Oldal: 1 / 2 1 2 UtolsóUtolsó
1-10-ig a(z) 19 találatból

Karburátor kifőzése

Az alábbi beszélgetés „Karburátor kifőzése” témáról szól, ami a Felújítási fogások fórumban szerepel Szerelés, felújítás kategóriában; A témában jártasak véleményét szeretném kérni. Olvastam már több helyen, hogy trisós vízben kell főzni ... üdv, alkatrész, alumínium, aluminium, apró

  1. #1
    Támogató ici169 logója
    Csatlakozott
    2011 máj
    Tartózkodási hely
    Hárskút
    Összes hozzászólás
    113

    Karburátor kifőzése

    A témában jártasak véleményét szeretném kérni.
    Olvastam már több helyen, hogy trisós vízben kell főzni kb. 3 órát a karburátort.
    Kipróbáltam egy rossz karburátoron, de nem sok sikerrel járt az akcióm sajnos. Az első órában szépen habzott a főzet és látszott, hogy valami fog történni, de utána megakadt a folyamat.

    Aki csinált már ilyet több sikerrel, az ossza meg legyen szíves.

    Ádám


    További érdekes témák:
    nyuszifül örült ennek az írásnak.

  2. #2
    Administrator soveny logója
    Csatlakozott
    2010 szept
    Tartózkodási hely
    Páty
    Összes hozzászólás
    1,049
    Blog bejegyzések
    7
    Erre milyen célból lenne szükséged? Én azért nem főzném annyi ideig a trisóban. A trisóba áztatott hengeremen hasonló idő eltelte után úgy éreztem, mintha picit porózusabb lenne a felülete. Ez a karbinak sem tenne jót szerintem!


  3. #3
    Támogató nyuszifül logója
    Csatlakozott
    2010 okt
    Tartózkodási hely
    Kiskunhalas
    Összes hozzászólás
    393
    Blog bejegyzések
    4
    Élő apróhirdetései
    10
    Pannónia lamella, jobb mint a gyári
    Üdv!
    Én nem ezt a technikát preferálom.

    Egy ultrahangos tisztítást kell végezni a karburátoron. Ez nagyrészt fellazítja a lerakódásokat. Ezután át kell öblíteni és kifúvatni. Ha szükséges meg kell ismételni. Végül ki szoktam homokolni, de nem 12-14 Bárral!!! Lahetőleg sárgahomokkal és 8-10 Bár között. Ez általában megoldás szokott lenni, de ez függ a szennyeződöttségtől és a porlasztó bonyolultságától is.
    Néha érdemes és gazdaságosabb egy jó állapotút beszerezni helyette!

    soveny és motorkami kifejezte a tetszését.

  4. #4
    Támogató ici169 logója
    Csatlakozott
    2011 máj
    Tartózkodási hely
    Hárskút
    Összes hozzászólás
    113
    Azért probáltam meg, mert ígéretesnek tűntek az internetes írások.
    De valóban más módszerhez kell folyamodnom, mert ezzel vakvágányra futottam.
    Csak azt hittem én csináltam valamit rosszul.

    Köszönöm a segítséget!


  5. #5
    Támogató wsievers logója
    Csatlakozott
    2010 dec
    Tartózkodási hely
    Magyarország, Tibolddaróc
    Összes hozzászólás
    2,318
    Blog bejegyzések
    2
    Azért probáltam meg, mert ígéretesnek tűntek az internetes írások.
    Én is azért próbáltam ki de még egyszer nem fogom, mert a hátsó hajtásom felületét teljesen tönkretette-szándékom ellenére políroznom kell-én maradok *a brigéciolnál...ez a folyamat nem kontrollálható,sok függ a hómérséklettől, az oldat összetételétől, magától a munkadarabtól, és a trisó megtámadja az alumínium védőrétegét 15-20 perc alatt is-utána a viz pedig már oldja az alumíniumot, jah és randán be is bir feketedni.

    soveny és korompaiistvan kifejezte a tetszését.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

  6. #6
    Tag Nekem-8 logója
    Csatlakozott
    2011 márc
    Összes hozzászólás
    32
    Én alacsony nyomáson üveggyönggyel tisztítom, ez kevésbé roncsolja a felületet mint a homok, sokkal finomabb és simább (fényesebb) felületet ad. Mivel a szemcseméret sokkal kisebb mint a homoké így az apró furatokat is jobban tisztítja. Már láttam olyat amit homokkal tisztítottak és a nagy nyomás miatt belekövült a homok az alapjárati keverékfuratba...

    ici169, soveny és sepy szívesen olvasták.

  7. #7
    Támogató
    Csatlakozott
    2011 máj
    Tartózkodási hely
    2163....79418
    Összes hozzászólás
    123
    AircooledTech's Tools-On-The-Cheap - DIY Soda Blaster.htm
    Ez egy sikeres módszer!! A SOK kozül! /egy nem kevés ambició,vegyszer ismeret, elszántság,türelem,és semmi felsöbbrendüségi tudat mert elsőre nem sikerült!!/
    /ez az első cim másolásom ha nem használható értesitést kérek nem véleményt.
    ,,ha elég sokáig élek digitális lehetek,,
    üdv berlin

    Utoljára módosítva: soveny által : 2011 júl. 09 09:39 Oka: Javítottam a linket
    soveny, UK, ici169 és 1 további tag olvasták örömmel.

  8. #8
    Támogató ici169 logója
    Csatlakozott
    2011 máj
    Tartózkodási hely
    Hárskút
    Összes hozzászólás
    113
    Aki jobban tud angolul, az leírhatná röviden tömören a lényeget, mert sajnos én csak felületessen értem és gondolom mások is vannak így, akit érdekel, de nem érti!

    Köszönöm!


  9. #9
    Támogató
    Csatlakozott
    2011 máj
    Tartózkodási hely
    2163....79418
    Összes hozzászólás
    123
    bÜdv mindenkinek!
    Van egy jó és egy rossz hirem.
    Ingyen nincs semmi!
    Nincs új a nap alatt!
    Elődjeink már réges régen felfedezték a fa hamut!! Csak a dübörgő globalizációtól nem hallatszik a hangjuk.
    A sűritett / tömény/ fahamu oldat a HAMU ZSIR .
    A HAMU ZSIR a kálium hidroxid.
    A kálium hidroxid a hideg zsir oldó./ ha nem vigyázol a körmödet is feloldja/!!!
    Tehát : tetszés szerint fa hamu ,kb. ötszörös viz ha jobbat akarsz felforralod ha olcsóbbat hidegen is müködik
    több hamuval!!! Nyilván előnyben vannak a fával tüzelők. Ez után kezdhető meritve a kezelés!
    Az aluminium ötvözetétől függöen hamarabb vagy később feketedik!!
    Tessék oda figyelni, nem elfelejteni a fürdőben a becses alkatrészt! Ez csak az alap kezelés a csiszolás,fényezés,
    polrozás előtt.
    SOK SIKERT , GYEREKRE, ASSZONYRA SZEMRE VIGYÁZNI!!!
    Melyik a jó vagy a rossz hir? Ez, bizony bizony egyéni .
    berlin.
    UI.
    Az első válaszom jó szándékom ellenére jobbra sikerült mert választékot sikerült adnom,
    de benne van a sütőporos porszórás eljárás
    belin.

    Utoljára módosítva: berlin által : 2011 júl. 09 20:15 Oka: bővités
    Che, motorkami és emu szívesen olvasták.

  10. #10
    Támogató ApaE logója
    Csatlakozott
    2010 okt
    Tartózkodási hely
    Budapest, Zugló
    Összes hozzászólás
    2,646
    Blog bejegyzések
    14
    Idézet ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Aki jobban tud angolul, az leírhatná röviden tömören a lényeget, mert sajnos én csak felületessen értem és gondolom mások is vannak így, akit érdekel, de nem érti!

    Köszönöm!

    A hivatkozott cikknek két fő része van:

    - az első felében részletesen leírja, hogyan lehet egy normál sűrített levegős lefújópisztolyból szemcseszóró pisztolyt 'eszkábálni' (nem túl releváns, 3-4e Ft-ért lehet már szórópisztolyt kapni, a lefújó pisztoly meg minimium egy ezres),

    - a második felében pedig arról ír, hogy ezzel a pisztollyal, illetve nagyobb szemcsés ('ipari') szódabikarbónával végzi a szemcseszórást a karburátoron.


    Szerintem a lényeg annyi, hogy homok vagy üveggyöngy helyett a szódabikarbóna a szóróanyag, mert az adott feladathoz több előnyös tulajonsággal bír:

    - nem abrazív hatású (= nem koptatja a munkadarabot, mert annál puhább),
    - kémiai tulajdonságai segítik a tisztító hatást, a szennyeződések, oxidok eltávolítását,
    - a finom járatokat nem tömíti el, bedugulás esetén vízzel ki lehet mosni, mert gyorsan feloldódik,
    - egészségre nem ártalmas,
    - és nem egy utolsó szempont, hogy relatíve olcsó anyag.

    Hátrányai, hogy nedvességre érzékeny (nedvesen nem szórható, mert 'összeáll', pépesedik), illetve hogy csak egyszer használható.

    TZ, emu, Che és 6 további tag olvasták örömmel.

Oldal: 1 / 2 1 2 UtolsóUtolsó

Téma információk

Users Browsing this Thread

Jelenleg 1 látogató olvassa a témát. (0 tag és 1 vendég)

A téma címkéi

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •