Közlemény

Collapse
No announcement yet.

OT rendszám megszerzésének módja

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mindez 92-előtti..........................................
    Igen salnos en is ugy jartam a TLF -el mar nemtudom pontos datumat (89-90 korul) de meg kezzel irt adasvetelivel akkor szerintem mas nem volt 2 tanuval vettem meg soem lett at irva termeszetesen a motor nem volt mukodo kepes .Maj amikor csinaltam jo tiz evre ra nem volt ervenyes .orokosodesi stb. Sajnos a tesom intezte es nem elegge mozog otthonosan a temaba es a motorkulit nem foglalta bele hiaba vilt a forgslmijaba a motornak hogy vontathatja a xy rendszamu vontatmanyt meg sem volt eleg .Igy van egy hatalmas szoba diszem bar az egesz szerelveny e celt fogja szolgalni meg masik ket motorral egyutt

    Komment


      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Mindez 92-előtti..........................................
      Sejtem mire gondoltok.. Az adásvételi 1992 előtti gondolom

      Komment


        Az ilyesmi felejtős,mert nagy bokaütés származhat belőle!Senkinek nem hiányzik egy bírósági procedúra,okirat hamisítás váddal.Csak arra gondoljatok,hogy hányadik személyi igazolványotok már azóta és mindnek emlékeztek e a számára?Legjobb mind a két lábbal a szilárd talajon állni!


        Megértem azt,hogy ebből a minden logikával szembemenő és nem életszerű törvénygubancból,próbálja az ember keresni a kiutat,de inkább küzdeni kellene érte,hogy változás legyen,-én bármikor benne vagyok!

        Komment


          Változás a muzeális minősítésben
          https://totalcar.hu/sajtokozlemeny/2...zam_kivaltasa/



          A fővárosi és megyei kormányhivatalok működésének egyszerűsítése érdekében törvényt hozott a Parlament, melynek értelmében módosult a közlekedési igazgatási feladatokkal összefüggő hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 382/2016. Kormányrendelet. E rendelet 5/B. paragrafusa alapján „A Kormány a Magyar Autóklubot jelöli ki a muzeális minősítő bizottságok tevékenységével kapcsolatos közlekedési hatósági feladatok ellátása tekintetében” 2020.január 1-től.

          A fővárosi és megyei kormányhivatalok ehhez kapcsolódó hatásköre átkerült a Magyar Autóklubhoz, a hatósági feladatokat a minősítő bizottságban az Autóklub látja el. A változás a minősítést igénylők számára több minősítési időpontot és rugalmasabb MMB naptárt biztosíthat. A minősítésre jelentkezés formája és feltételei nem változtak, arról részletesen a www.autoklub.hu/oldtimer oldalon lehet tájékozódni.

          Változik a muzeális minősítés díja

          A Muzeális Minősítő Bizottságot alkotó szervezetek a - jelentősen utoljára 2011-ben módosított – díjak rendezése mellett döntöttek, melyre az eközben eltelt időszak humán költségeinek erőteljes emelkedése ad okot. A táblázatban megjelölt díjtételek 2020.02.17-től érvényesek.
          Minősítés fajtája 2020.02.17-től érvényes
          nettó bruttó
          Muzeális jellegű jármű előminősítése: VÁM-eljárást megelőzően / forgalomból átmeneti időre történő kivonása alkalmával 11 155 Ft 14 167 Ft
          Jármű muzeális jellegének megállapítása: Személygépkocsi 30 665 Ft 38 944 Ft
          Jármű muzeális jellegének megállapítása: Személygépkocsi pótkocsija 26 870 Ft 34 125 Ft
          Jármű muzeális jellegének megállapítása: tehergépkocsi és vontató / speciális gépkocsi 34 517 Ft 43 837 Ft
          Jármű muzeális jellegének megállapítása: tehergépkocsi és vontató / speciális gépkocsi pótkocsija 29 917 Ft 37 995 Ft
          Jármű muzeális jellegének megállapítása: Különleges jármű / harci jármű 59 645 Ft 75 749 Ft
          Jármű muzeális jellegének megállapítása: motorkerékpár / motorkerékpár oldalkocsija 15 772 Ft 20 031 Ft
          Jármű muzeális jellegének megállapítása: Segédmotorkerékpár / motorkerékár pótkocsija 9 907 Ft 12 582 Ft
          Jármű muzeális jellegének megállapítása: Oldalkocsis motorkerékpár 23 219 Ft 29 487 Ft
          Muzeális jellegű jármű okmányának pótlása (1 db) 2 990 Ft 3 797 Ft
          Muzeális jellegű jármű azonosítási (regisztrációs) táblája 3 352 Ft 4 257 Ft
          F.I.V.A. minősítés honosítása 6 630 Ft 8 420 Ft
          Rugalmasabbá vált az OT rendszám kiváltása

          A közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. kormányrendelet 2020.01.01-től lehetővé teszi, hogy az OT rendszám kiadása a járási (fővárosi kerületi) hivatalokban (kormányablakokban) is kérelmezhető. Korábban ezt csak a XIII. kerületi (régi nevén Központi Okmányiroda) Hivatalnál tehették meg az igénylők, ezt váltotta fel az érvénybe lépett jogszabály szerinti feladat elosztás.


          A hatályos paragrafus idézete:


          1/A. § Az ország területére kiterjedő illetékességgel a járási (fővárosi kerületi) hivatal hatáskörébe tartozik

          a) az „OT”, „P” és a „Z” betűjelű ideiglenes rendszámtábla kiadásával, ...kapcsolatos feladatok ellátása.

          Komment


            Sziasztok !
            Gondoltam írok egy kis gondolatébresztőt.
            Én azt hiszem ,ha valaki vásárol egy 50.60, 70 stb éves motorvázat , motorblokkot autóban ugyanígy és nem a fémhulladéktelepen hagyja elkallódni, eltünni a világból ,majd sok fáradtságot és anyagi javakat, időt nem kímélő munkával összeépít, restaurál, elkészít egy közel eredeti minőségű (vagy jobb ) motorkerékpárt vagy autót ,szerintem az az ember az utókornak és természetesen saját magának is értéket ment, teremt ! Értelemszerüen az országának is ahol él.
            Most akkor gondolkodjunk közösen . Az USA-ban miért is nincs műszaki vizsga? miért is nincs eredetvizsga?
            Miért is nem húzza le az állampolgárt az állam ?
            Ott bármit megépíthetsz, pl: motor ,autó , meg amit akarsz. Egy a lényeges szempont , ha közlekedsz vele minden felelősség téged terhel. Nem azt keresik kinek a tulajdona volt a váz vagy a morblokk 5 vagy 50éve.
            Ennyit szántam egy kis gondolatébresztőnek.
            Üdv : Molnár Csabi

            Komment


              Molinári eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Az USA-ban miért is nincs
              Sokszor gondoltam erre amikor a tv-ben az autó átépitéseket néztem

              Azért mert ott nincs rend. Col rendszer, már maga a káosz Rendnek kell lenni, bár a zseni átlátja a káoszt.
              Ez egy európai baromság amit átvettünk, elterjedt a német 'precizitás' parancsuralom miatt, gondolom én
              Amikor megjelentek a miniautók, micsoda vita volt hogy 350ccm-es járműhöz kell-e autó jogsi hol hogyé' parkolhat stb.

              Annak idején azért nem ment át a vizsgán a motorom, mert a bukásvédő szélesebb volt 1-1cm-rel mint a kormány
              Nade a visszapillantó is kilóg a kormányszélességböl. Az nem érdekes
              Levettem , megfelelt a vizsgán,majd visszaraktam. Kétszer meg is védett

              Komment


                Mert nálunk a hívatalba már szédülnek, ha te nem tudsz valamit bizonyítani papírokkal, ellenben ők simán összekavarhatnak mindent, az nem számít.
                Az a gond, hogy a magyar mentalitás miatt egy gépjármű itt vagyontárgy, és nem használati eszköz. Ez az alapja az itteni nagy bürokráciának.
                Meg ugye a hívatal alapból adócsaló, illegális üzelmeket folytató, felelősség alól kibújni akaró embernek tekint minden állampolgárt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Meg ugye a hívatal alapból adócsaló, illegális üzelmeket folytató, felelősség alól kibújni akaró embernek tekint minden állampolgárt.




                  Így igaz... Viszem Apám motorját, az eredeti szürke forgalmival, az eredeti ajándékozási szerződéssel eredetiség vizsgálatra. ...és még a szürke forgalmit sem adták vissza, hogy néhány év után bezúzhassák. Mennyivel több szépen felújított jármű gurulhatna az utakon, ha a papírozás során a hivatalnak kellene bizonyítani, hogy loptam és nem nekem, hogy nem. Aztán ha mégis, csukjanak le. Egyébként egy normális időközönkénti, és normális (ésszerű) szigorral, normális áron, svindli nélkül bonyolított műszaki vizsgát el tudnék fogadni. A lényeg az ésszerűségen lenne, ami a tulajt is megnyugtatná.

                  Komment


                    Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    és normális (ésszerű) szigorral, normális áron, svindli nélkül
                    Mennyire észszerű,ha OT-ra vizsgáztatott járművedet eladod :az elveszíti a műszaki érvényességét és az új tulajnak előröl kell kezdenie az összes procedúrát.....?????
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Mennyire észszerű,ha OT-ra vizsgáztatott járművedet eladod :az elveszíti a műszaki érvényességét és az új tulajnak előröl kell kezdenie az összes procedúrát.....?????
                      Januártól többek közt, ez is változik, megmarad a minősítés tulajdonoscserekor.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 nov. 21, 18:05.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Januártól többek közt, ez is változik,
                        Na ugye!
                        Szépen, lassan minden kiegyenesedik (mondjuk inkább lassan). Gondoltad volna a 60-as években, hogy egyszer lesz majd egy nagyáruház, ahol külön sora lesz a pálinkafőző berendezéseknek? Bemész, megveszed és főzöd. Alig néhány évtized és tessék! Sok mindent megérhetnénk még (ha 20 évesek lennénk)

                        Komment


                          Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Sok mindent megérhetnénk még (ha 20 évesek lennénk)
                          Szervusztok! Magyart az Űrbe! Közel 40 év kimaradással... Szarkazmus Urak!

                          Komment


                            ezt inkább ne részletezzük legyen élet a földön!!

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X