Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horror a bázison - a flexelő vizsgabiztos

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Horror a bázison - a flexelő vizsgabiztos

    Az alábbi téma folytatása a http://veteran.forum.hu/veteran-jarm...t-hogyan-1041/ címűnek. Külön választottam ezt a részt, mert baljós fordulatot vett a történet”¦
    TZ

    Kötöttem egy olyan biztosítást, ahol csak az alkuszi megbízás és forgalmi elküldés van meg, elmentem ocsmányirodába azt mondták megfelel....Nagy örömmel indultam Eredetiségvizsgára és Müszakira. Odaérek, leteszem a motort, és várok. Majd közlik, hogy fáradjak a váróba és szólnak ha készen van. Nagyon nem szívesen, de kimentem a váróba és magára hagytam az én szemem fényét. 30 perc múlva szólnak, hogy gond van....Ekkor már kezdtem aggódni....Majd bevezetett a terembe és mutatja a motort mi a baj...."A vázszám nem olvasható" mondta az ürge....És amíg én bent vártam, ő neki esett flexel a friss festésnek és szépen a fémig lecsiszolta a festést. Mondván " Úgy gondolta így jobban fog látszódni"....Meg apádba a méteres f.... Esetleg engem mint tulajdonost nem kellett volna megkérdezni???....Most fáradhatok a Vas Gerebenbe és panaszolhatom a dolgot. Jó esetben visszaütik a számot, rossz esetben kapok egy újat és ugrott, hogy veterán motorom legyen... És akkor még a motor a semmiféle rendzserben nincsen benne így nem kapok papírt, hogy műszakira viszem. Szépen fű alatt, kell oda mennem és ha a rendőr meg szépen rámvillog pisloghatok, hogy ezt most hogy dumálom ki...
    Jó kezdet meg kell hagyni...


    Aki véletlenül Budapesten él és Soroksári lakos, de lehet Erzsébetis Semmi féle képpen ne vigye motorját netán autóját a Jahn Ferenc korház mögötti kijelölt vizsga helyre. Sött ha van olyan ismerőse aki oda vinné, nagyon gyorsan beszélje le róla. Vadállatok dolgoznak ott.
    Utoljára szerkesztve a következő által: TZ; 2012 jan. 21, 16:34. Oka: Téma kettéválasztása

    #2
    Hú basszus, ez gáz! Sajnálom......
    A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

    Komment


      #3
      Őszinte részvétem.

      Egyáltalán, ha vizsgaállomáson dolgozik, ahol gondolom eredetiségvizsgát is csinálnak, akkor hogy gondolhatja hogyha elkezd lecsiszolni a vázszámot tartalmazó egész területből, akkor jelentősen jobban fog látszani?
      Ő most tulajdonképpen kárt tett a te járműveden szereplő azonosítóban, azaz még olvashatatlanabb lett?
      mátéapu kedvelte ezt.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #4
        Sziasztok!

        Műszaki vizsgához akkor kell biztosítás, ha az forgalomban van. Ha ezer éves szürke forgalmis, de abban nem szerepel, hogy ki van vonva-időlegesen vagy véglegesen (mert akkor még volt ilyen)-akkor kell biztosítás. Ha valamilyen úton-módon ki van vonva, esetleg kitiltva, akkor vizsgához nem kell, csak az okmányirodába az ismételt forgalomba helyezéshez, ahová már a sikeres vizsgán kapott Műszaki Adatlappal kell menni. Meghatalmazás abban az esetben kell, ha nem tulaj, üzembentartó, vagy az adásvételin szereplő vevő viszi a gépet. El lehet ezt sumákolni, de nem érdemes, mert ha gáz van, akkor okirat hamisitás...
        Erdetvizsgára nem kell biztosítás.

        Az a vizsgabiztos, mely állat módjára távolítja el a festéket az alvázszámról, nemcsak paraszt, de jogszerűtlen.
        Persze, ha a tulaj beleegyezik, akkor okés, de nem lehet rongálni így a járművet. Erdetvizsgán sem szabad az alvázszámot oldószerrel tisztítani. Mókás lenne mondjuk egy Maybach-on felmaratni a festéket... Haza má' nem kéne menni. Vagy megtudná az ember, milyen törött kézzel a véres orrát törölgetni. Komolyra fordítva a szót, kárt okozni ügyfélnek nem szabad.

        Egy vizsgabiztos (szerintem a jobbik fajtából) tisztelettel...



        Még annyi, hogy a biztosítóban megkötik vázszámra a felelősség biztosítást. Nekem is így volt az Mz-m esetében, mikor megkaptam a forgalmit, és az új rendszámot, be kellett mennem megint, és a szerződést módosították. (beírták a rendszámot) Ennyi, menni kell a dolognak. Ez a káendhánál volt.
        OdinHEM, soveny és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Sajnos várható hogy új számot fogsz kapni. Nem biztos hogy beütik, hanem kapsz egy "AF" bilétát amit majd felszegecselhetsz. Jobban járnál ha privátban felvennéd a kapcsolatot egy rendes vizsgabiztossal. Kecskemét nincs olyan messze.
          Bocsánatot kérek Gabó-Racingtól, hogy az ő farkával.......

          Komment


            #6
            Ha kiizélték a vázszámot, azonosításra alkalmatlan, akkor már nincs mit tenni, csak esetleg megfizettetni a kárt, azzal aki elk*rta. Tudom, ez nem egyszerű, és nem csak anyagi oldala van.
            A számot nem ütik újra, nem is kap "AF"-et, hanem hatósági eljárás keretében, új, utólagos vázszámot ütnek bele, ami minden esetben 17 karakteres, úgy kezdődik, TSC.... Viszont bárhol elfogadják, mivel ez nemzetközi megállapodás alapján agyalták ki. Persze ez már nem az eredeti..
            A költség vonzata így este nem a kellemes, jó álmokat segíti elő: először is átalakítási engedély (11800-), ezzel adják meg jogilag az új számot, amit műszaki vizsga alkalmával az NKH-nál bele ütnek. Ja, előtte eredetvizsga (asszem 17e), ha van tulaj váltás, ha nincs. Hatósági vizsga, mint ahogy mondottam volt NKH-nál, 4300- körül+ a vizsgadíj 50%-a a beütés felára. Majd tokmány iroda: törzskönyv + forgami. (6000+6000=12000-).
            És ha mindez megvan, akkor tuti hogy valamelyik fakezű NKH-s elrontja a beütést, vagy csúnya lesz, de olyat is láttam, hogy kihagytak egy karaktert. Hát az tragikomédia volt...

            Nem irigyellek, teljes az együttérzésem, és őszinte is.
            (soraimból sejthetitek, nem vagyok NKH-s, de voltam, és elég volt)
            mátéapu és mir-mur kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Kopaszka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              És amíg én bent vártam, ő neki esett flexel a friss festésnek és szépen a fémig lecsiszolta a festést. ... Jó esetben visszaütik a számot, rossz esetben kapok egy újat és ugrott, hogy veterán motorom legyen...
              Nekem ebből most nem világos, hogy maga a számsorozat is károsodott-e (tehát nekiállt flexelni a csövet), vagy "csak" drótkoronggal lebontotta a festést? Természetesen ez utóbbi is finoman szólva horror, de talán jobbak az esélyeid, ha csak a festék van oda, és maga a szám nem sérült.

              Komment


                #8
                soveny!
                Maga a szám sorozat is károsodott.
                Bementem a Vas Gerebenbe és mondták, hogy ha tényleg ki flexelték akkor mennyek a rendőrségre...Nyomozást indítanak stb...Magyarán egy év múlva forgalomba helyeztethetném a motor ugyan csak egy új számmal, így azt csináltam, hogy elvittem egy másik eredetiség vizsgálóhoz és mondtam neki, hogy természetesen úton kopott el, így holnap megyek és intézem hogy új számot kapjon.
                Gabó_Racing nagyon szépen kifejtett mindent.
                Még annyival egészíteném ki, hogy új rendszám vmi 5000, rá a matrica plusz vmi 500 Ft, átírási illeték nekem valami 3600 Ft. Szóval ha most tényleg rá jön az átalakítási engedély ára amivel én nem számoltam, igen csak a zsebem mélyére kell nyúlni.
                Köszönöm mindenkinek aki próbált/próbál segíteni. Tényleg nagyon rendesek vagytok.

                Komment


                  #9
                  Teljesen el vagyok képedve. Igazi horror témává voltozott ez a beszélgetés. Csak azért nem írom le a kavargó gondolataimat, mert nem szeretnélek Kopaszka, jobban felidegesíteni. Nagyon sajnálom, hogy így jártál... De ez nonszensz, messze túlmutat azon a munkamorálon, amiről a párhuzamos témában beszélgettünk. Akárhogy nézem, ez bűncselekmény.
                  Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                  Komment


                    #10
                    Sikerült a vizsga. Bár az első fékem majdnem megbukott a pados mérésen.
                    Megkapta az új alvázszámot. Ezeknek már nem elég egy helyre beütni az alvázszámot. Két különböző helyre kellett beütniük. Holnap irány az okmányiroda és végre vége a megpróbáltatásoknak.
                    Köszönöm mindenki támogatását és segítségét.
                    mátéapu, és 4 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Relatíve hamar megoldódott a helyzet. Új fajta, TSC.. kezdetű számot ütöttek a vázba az NKH emberei?

                      Esetleg ha érzel magadban erőt hozzá, akkor szívesen vennénk (én legalábbis mindenképpen) a tapasztalatokat így első kézből.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jan. 17, 21:05.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #12
                        Igen a TSC -s új fajtát kapta. Mostmár csak 30 évnek kell eltelnie, hogy veterán lehessen az új alvázszám miatt. A régi rendszámot és a forgalmit is vissza kaptam. Ám bár most 1-2 hét amíg forgalomba kerül, mert a motor 35 éve nem látott napvilágot és így nincsen a nyílvántartásba. Amíg felviszik az adatokat, eltellik egy két nap. A lényeg, hogy már túl vagyok a nehezén. Bár az időjárás miatt úgyis ráér.
                        Új alvázszámot meglehetősen hamar kapott. Hétfőn reggel 5:40-re odamentem, 7:10-re elis volt intézve minden papír, kérelmet benyújtották. Mondták, hogy akár már másnap (kedden) mehetek is, végülis se nekik, se nekem nem jó ha sokáig ülnek a dolog fölött. Megjegyzem hogy amikor érdeklődni voltam azt mondták, hogy 30 nap.Azt viszont érdekesnek találtam, hogy csak akkor kaphatja meg az új alvázszámot, ha átmegy a műszakin.
                        Elöttem, volt pár autó és figyeltem, hogy miket csinálnak. Nem tetszett amit láttam, meg kell hogy mondjam. Nagy ívről tettek, hogy nyitott ajtóval indulnak el, hogy dzsuvás ablaknál rákapcsolják az ablaktörlőt mosófolyadék nélkül. Bizakodtam, hogy az enyémet kímélni fogják. Szerencsére én este 18:00-ra mentem, én voltam az utolsó. És végig nézhettem a műveletet. A műhely padlója végig csempézve volt, a motorom sztenderden volt és a muki felült rá, hogy áttolja a fékpadra. Nem bírta levenni sztenderdről, így sztenderestül tolta végig a motort a műhelyen...repdestem az örömtől. Fékpad elött pont leis ugrott a sztenderdről, nagy megkönnyebülésemre. Mivel igazi szakmeberek vannak, így 4 ember kellett az alvázszám beütéséhez. 1- aki csinálta 2- aki adta a számokat/betűket 3-aki zseblámpával világított 4- aki osztotta azt észt. Sajnos megkellett bontani a motort, hogy mégegyhelyre beüssék a számokat. Tankot kellett levenni, felhelyezésnél sajnos megsérült a festék.
                        Tanultam az esetből. Jövő télen egy Csepelt fogok felújítani, de elötte csak annyira csinálom meg hogy a műszakin átmennyen, nehogy megint vmi turpisság előjöjjön és csak azután látok bele a tényleges felújításba.
                        Remélem, hogy aki ilyen helyzetbe kerül, mint én rátalál erre az irományra és tanul az én balszerencsés példámból és simán fog menni minden.
                        Ezt az én tapasztalatom alapján ajánlom mindenkinek.

                        Komment


                          #13
                          Örülök, hogy megoldódott. Mondtam, hogy nem nem olyan egyszerű emberek a hatóság emberei.
                          Alvázszámot tényleg csak akkor ütik be, ha sikeres vizsgát tett. Elméletileg a törvény, és a jogszabályok szerint akkor is beüthetik, ha alkalmatlan minősítést kap, magyarul megbukik. De a gyakorlati életben nem szokták ezt alkalmazni, és úgy látom, nem csak errefelé, hanem Pest megyében is.
                          A 30 nap pedig a rendelkezésükre álló idő, amely alatt a határozatot meg kell hozniuk. Hál' Istennek, esetedben ezt nem használták ki. A lényeg, nem hozzáértők kezébe nem szabad kiadnunk efféle kincseinket!
                          Együtt örülünk Veled, hogy megoldódott a cseppet sem rózsás helyzet. Hajrá!

                          Komment


                            #14
                            Gabó_Racing eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Mondtam, hogy nem nem olyan egyszerű emberek a hatóság emberei.
                            Engem továbbra is érdekelne, hogy mi a helyzet ilyenkor az alvázszámot megrongáló eredetiségvizsgáló felelősségével? Elfogadom, hogy vannak esetek, amikor indokolt, hogy el kell távolítani a festéket, mert másképp nem lehet megbizonyosodni a számsor eredetiségéről. De ehhez a flexet használni? Azt hiszem, nem fér ahhoz kétség, hogy az eredetiségvizsgálatot végző személy teljes mértékben szakszerűtlenül járt el, amikor a vizsgálandó felületet olyan szerszámmal kezdte el tisztítani, amivel borítékolható (pont) a vizsgálni szándékozott felület roncsolása, akármilyen óvatosan is dolgozik is az illető. Egyáltalán, hogy kerül sarokcsiszoló egy eredetiségvizsgáló állomásra?

                            Irigylem a "nyugodtságodat", Kopaszka! Nem tervezed valamilyen formában bejelenteni az esetet?

                            Komment


                              #15
                              Nem tudsz mást, csak pereskedni. Nem olyan jó ötlet az sem. Aki ezt elkövette, abban kellett volna lenni annyinak, hogy amit elrontott, azt valahogyan jóvá,- jobbá tegye. De ez már emberi, és nem jogi kérdés.
                              Műszaki vizsgán elvileg úgy kell megjelenni, hogy az azonosító számok tiszták, olvashatók. Ebben az esetben biztos vagyok benne, hogy így volt. Ha a festéket meg akarja csiszolni, eltávolítani, meg kellett volna kérdezni a tulajt, hozzájárul-e?

                              Ha nem, akkor bele se' kezdjen a vizsgálatba, vagy adjon neki alkalmatlant egyedi azonosítók olvashatatlansága miatt. Utána ezzel a papírral el lehet csámpázni egy szinttel feljebb, egy NKH vizsgáló állomásra, hogy ez a probléma, és akkor ők döntenek, Viszont elképzelhető az is, hogy annak is ugyanez a vége... (na, ezt jól megcsavartam). De ha kicsit is normálisak, akkor megoldják.
                              Nálunk, ha nem túl jól látszik az alvázszám, DE minden egyes karaktert el tudok valahogy is olvasni, lehet róla egy értékelhető fotót készíteni, és látszik, hogy eredeti, nem valami háztáji barkácsolás eredménye, akkor hadd szóljon.
                              Legtöbb esetben utánfutóknál van ez így.
                              Ha valamelyik szám egyáltalán nem azonosítható be, akkor nincs visszaút, csak a hatósági alvázszám beütés.
                              Illetve van egy mentő ötlet ilyen helyzetekre, de akit érint, és nem csak kíváncsiságból, írjon nekem privátba.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X