Sziasztok!
Nemrég hozzájutottam egy első szériás VT 250 F-hez patika állapotban, egy öreg bácsitól vettem aki nem akar már vele foglalkozni. Szinte teljesen felújította, olyan mint ami most gurult le a futószalagról. Egy nagy baj van, elhittem neki hogy egyszerű forgalomba helyezni a meglévő papírjaival. Odaadta az adásvételit szervízkönyvet (német nyelvű) meg egy marék más papírt ami mint kiderült semmire sem jó. Forgalmi engedélye a motornak nem volt, de azt mondta forgalomba lehet helyezni utána járt. Én is utána jártam (mint minden okos ember utólag, vásárlás után .... ), és nem lehet. Pedig amikor a jogszabályt böngészgettem akkor ezt találtam:
A jármű muzeális jellegének megállapításához az alábbi feltételek szükségesek:
...
b) forgalmi engedély, vagy a forgalmi engedély hiányában adásvételi szerződés, vásárlási számla vagy vámokmány, melyen a jármű alvázszáma, mint azonosító fel van tüntetve, illetve a tulajdonjogot vagy a jármű származását igazoló egyéb okmány
...
Itt a mondat második fele lehet a gond, hogy a tulajdonjogot igazoló törzskönyv nincs meg? Aki eladta az sem lett akkor így a tulajdonos gondolom. Egy neppertől vette annó, gondolom ő végképp nem intézte el a papírokat. Mentségemre legyen mondva havernak vettünk már tőle motort, gyűjti a régi darabokat, és annak minden papírja rendben volt. Nem fizettem érte sokat, ha eladnám alkatrésznek valószínűleg nem veszítenék semmit.
Adjam el kilóra? Egy tökéletes állapotú motort komolyan szét kell darabolni? A krómozás nem fakult meg rajta... A tankja hibás egyedül, azt pedig találtam egy másik "bácsinál". És itt kérném a segítségeteket, mint új fórumozó. Ahol a tankot venném ott egy komplett motort akarnak eladni (a motor valószínűleg motorhibás az öreg kosarakban tartja a komplett gépet, nem szép látvány) viszont minden papírja megvan. HIVATALOS LEGÁLIS úton nem lehetne ebből a kettőből egy működő motort építeni? Lényegében bent jártam az első motor papírjaival, és csak az adásvételi van ami (talán) használható. A másodiknál elvileg minden tiszta, de ezt azért pénteken még tisztázom. Szerintetek érdemes vele foglalkozni, vagy itt kell kiszállni amíg pénzemnél vagyok? A választ előre is köszönöm, addig is keresem tovább a fórumon hátha van már erre válasz (bocs hogy nem olvastam mindent végig, de mennem kéne a második motor papírjait átnézni, és ha azt mondjátok hogy felejtős akkor inkább lemondom).
Nemrég hozzájutottam egy első szériás VT 250 F-hez patika állapotban, egy öreg bácsitól vettem aki nem akar már vele foglalkozni. Szinte teljesen felújította, olyan mint ami most gurult le a futószalagról. Egy nagy baj van, elhittem neki hogy egyszerű forgalomba helyezni a meglévő papírjaival. Odaadta az adásvételit szervízkönyvet (német nyelvű) meg egy marék más papírt ami mint kiderült semmire sem jó. Forgalmi engedélye a motornak nem volt, de azt mondta forgalomba lehet helyezni utána járt. Én is utána jártam (mint minden okos ember utólag, vásárlás után .... ), és nem lehet. Pedig amikor a jogszabályt böngészgettem akkor ezt találtam:
A jármű muzeális jellegének megállapításához az alábbi feltételek szükségesek:
...
b) forgalmi engedély, vagy a forgalmi engedély hiányában adásvételi szerződés, vásárlási számla vagy vámokmány, melyen a jármű alvázszáma, mint azonosító fel van tüntetve, illetve a tulajdonjogot vagy a jármű származását igazoló egyéb okmány
...
Itt a mondat második fele lehet a gond, hogy a tulajdonjogot igazoló törzskönyv nincs meg? Aki eladta az sem lett akkor így a tulajdonos gondolom. Egy neppertől vette annó, gondolom ő végképp nem intézte el a papírokat. Mentségemre legyen mondva havernak vettünk már tőle motort, gyűjti a régi darabokat, és annak minden papírja rendben volt. Nem fizettem érte sokat, ha eladnám alkatrésznek valószínűleg nem veszítenék semmit.
Adjam el kilóra? Egy tökéletes állapotú motort komolyan szét kell darabolni? A krómozás nem fakult meg rajta... A tankja hibás egyedül, azt pedig találtam egy másik "bácsinál". És itt kérném a segítségeteket, mint új fórumozó. Ahol a tankot venném ott egy komplett motort akarnak eladni (a motor valószínűleg motorhibás az öreg kosarakban tartja a komplett gépet, nem szép látvány) viszont minden papírja megvan. HIVATALOS LEGÁLIS úton nem lehetne ebből a kettőből egy működő motort építeni? Lényegében bent jártam az első motor papírjaival, és csak az adásvételi van ami (talán) használható. A másodiknál elvileg minden tiszta, de ezt azért pénteken még tisztázom. Szerintetek érdemes vele foglalkozni, vagy itt kell kiszállni amíg pénzemnél vagyok? A választ előre is köszönöm, addig is keresem tovább a fórumon hátha van már erre válasz (bocs hogy nem olvastam mindent végig, de mennem kéne a második motor papírjait átnézni, és ha azt mondjátok hogy felejtős akkor inkább lemondom).
Komment