Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Van szürke forgalmi, de nem tudni ki az utolsó bejegyzett tulajdonos

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Che
    replied
    Kedves zolo07 és a Többiek!

    Nem-hogy tetszett,nagyon is tetszett a hozzászólásod.Egy dolog a törvény,-amit emberek hoznak,megválasztva,vagy anélkül és teljesen más dolog,a belső,-mondhatnám belülről fakadó emberi törvény.Úgy vélem a veteránozással kapcsolatos törvények,eljárások,nem célt szolgálják,-vagy Magyar módra,túl van lihegve.


    Ahogy a dolgoknak kellene menni,-szerintem:


    1. Tiszta eset: Birtokodba jut egy jármű,rendezett papírokkal,-sima átíratás.


    2. Bonyolult eset: Van forgalmi,nem névreszóló,de nem manipulált.A hatóság meg nézi nincs e körözve,hány éve van a
    birtokodban(elbirtokoltad e,vagy se),ha nincs körözve,elbirtokoltad,-átírás.Amennyiben körözött
    szigorú büntetés,amennyiben manipulált,-okirat hamisítás.


    3. Nagyon bonyolult eset: Kimegyek az ócskavasba találok egy valamilyen vázat,a szomszéd a padlásról lomtalanításkor
    kipakol egy hozzá való blokkot,külföldön járva a bolhapiacon találok egy passzoló ülést,
    teleszkópot,-meg egy vödör egyéb "tüttyöt",-megveszem és a végén az egész összejön egy
    egésszé,-mindenről van számla,ajándékozási nyilatkozat,stb.A hatóság megnézi a fene nagy
    nyilvántartásában,hogy semmi nincs körözve és mehet az átiratás.




    A fenti gondolatok,-természetesen fikciók,sőt lehet nem is teljesen átgondoltak,lehetne másként összefoglalni,de a lényegnek az ésszerűségben kellene lennie,-az-az,ha valaha gyártottak Pannónia motort ebben az országban(pedig nagyon is gyártottak),csak azért ne lehessen azt legálisan fogalomba helyezni,mert nincs az papírokkal teljesen fedve-részemről felháborító.Mellékesen megjegyzem,hogy a legbrutálisabb gyilkosságok is nem tudom pontosan,de húsz év után elévülnek,kb..


    -Ahogy elnézem a fórum létszáma napról-napra gyarapszik és már meghaladta az ezret,amely igen örvendetes,-remélem egy szép napon annyian leszünk,hogy szavunk esetleg elhallatszik odáig,-ahol a törvények születnek.

    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:


  • zoló07
    replied
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem akarom senki kedvét szegni, de ez az út már egy ideje nem járható - olvassátok el a MAVAMSZ válaszát e kérdésben.
    Létezik olyan megoldás, hogy összeépítés. Ahhoz összeépítési engedélyt kell kérni, aztán ha készen van a motor vagy az autó, és beleöltél egy vagon pénzt, akkor lehet vinni veterán minősítésre, ahol gondolom mindenbe belekötnek. Nagyon lebutítva erről szól, de a lényeg, hogy ma Magyarországon ha az okmányirodában ülő hölgyikének (tisztelet a kivételnek) a megszokottól akár egy cseppet is eltérő feladattal kell megbirkóznia (veterán jármű és annak minden hiányossága), akkor inkább azt mondja, hogy nem lehet lepapírozni és vége mindennek, jöhet az ügyeskedés, ami egyre mélyebbre visz és ha kitartó ember vagy, akkor a végén képes lennél a lelkedet is eladni az ördögnek, csak végre papírod legyen. Azt tanácsolom ne menj bele olyan vételbe amit nem attól veszel akinek a neve a forgalmiban van. Sokan megjártuk már és tényleg nem éri meg. Én az utókornak akartam megmenteni egy Uralt, de ez sem hatott meg soha senkit, nem elég fejlett a társadalom hozzá.

    Nem ítélek el senkit aki akár törvényt is szeg azért, hogy végre lepapírozzon egy öreg motort aminek már úgyis biztos, hogy 100 éve halott a bejegyzett tulajdonosa, mert úgy érzem, hogy aki ilyenre adja a fejét, az szívből csinálja, senkinek sem árt! Sajnos a törvények nem a veteránosoknak kedveznek és nem is érzem eléggé képviselve a veterános társadalmat. Az kevés, hogy azoknak a milliomosoknak találkozókat és versenyeket szerveznek, akiknek van pénzük felújítva komolyabb papíros veterán autókat és motorokat szalon állapotban megvenni. Aki meg tényleg a sz*rból kapar ki egy motort és felújítja, azt meg elfűrészelik. Ha van adásvételim és a motort nem kőrözik, akkor miért nem lehet azt mondani, hogy ez és ez az utolsó bejegyzett tulaj, legyen tőle adásvételi. Aztán lehetne nyomozni. Vagy megtalálja az illető és írnak egy szerződést, vagy nem. De legalább lenne esélye. Ennyi lenne az egész és az állam is jól járna, ha befizetném az illetékeket, adókat stb.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied

    Leave a comment:


  • zoló07
    replied
    Az a bejegyzett tulaj, aki a forgalmiban szerepel. Neve és címe a forgalmiban...

    OT-ztatáshoz hívd fel a MAVAMSZ-ot, és érdeklőd, hogy hogyan lehet papír nélküli motort OT-ztatni, mindent elmondanak lépésről lépésre. De én utólag csak olyan motort vennék amit a forgalmiban bejegyzett tulajdonos ad el. Hidd el, nem éri meg kombinálni, mert nagyon sok vesződés, idegeskedés és pénz megy rá.

    Leave a comment:


  • soveny
    replied
    Szia!

    Hogyhogy nem tudni, nem olvasható?

    A nyilvántartásba bejegyzett tulajdonossal kell megírnod a szerződést. Amennyiben nem él a tulajdonos, de mégis a nyomára bukkansz, póthagyatéki eljárás keretében szerezhetsz tulajdonjogot. Ettől függetlenül persze írjatok szerződést az eladóval is. Egyrészt azért mert ha a KEKKH Közlekedési Nyilvántartó Osztályon keresztül kell intézned az ügyet, akkor kérni fogják tőled a szerződést, másrészt pedig mert akármikor jól jöhet, ha tudod igazolni, hogy került hozzád a motor.

    Az OT-vizsga most részletkérdés, egyéni döntésed hogy milyen módon helyezed forgalomba. Akárhogy is döntesz, forgalomba helyezni csak akkor tudod, ha van szerződésed az utolsó bejegyzett tulajdonossal!

    Szerintem azért jól gondold meg a vásárlást, mert csak akkor derül ki, van-e esélyed az átírásra, ha megpróbálod felkutatni a tulajt. Ez viszont igénybe vehet egy-két hónapot.

    Sok sikert!

    Leave a comment:


  • Van szürke forgalmi, de nem tudni ki az utolsó bejegyzett tulajdonos

    Sziasztok!
    A felújításra kiszemelt Pancsi-nak van szürke forgalmija, egyező váz és motor száma, de nem tudni ki az utolsó bejegyzett tulaj.
    Forgalomba helyezhető valamilyen úton módon? Később lenne esedékes a forgalomba helyezés OT-s ként.
    Viszont tudnom kellene papírozható lesz-e a motor!
    Mi van ha már nem él az utolsó tulaj?
    Köszi előre is!
Ugrás az oldal tetejére
Working...
X