Közlemény

Collapse
No announcement yet.

OT rendszám megszerzésének módja

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Valóban gondok vannak,és igazatok van :nemhogy könnyebb,sőt..nehezebb a forgalomba helyezés....Némi szerencse-ami persze szerencsétlenség is-hogy nem azonos a szabályok,követelményrendszerek alkalmazása..

    Van olyan okmányiroda,ahol rugalmasabb,egyszerűbb,és van olyan vizsgabázis (ezért szerencsésebb az ideglenes kivonás,hisz akkor "kis vidéki" helyre is mehetünk) lazábban veszik,pláne az öreg járművek vizsgáztatását.
    Bár ahogy a BKM Közlekedési Hatóság vezetője mondta: "az öreg járművel is meg kell tudni állni a gyalogátkelő előtt",de a fenti fényszóró probléma nem jellemző,sőt ha OT vizsgáról beszélünk,felmentést kap -szinte-mindenből..

    Komment


      Mann. Én sima "polgári" ismételt forgalombahelyezésre vittem az akkor 52 éves wartburgomat. Műszakilag teljesen felújítottam,a külső nem volt OT. állapotban,ezért sem vittem ot-ra. Hibátlanul végigment a vizsgasoron,amikor az irodából kijött egy uriember,aki megnézte a főfékengert (vadi új) és azt mondta,egy körös fékkel nem helyezhető forgalomba csak ot minősítéssel,mert balesetveszélyes! Kérdeztem ot rendszámmal nem balesetveszélyes? Mire ő,hogy ot-s autóval csak találkozókra járnak. (én sem munkába járok az 52 éves waresszal.
      Szóval a vizsgasor végén megbukott. Halkan jegyzem meg,hogy az okok között a papíron már a katalizátor hiánya és az első biztonsági övek hiánya is szerepelt. Íly módon hivatalosan csak ezek kijavításával/pótlásával helyezhettem volna forgalomba,mert végigment a vizsgasoron....
      Szerencsémre megoldódott viszonylag könnyen egy másik vizsgaállomáson,de szaporodott az ősz hajszálaim száma.....

      Komment


        Igen, ez probléma, ha olyan régi jårművet akarunk forgalomba helyezni, aminek a gyári eredeti műszaki megoldásai sem felelnek meg a mostani biztonsági követelményeknek.

        Nehéz dolog ez, mert a technika fejlődik, a forgalom sűrűbb és veszélyesebb, ha veteránnal akarunk közlekedni az jó, de a közlekedés többi résztvevőjét nem nagyon érdekli, hogy a mi fékünk rosszabb, vagy kevésbé biztonságosabb, nincsen irányjelzőnk, kisebbek, és gyengébbek a lámpáink, stb.

        A megoldás az OT lenne, hiszen az nem arról szól csak hogy találkozóra megyünk vele, hanem arról is hogy bizonyos ésszerű korlátozásokkal engedik közlejedni a járművet a forgalomban, olyan korlátozásokkal, ami csökkenti a közlejedésben való részvétel kockázatát.
        (Ilyen lehet pl. egy gyengébb fék konstrukció mellett a sebességkorlátozás, gyengébb világítás mellett az éjszakai üzemeltetés korlátozása, stb.)
        A veterán járművek zömét érdemben nem érintené efajta sebességkorlátozás, hiszen eleve kevesebbet tudnak.

        Sajnos sok helyen az OT-nál "újjávarázsolt" csili-vili megjelenést várnak el, amit egyrészt csak nagyon drágán lehet teljesíteni, másrészt egy kicsit kopott, de eredeti festés, egy bemattult króm is jobban őrzi a vetetán jelleget, mint azok a felújított gépek, amik olyanok, mint ami tegnap jött le a gyártósorról, úgy néznek ki, mint egy relika.

        Valami ésszerű kompromisszum kellene, ahol az OT-ben szélesebbre nyitnák a kapukat az eredeti gépek előtt, és cserében ahol a biztonság érdekében kell, ott korlátozást tennének a használatban...Kecske és káposzta esete...

        Komment


          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Valami ésszerű kompromisszum kellene, ahol az OT-ben szélesebbre nyitnák a kapukat az eredeti gépek előtt, é
          Igen és minket is korlátozni kellene,mikor a vőm vezet kitaposom a padlót 5 centire megy a másik autótól mikor mondom követési távolság,azt mondja ennyi én petig eszem a kefét.Nem ismerik a motorféket csak az abs-t mikor recseg egy kicsit rámentem vigyorral eszik az autót huzatják a pirosba is és fék,más nehogy bebujjon ...talán igaz mikor minden a versenyzésről nagyobb teljesítményről szól,...nem zavar mennyit eszik a kocsi ha zavarod?miért egy 150LE-motor mikor eszik keveset...Na erre válaszolj !!!
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Igen és minket is korlátozni kellene,mikor a vőm vezet kitaposom a padlót 5 centire megy a másik autótól mikor mondom követési távolság,azt mondja ennyi én petig eszem a kefét.Nem ismerik a motorféket csak az abs-t mikor recseg egy kicsit rámentem vigyorral eszik az autót huzatják a pirosba is és fék,más nehogy bebujjon
            Na, akkor nagyon egyformán gondolkodunk, mert ezt én is utálom!

            Eleve nem szeretem, ha nyúznak egy gépet, meg persze az üzemanyag pazarlás is bánt.

            Már dohogtam itt miatta a Fórumon, leírom most is, nagyon jó a szervó, de én még szervó nélküli kocsikkal kezdtem, tudom, hogy van tömege az autónak, fizikai erővel tekerni a kormányt, meg taposni a féket kényelmetlen dolog, de aki ilyen autót vezetett az tudja, milyen lendületet kell megzaboláznia.
            A szervók azt az érzetet keltik, hogy a jármű pehelykönnyű, és mindez az érzet tart is addig, amíg egyszer meg nem csúszik...

            Komment



              A fiatalság védelmében,csak annyit,hogy mi sem voltunk jobbak náluk,én biztos nem.A fiatal még nem rendelkezik azokkal a tapasztalásokkal,mint amit az idősebbek már átéltek és,ha még élnek,majd megtapasztalták a "lassan járj,tovább érsz,vagy élsz" bölcsességét.

              Komment


                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A fiatalság védelmében,csak annyit,hogy mi sem voltunk jobbak náluk,
                ...Hát, most hogy mondod, és visszaemlékszem magamra... Mindjárt visszamegyek időben, és adok annak a kölyöknek egy atyai maflást... De ha ez már kölyökként olyan megfontolt, mint most én, akkor mi lesz belőle ennyi idős korára?!

                Komment


                  Övek miatti vizsgabukás jogos,az egy körös fékrendszer teljesen vizsgaképes!..biztos nem hagytam volna annyiban,persze utána "elássa" magát ott az ember,ezért érdemesebb-vizsga előtt- beszélni a vizsgáztatóval,vagy a meghatalmazott vizsgahelyeken van "átnézésre" is lehetőség,pár ezer ft..

                  Komment


                    Vannak gépek melyek őv nélkül jöttek ki a gyárból. Az utólagos beépítés meg már nem eredeti meg annak a beépítése sem oly egyszerű mint sokan gondolják. 2 heft. az anyára és kész szól a tulaj elképzelése mikor meg kiszakad a rossz beépítés miatt és a tulaj kiüti a szélvédőt kattan a karperec! Érdekes dolog ez a hivatal rá kényszeríti a tulajt, hogy hamisítson. Ennek akkor lenne értelme ha valamilyen hivatalos nyomtatványt kellene adni a beépítés megfelelőségéről. Biztonság technikailag van olyan elem mint a vonóhorog amit műbizonylattal kell ellátni. Pecsétes hegesztő hegesztheti. Pl. én is építettem be olyan alkatrészt melybe gyárilag benne az alvázszám. Lada vízvályút vágtam ki bontóba és építettem be másik autóba. Kellett a bontós számlája az én nyilatkozatom közjegyző előtt hivatalosan. Így fogadták el műszakin.

                    Komment


                      Pont az öv nem jogos,hiszen (ahogy sepy barátom is írja),ha nincs biztonsági övnek helye (lemez erősítés,sűrű menetű anya),akkor szigorúan tilos utólagosan beépíteni. A vicc az,hogy előre megbeszélt műszaki vizsga volt,ismerős vizsgabiztossal,mégis így jártam anno. Szerencsére felülbírálták a vizgaállomás döntését és miután hibátlanul teljesítette az autó a követelményeket,átengedték a vizsgán.
                      Egyébként amit én a mai napig nem értek,hogy az OT minősítéstöl miért lesz biztonságos egy fék,miért lehet borostyánsárga egy helyzetjelző,stb-stb. Hiszen a minősítés mellett ugyan azt a müszaki vizsgát kell teljesítenie,mint egy hétköznapi autónak. Ugyanabban a hétköznapi forgalomban fog közlekedni,mint bármely autó. És persze az én esetemben,szintén csak találkozókra járok vele.
                      A sebességkorlátozással sem értek egyet,hiszen az Édesapám,Nagyapám ilyen autóval közlekedett,országúton 80km/h val,városban 60km/h val,ugyanúgy voltak gyalogosok,biciklisek,száguldozó fiatalok,mint most és meg tudtak állni a korszerűtlen fékeikkel.Ja és a sebességhatárok tekintetében az én tapasztalatom az,hogy országúton 90km/h helyett jó,ha 60-70-el közlekednek nagyon sokan,hiszen a szenzációhajhász hiradó bemondta,hogy sok a baleset. Tehát a wartburgommal a 80-as tempóm átlagosnak mondható.
                      Amúgy az én hétköznapi autóimon nincs szervókormány,se ABS, én kimondottan irtózom a modern autóktól,pedig sokat javítok és javítottam,de talán pont ezért.....

                      Komment


                        Már írogattunk erről: a mai kor autói sok esetben nem a biztonságról és főleg nem a megbízhatóságról szól. Nézz meg egy mai Pl. Japán gépet tele annyi elektronikai kütyüvel melyek folyamatos hibakódot fognak generálni és folyamatos szervíz látogatás lesz az eredménye. Most sláger az Elektromos autó vagy a Hibrid mondván mennyit spórol vele vagy annyira zöld az mint a rendszáma? Majdan mikor akku csomagot vagy elektro motorokat kell cserélni akkor fog a gazdi szinessé válni nem zöld inkább paprika vörös színt ölt majd és a szent 3 ságot fogja emlegetni vagy Jézus Urunk nem tudja felvenni a nadrágját! Az elektromos autó töltése Pl. nap energiával történne akkor lenne igazán zöld bármelyik villamos energia szennyező. Bocs még jó a szél energia is de itt az alföldön ez ritka . Vízesést szeretnék látni de vizi erőmű nélkül a Körösök veszélyeztetik az emberek nyugalmát. Itt nálunk nincs ilyen baj mert egy homokdombon vagyunk és ha minket elönt a víz akkor akváriummá válik a város teljesen a templom karzatával vagyunk egy magasan.

                        Komment


                          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Majdan mikor akku csomagot vagy elektro motorokat kell cserélni akkor fog a gazdi szinessé válni n
                          Az igaz,de nem az első tulajnál jön elő ,ő csak addig használja amíg kedvezményt ,ingyen töltést és adó jóváirást kap rá....aki boldogan lecsap rá 3 évesen vagy még később az majd kifizeti amibe kerül egy ilyen kütyü,eddig is így volt,aki elektronikával teletűzdelt csodát tudott venni az időben lecserélte még kényelmesebbre,miért aggódjon mi lesz utána !
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Vannak gépek melyek őv nélkül jöttek ki a gyárból. Az utólagos beépítés meg már nem eredeti meg annak a beépítése sem oly egyszerű mint sokan gondolják. 2 heft. az anyára és kész szól a tulaj elképzelése mikor meg kiszakad a rossz beépítés miatt és a tulaj kiüti a szélvédőt kattan a karperec! Érdekes dolog ez a hivatal rá kényszeríti a tulajt, hogy hamisítson. Ennek akkor lenne értelme ha valamilyen hivatalos nyomtatványt kellene adni a beépítés megfelelőségéről. Biztonság technikailag van olyan elem mint a vonóhorog amit műbizonylattal kell ellátni. Pecsétes hegesztő hegesztheti. Pl. én is építettem be olyan alkatrészt melybe gyárilag benne az alvázszám. Lada vízvályút vágtam ki bontóba és építettem be másik autóba. Kellett a bontós számlája az én nyilatkozatom közjegyző előtt hivatalosan. Így fogadták el műszakin.
                            Hááááátttt ezt meg hogy?...alvázszám hordozót-más számmal- átrakni egy másik történet...merthogy akkor egy másik autó lenne.Erre van-minden országnak-egy protokollja,itthon közismert nevén a "levédés",korábban "AF" alvázszám,majd KF,aztán TF...stb

                            -Vagy az eredetit rakjuk vissza-javítás után-majd dokumentáljuk,eredetiség vizsga,majd NKH engedély,és új beütés.
                            -Vagy egy másikat rakunk bele,újat,ekkor egyes típusoknál van lehetőség gyári azonosítót belerakni,vagy megint "napló/tételszám",azaz új alvázszám
                            -Vagy egy másik autóból rakunk bele egy egyedi azonosítót tartalmazó alkatrészt,de arra nincs lehetőség,hogy az maradjon,hisz az egy másik autó lenne...azaz megint csak az egyedi NKH-s beütés az út.

                            Komment


                              Ez nem mai történet. Egy igen jó állapotú Lada 1200-est összecsuktak rendesen.Még a tűzfalat is cserélni kellett a pedáloktól jobbra és mivel összegyűrődött a gyári alvázszám új vízvályú meg nem volt. Az autó elejét teljesen cserélni kellett, vízvályú, tűzfal doblemez jobb bal homlokfal köténylemez gépháztető. Mindenki bontani akarta. Az anyós ülés előtt a trepnin akkora púp mint egy rohamsisak úgy hátra jött a doblemez. Csak azért mekkora lehetett a pofon még a hátsó híd is meggörbült. A végén az autófelügyeletnél bontották ki a kesztyűtartó szigetelést keresve a hegesztéseimet mert jól sikerült a restaurálás és hitetlenkedtek. Ez volt az a ritka eset mikor a gazdinak kellett bizonygatni mennyire össze volt törve mert hitetlenkedtek mivel sikerült rekonstruálni a gyári ponthegesztéseket is. Akkor ez volt a járható út hivatalosan. Ezt nem okoskodásnak szántam hisz nem volt mindíg ekkora anyag bőség és akkor még nem hozták házhoz sem. Volt olyan évem mikor 40.000 km-t mentem anyagbeszerzés miatt. Ez az úr is fél évet várt , hogy sorra kerüljön. Volt időszak mikor Grísáék költöztek haza és vitték a Ladákat mint a cukrot. Lada Szamara doblemez elejét cseréltem úgy ,hogy a sárvédő alól kivágtam és nem vették észre. Iparososan cserélve. Jó befejezem lenne még mit de a végén még szaga lesz.

                              Komment


                                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ez nem mai történet. Egy igen jó állapotú Lada 1200-est összecsuktak rendesen.Még a tűzfalat is cserélni kellett a pedáloktól jobbra és mivel összegyűrődött a gyári alvázszám új vízvályú meg nem volt. Az autó elejét teljesen cserélni kellett, vízvályú, tűzfal doblemez jobb bal homlokfal köténylemez gépháztető. Mindenki bontani akarta. Az anyós ülés előtt a trepnin akkora púp mint egy rohamsisak úgy hátra jött a doblemez. Csak azért mekkora lehetett a pofon még a hátsó híd is meggörbült. A végén az autófelügyeletnél bontották ki a kesztyűtartó szigetelést keresve a hegesztéseimet mert jól sikerült a restaurálás és hitetlenkedtek. Ez volt az a ritka eset mikor a gazdinak kellett bizonygatni mennyire össze volt törve mert hitetlenkedtek mivel sikerült rekonstruálni a gyári ponthegesztéseket is. Akkor ez volt a járható út hivatalosan. Ezt nem okoskodásnak szántam hisz nem volt mindíg ekkora anyag bőség és akkor még nem hozták házhoz sem. Volt olyan évem mikor 40.000 km-t mentem anyagbeszerzés miatt. Ez az úr is fél évet várt , hogy sorra kerüljön. Volt időszak mikor Grísáék költöztek haza és vitték a Ladákat mint a cukrot. Lada Szamara doblemez elejét cseréltem úgy ,hogy a sárvédő alól kivágtam és nem vették észre. Iparososan cserélve. Jó befejezem lenne még mit de a végén még szaga lesz.
                                "Ladás barátaim" mesélték,hogy a 90' években minden hétvégén 4-5 "mókolt" Ladát eladtak a Nagykőrösi úti autópiacon...mindent vittek a Russkik...Voltak trükkök,pl a sárvédőt nem a gyári ponthegesztésnél,hanem pár centivel arrébb vágták,Grisa csak a ponthegesztést vizsgálta. A kocsik nagy része "tűzfalcserélt" volt,totálkáros Ladákat vették mint a cukrot,hétvégén loptak hozzá szín azonos típust,következő hétvégén már a bejárat előtt megvette a Russki.....sokan visszasírják ezeket az időket...Persze nem mindenki,pláne nem az a tulaj,aki éveket várt a kiutalásra,majd két taknyos ellopja..hl volt még akkor a GPS,nyomkövető,riasztók..és a sors iróniája: a Lada ismét divat lett,egy jobb 2103 ezeröcsi millió is lehet...és viszik újra,de most nem a Russkik.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Mann; 2019 márc. 04, 07:36.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X