Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Egyedi építésű jármű forgalomba helyezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Egyedi építésű jármű forgalomba helyezése

    Sziasztok,
    Több évnyi motorkeresés után rájöttem hogy miért nem találom "A" motort amit keresek: mert nincs. Tulajdonképp megvan a megoldás: egy bizonyos veterán korú vázba raknék egy veterán korú autóból származó blokkot. Szerintetek milyen lehetőségeim vannak?
    - Az átalakítási engedély gondolom esélytelen mo-n.
    - Az építési engedély horribilis költségű lehet + kétséges hogy egyáltalán működne -e.
    - Esetleg ha van egy ilyen motor egy eu-s országban érvényes forgalmival, azt jól sejtem hogy kötelesek befogadni? Gondolom a regadó sem húzós egy ~30 éves
    gépre....(Tulképp ez egy erősen túlméretezett váz, a blokk kb +max 100 kg, de az bőven belefér az össztömegbe. Persze a pacikat visszafojtom hogy a lóerők stimmeljenek) Ha esetleg elfelejtem engedélyeztetni az új blokkot, de megvan mellette a hivatalos is, mire számíthatok közúti ellenőrzésnél? Jól tudom, hogy ott helyben nem vehetik el a forgalmit, csak azt mondhatják hogy jelenjek meg ellenőrzésen?
    Thx előre is.

    #2
    Szervusz Curtis. Amiről beszélsz az estlegesen nem a kék - fehér emblémás csoportba tartozik ? Veterános üdvözlettel.

    Komment


      #3
      dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szervusz Curtis. Amiről beszélsz az estlegesen nem a kék - fehér emblémás csoportba tartozik ? Veterános üdvözlettel.
      Szia Dafko, közben utánajártam és döntöttem - öreg vagyok már ahhoz hogy kékfehér ügybe keveredjek 1 motor miatt.. Szvsz ez inkább motor import problémakör: Kapok-e érvényes forgalmit magyarországon egy másik eus ország beli, ott érvényes forgalmival rendelkező egyedi építésű motorra? (Illetve nem típusazonos blokkal, erősebb fékekkel szerelt, és forgalomba helyezett gépezetre?) A nem típusazonos konkrétan 1 autóból származik De az eredeti blokk, és a beépített blokk is léghűtéses boxer...

      Komment


        #4

        Komment


          #5
          Szervusztok. Jól gondoltad ApaE. Többször találkoztam ( csak képen ) earles villás BMW / 1955-1969 / boxer vázba berakott 600-, vagy 700-as autómotorral, amire két " rendes " karburátort raktak. Ez abban az időben a maga 50-60 lóerejével / gondolom / elég tekintélyes darabnak számíthatott. Az összeépített motorral kapcsolatban azt javasolnám, hogy a Mozaik utcában érdeklődj a műszakvezetőtől ( azért nála ,mert ő diszponál ebben a kérdésben ), de oda már konkrét műszaki jellemzőkkel felvértezve menj és ha lehetséges fénymásolatokat vigyél a papírokról / addig ne vedd meg ! /. A forgalmiban a TÜV bejegyzése mindenképpen legyen meg az átalakításról. (A kétszemélyes / egymás mellett / oldalkocsitól , biztonsági övekkel, rosszul voltak és összecsődítettek mindenkit ! Ma rendesen van forgalmija - az 1200-es fekete BMW fogat EML oldalkocsival, ami Hamburg mellől jött lábon. Veterános üdvözlettel.
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szervusztok. Jól gondoltad ApaE. ....
            Thx a Tippet! Elindulok bmw irányba is...

            Komment


              #7
              Kedves barátaim !
              Engem is elkapott már egy párszor a "hév" és megláttam és megszerettem, egy régi fészerben öregen és lepusztúltan ismeretlen helyről ( de nem lopottan ! ) csak a régmúltból Őt és hevesen hozzákezdtem életre keltettem a márka ismert, mindene eredeti, de keresztlevél semmi.
              Mi van ha egy ismert márkát szerelsz össze és egyedi összeépítésként viszed vizsgázni ?
              A méretezések ismertek, műszaki adatok is, stb. tehát műszakilag korrekt, elfogadható, tehát ? csak én nem az ismert nevén, annak jelzésével, hívom a motort, hanem az én egyedi építésű motoromnak.
              Kérlek benneteket gondoljátok meg nem lenne lehetőség ?

              Komment


                #8
                efendi51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Mi van ha egy ismert márkát szerelsz össze és egyedi összeépítésként viszed vizsgázni ?
                A méretezések ismertek, műszaki adatok is, stb. tehát műszakilag korrekt, elfogadható, tehát ? csak én nem az ismert nevén, annak jelzésével, hívom a motort, hanem az én egyedi építésű motoromnak.
                Szia efendi51! Nekem az nem világos, miért lenne számodra annyira fontos, hogy a te egyedi építésű motorodnak hívják a járművet? Miben jelent ez előnyt neked?

                Komment


                  #9
                  efendi51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  hanem az én egyedi építésű motoromnak
                  A hivatalos összeépítésnél is kell "keresztlevél", pl. a vázhoz és a blokkhoz tartozó forgalmik, amikből egy járgányt csinálsz. Gondolom mondhatod azt is, hogy te csináltad házilag, te vagy a gyártó és te hegesztetted a vázat + öntötted a blokköntvényt; de ez engedélyeztetéssel és minden hivatalos hercehurcával felettébb drágának hangzik pontos számolgatások nélkül is.

                  Soveny írt blogbejegyzéseket az ún. kapcsolatfelvételről a KEKKH-n keresztül. Ha a rendszámot ismered akkor megéri megkockáztatni az 1400 HUF + kétszeri postaköltség összegét amibe az kerül. Ha kis faluban élt a tulajdonos, akkor olyan szerencse is érhet mint engem, hogy a kapcsolatfelvételi levelet meglátja a helyi postás, aki ijedtében felhívja 15 éve meghalt tulaj 20 km-rel távolabb élő fiát, hogy "a hivatal zaklatni akarja valami ügyben édesapádat".
                  Ha a rendszámot sem ismered, akkor érdemes a váznyakon körülnézni, nemrég kérdeztem hasonlót:

                  http://veteran.forum.hu/jarmuvek-ada...rendszam-1210/

                  Ha '63-as vagy előtti, akkor valószínűleg szerencséd lesz. Egyébként milyen járgány?
                  Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 febr. 25, 19:43.
                  sepy, Tamás78 és 2 további látogató kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #10
                    efendi51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Mi van ha egy ismert márkát szerelsz össze és egyedi összeépítésként viszed vizsgázni ?
                    A méretezések ismertek, műszaki adatok is, stb. tehát műszakilag korrekt, elfogadható, tehát ? csak én nem az ismert nevén, annak jelzésével, hívom a motort, hanem az én egyedi építésű motoromnak.
                    Kérlek benneteket gondoljátok meg nem lenne lehetőség ?
                    Amiről te beszélsz az muzeális jellegű jármű összeépítése és elvben egy létező dolog. Hacsak nem akarod saját márkanéven bejegyeztetni, ami több okból is fura ötlet:
                    1. minek más tollával ékeskedni, hacsak nincs a tulajdonodban a gyártás joga, vagy nem egy olyan országban csinálod ezt, ahol másolni nem bűn?
                    2. minek fizetnél egy rakat pénzt ki egy olyan eljárás részeként, aminek a vége biztos bukás - gondolom egy régi járgányt neveznél át, ami nem felel meg az új járművekre vonatkozó műszaki követelményeknek?
                    3. a méretezések hogyan lennének ismertek, ha a saját szellemi és fizikai termékedként akarod az eljárást megindítani? ha meg nem - akkor lásd: 1-es pont.
                    Szerintem, amit te akarsz az kimeríti a 5/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet III. fejezet – Járművek összeépítése című rész 9.§ (3) bekezdés d) pontját: meghatározott feltételeknek megfelelő muzeális jellegű jármű összeépítéssel történő létrehozása engedélyezhető. Szerintem a kérdésed ebbe a témába való.
                    kollarg, Tamás78 és soveny kedvelte ezt.
                    Everything is better when you decide you don't care.

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X