Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szürke forgalmis veterán motor tulajdonosi láncolatának felkutatása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szürke forgalmis veterán motor tulajdonosi láncolatának felkutatása

    Kedves fórumozók!

    A segítségeteket, illetve a tanácsotokat szeretném kérni. Van egy veterán motor, amelyet megvásárolnék, viszont az irataival kapcsolatban nem minden tiszta számomra.
    A motor szürke forgalmival rendelkezik, egyezik a motor- ill. alvázszáma.Én nem az utolsó bejegyzett tulajdonostól venném meg, a probléma pedig ott van, hogy ez a személy pedig egy harmadik köztes személytől vásárolta, erről adásvételije van.
    A kérdésem az lenne, hogy mi ilyenkor a teendő? Kezdjem el szépen sorban a forgalmiban jegyzett tulajtól kezdődően felkutatni a tulajdonosi láncolatot, és mindenkitől gyűjtsek be egy-egy adásvételit? Vagy esetleg a forgalmiban lévő tulajjal írni adásvételi szerződést?
    ***
    Másik kérdésem pedig ezen túlmenően: ha esetleg sikerülne elintézni a dolgot, akkor azonnal át kell íratni a járművet? Mivel csak szürke forgalmija van, ezért nincs a forgalomban,én azt gondolnám, hogy nem. Én legalábbis ezt is remélem, mivel amíg nem lenne felújítva, úgyse lenne használatban, jó lenne költségmentesen tárolni.

    Válaszotokat előre is köszönöm!
    Üdv: Ultimate8

    #2
    Vagy esetleg a forgalmiban lévő tulajjal írni adásvételi szerződést?
    Ez lenne a kézenfekvő, amennyiben megtalálod, és hajlandó. Ha nem találod, akkor fel kell kutatni a hiányzó láncszemet, de csak akkor ér valamit, ha betudja mutatni ( átadni ) a bejegyzett tulajtól kapott adás-vételit. Huncutkodni nem érdemes !!!
    A motort nem kell átíratni, ha nincs fogalomban. (Bár már volt olyan idióta biztosítós, aki ennek ellenére az adásvétel dátumáig kiakarta velem fizettetni visszamenőleg )
    Csak nem sikerült venned kéthengeres pancsit százezerért ?
    Igrich és Ultimate8 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Értem, de ha közvetlenül írunk a forgalmiban szereplő utolsó tulajjal adásvételit, akkor mi történik az eredeti láncolattal? Mert annak a végén mégiscsak én leszek, azzal hogy megveszem a motort. Ezért nem teljesen világos, nekem az lenne a logikus, hogy mindenképp tisztázni kell az egészet.
      Még nem vettem meg, de közel áll az elképzeléshez.

      Komment


        #4
        Azzal próbálj egyességre jutni, aki legutóbb átírta a motor, mert az ő neve szerepel a nyilvántartásba. Azzal kéne egy adásvételi. Aztán minél hamarabb átíratni! Akkor biztos hogy a tied és papírozott. Ez utóbbi a legfontosabb! Hidd el!

        Nem elrettentő történet, de a komámmal történt meg, a motor lepapírozását végig követtem. Most már együtt motorozunk! De kálvária volt bőven!
        Kb 10 éve vette meg a P10est szürke forgalmival, eredeti tulajtól, adásvételivel, ami nyitott dátumos volt. Nem is íratta át akkor. Csodásan felújította és elérkezettnek látta az időt, hogy meglegyen a motor papírozottsága.
        Közben az eredeti tulaj meghalt. Még ez sem lett volna gáz. A baj ott kezdődött, hogy a dátum, amit beírt az adásvételibe, 1 nappal a tulaj halála után volt.
        Na kezdődött a ciriburi.
        Ügyvéd. Megoldotta a helyzetet megfelelő költséggel, frappánsan. Szerencsére az örökös hölgy mindenben segített, nem is kellett póthagyatéki, elegendő volt egy lemondó nyilatkozat és egy illendő kis ajándékcsomag. Nem kérte, de illendő volt tényleg. Aztán először a hölgy nevére kellett átíratni a motort, így lett eredetiségi vizsgálat, majd átíratás és végezetül pedig a hölgytől vette meg a motort a komám, amihez természetesen új eredetiségi vizsga kellett és átíratás.
        Szumma-szummárum, ez a buli a komámnak kb 100 ezerbe fájt és még szerencsésnek mondhatja magát, hogy ez kb 3 hónap alatt lezajlott.
        Ha átírta volna abban az időben, amikor a motort megvette, néhány ezer forintból meg lett volna.
        Tehát azt tanácsolom neked, ha átíratható a motor, ne késlekedj!

        - - - Updated - - -

        Most egy kis egyéni vélemény, csak elgondolkodás képpen, ami ugyan nem segít a gondon, csak kissé fura ami itt megy.
        Eredetiségi vizsgálat. Egyező alváz, motorszám. Átvizsgálják nem kevés pénzért, hogy a jármű szerepel-e körözésben, vagy nem.
        A kérdés most az, hogy ha nem, mi a bánatért nem lehet átíratni ezek alapján a járművet? Nevetséges!
        Ha valakinek ellopnak egy járművét akkor nem tesz bejelentést a lopásról? Dehogynem! Ha bejelentést tesz, akkor már listán van. Nem? Dehogynem! Lehet, hogy a rendszer nem tudja ezt rögtön regisztrálni? Akkor lehetne megoldás ilyen esetben a karantén. Teszem azt 3 hónap. Ennyi idő alatt még a leglassúbb tulajnak is leesik, hogy: "amivótnincs"! A bejelentés, sőt még a feldolgozás is megtörténne ennyi idő alatt, még kézi ügyintézés esetén is.
        Ilyen pofonegyszerű megoldással egy nagycsomó értékes műszaki emléket meglehetne menteni, persze ehhez akarás és méltányosság is kellene a döntéshozatalban.
        Hát ennyi!
        UK, sinter és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ha valakinek ellopnak egy járművét akkor nem tesz bejelentést a lopásról? Dehogynem! Ha bejelentést tesz, akkor már listán van. Nem? Dehogynem!
          Három hónap elteltével lezárják a nyomozást ! " Tettes ismeretlen " Lehet hogy ekkor a rendszerből is kikerül.

          Kb 10 éve vette meg a P10est szürke forgalmival, eredeti tulajtól, adásvételivel, ami nyitott dátumos volt. Nem is íratta át akkor. Csodásan felújította és elérkezettnek látta az időt, hogy meglegyen a motor papírozottsága.
          Közben az eredeti tulaj meghalt
          Az én szitum ugyan ez volt. Csak én voltam annyira előrelátó, hogy felhívtam a tulaj fiát : " Fater jól van "
          Titus, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Az én szitum ugyan ez volt. Csak én voltam annyira előrelátó, hogy felhívtam a tulaj fiát : „Fater jól van”
            Ő tudta hogy a tulaj meghalt, csak arra nem emlékezett pontosan, mikor. Ha egy évvel korábbi dátumot ír be, nem lett volna gáz.

            - - - Updated - - -

            Három hónap elteltével lezárják a nyomozást ! „Tettes ismeretlen” Lehet hogy ekkor a rendszerből is kikerül.
            Biztos hogy nem kerül ki, csak nem nyomoznak utána. De pont ez az eredetiségi lényege, hogyha a nyomozás lezárult, akkor se lehessen forgalmazni. Ekkor ki kell derülnie.

            Komment


              #7
              Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Azzal próbálj egyességre jutni, aki legutóbb átírta a motor, mert az ő neve szerepel a nyilvántartásba. Azzal kéne egy adásvételi. Aztán minél hamarabb átíratni! Akkor biztos hogy a tied és papírozott.
              Igen, közben már én is átgondoltam, és az a legtisztább, ha azonnal át van íratva a motor, akkor biztos az enyém, nem lesz a későbbiekben gond. Erre az általad leírt történet nagyon jó példát nyújtott! Ezen kívül mint megtudtam, a biztosítást forgalomból kivont jármű esetén is az adásvétel dátumáig kell kifizetni, ami pedig nem volna túl kifizetődő. Dátumokkal való trükközésről pedig szó sem lehet természetesen.

              Utóbb leírt véleményeddel úgyszintén egyetértek,ésszerűen átgondolva sokkal egyszerűbb lehetne ez az egész folyamat, dehát én már megbarátkoztam azzal, hogy ez van, sajnos ezzel jár ez az egész.

              Komment


                #8
                a biztosítást forgalomból kivont jármű esetén is az adásvétel dátumáig kell kifizetni,
                Mondja a biztosító ! És milyen jogcímen is ?

                - - - Updated - - -

                A biztosítás tárgyának alapja, a forgalomba való részvétel feltételeinek megléte !

                Komment


                  #9
                  mir-mur

                  Mondja a biztosító ! És milyen jogcímen is ?
                  A biztosítás tárgyának alapja, a forgalomba való részvétel feltételeinek megléte !
                  Szerintem se jól értelmezik, a 2009. évi LXII. tv a kötelező felelősségbiztosításról , és azon belül a biztosítási kötelezettségről ezt mondja:

                  4. § (1) Minden magyarországi telephelyű gépjármű üzemben tartója köteles - a külön jogszabály alapján mentesített gépjárművek kivételével - az e törvény szerinti biztosítóval a gépjármű üzemeltetése során okozott károk fedezetére, az e törvényben meghatározott feltételek szerinti biztosítási szerződést kötni, és azt díjfizetéssel hatályban tartani (biztosítási kötelezettség).

                  (2) A biztosítási kötelezettség, ha jogszabály másként nem rendelkezik, a mindenkori üzemben tartót a gépjármű hatósági engedéllyel és jelzéssel való ellátásának időpontjától - a szünetelés kivételével - a gépjármű forgalomból történő kivonásáig, illetve a külön jogszabályban meghatározott forgalomba helyezésre nem kötelezett gépjármű esetében a forgalomban történő részvétel kezdetétől a részvétel végleges megszüntetéséig terheli.

                  (3) A szerződés megkötésére vonatkozó kötelezettség tekintetében üzemben tartónak minősül a gépjármű tulajdonosa által - szerződés vagy más hitelt érdemlően igazolt jogcím alapján - üzemben tartóként megnevezett személy.
                  (4) Ha a szerződéskötésre a tulajdonjog átszállása miatt kerül sor, az e törvény szerinti új üzemben tartó köteles a tulajdonjog átszállását követően a biztosítási szerződést haladéktalanul megkötni.

                  Aki ezt a választ adta, az csak a (8) bekezdésben kiemelt részt nézte...Ugyanakkora (2) bekezdés alapján szerintema kötelezettség a forgalomból kivont járművekre nem áll fenn!

                  Tapasztalataim szerint a biztosítóknál dolgozók jó részének megáll a tudománya, ha valami atipikus kérdés merül fel...

                  Ugyanígy egy csomóan rosszul értelmezik a törvény hatálybalépése előttről fennálló fedezetlenségi díj kérdését, és százezres kötelezettségekről beszélnek...

                  Komment


                    #10
                    Biztosító. Újfent a komám példáját tudom hozni. Mint már leírtam az előzőekben a történetet, hogy nem azonnali átíratás volt, sőt ügyvédes sztorival ment végbe végül is az átírás dátum tévesztés miatt, a biztosító mégsem követelte az addigi biztosítási részt, hanem csak az átíratás után kötött szerződést, Most sokan mondják, hogy ok, de akkor hogy lett műszaki?
                    Na kérem. Kötöttek egy olyan biztosítást, hogy csak kárkockázat esetében csak akkor és csak akkor érvényes a biztosítás, ha érvényes műszaki van, az átíratás és ezzel együtt a forgalomba helyezés megtörtént. Ez a kritérium így megfelelt a műszaki vizsga elvégzéséhez.
                    Azt jelentette ez, hiába van meg a műszaki, míg nincs meg az átírás, addig ha motorozik a tulaj a géppel, akkor a biztosítót kártérítésre nem kötelezhetik, azt a tulajnak kell állni, viszont, a műszaki vizsga elvégezhető.

                    Komment


                      #11
                      Segítséget szeretnék kérni .

                      Hozzám került 2db fiat coupe roncs és a hozzájuk tartozó eredeti forgalmi . Szeretném megkeresni a papíron szereplő tulajokat . Ezért azt kérdezném : nem lakik valaki PERKÁTA vagy CSÉPA településeken ? Mert esetleg egy útból , nem lenne kettő . Köszönöm

                      Komment


                        #12
                        hello

                        én karácsony környékén megyek Kunszentmártonra, akkor jó lehet még? Csépa 15km onnan...

                        Komment


                          #13
                          Köszönöm , az idő nem sürget , de külön ezért ne fárdjon senki --- csak ha pont ott lakik vagy átmegy arra ......

                          Komment


                            #14
                            Ezt én frappánsabban oldottam meg, körbetelefonáltam...Huszoniksz éve eladott kis Trophy. szürke fordalmi, és egy régi tanyasi cím...A végén meglett a tulaj és az adásvételi...

                            Komment


                              #15
                              ahogy gondolod, de nem nagy fáradtság, anyum ott született, biztos nem bánna egy kis látogatást

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X