Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Indítvány veterán járművek egyszerűsített nyilvántartásba vételére

Collapse
Ez egy kiemelt téma.
X
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Indítvány veterán járművek egyszerűsített nyilvántartásba vételére

    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A tulajdonjogot csak az eredeti tulajdonostól tudod megszerezni. Birtokolni birtokolhatod tulajdonjog nélkül is, de nem rendelkezhetsz vele, tehát nem ruházhatod át a tulajdonjogát. Ez egyébként minden olyan országban így van, ahol számít a tulajdon.
    De hát az eredeti tulajdonos az, aki megvette függetlenül attól, hogy mi van a nyilvántartásban. Csak nem lehet bizonyítani, ha időközben elveszett a sajtcetlire írt adásvételi. És mivel nem lehet bizonyítani, ezért az állapot nem is áll fenn. De a még eredetibb tulajdonos kiléte nem tudható, ezért a motor senkié. Tehát azé, aki megtalálta. Talált tárgy, ezért fizetni sem kell érte.

    Következtetés: azon járművek nyugodtan elvehetők a gyengébbtől, amelyeknek nem igazolható a származása, hisz a gyengébb sem tudja majd bizonyítani, hogy az övé, illetve, hogy igazából ő találta.

    De: mivel tudjuk igazolni, hogy találtuk a járművet? Mert ha nem tudjuk, akkor jön majd a nálunk is erősebb, a hivatalos szerv, aki azt mondja: bizonyítsuk be, hogy nem loptuk, illetve nem csempésztük a járművet.

    Tehát: az a jármű, amelyiknek nem igazolható a tulajdonviszonya, nem is létezik. Valahol lét és nemlét határán van. Mondjuk úgy, hogy nem jármű. Szobadísz, virágtartó, bármi egyéb.

    Everything is better when you decide you don't care.

    #2
    apacsavo, Che és soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ugye nem velem vitatkozol? A konklúziódat sem tudtam sajnos teljesen követni .
      Dehogy vitatkozok. Sajnos a kinyújtott nyelvű mosolygós fejen, a pirulós mosolygós fejen és a szemérmesen felfelé néző mosolygós fejen kívül nem állt más eszköz a rendelkezésemre annak megvilágítására, hogy csak tréfálkozok.

      Tréfálkozok, mert mást nem tudom tehetek-e, hisz valljuk be a helyzet elég abszurd. Olyan dolgokról beszélünk, amelyek értéke gyakran nem éri el egy mai nagyonokostelefon árát. Azt pedig lehet adni venni, cserélni, mint ahogy mondjuk egy hangszert is, mindenféle eredetigazoló papír nélkül, pedig egy nagy és új és neves gyártó koncertzongorája lehet akár több tízmilliós értékű is. Nekünk meg egy rozsdaboglya jövőbeni alkalmankénti használata miatt meg kell járni a poklok poklát. Mert nyilvántartják őket. Ha meg nem szerepelnek a nyilvántartásban akkor meg az a baj. Nem tudom elképzelni, hogy ne lehetne erre valamilyen jogilag tiszta megoldást találni, amennyiben lenne rá szándék.

      Maradj továbbra is egzakt és pontos, amilyen eddig.
      Gabó_Racing, apacsavo és 3 további látogató kedvelte ezt.
      Everything is better when you decide you don't care.

      Komment


        #4
        "Nem tudom elképzelni, hogy ne lehetne erre valamilyen jogilag tiszta megoldást találni, amennyiben lenne rá szándék."

        Mindenre lehet megoldást találni, és amiben bízok, meg amivel későbbiekben lehetne érvelni, hogy szerintem már nincsen akkora kereslete ezeknek a járműveknek, mint a korábbi években, igazából nem éri meg ezekkel bizniszelni. Szerintem onnan lehetne meglovagolni ezt a témát, hogy aki felújít egy ilyen motort, annak kizárt, hogy anyagi érdeke fűződjék hozzá, mert nem, vagy nagyon ritkán lehet ezeket a gépeket legalább annyiért, eladni, amennyibe a rendbehozataluk kerül. Nagyon szűk az a kör - használt járművek piacára levetítve -, aki ebben fantáziát lát. Az esetek többségében valaki vesz egy Pannóniát, mert a nagypapájának az volt, és milyen jó volt, mikor kivitte a telekre stb.
        Már beszéltem pár jogász ismerőssel és rajta vagyunk ezen a tulajdonjog témán, szeretnék tényleg egy internetes petíciót is, és az ott összegyűlt támogató aláírásokkal tárgyalásokat kezdeményezni felsőbb szinteken. Ez elég hosszú folyamat lesz, amiben biztosan a Ti segítségeteket és javaslataitokat is szeretném majd kérni, és én nagyon bízok abban, hogy egyezségre fogunk jutni felsőbb szinteken. Hiszen ebből az államnak is származik bevétele (átírási illetékek, benzinből az adó, gépjárműadó és nem utolsó sorban értékmentés, ami a nemzetet gazdagítja). Ezen kell dolgoznunk, és nem sopánkodni, hogy nem kedvező a jogszabály. Meg ne nyugodjunk már bele a sokszor emlegetett idézetbe, hogy "Sajnos egy évvel ezelőtt ezt a kedvező gyakorlatot két veterános..." Kit érdekel, hogy mit művelt az a két jómadár. Számtalan olyan bűnöző szaladgál az utcán, aki közveszélyes, vagy ténylegesen tolvaj. Nem kellene egy becsületes réteget büntetni azért, mert valaki vagy valakik rendbe akartak hozni egy öreg motort ami nem ér semmit, és ezért egy amúgy is halott ember aláírását írták a papírra, akinek elég nagy valószínűséggel már úgysem volt szüksége arra a járműre. No meg gondolom a leszármazottainak sem, hiszen nem is volt náluk az a jármű, talán nem is tudtak róla. Nyilván kell jogszabály, ami védi a magántulajdont, de ha az adott jármű nem áll körözés alatt, akkor miért kell bűnözőként kezelni azt, aki fel akarja újítani. Tisztában vagyok azzal is, hogy ezek a szabályok a lopásokat hivatottak megfékezni, de azt is mindenki tudja, hogy egy autót ha ellopnak, akkor szétbontják és alkatrészként értékesítik, számtalan híradás beszámolt már erről. Szóval nyugodtan lehetne az eseteinkben méltányosságot kérni és kapni.
        Civil kezdeményezéssel és egy mondhatni jó ügy mögé való felsorakozással sok mindent el lehet érni. Legalábbis én optimista vagyok.

        LC 9246, apacsavo és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Gabó_Racing, apacsavo és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Olvasva mind a kettőtök gondolatmenetét, (UK és ApaE). Teljesen igazatok van! Abban is hogy a törvény betűi most úgy állnak BIZONY hogy papíros, vagy élő tulajos motort érdemes venni, mert különben a JÓISTEN segítségével lehet talán beüzemelni, papírozni.
            Az is valóban "nevetséges" hogy ezek a motorok így ahogy néha állnak az elfeledett pajtákban, papír okokból forgalomba nem tudnak kerülni jelenleg. Pedig csak a Pista'bá családja felejtette el hogy a motor is hagyaték részét képezi (99%ba). Az a generáció meg már megöregedett, vagy sajnos meghalt akik ezeket használták, így drasztikusan fogynak a papírozható példányok.

            Nagyon szép és jó lenne ha a magyar jogalkotók kitalálnának egy módot ezek rendezésére, persze nem azt mondom hogy akkor mindenki ad-hoc bemondásra nevére kapjon bármit, mert azért az sem járja!

            Hogy miért veszik ezt a hatóságok még ilyen véresen komolyan, s nem úgy mint egy zongorát 10 milliós értékben? Mert ezek JÁRMŰVEK!! Felelősség üzemeltetni őket! Balesetek s egyéb dolgok miatt! Nem mindegy hogy egy csúnya baleset után kit lehet elővenni....

            Komment


              #7
              Üdvözletem!
              Nem olvastam végig a teljes topicot, lehet hogy erről már volt szó.
              Szerintem arra is gondolni kellene, hogyha valamilyen csoda folytán mégiscsak valamilyen törvénymódosítás lehetővé tenné a papír nélküli gépjárművek lepapírozását az mit is jelentene:

              Szerintem, a ma még fellelhető motorok jelentős része, nem rendelkezik semmilyen hivatalos irattal. A 70-80 években ezeknek a gépeknek az értéke a 0-val volt egyenlő. A fenmaradó X% amit az akkori tulajdonosai nem hagytak elkallódni, akár a napi használatban megtartva, azoknak megmaradtak a papírjaik. Meg persze azok a gépek amiket még a "törvényi szigorítás" elött idejében így vagy úgy legalizáltak. Szóval ezek a gépek most jelentősen nagyobb értéket képviselnek.
              Többen is vagyunk akik ez a bizonyos kis könyv miatt mélyebben nyúltak a zsebükbe. De visszatérve a bevezetőmhöz, ha hirtelen lehetőség nyílna, a papír nélküli motorok lepapírozására az szerintem egy jelentős árcsökkentő tényező lenne a veterános gépjárművek körében.
              Biztos vagyok benne hogy a felhigulás következménye egy jelentős ár-érték esés lenne aminek nem biztos hogy mindannyian örülnénk.
              Magam ellen is beszélek, hiszen nekem is van olyan gépem ami nem rendelkezik semmilyen irattal, de viszont olyan is van amiért jóval több pénzt adtam ki, kizárólag a papírok miatt.
              A megoldás valószínüleg valamilyen külön kategória lenne az ilyen gépek esetében, bár tartok tőle amilyen mennyiség hirtelen előkerülne, az is valamilyen szinten megváltoztatná a mai árakat még ebben az esetben is, és biztosan nem felfelé.
              Elég csak a vatárán meg az itt-ott található ezer motorból összerakot papír nélküli gépekre gondolni.

              Szóval a veterános társadalomnak nem feltétlenül lenne kedvező egy ilyen könnyítés, de azért várom az ellenérveket.......

              Komment


                #8
                Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 nov. 01, 09:47.

                Komment


                  #9
                  Kedves Veteránozók!
                  Nekem egyszerű a nézetem :Ami értékes szép,ritka és míves kidolgozásu az nem hígitja a veterános piacot,sőt.........!Ami meg gagyi az előbb utóbb ugy is a helyére kerül!Nagyon érdekes felvetés ez a veterán egyszerűsitett ügyintézés,kár hogy ez valószinű csak egy szép elgondolás marad!Sajnos kis hazánkban az ügyeket nem intézik hanem bonyolitják!(tapasztalatból tudom!)Pedig gondoljatok csak bele hogy mennyivel több jogon karisztol az úton P.L:egy elektromos bicikli mindenféle engedély kötelezettség nélkül mint mondjuk egy szépen felújjitott öregecske motor!!!!!!!Persze ha ezt felvetnénk hivatalos helyen akkor nem a veteránügyintézést egyszerűsitenék hanem az elektromos bringájét szigoritanák!Siralmas!!!!!!!!
                  U:I:Legalább olyan siralmas mint a helyesírásom!!!!!!!!!!!!
                  Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2011 nov. 01, 13:57.

                  Komment


                    #10
                    meg áll az eszem-
                    tényleg igy állnak adolgok?-joshbono bejegyzése után senkinem kapta fe a fejét?--mindenki ugy gondolja hogy nekünk már van ,a többiek meg le vannak ....va,--akkor a sok duma -hogy de örülünk ha egy-egy uj arc megjelenik csak ámitás? miért van az hogy azt hiszik sokan hogy pont most és pont velünk van "vége" a veteránozásnak? az a szerencsétlen fiatal aki bármit megadna egy-egy adott tipusu régi jármüért honnan vegyen ?-várjon amig kihalunk?

                    szóval szerintem nem kéne a nagy "gondolkodásba és akarásba" belerokkanni.A megoldás talán nem is lenne akkora kunszt.

                    A ,legelső egy fedhetetlen(büntethető)veterán vizsga rendszer.
                    Alkatrészekből összeépithetö jármü
                    Kötelezö nyilvántartásba vétel
                    Saját névre szóló több jármüre érvényes rendszám-biztositás ....

                    kell még valami? persze ezeket a gondolatokat kicsit lehet(kell)cizellálni de szerintem ennyi.

                    Komment


                      #11
                      Kedves Barátaim!

                      Nagyon örülök,hogy elindulni látszik ez a téma.Nem vagyok regisztrálva egyetlen más közösségi lapon sem,de ahogy beleolvasok,kívülállóként más fórumokba,-némelyiken akkora veszekedés folyik,mintha nem is közösség lennének.Vigyázzunk,mi ne essünk ebbe a hibába!

                      Az a téma,amit most boncolgatni fogunk egy a józan ésszel szembe menő törvény jobbításáért,a legális forgalomba helyezésért és a tulajdonjog egyszerűsítéséért kell hogy induljon.Minden veterán járművel foglalkozó ember közös érdeke,függetlenül attól,hogy abból él,vagy hobby szinten műveli.Senki ne féljen attól,ha egyszerűbb lenne az ügyintézés,a már birtokolt járműve elveszti az értékét.A Csepelből úgy sem lesz,Harley Dawidson,de akinek egy Csepelt sikerül alkatrészenként összeszedni és szépen a két keze által felújítani,az se legyen kizárva a legalitásból,csak azért,mert a váz a kohó felé vezető szállítószalagról lett lekapva,vagy a vásárolt házzal együtt került a birtokába.

                      Nagyon jónak tartom a témát,átolvasván a hozzászólásokat,mind tetszik,bár még nem eléggé átgondoltak,-inkább indulatból fakadnak.Szeretnék magam is a téma aktív résztvevője lenni,de várnám egy jogász jelentkezését is,mert az ő tudása nélkülözhetetlen.Oszthattok rám feladatot is,pl.aláírásgyűjtés,......-és ami esetleg szükséges!

                      Merem remélni,ha kellő átgondoltsággal,jogi alapokon alátámasztva,összeszedjük elgondolásunkat,-meghallgatást nyerhetünk,ha nehezen is.

                      Üdvözlettel:Che

                      Komment


                        #12
                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        meg áll az eszem-
                        tényleg igy állnak adolgok?-joshbono bejegyzése után senkinem kapta fe a fejét?--mindenki ugy gondolja hogy nekünk már van ,a többiek meg le vannak ....va,--akkor a sok duma -hogy de örülünk ha egy-egy uj arc megjelenik csak ámitás? miért van az hogy azt hiszik sokan hogy pont most és pont velünk van "vége" a veteránozásnak? az a szerencsétlen fiatal aki bármit megadna egy-egy adott tipusu régi jármüért honnan vegyen ?-várjon amig kihalunk?
                        Nem igazán értem a felháborodásodat, nem tudom miféle kihalásos micsodáról beszélsz, nem hinném hogy azok akik "nevében" beszéltem felvásárolták volna az összes papíros masinát. Bárki vehet most is, rendezett papírokkal motort, csupán jeleztem hogy ezek értéke jóval magasabb a papírokkal nem rendelkezőknél. Ha figyelmesen végigolvastad volna, írtam hogy magam ellen is beszélek, hiszen nekem is van olyan gépem amiért mindent megtennék hogy az utcán nyugodtan gurulhassak vele.

                        Az alapfelvetésem az volt, ha magát a legalizálást könnyítenénk meg- akár a régi eljárásokat visszaállítva- az mérhetetlen károkat okozna, egyrészt az újra beinduló mutyizásokra célozva, -hisz Magyarok vagyunk (amire büszke is vagyok) -másrészt mint említettem az árak leesnének oda, ahol most a papírokkal nem rendelkező motorok vannak. Nem értek egyet azzal, hogy "szépen megcsiált meg az igazi" az mindig is tartani fogja az értékét. Lássuk be az árakat mindenben, tehát ebben is a kereslet- kínálat fügvénye befolyásolja, ezt megtanultuk az iskolában! Ha sok van akkor az biztos hogy olcsóbb lesz, és ennek azok nem nagyon örülnének akik több százezret költöttek a motorukra és már igy is jó, ha nullán vannak.

                        Olvasd el még egyszer Joker az irásomat és ne háborogj feleslegesen, arra céloztam hogy valamilyen más kategóriába kellene sorolni a nem papíros gépeket. Nem azok ellen irányult a felvetésem akik nempapíros géppel rendelkeznek, hiszen nem ezeknek az ára változna, hanem pont a másik oldalnak lenne veszteséges. Mindenki nyugodtan vehet papirost 2x annyiért nincs megtiltva.


                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        "A ,legelső egy fedhetetlen(büntethető)veterán vizsga rendszer."
                        Idézném Hofit:
                        Te még hiszel a mesékben.....
                        Büntetni, csak a szerencsétlen csóringereket szokták, mint jómagam amikor rámegyek a záróvonalra autóval, tőlem fölfele nemigen...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: joshbono; 2011 nov. 02, 20:11.

                        Komment


                          #13
                          (tudom ki az a Hofi-és idézhetkék ,de biztos nem tetszene) elösször is igérem e témában nem irok többet ,nehogy miattam....

                          csupán röhejesnek tartom ha egy olyan állapot megvédése a cél ,amikor az ember arra kényszerül hogy vegyen egy kopasz vázroncsot üres kuka blokkot meg egy darab PAPIRT sok pénzért (1000 ft is sok ezért!) majd egy szépen megmaradt motort (kevés pénzen -mert mondván sz...t sem ér,nincs papirja) és ebből kell összerakni ,valamit.

                          Ez pedig nagyon tetszik: "eggyik oldal -másik oldal" szóval szerinted igy kell(lehet) felosztani a veteránosokat-----KIRÁLY!
                          és ha jól értem te már a jó oldalon vagy ,nem lenne jó ha sokan odajutnának.....
                          az pedig ha valaki olyan tipust választ restaurálásra ami a végén annyit ér mint a ráköltött pénz (néha még a munka sem térül meg) -ha ezt üzletnek csinálta akkor balek--ha pedig valamilyen érzelmi okból ,akkor örül.

                          Végül visszatérve Hofihoz-igen hiszek a mesékben--már egyszer hittem,abból is születt valami jó a veterános társadalomnak(legalábbis egy részének) és mostanában ujra foglalkoztat a gondolat hogy összehozzak valamit.
                          Remélem lesznek itt néhányan akik osztják az én véleményem is.

                          Köszönöm,maradok hü olvasójuk. (azért más témában,ha szabad még irnék..)

                          Komment


                            #14
                            Gyerekek!

                            Ismétlem,-olyan témával kezdtünk foglalkozni,-amely az egész veterános társadalom érzékeny pontja,-ne személyeskedjünk!Értelmetlen a poszt-riposzt és egymás sértegetése,inkább alakítsunk munkacsoportokat,-olvassuk át a témával kapcsolatos írásokat,hatályos törvényeket,keressük az ellentmondásokat,soroljuk fel a közös érveket,-egyszóval legyünk fórum,ne sértődős matrónák gyülekezete!
                            Valószínű,hogy a MAVAMSz.-tól,nem várhatunk konstruktív támogatást,hiszen ők már sínen vannak és nagyon jól elvannak az"elefántcsont toronyban",az ügyet magunknak kell felvállalni!Amennyiben sikerülne egy jogilag is támadhatatlan,az állam számára is jövedelmező elképzelést,itt közösen kiokoskodni,lehetne lépni.A lépést azonban nem fogjuk tudni megtenni,ha a kezdetek -kezdetén,olyan sértéseket vágunk egymás fejéhez,-amely már szinte megalázó(idézném Hofit,ha tudod ki az).

                            Arra kérek mindenkit tegyétek félre a személyeskedést,ne legyen olyan,hogy nem szólok hozzá sértettségből,próbáljunk konstruktívak lenni!

                            Thomas Mann szavaival zárnám,mely tulajdonképp,-akár a mottóm is lehetne:"nem lehet mindenkinek tetszeni"

                            Üdvözlettel:Che

                            Komment


                              #15
                              ?????????? NO COMMENT....
                              Bele lehet kötni a szavakba de tényleg nincs semmi értelme.
                              Ami a lényeg hogy szerintem, de talán egyedül vagyok a gondolatmenetemmel, hogy természetesen kell valamilyen megoldás, amivel ismét forgalomba helyezhetjük a motorjainkat bármiféle eredetet igazoló okmányok nélkül is, hisz ez sokunknak, beleértve engem is hőn áhitott vágya. De, biztos nem lehet egyenértékű - márcsak a realitások talaján maradva is azokkal amelyeknek kétséget kizáróan bizonyított az eredete. Valamilyen ahhoz hasonló megoldás is szóba jöhetne, mint az autóknál az AF- es szám. Persze elötte még ott van a tulajdonjogi probléma ami igazán a bökkenő, erre nincs ötletem. Mi van ha valamilyen módon lehetőség nyilna rá, rendbetenném, egy halom pénzt költenék rá és aztán hirtelen előbukanna a tulajdonos kezében a forgalmival? Nyugodtan mondhatja hogy eltolták a tanyájáról, de eddig észre sem vette...Rengeteg anomália van amire nehéz megoldást találni, az én felvetésem az árak alakulásáról csak már másodlagos probléma, de attól még probléma...

                              Hofit viccnek szántam, mert már nem él ezért nem mindenki ismerheti, de én még rajta nöttem fel, és nem bízok a törvény szigorában, hisz jól láthatjuk mi folyik az országban..de ez tényleg nem ide tartozik..
                              de lehet így is meg úgy is olvasni.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: joshbono; 2011 nov. 02, 01:16.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X