Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Miért érdemes OT rendszámot szerezni?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    A téma relativ.Van egy motorod nem felel meg az -OT-n mert" más évjáratu a lámpád"következö műszaki negyed év vagy több száz kilométer.Így nem nagy üzlet.Ha van egy sorozatod,megéri futóval vinni két három motort,talira,kiállításra,műszakira,ráadásul nem kopik,nem kell törölgetni a portól ha letakarod,nem kell pótolni az alkatrészeket.eféle járgányokra üzlet a sújadó mentesség,csökkentett biztosítás,ritka műszaki.Ha ezt összeadod egy gépre kivetitve töredéke a te egy gépedre költöt összegnek.Én ha OT-s lenne a motorom félnék kimenni vele nehogy megsérüljön,és akkor vegyek egy olyat is amivel lehet mászkálni mert nem aranyáron kell alkatrészeket venni bele?
    Bocs,de bosszant a sok gyárinál szebb kiállitásokra hurcolt járgány,viszont be kell valjam irigylem.
    wsievers kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #47
      mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Én ha OT-s lenne a motorom félnék kimenni vele
      Én korrektebbnek és inspirálóbbnak tartanék egy körökre osztott rendszert, Aková beférnének a fellelt állapotú gépek az 1 es szintbe pl...és a végső mondjuk a teljesen restaurált(és a fellelt, teljesen gyári állapotú és átalakításmentes) járműveknek mondjuk a 10-es szint lenne, mondjuk évenkénti szemlével(nem új vizsgával, hanem mondjuk bepecsételéssel a múzeális jármű igazolványba), ami biztosítaná a minőség folyamatos javulását.
      És mivel a minősítő urak nincsenek toppon a különböző típusokban, igy a legbelső kör márkatársai is beleszólhatnának a jármű minősítési eredményébe.
      Che és soveny kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #48
        Azért egy mindenki motorjára szabott , mindenki beleszólós , dolog lenne a koronája a simlizésnek ---nem? -hisz még igy is máshogy értelmezik ugyan azt a szót Debrecenben , Budapesten , vagy Zalaegerszegen !

        Az OT vizsgáról meg az egész rendszerről szerintem lehet jót rosszat mondani----egy dolog ami vitathatatlan :

        ha pl. egy találkozón egymás mellett motorozol a haveroddal , két tök egyforma Pannóniával ,mindkettő gyönyörü hibátlan fényes,restaurált csak az övé OT-s .Ekkor jön a helyi IFA-s és elgázol mindkettőtök (szem .sérülés nincs !)--a motorok nagyon (egyformán ) összetörtek -----hoppá---a tiéd 16 000 ft gazdasági totálkár --a haverod meg beadja pl.az Oldmotors -hoz ahol akár 960 000 ft ért megcsinálják (csak hasra ütök ) és biztosítónak fizetni kell !--de ha nem találsz itthon megfelelő szakműhelyt akkor viheted külföldre is .

        Persze amig nincs baj -nincs baj . Ez az érv is csak egy a serpenyőben...
        dafko54, TZ és soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          Kedves Wsievers!

          Egyetértek veled,csak ezt az évenkénti izélést,-ezt ne.Gondold el,megyénként most,talán egy állomás sincs,hozzám a legközelebbi Szegeden található,ahová be kell jelentkezni,évenként nem is tudom hányszor bíráskodnak,de nem hetente az biztos.Gondold el,akkor fejleszteni kellene,ezeket az állomásokat,melynek költségeit ismét csak a veterános társadalom viselne,ebből a semmiből,amit ebben az országban bérnek és jövedelemnek csúfolnak.Ismét csak egy olyan "vízfej" nőne és gyarapodna,akik a "kis veteránosok" problémáit idáig sem oldották meg,-sőt,akihez meg dől a "zs",az úgyis megoldja.

          Hazánkban a veterán járművekkel kapcsolatos,főleg dokumentációs kérdésekben alapvető,gyökeres változásokra lenne szükség,melyet itt már sokszor boncolgattunk és pillanatnyilag semmi remény sincs a változásra.

          Nagyon szeretem a Hazámat,de a Haza nem nagyon szeret engem,mert ha szeretne élhetővé tenné ezt az országot,már akkora a bürokrácia és ez által az alkotókedv leamortizálása ,minden területen,mely egészségtelen és nem épít,hanem rombol.Ahol sok az ilyen-olyan ,semmit meg nem oldó törvény,ott nagy a korrupció,mert az élet csak élni akar ,mert az már csak ilyen!

          Üdvözlettel:Che
          chemotox, Gergő és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Akkor mondjuk kérelmezhető lenne újbóli elbírálás, ha szintet akar lépni valaki...Az 5 évenkénti vizsgán pedig esetleg visszaminősítik, ha hátrányára változott a jármű.
            Máshol sokkal rugalmasabban kezelik a veterán járművek kérdését...De Magyarországon a vezető elit attől fél,hogy felhígítjuk a régi sz@rjainkal a hibrid, 5 éves átlagéletkorú járműparkot.
            Tisztában kellene lenniük azzal, hogy ezek a gépek nem képeznek értéket addig, amíg valaki közzülünk hozzá nem nyúl.
            Egy könnyítéstől nem fognak többen veterán járműveket használni, mert aki csak divatból vesz ilyet, rövid időn belül szembesül azzal, hogy ezeket nem csak használni kell, hanem turkálni kell ám a mocsokban időnként. Ez csak azoknak lenne könnyítés, akik tényleg ezt szeretik csinálni.
            Che kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #51
              Tudtommal vannak szintek,csak %-ban és az alatt viszlát!
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #52
                mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Tudtommal vannak szintek,csak %-ban és az alatt viszlát!
                Igen ez így is van, viszont veterán motor az is, ami fellelt állapotban van...külföldön néhol értékcsökkentő tényező a motorok felújítása!
                mátéapu és UK kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #53
                  Szeretem a veterán járműveket! Tisztelem mindazokat, akik létrehoznak vagy megőriznek valamit a maguk szórakoztatására vagy az utókornak.
                  Szeretem a szép dolgokat, meg ha valami megbízhatóan működik, ezért a járművemet szerencsére sikerült gépészetileg és optikailag is tökéletes állapotba hozni. Minden apró részletre figyeltem, ami egy kicsit is kopottabb volt, azt cseréltem.
                  Viszont szeretnék egyszer egy olyat, ami gyári. Látszik rajta, hogy használták, látszik rajta az idő, látszik rajta a gondos gazda bánasmódja.

                  Kettő dolog miatt nem vagyok oda a veterán vizsgáért és az OT rendszámért, az egyik objektív a másik szubjektív.

                  Objektív: Az előző motoromat elsőként vittem veteránvizsgára, akkor még nem volt OT rendszám. Gondoltam megmérettetem és pofára estem. A jármű csont nélkül átment, de szembesültem azzal, hogy a hozzá nem értés és kóklerség netovábbja, amit ott előadtak. A mostanit nem fogom elvinni, mert nem értenek hozzá és játsszák az eszüket. A minősítő bizottság nem autentikus, nem hiteles, ezért értéktelen amit művelnek. Tisztelet a kivételnek, de hol vannak a kivételek? Aki minősít, az értsen hozzá!

                  Szubjektív: A tipográfiában az összhang megteremtése az elsődleges feladat. Az OT felirat valamiért számomra disszonáns. Lehet, hogy az O és T betűk összhatása miatt van. Szép kerekded betű mellett egy pálcika. Tisztában vagyok vele, hogy OldTimer, de mégis valahogy gáz ez az egész.
                  mátéapu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    mrt666 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    hogy a hozzá nem értés és kóklerség netovábbja, amit ott előadtak. A mostanit nem fogom elvinni, mert nem értenek hozzá és játsszák az eszüket. A minősítő bizottság nem autentikus, nem hiteles, ezért értéktelen amit művelnek. Tisztelet a kivételnek, de hol vannak a kivételek? Aki minősít, az értsen hozzá!
                    Remélem olvastad sinter csütörtöki esetét. Vannak kivételek.
                    Beagle kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      Üdv mrt666!
                      Pont a te objektív okaid miatt tartottam én is a veterán minősítéstől. Több ilyen történetet is hallottam mikor nem is értenek hozzá, és még játtszák is az agyukat.
                      Én csütörtökön voltam minősítésen, és ott azt tapasztaltam hogy az ismeretek ugyan hiányosak voltak ( pedig Wartburgról van szó ) de mégsem játszották meg az eszüket. Ha valami nem volt tiszta utána néztek könyvből prospektusból, mutattam nekik papírokat én is és fejet hajtottak. Emberek maradtak!!
                      Az a probléma ezzel a minősítési rendszerrel hogy nagyban függ a bizottság tagjaitól. Mind szakmailag mind emberileg.
                      A másik bajom pedig hogy miért nem választják külön a felújított, és az eredeti állapotban lévő járműveket.
                      Beagle, mátéapu és Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A másik bajom pedig hogy miért nem választják külön a felújított, és az eredeti állapotban lévő járműveket.
                        Ezen már én is gondolgodtam! Az ilyen megkülönböztetés lenne az abszolut igazságos és korrekt! Persze nem úgy,hogy a felújított kevesebbet ér (eszmei),mint a megőrzött állapotú. Inkább ezen a két vonalon mehetne a minősítés és ezek fokozatai lennének a minősített járművek. Tehát külön menne a megőrzött állapotú 1-5-ig és a felújított (restaurált) 1-5-ig. Ha rajtam múlna,én így csinálnám.
                        baxy1 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          Szóról szóra így gondolom ahogy mondod! Alapvetően ez a két kategória lenne. Persze a kettő közötti határvonal azért nem teljesen egyértelmű de ezt az okosok majd tudják

                          Komment


                            #58
                            A határvonal számomra egyszerű,ha az utóbbi harminc évben nem volt felújítva,akkor megőrzött állapotú,ha volt pl fényezve,akkor nem. Nekem inkább a megőrzött állapotúak besorolásával lenne bajom,konkrétan jelenleg hogy nézhet ki a legjobb!??
                            baxy1 kedvelte ezt.

                            Komment


                              #59
                              Ja-ja így van.. és jó a kérdés
                              baxy1 kedvelte ezt.

                              Komment


                                #60
                                Fehér holló kategória amit én el tudnék fogadni , de van!!!!!!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X