Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Forgalomból végleg kivont járművek időszakos használata

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Forgalomból végleg kivont járművek időszakos használata

    A történet a következő:
    Van nekem egy, a régi rendszerben forgalomból végleg kivont autóm. Forgalmija megvan (sarka levágva), mind a 2 rendszámtábla megvan (ezt lemeccseltem már az okmányirodával, volt egy időszak mikor nem vették el a rendszámot a kivonásnál). Kérdésem, hogy miként lehetne időnként, évi 1-2 alkalommal közlekedni a járművel. Leírom melyik utakat jártam már végig:
    1.: Ideiglenes forgalomban tartási engedély: kb 3000ft, 3napig tiéd az ország összes útja, mindenki örül. Rendőr megállított, elolvasta a papírt, gratulált az autóhoz, jó utat kívánt. (2szer tudtam ilyen kérni 2010ben aztán nem adtak csak úgy.)
    2.: Útvonal engedély az okmányirodától: Mondhatnám "Apa, kezdődik". Okmányirodában azt mondták, útvonal engedélyt csak érvényes kötelező felelősség biztosítással rendelkező járműre tudnak kiállítani. Sebaj, elszalad a legközelebbi A...anz biztosítóhoz, történet elmesél. Válasz: biztosítást csak forgalomban lévő járműre lehet kiállítani. "De az okmányirodában azt mondták hogy...". Telefonálgatás. Ügyintéző készséges és türelmes, letelefonálja a központtal, h alvázszámra köthető. A hölgy megköti a biztosítást, és megkér h ha megkaptam a papírt az okmányirodától, menjek vissza és érvényesíti a biztosítást. Szuper. Okmányiroda elintéz, kezemben a papír. Biztostóban kiszámolják a 3napra az összeget, 750ft...A fekete leves 2 hét után kezdődött. Kaptam egy levelet a biztosítótól h van 6900ft hátralékom. Bementem a biztosítóba, emlékeztek rám, lefénymásolták a forgalmit és kérték a biztosítás törlését. A hölgy elnézést kért, és közölte, így már minden rendben lesz. Igen, újabb 2hét múlva újabb levél, a hátralékom 12900 ft, kéretik rendezni. Ismét biztosító, ismét fénymásol, ismét elnézést. 2hét múlva újabb levél ismét 12900at követeltek...Kicsit mérgesen ismét bementem, és megkérdeztem a hölgytől, h mi van ha kézzel írok egy levelet a mindenhatónak. Azt mondta, az lehet h jó lesz. Megírtam, aláírtam, ő elfaxolta. Következő héten a postás visszahozta a befizetett 750forintit, és egy levelet h a biztosításomat törölték. Gondolom a szavaimból kivehető, h ennyi rumlit nem ér a 3napi autózás.
    3.: P-rendszám: Sajnos ilyet nem tudok szerezni a környékemből.
    4.: Az autó levizsgáztatása OT-ra: Ezt több okból, köztük személyes okokból sem szeretném, még ha az autó meg is felelne a legtöbb követelménynek.
    5.: Az autó újbóli forgalomba helyezése: Egyszerűen nem érné meg, annyit úgysem használom + 2évente kekeckednének a vizsgán h miért rossz a CO szint stb. Ráadául újból nem tudnám kivonni ha bármi törnénne.

    Szóval ha valaki tud valami alternatívát ezeken felül, azt kérem vitassuk meg.

    #2
    Üdvözöllek!

    Amiket itt felsoroltál kb annyi lehetőség van legálisan. A nem legálisakat hagyjuk is mert abból csak a baj van!
    Ezek közül a legkevesebb macerával járó a P-s rendszám.Bár ha nagyon kisarkítjuk a dolgokat az se teljesen kóser.
    Az OT vizsgás autóval viszont 5 évig nincs gondod. Műszakin nem kekeckednek az emisszióval. Mi a gondod vele?
    Félre ne érts nem kekeckedem csak érdekel a nézőpontod, mert hasonló cipőben járok én is.

    Komment


      #3
      A P-rendszámnál tudom mire gondolsz, ezért nem is működik nálam.
      Az OT-vizsgával a következő a gondom, és most lehet h felháborodik a fórumközösség. Egyszerűen leírva: Nem azt nézik elsősorban, h milyen az autó, hanem h ki viszi oda. Ezt a személyes tapasztalatoktól eltekintve azzal tudom alátámasztani, h ha a már minősített autó gazdát cserél, akkor újra kell minősíteni. Na..miért is? Az autó eredetisége változott? Sőt, az autó bármit változott? Nem. De ha mégis, az maximum 5év múlva kiderül. (És akkor már leírom a személyes tapasztalatokat is. Az autómon főbenjáró bűn volt az, hogy a fényezés nem egy elsőosztályú Mercedeshez hasonló volt. Ezt aláírom. Hüledeztek azon h a kilincs cimke alatti gumitömítés 1 ajtónál, 1 helyen repedt volt, gondoltam elmegy, szerintük pont levonás. Belekötöttek a Merkurnál vagyis AFIT műhelyben felvitt üregvédő szerbe amit ezután színre fújtak. Mindez a csomagtérfedél belső oldalán.) Tehát az OT egy túlrestaurált járműről, vagy egy jó ismeretségről szól. (mert engem nem ismertek az autómba ölt pénz felesleges volt, mert nem a tengerentúlon krómoztattam a dísztárcsát, de a "Szervusz Pistikém" lámpaüregében leváló kit-tömeg megéri a muzeális minősítést.
      Akkor ezzel nem törődtem kijavítottam az autómat, majd rájöttem h köszönöm inkább nem kérek tőlük vizsgát.
      korompaiistvan és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszönöm válaszod. Értelek.
        Én még nem voltam veterán minősítésen de tavasszal vinném a Wareszt.
        Annyit hallottam negatívumként már én is hogy többre nézik a felújított dolgokat mint az eredetit. Nekem a Waresz szinte teljesen eredeti de meglátszik rajta az 50 év. A festés 90%-a gyári, igaz van egy pár karc rajta de nincs egy gramm gitt se az autón. Semmi esetre sem szeretném lefényezni mert nekem az eredetiség van mindenekelőtt.. A krómokkal ugyan ez a helyzet. Néhol karcos de nem szeretném újra krómoztatni, mert így gyári.
        Kíváncsi leszek mit mondanak rá. Mondjuk láttam már FIVA minősített Wartburgot ami sima limóból átalakított De Luxe volt, csak hiányoztak apróbb dolgok róla és aköténylemeze sem stimmelt évjáratban. Úgy gondolom ha az úgy jó volt akkor az enyém miét ne... Vagy mégse?
        Amúgy te hová vitted ahol így kötözködtek?
        Utoljára szerkesztve a következő által: sinter; 2013 febr. 10, 19:41.

        Komment


          #5
          Kívánom a legjobbakat.
          Veszprémi autóklub, de állítólag a vizsgabizottság mindenhol ugyanaz.

          Komment


            #6
            A tulajdonosváltáskori veteránvizsga pótolja az egyébként is kötelező eredetiségvizsgálatot. Azonfelül sokszor eladáskor "megváltozik" egy itthoni veterán...

            Komment


              #7
              Ugyanannál a tulajnál nem változhat? Akkor miért adják 5 évre, ha nem "bíznak" a tulajdonosokban?

              Komment


                #8
                lTommyl eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Veszprémi autóklub, de állítólag a vizsgabizottság mindenhol ugyanaz.
                Nem teljesen ugyanaz. 4 tagja van. 1 a közlekedési múzeumból,1 a veterán szövetségtől, 1 az NKH-tól, és 1 az Autóklubbtól. Az utolsó 2 az helyi illetve a megye adja. Én Miskolcra vinném. Hátha nem olyan szőrös szívűek.
                korompaiistvan kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Na ezt látod nem tudtam. Mindenképp próbáld meg! Nem akarom elvenni a kedved tőle. Szép és megérdemelt dolog az a rendszám

                  Komment


                    #10
                    Igazából sajnálom ami veled történt. Bánt a dolog hogy apróságok miatt elutasították az autódat.
                    Én még tele vagyok bizakodással de remélem jól fognak alakulni a dolgok.
                    Műszaki vizsga követelményei alapján tökéletes a gép, attól nem félek de a veterán minősítéstől tartok a fentebb említett dolgok miatt. No mindegy majd tavasszal meglátjuk!

                    Komment


                      #11
                      Sziasztok hol is kezdjem 2000-ben hozzám került egy Pannpnia-p10-es pár hónapja megért bennem a gondolat,hogy forgalomba helyezzem volt 1 97-ben a rendőrség által kiadott forgalomból végleg kivonásról szóló adatlapom meg a tulajtól egy adásvételim,hát mit ne mondjak kemény menet volt.de tegnap végre megkaptam az ujj rendszámot és a névreirt forgalmit ja mi történt a pár hónap alatt mivel az okmányirodák nem rendelkeztek semmiféle adattal ezért a BP-i központi nyilvántartóból a régi rendszám alapján sárga csekk ellenében megkértem írásban a pannonia történetét 1973-óta ki illetve kik voltak a tulajok volt e motor csere stb. Hát volt 1977 be erre az eredményre vártam kb 2 hónapot de meglett a papír és 1 db tulaj szerencsére vele volt az adásvételi megírva. Második lépés eredetvizsga,Az ember azt mondja hogy nem létező motorszám van a vasban na kezdődik gondoltam,hívom Pesten az ügyintézőt most mi van azt mondja ő ,csak kódszámot tud írni a papírra majd a műszaki vizsga állomás beírja a helyes motorszámot. Hát Bács-Kiskun-Megyében ez nem működött a vizsgaállomás nem vállalta a vizsgát irány Csongrád megye elmentem egy vizsgaállomásra a papírokkal átnézték és azt mondták,hogy az eredetvizsga érvényes,de megsúgták,hogy a motorcseréről kell egy adásvételi és egy műbizonylat egy szakszervizből ,de ők nem vizsgáztatják le a KPM-hez kell vinni mondom oké hívom a bázist ügyintéző közli velem kell az okmányirodából a jármű adatlapja mondom nekik olyan nincs akkor nem lesz vizsga időpont hiába reszketek az idegtől ,hogy a BP-i hívat által kiadott adatlapom van újra tárcsázom a számot másik ügyintéző veszi fel neki is elregélem milyen papírom van a vashoz azt mondja jó lesz mondom naivan magamnak rendben vagyunk ,de az ördög nem alszik még nem kérek időpontot tőlük elmegyek a hozzám legközelebbi vizsgaállomásra ,Csongrád megyében vagyunk a rend kedvéért Motor nélkül megyek a papírokkal átnézik és azt mondják toljam be a motort kezdjük a vizsgát mondom holnap is jó lehet mert nem hoztam a vasat Válasz igen másnap kész lett a vizsga a blokkcserés papírral együtt.Másnap okmányiroda mondom kérnék újbóli forgalomba helyezést és átírást azt mondja nekem az oda nem illő nő,hogy forgalmi,rendszám,törzskönyv,hát semmi ilyesmim nincsen és csak néztük egymást majd ráborítottam az asztalt ,de türtőztettem magam és belekezdtem a mesébe ,lázas telefonálásba kezdett vajon kit hívott sose derül ki a végén időt nyert azzal ,hogy az eredetvizsga papírom nem eredeti mert fénymásolat volt valahol az élet tengerében elkavarodhatott mondja hogy a vizsgabázison kérjek rá egy hitelesítő pecsétet és különben sem tud rendszámot kiállítani mert elfogyott és 3 hét múlva lesz talán majd hívjam telefonon na addig ályá vivó állásba gondoltam megköszöntem az ügyintézést és iránya a vizsgaállomás az eredetvizsga papírral ott kinevettek hogy ezt az okmányt nem lehet összefirkálni égtem mint a rongy na kerestem másik okmányirodát bevonultam a papírjaimmal leizzadva az öreg róka kategóriát sorsolta a gép na mondom végem nekem is meg a Pannoniámnak is .de mosolyogva közölte milyen szép dolog ennyi idő után forgalomba helyezni ezt a gyönyörű motort kezdtem bizakodni és hurrá meg lett az új rendszám és névre írt forgalmi a törzskönyv pedig postán érkezik. Tehát ma Magyarországon hatalmas káosz uralkodik veterán körökben senki sem tudja ki kivel van és ha nem vagyok elég rámenős akkor én is basz......am volna tehát mindenkinek kitartást és sok szerencsét kívánok az ügyintézéshez Csaba. ui:,ha bárkinek tudok segíteni örömmel teszem
                      soveny, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Hát, kedves Csóringer, Te is megjártad a pokol összes bugyrát a cél érdekében!
                        Idén már én is viaskodtam kicsit a honi bürokráciával, de még nem tudtam végigvinni a dolgot. Majd jövőre, amikor a gép is teljesen megfelelő állapotban lesz. Az általad leírt káoszból még csak az ízelítő volt.
                        Örülök hogy végül csak sikerült, és nem adtad fel! Jó motorozást, még tán egy kevéske jó idő is adódik hozzá.




                        csoringer eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        veterán körökben senki sem tudja ki kivel van
                        Ezt viszont a mai napig nem értem. Nem hiszem, hogy a nagyobb okmányirodákban csak szökőévente egyszer találkoznak veterános üggyel. És mégsem tudják, mit kell csinálni!!! Az első ügyintéző engem is behúzott csúnyán....

                        Komment


                          #13
                          Köszönőm a jókinvánságot az idővel kapcsolatban

                          Komment


                            #14
                            Gratulálok! Remélem sok km-t tudsz majd a vasadba kergetni.
                            Minden jó, ha a vége jó!
                            Nekem is vannak hasonló vasak a garázsban, amik várják a jobb sorsot, ha időm és pénzem engedi.
                            Én általában ha van lehetőségem egy irodába bejáratos embert megbízok, hogy intézze el, mert nekem nincs ehhez idegzetem. :-) Többet ér ha nem idegeskedem, minthogy minden alkalommal más álláspontot halljak az ügyintézőtől, és esetleges rossz helyzetben olyat mondjak amit később sem bánok meg.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X