Közlemény

Collapse
No announcement yet.

kondenzátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    kondenzátor

    Ismét van egy napom hogy a motorommal foglalkozzak,1 pár alkatrész Edelényben pihen krómozásra várva.Addig a szivatót ujjitom fel mert már gumigyűrű nincs benne.egyébként a multkori problémám megoldotta Szűcs Dani barátom,mert kiderült hogy az első kerék csapágytávtartójja túl rövid ezért nem lehetett meghúzni a tengelyt.Most az lenne a kérdésem hogy simson kondit be lehet-e tenni a pancsiba vagy ha nem akkor milyen kell bele és hol lehet venni Miskolc környékén.Előrre is köszi.
    dott, stalker és 2 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    22 mikrofarád??? nem mondanám tutira csak ez a keleti blokk szabványa:-)
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    Komment


      #3
      A "Simson" kondenzátor ugyanúgy használható a Pannóniában , mint bármely benzinüzemű megszakítós gyújtással rendelkező gépjárműben. A 0,22-0,25 mikrofarados érték valójában egy kompromisszum, kb. 3000-es fordulaton ideális.
      A mi szempontunkból sokkal lényegesebb, hogy a kondenzátor fizikai méretei feleljenek meg, magyarul legyen a helyére bepréselhető és férjen el. Ezt a feltételt az NDK kondenzátorok Pannónia esetében is teljesítik. A gond az szokott lenni, hogy a vezeték csatlakozása csavaros és a csavar meghúzásánál hajlamos a "fej" kiszakadni. Ezért sokan erre is forrasztják a vezetéket.
      Lényeges még, hogy ha cseréljük, viszonylag friss legyen, nem szabad megvenni néha a börzéken kínált "eredeti" 50 éves kondenzátorokat, az idők során jelentősen megváltoztak az elektromos tulajdonságaik. A legtöbb esetben rábélyegzik a gyártási időpontot.
      Utoljára szerkesztve a következő által: TZ; 2011 júl. 13, 21:34. Oka: elírást javítottam
      taluga, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        köszi remélem jó lesz

        --- Ez még eszembe jutott: ---

        Nem tudom hogy befér-e még nem próbáltam,néha vissza püffen a motor ezért mondta egy barátom hogy kondenzátort kell benne cserélni,egyébként a forrasztást megfogadom nagyon köszi a segitséget.

        Komment


          #5
          Bocsánat, elírtam a 22-25 mikrofarad helyesen 0,22-0,25 mikrofarad, azaz 22-25 nanofarad.

          Komment


            #6
            Bocsánat, nem kötekedni akarok, de szerintem ebben a formában nem a helyes érték látható.
            A helyes érték 0,22-0,25uF (mikrofarad), ami 220-250nF (nanofarad) lesz.
            Duke kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Igen, elírtam és helyesbítettem.

              Komment


                #8
                motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Igen, elírtam és helyesbítettem.
                Azt hiszem, Ici a nanofarádra értette.

                Komment


                  #9
                  Sziasztok! Ha van amihez nem értek akkor az elektromos rendszer az az. Tisztelettel szeretném megkérdezni, hogy miből lehet észre venni ha a kondenzátor kezd meghibásodni? vagy csak úgy elromlik és kész? Jól tudom az a feladata, hogy a kalapács és az üllő között keletkez(het)ő villamos ívet "tárolja el"?

                  Azért kérdezem, mert túrázni szeretnék a Pannóniámmal. És persze van tartalék gyujtó tekercsem, megszakító készletem és kondenzátorom is (lendkerék lehúzó is) és úgy gondolom ezekre 4-500 km-es távolságoknál már szükségem lehet. Javuitsatok ki ha nem, mert eddig 0-100 km között használtam a gépet (Markaz-Miskolc) és azt a távot ha beindult legtöbbször egyvégtében mentem le. És eddig nem volt kondenzátor cserém...

                  szóval bocs, de tudatlan vagyok...

                  Komment


                    #10
                    Általában nem tipikus a kondenzátor hiba, a gyújtási rendszernek nem ez a leggyengébb pontja. Ha az üllő és a kalapács között szikrát látsz nem feltétlenül jelenti a kondenzátor hibáját. Azt jelenségek alapján, mint a gyújtásrendszer többi hibáját sem, nem lehet egzakt módon megállapítani. Leginkább cserével lehet "diagnosztizálni" a hibáját.

                    A kondenzátornak valóban egyik funkciója, hogy a szikraképződést a megszakítónál csillapítsa, de van még egy kevésbé köztudott feladata, rezgőkört alkot a gyújtótekerccsel vagy gyújtótrafóval.

                    Szóval ne aggódjál feleslegesen, a Pannóniánál gyújtásprobléma esetén (nincs szikra) elsősorban a bakelit alkatrészek (gyertyapipa, kábelátvezető) a ludasak.

                    Komment


                      #11
                      Kössz motorkami, akkor jó ha beszerzek egy bakelit közdarabot, ami a blokkba van becsavarva...olyanom nincs tartalékba...Tudsz esetleg eladni nekem egy ilyet? a cimem elérhetőségem tudod!

                      Komment


                        #12
                        Bár barbarizmusnak tűnik, de a legjobb módja az esetleges hiba kiküszöbölésének, ha azt a közdarabot átfúrod hetes fúróval, átvezeted rajt a gyújtókábelt és a kábel végét a gyújtótekercs "fülére" forrasztott. Később kissé kényelmetlen a szerelése, de nem nagyon lesz szükség rá.

                        Komment


                          #13
                          Kössz motorkami, de akkor miért nem így csinálták anno? elég bonyolult alkatrész, mert rugós az érintkezője is... végül is aszem szept 18-án gyönygösön a börzén tudok egyet venni...

                          Komment


                            #14
                            Akkor még nem voltak elöregedve a bakelitok.

                            Komment


                              #15
                              Sziasztok!

                              Részben ide kapcsolódik a kérdésem. Egyhengeres blokkon cserélnék gyertyapipát. NGK műanyag pipára gondoltam, de ebből két ellenállás értékűt találtam (1 kOhm; 5 kOhm) Vajon melyik lehet a jó?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X