyet fogok tenni - meg kell védenem a vizsgabiztosok egy részét. Tavaly szeptemberben egy hozzánk közeli műszaki vizsgahelyre vittem a T5H-mat. A vizsgálatot végző srác (30-35 éves lehet) teljesen emberi hozzáállású volt, felajánlotta hogy segít letolni az utánfutóról a masinát, megdicsérte a munkámat, amikor pedig a tényleges részhez értünk nem fájt neki, hogy meg kell kérdezni hova van ütve a vázszám. Bevallotta hogy ritkán csinálnak motort, még ritkábban Pancsit, így néha segítségre szorul.

            Persze hogy ne tűnjön ennyire rózsaszínnek a történet: én voltam aznap az utolsó "vizsgázó", miután befejeztük én még szöszmötöltem a parkolóban, ő pedig kijött sisakban-bőrruhában és felpattant egy páréves, nagyobbacska GSX-R-re, szóval a hozzáállásában benne volt a kétkerekűek közötti összetartás is valószínűleg.
            korompaiistvan, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #21
              Kedves kollarg!

              Teljesen igazad van, én is így próbálom végezni a munkámat.
              Viszont soraidból azt szűröm le, hogy ez egy maszek, NKH által kijelölt vizsgáló állomáson történt. Egy maszeknál pedig a fizetett pénzért szolgáltatnak, ahol fontos a kuncsaft. (nálunk is)
              A hatóságnál viszont tök mindegy, mennyit vizsgáztatnak, milyen minősítéssel, milyen szájízzel távozik az ügyfél, a fizetésük ugyanannyi így is- úgy is.
              De egy dolgot kihangsúlyoznék, ahogy Te is leírtad, és az élet minden részén így van: KIVÉTELEK MINDIG VANNAK.
              Csak hát a nagy átlag... Hatósági emberek közt is van illedelmes, jól felkészült, és maszeknál is van "népművészeti cserépedény" (k*cs*g). Lásd, amelyik kicsiszolta az alvázszámot.
              De ha majd egyszer összeülünk, és jókedvűen, felszabadultan beszélgetünk, baromi sokat fogok ilyenekről anekdotázni. (persze, ha lesz aki meghallgat..)

              Komment


                #22
                Gabó_Racing eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Viszont soraidból azt szűröm le, hogy ez egy maszek
                Talált, süllyedt - ahogy ilyenkor mondani szokták.

                Viszont ahogy emlékszem - a számla a motor mappájában van a szekrényben, most nem keresném elő - nem fizettem nagy összeget, elég emberséges tarifarendszerrel dolgoznak. Mondjuk a "piac" is erre kényszerítheti őket, a mi autónk kereskedésével vannak egy fedél alatt, így nem szaladhatnak el nagyon az árakkal.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  #23
                  Igaz. És ez kettősség a dologban:
                  -tanúsíts jogkövető magatartást, ne engedj át semmi sz*rt, ahogy az le van írva az 5/1990, 6/1990 rendeletekben, bla, bla.
                  -azután kapsz fizetést, mennyit dolgoztál, mennyi jármű vizsgázott le.
                  Na ezek után legyen tökös vizsgabiztos az, aki megtalálja az arany közép utat!

                  (bocsánat, kicsit Rátok zúdítottam a gondolataimat)

                  Komment


                    #24
                    Gabó_Racing eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    bocsánat, kicsit Rátok zúdítottam a gondolataimat
                    Ne aggódj, mindenkinek nyomja valami a lelkét. Mondjuk végtelen hosszúságú beszélgetést lehetne folytatni arról, hogy a törvény, a hatóságiak, a maszekok meg az ügyfél hogy férnek meg egymással.

                    Hosszútávon remélem az "élet" (a piaci viszonyok és az ügyfelek) ki fogják szűrni az olyanokat akik kisarokcsiszolózzák a vázszámot bármiből.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #25
                      Bocsánat-- ha magamra vonnám a nép haragját-de miért kell egy motort (autót ,stb) ugy vinni egy vizsgára,és egyéb szám ellenőrzős eseményre ,hogy nem olvasható világosan az alváz (motor) szám?
                      Ezt én nem érem meg,amikor annyi minden másba ugyis belekötnek , minek kell feladni a labdát?--Ugyis rögtön leütik.
                      Szerintem egy veterán (magyarországi ! ) jármünek ékessége a piros festékkel négyszög alakban bekeretezett alvázszám!(szerintem ez dob a régies összképen)
                      Talán a Dafkó kolléga is tudna mesélni néhány sztorit amikor a Mozaik u ban mondja a vizsgáztató: uram ,nem látom az alvázszámot---csak hülyén néztünk mert olyan fényesre smirgliztük mint a salamon töke ,aztán a harmadik "nemlátom" után közölte:nincs bekeretezve!
                      Szóval a fényezéskor kis odafigyelés, a számra csak alapozó és egy réteg szin kerüljön,
                      iiletve megvan az a lehetőségünk hogy a többi környékbeli számot (régi rendszám ,oldalkocsi,utánfutó....) eltüntessük ,megelőzendő azt :mijazaszámottanmagacsináta?
                      Persze ez csak "normális" festési eljárással az igazi a szinterezés nem alkalmas erre.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 jan. 20, 13:58.

                      Komment


                        #26
                        Az a baj ezzel, hogy szubjektív dolog. Lehet, hogy én még látom, más meg azt mondja rá, hogy nem. És aki a sor végén van, az mondja rá az áment. Sajnos emberfüggő ez is.
                        Viszont én be nem keretezem az alvázszámot pirossal, mert nem tetszik, viszont ez is a kor sajátossága volt. Biztos emlékszetek, mint a sárfogó gumi....

                        Komment


                          #27
                          Az igaz, hogy kettőn áll a vásár, így joker-nek is igaza van.
                          De ha azért nem látszik mert hétfő reggel volt és nem sikerült tökéletesen beütni pl. a szocialista ipar fellegvárában, arról a tulaj nem tehet, hiába kerül rá csak 1 réteg festék a korrózió ellen.

                          Nekem pl. be van keretezve RAL 3000 színkódú festékkel (az volt maradék) a blokkon és a vázon is, igaz utóbbira a vizsga után került csak sor.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #28
                            --ha nem tökéletes akkor pedig elösször azon kell segiten ()a későbbi viták elkerülése miatt...

                            Komment


                              #29
                              Látom Joker, te is vágod a témát...

                              Komment


                                #30
                                Szervusztok . Az előző írásomban ( 10.44) utaltam arra , hogy ..... tisztelet a kivételnek! . Természetesen pozitív tapasztalataim is vannak . Otthon hagyott valamilyen papírért : -Tolja félre ,hozassa el , vagy hozza el - megvárjuk . - Gyönyörű darab - meséljen róla . - Megengedi, hogy beindítsam ( mkp )? - Elgurulhatok a fékpadig ( max.10 m ) ? - Ma jó napom van hozott gyári adatokat , meg dokumentációt ! A veteránnal mindig vannak " problémák " fék tekintetében / ne gondoljunk nagy negatívumra ! /, ami abból adódik legtöbbször, hogy 50-70 évvel ezelőtt nem számítógépes rendszerrel ellenőriztek egy ilyen egységet - ami figyeli az ovalitást, hullámzást , a működtetésre ható erőt ( aki ebbe belelát egészítse ki ), meg a fene tudja , hogy még mit. Az ottani szakember / itt jó értelemben használom a szót / fékezési tapasztalatán függ az eredmény - mivel van olyan szerkezet, ami nem akarja a mai igazságot, csak a régi gyárit hozza, de azt tökéletesen. Szóval természetesen nem általánosítható a " népművészeti cserépedény " kifejezés a hivatalokra. Az itt dolgozó emberekben , még nem tudatosult, hogy nekik azért van kenyérkeresetük , mert mi odamegyünk. Elfelejtik, hogy a technika fejlődésével kevesebb élő erővel is elvégezhetők a feladatok és ebben az irányba haladunk. Azért a " belecsiszolás" a váznyakba, nagyon durva. Egy ilyen helyen , azért az alapismeretekhez kellene tartozni, hogy mikor, milyen azonosítási rendszer volt, hogy alkalmazták , mettől -meddig stb. Üdvözlettel.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 jan. 20, 17:29.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X