Ismét van egy napom hogy a motorommal foglalkozzak,1 pár alkatrész Edelényben pihen krómozásra várva.Addig a szivatót ujjitom fel mert már gumigyűrű nincs benne.egyébként a multkori problémám megoldotta Szűcs Dani barátom,mert kiderült hogy az első kerék csapágytávtartójja túl rövid ezért nem lehetett meghúzni a tengelyt.Most az lenne a kérdésem hogy simson kondit be lehet-e tenni a pancsiba vagy ha nem akkor milyen kell bele és hol lehet venni Miskolc környékén.Előrre is köszi.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
kondenzátor
Collapse
X
-
A "Simson" kondenzátor ugyanúgy használható a Pannóniában , mint bármely benzinüzemű megszakítós gyújtással rendelkező gépjárműben. A 0,22-0,25 mikrofarados érték valójában egy kompromisszum, kb. 3000-es fordulaton ideális.
A mi szempontunkból sokkal lényegesebb, hogy a kondenzátor fizikai méretei feleljenek meg, magyarul legyen a helyére bepréselhető és férjen el. Ezt a feltételt az NDK kondenzátorok Pannónia esetében is teljesítik. A gond az szokott lenni, hogy a vezeték csatlakozása csavaros és a csavar meghúzásánál hajlamos a "fej" kiszakadni. Ezért sokan erre is forrasztják a vezetéket.
Lényeges még, hogy ha cseréljük, viszonylag friss legyen, nem szabad megvenni néha a börzéken kínált "eredeti" 50 éves kondenzátorokat, az idők során jelentősen megváltoztak az elektromos tulajdonságaik. A legtöbb esetben rábélyegzik a gyártási időpontot.
- 4 likes
Komment
-
motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen, elírtam és helyesbítettem.
Komment
-
Sziasztok! Ha van amihez nem értek akkor az elektromos rendszer az az. Tisztelettel szeretném megkérdezni, hogy miből lehet észre venni ha a kondenzátor kezd meghibásodni? vagy csak úgy elromlik és kész? Jól tudom az a feladata, hogy a kalapács és az üllő között keletkez(het)ő villamos ívet "tárolja el"?
Azért kérdezem, mert túrázni szeretnék a Pannóniámmal. És persze van tartalék gyujtó tekercsem, megszakító készletem és kondenzátorom is (lendkerék lehúzó is) és úgy gondolom ezekre 4-500 km-es távolságoknál már szükségem lehet. Javuitsatok ki ha nem, mert eddig 0-100 km között használtam a gépet (Markaz-Miskolc) és azt a távot ha beindult legtöbbször egyvégtében mentem le. És eddig nem volt kondenzátor cserém...
szóval bocs, de tudatlan vagyok...
Komment
-
Általában nem tipikus a kondenzátor hiba, a gyújtási rendszernek nem ez a leggyengébb pontja. Ha az üllő és a kalapács között szikrát látsz nem feltétlenül jelenti a kondenzátor hibáját. Azt jelenségek alapján, mint a gyújtásrendszer többi hibáját sem, nem lehet egzakt módon megállapítani. Leginkább cserével lehet "diagnosztizálni" a hibáját.
A kondenzátornak valóban egyik funkciója, hogy a szikraképződést a megszakítónál csillapítsa, de van még egy kevésbé köztudott feladata, rezgőkört alkot a gyújtótekerccsel vagy gyújtótrafóval.
Szóval ne aggódjál feleslegesen, a Pannóniánál gyújtásprobléma esetén (nincs szikra) elsősorban a bakelit alkatrészek (gyertyapipa, kábelátvezető) a ludasak.
Komment
Komment