Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa & CZ tulajdonosok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    350es CZetka 634es újítási problémák

    Szép napokat, sziasztok!
    Gondom akadt a CZ felújítása közben:/ Első probléma az lenne h az első villában kb 5-6 hónapja lett szimering cserélve és 2 hónapja megint engedi az olajat..nem tudom a becsúszócső kopott-e vagy mi a gond, mi baja lehet esetleg valami megoldás mert újat több 10000ért nem szeretnék venni, használttal meg ugyanott vagyok szerintem. A másik probléma ami aggaszt még hogy a hátsó lengőkar kicsit kotyog és nem is középen van sztem, így a két kipufogó sem egyformán áll és ronda. Szétszedtem de nagyon nem látok ott semmit, nem látom hogy maga a villa lenne eldeformálódva esetleg a persely vagy a tengely lenne megkopva nem tudom, de sehol nem találok új készletet kicserélni használttal meg szintúgy ugyan ott lennék szerintem. Ha valaki tudna valamiben segíteni esetleg valami újítási ötletek, nagyon megköszönném mert gőzöm sincs hogy folytassam tovább. További szép napokat! Üdv.: Milán

    #2
    Milyen olajat használsz a teleszkópba? Próbálj valami sűrűbbet.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Szia Bilo!

      A hátsó legőkarhoz tudok hozzászólni. (saját tapasztalat):

      Az én lengőkarom is lógott, mikor megvettem '83-ban 2 év használat után. A srác az haverom volt, de nem sokat törődhetett a géppel, mert, mint kiderült a lengőkar csapszege volt elkopva. Esztergályossal csináltattam egy újat, aki frankón kialakította a zsírzófuratokat is rajta.

      Ha mégsem a csapszeg kopott ki, akkor az acélhüvelyek lehetnek még ludasak, mert a lengőkar bronzperselyei szerintem jók nálad is. Nagyon figyelj arra, hogy amikor összefelé rakod az O-gyűrűk mind a helyükön legyenek jól bezsírozva. Szerelés után zsírzópisztollyal nyomasd meg. Örök élet, ha így csinálod.

      A teleszkópvillába pedig hidraulika-olajat ajánlok. Én is azzal töltöttem meg az enyémeket. Nagyon jól csillapít. Ami fontos, hogy az előírt mennyiséget ne lépd túl!

      Komment


        #4
        Sziasztok!
        Nagyon szépen köszönöm a tippeket Egyébként Mol-os Hydro SA 15-ös olajat használok a teleszkópba, nem tudom elég sűrű-e, remélem csak ennyi baja lesz. A hátsó lengőkarnál, lehet buta vagyok de a csapszeget nem értem, kivettem a kart ugye és hát gondolom nem egészséges de kotyog benne a tengely vagy ezt hívnák csapszegnek?? mert végülis ebbe még megy egy tengely igaz..de akkor ez a csapszeg lenne elkopva??

        Komment


          #5
          Amit te tengelynek mondassz, azt neveztem el én csapszegnek teljesen önhatalmúlag. Ez az alkatrész az, amelyiknek az egyik végén a cseppforma lemez, a másik végén pedig a finommenet van. Jó hosszú, mert átér a vázon. Furcsamód nekem ez volt kopott. Az első gazdája valamiért nem tartotta fontosnak a lengőkar zsírzását, ezért beszorultak a hüvelyek és a tengely - hívjuk így - a beszorult hüvelyben forgott.

          Ha a tied rendesen kenve volt, akkor inkább az acélhüvelyek, vagy a lengőkarfejekben lévő bronzperselyek lehetnek megkopva. Ez esetben valószínűleg az O-gyűrűk is hiányoznak, vagy elkoptak, tönkrementek.

          Komment


            #6
            Így már teljesen világos, köszönöm Hát zsírt azt kapott az biztos, de hát 34 éves a motor..a gumi O gyűrűk jók, az h most mivan kopva, az acél vagy a bronz persely vagy a tengely azt ugye nem látni szabad szemmel:s Legszívesebben kicserélném, az a biztos de sehol nem látok ilyet boltban, neten, így esztergályossal kell csináltatnom nekem is, sztem a 2 acél perselyt meg a tengelyt megcsináltatom remélem nem a belső bronz persely kopott és remélem ezzel megoldódik a kipufogó állás probléma is. Köszönöm a segítséget még egyszer nektek!!! Üdv!

            Komment


              #7
              Nagyon szívesen. Ha acélperselyt csináltatsz, akkor a bronzperselyt dörzsárral szabályozd, vagy szabályoztasd fel az esztergályossal. Az acélpersely így fog jól illeszkedni. De mielőtt bármit is csinálnál mérd át az egészet századmiliméter pontosan (tehát külső mikró, furatmikró). Tolómérő itt kevés.

              Jó és sikeres munkát kívánok.

              Komment


                #8
                Nem tudom hol de olvastam persze nem ponyvaregényben fele arányban Hidró- fele arányban motor olajat javasolnak a Jawába. Akkor nem folyik könnyen.Megnézted már ha stenderen van a gép nem lóg nagyon az első teló perselye??!., mert ha lóg hiába teszel új szimmeringet.

                Komment


                  #9
                  Én automataváltó olajat használok a villában, az nem folyik ki. A hidraulikafolyadék nekem is folyt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    Nagyon szépen köszönöm a segítségeket Valamelyikkel megpróbálkozok, mindenképp valami sűrűbbel, aztán majd kiderül pár km után h jó-e, bár még az újítás vége messze van de remélem ezzel nem lesz gond

                    Komment


                      #11
                      Sziasztok! Eléggé lassan de halad a felújítás, sajnos a lengőkar probléma és a teleszkóp drága lesz, mivel csak bal alsó villa szárat nem találok magába illetve a lengőkar csapszege kb 6000Ft lesz ha a 175ös sport Czetkájé egyáltalán jó-e a 472-eshez:/ Valaki tudja esetleg? De még lehet persely is új kell ha így is kotyog a dolog. Illetve mivel úgy tudom Pal gyertyát már nem kapni, a Brisk gyertyával helyettesíthető nem? ugyan úgy N8Y-os mint a gyári PAL. Erre felé gyönyörű idő van remélem mindenhol és aki teheti csap egy jó nagy karikát helyettem is, nagyon mennék már! További szép napokat!

                      Komment


                        #12
                        A 634-es nekem is a szivem csücske de most látom csak a megnevezés szól róla Neked 472-es a géped. Ha szét szedted a lengőkart akkor már fény derült,hogy mi a kopott. Gyertya választás táblázat alapján! Én nem lelkesedtem a Pal gyertyákért régen sem.Egy próbát megér a Briks is.Én is olvasom,hogy" gyerünk veteránnal motorozni"de soká lesz még!?. motorom szétszedve az idő rossz- ez a letargia!!Még az a jó,hogy optimista vagyok mint a papagáj kit visz a macska a girincen....!Jó szerelést mindenkinek hisz annak van itt az ideje.

                        Komment


                          #13
                          Igen, sok helyen írom a 634et..nem tudom miért annyira belém rögzült valamiért A kart szétszedtem már, a csapszeg kopott, az újjal megnézem majd mennyire vészesek a perselyek és majd lesz amit mond Hát a motorozás meg igen..nem most lesz még, még az enyém is csupaszkodik a meleg garázsban, 1 hónap kb és kész a vizsgára, tavaszra már gyönyörű új fényben, új alkatrészekkel fog csillogni a napsütésben remélem nem lesz gond ennyi költekezés után) Viszont szép napokat!

                          Komment


                            #14
                            Mi ez a csend fiatalok??! Hát nem készülnek azok a gépek? Tessék már szorgalmasabbra venni mert közeledik "Tiszakeszi " és remélem sokatokkal tudok baráti pacsizni. No a lengéscsillapító töltetem 60cm3automata váltó olaj és 60cm3 az üzemanyagba használt olaj. Lekopogom eddig jól teljesít futott a gépem az idén 1300km-t és kicsit több olajjal és kevesebb levegővel a tavalyi évben megszenvedett gyertya gondok sem jelentkeznek , legalább is egyenlőre.Bár be kell vallanom egyáltalán nem is hiányzik. A tankom belseje viszont az idén is okozott már bosszúságot. Két személlyel a 80-as tempót tartja és az jó hiszen nem repülő. 1/4 gázzal szépen forog.

                            Komment


                              #15
                              alakul a molekula ittis ma lett kész a 638 generátor tartó alátét, a felturbózott oldaldekli is megvan, épp a drótozással szenvedek meg van egy sanda gyanum, hogy egy kicsit át kell majd kovácsolni a lábfék karját mert gyanus hogy nem fog elférni. emellett beujítottam egy trabi h4 foncsort a japkerben ( egy m van nekik ha valakit érdekel) az oldalcsónakba meg oldalsó kárpit kéne még de az már csak esztétikai tuning. a nagyobbik feladat egy használható első munkahenger és féknyereg levadászása lessz

                              Komment

                              Jawa & CZ tulajdonosok

                              Csoport leírása

                              Minden Jawa és CZ márkatársat várunk a csoportba, motorjának lökettérfogatától függetlenül, Babettától az 500-asig.
                              Csoport típusa: Nyitott
                              Témakörök: 22
                              Comments: 100

                              Owner

                              A csoport tagjai: (104)

                              Latest Group Topics

                              Collapse

                              Nincs a kritériumoknak megfelelő eredmény.

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X