Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

    Érdeklődnék, hogy nem kompatibilisak-e a Pancsa címben említett alkatrészei más motorokkal, gányolás, kókány nélkül? Pl az IZS planétáknak igen faja a duplasoros primerhajtásuk csak nem tudom belemegy-e... lehet jawa bármi csak leessen jót kapni belőle, duplasorost lehetőleg, ha befér

    Még mindig csak a pancsa beszerzési fázisban vagyok, de már gyűjtöm a tudást, sejtem, hogy mit kell majd kapából kicserélnem... szerelgetnem.

    Pl a sebváltókról nem sok jót hallok, amit eddig vezettem Pancsát az mind egy picit ott volt gázos. Pl az izs-ek dkw konstrukciójú váltójával soha semmi gond nincs, bivalyerős öntvény villág, masszív cucc, de pancsán elvileg a léptetővillák sem az igaziak. Hát nemtom egyóval egyszerű, deb nagyszerű gyáei öntvénybe passzentos jóféle fejlesztések után érdeklődök... dugó, hajtókar bármi, amiről tudtok vmit, hogy jó bele az jöhet...

    a p10 henger az alapvetés lesz, már ki is néztem egy hibátlan szettet 2 ropiért (ugyan még motor nincs, de ez van, sztem p12 lesz a tétel). " ezer egy hengerszett, na ez öröm a dkw nz 250 után, ahol kétezer a kézfogás az eladóval jól hangzik eléggé, de sajna tényleg vannak zsivány eladók, akik magasan tartják az árakat igen erősen

    Kicsit hosszú hsz lett, de így alakult, bármilyen fejlesztésre vevő vagyok... sőt ingyen pancsát is szívesen látok, lehet rozsdahalom is
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    Szia stalker!

    Szeretnék kérni tőled valamit.
    TUdom, az ember azt becézi amit szeret. Természetesen mindenkinek jogában áll mindenféle tulajdon nevet a kedve szerint becézni. Én viszont személy szerint arra kérnélek, hagy ha már van : Izs, Jawa, DKW az írásodban így becézetlenül, akkor legyen már inkább Pannonia és nem Pancsa.
    Tudom, hisztis vagyok, de nekem ez fáj.
    Természetesen a kérésem téged semmire nem kötelez és nem is akartalak megbántani, csak úgy éreztem ezt már le kell írnom...

    Üdv!

    István
    Igrich, mátéapu és 6 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      No, hogy a kérdésedre válaszoljak. Nem tudom, miért gondolod, hogy nem megfelelő a primer hajtás. Én oldalkocsival vagy Kulival terhelem állandóan a Pannoniáimat, de sosem volt gondom a primer meghajtással. 8-10000 Km-ként kicserélem a láncot aztán uccu neki. A Yamaha kuplung lamella nagyon sokat segít , a parafát el kell feledni. Igazából nekem a parafával sem volt különösebb bajom, de az sok odafigyelést, törődést igényel. Ez a yamaha viszont szuper.

      A sebességváltó, ha jól össze van rakva olyan mint a vaj. feleségem és lányom sem panaszkodott még soha, pedig ők észrevennék a legkisebb akadást, pontatlanságot is. Hidd el, ha jó alkatrészekből, precízen építed össze nem lesz vele baj. Persze léptetővilla törés előfordul, na de melyik 50 éves motorkerékpár nem hibásodhat meg?
      A vezérléshez nem igazán értek, de a 60-as oldalkocsis TLF-em hengere fel lett úgy nyitva, hogy csökkent a fogyasztásom és szóló motorokat meghazodtoló gyórsulással és végsebességgel bír a gép. Tehát nem biztos, hogy a P10-es henger olyan sokkal jobb. A középgyertyás hengerfej miatt viszot vitathatatlanul ott a pont.
      Igrich kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        joshbono és TZ kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Én úgy gondolom, hogy semmi tiszteletlenséget nem gondoltam a Pannónia nevének lerövidítésével, csupán praktikus okokból jártam el agy, mivel azt gyorsabb volt leírni. A címben különben sem akartam hosszú regényeket oda kanyarintani, de ezek után igyekszem majd nem használni a Pancsa szót. Mondjuk a családban vannak/voltak magyar motorosok is, de ők is előszeretettel hívták így a járgányt, minden visszatetszés nélkül.

          Egy félelmem van csak a primerhajtással kapcsolatban, hogy tudok-e még jó fogazásút, jó árban kapni. Mondjuk a duplasoros megnyugtatóbb lenne, sztem azok többet bírnak , olyan kb húszezret, de sosem próbáltam még. Váltó sosem recseg erősen kettes-hármas között? Lemez léptetővillák vannak benne vagy öntvények (amivel én ilyen-olyan alkatrészek között találkoztam a lemeznek tűnt)?

          Így születik a Pannonia - A sebesség oltára

          Ezért gondolom úgy, hogy azért van néhány erősen gyenge pontja a gépnek, a szakik nem véletlenül alakítgattak át...

          Üdv
          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

          Komment


            #6
            nagyfékdobos, Apa: Köszönöm, hogy szoltatok! A becézésben nyílván nincs semmi lekicsinylés, az outsider-ekre jellemző, hogy a kedveskedés így párosul némi érzéketlenséggel. Egy időben én is becéztem a Pannóniákat, aztán valahogy ez elmúlt. Talán rájöttem, hogy nekem nincs is Pannóniám, nincs mit becéznem rajta. De nem érdemes ezt megvárni, inkább szóljunk egymásnak, hogy ne eszkalálódjon a nézeteltérés.
            Lemezjáték és joshbono kedvelte ezt.
            Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

            Komment


              #7
              stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Egy félelmem van csak a primerhajtással kapcsolatban, hogy tudok-e még jó fogazásút, jó árban kapni. Mondjuk a duplasoros megnyugtatóbb lenne, sztem azok többet bírnak , olyan kb húszezret, de sosem próbáltam még. Váltó sosem recseg erősen kettes-hármas között? Lemez léptetővillák vannak benne vagy öntvények (amivel én ilyen-olyan alkatrészek között találkoztam a lemeznek tűnt)?

              Így születik a Pannonia - A sebesség oltára

              Ezért gondolom úgy, hogy azért van néhány erősen gyenge pontja a gépnek, a szakik nem véletlenül alakítgattak át...

              Üdv
              Biztosan létezik jobb megoldás, bizonyára át is lehet alakítani. Én arra próbáltam rávilágítani, hogy szerintem felesleges költség, hiszen a mindegyik motorom évi 5-15000 km-t teljesít és így sem jelentkezik probléma. Persze a parafa lamella elhajítása szükségszerű.

              Bevallom nem értem miért szúrtad be a linket, hiszen Tamás P12-e gyári állapotúnak lett összerakva, semmi átalakítás nem történt rajta. A lényege a látványos összeépítés volt.

              Üdv!

              Komment


                #8
                Szia!

                Nem tudom, lehet téves a cikk, de a közepén leírják, hogy ilyen olyan hajtókart, meg honda primerkihajtást tettek bele... nem voltam ott, nem tudom...

                Ha van jó állapotú gyári primerhajtás (nem egy irányba húzó fogakkal...), olcsón, akkor nincs gond, csak a primerhajtásra mindig nagyon szoktam vigyázni, nehogy a szakadó lánc eltörje a blokkot... az IZS49 ben gyári új kétsoros van, a dkwbe lehet szintúgy az fog kerülni, jobb azzal vigyázni, blokköntvény nincs másik, a dkw-hoz legalábbis tuti, az izshez akadhat, csak más a száma...

                Üdv
                Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2010 dec. 01, 11:33.
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                  #9
                  Igazad van, én nem olvastam a cikket. Tudtam róla, hogy azokat az "idegen" alkatrészeket beletették, de nekem már annyira természetes, hogy elfeledkeztem róla

                  Természetesen ahogy az elején írtad, ezek olyan alkatrészek, amik beszerezhetőek és nem igényelnek különösebb átalakítást. Azonban mire összeáll velük a blokk, hatjegyű az összeg...

                  üdv!
                  Utoljára szerkesztve a következő által: nagyfékdobos; 2010 dec. 01, 18:21.

                  Komment


                    #10
                    Szia!

                    És eredeti cuccokból jó állapotú beszerezhető olcsón?
                    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                    Komment


                      #11
                      Szia!

                      A Tapasztalat szerint, ha keresel valamit általában drágán, esetleg horror áron találod meg. Ha csak úgy belebotlasz, akár olcsó is lehet. Persze nehéz korrektül meghatározni, hogy mi a drága és mi az olcsó. Egy biztos, a Pannonia már nem az olcsó kategóriába tartozik.
                      Az egyhengeres blokkra rá lehet úgy költeni 260000 Ft-ot, hogy szinte nem is látszik rajta.
                      Más kérdés, hogy használat közben mit nyújt az a blokk. Na ott látszik a különbség...

                      Komment


                        #12
                        Üdv!
                        Általában be lehet szerezni elfogadható árban Pannóniához primerhajtást.
                        Azt te döntöd el felkutatod-e börzén a gyári eredetit, veszel utángyártottat, vagy valami, más motorhoz legyártott cuccot, ami véletlenül megegyező méretű, viszont méregdrága.
                        Eredeti cuccokkból is meg lehet jól csinálni egy hajtást, váltót csak figyelni kell az egyenesfutásra, a hézagolásra, lógásokra ( fogaskerekek, kulissza)
                        Ha egy Izs váltót megcsináltál, ezt is meg tudud majd csináli.

                        Komment


                          #13
                          Tisztelt nagyfékdobos!

                          Ez előző oldalon olvastam tőled "Yamaha kuplung lamella nagyon sokat segít".
                          Több fórumon említették már, hogy kicserélték a gyári kuplung lamellákat bakelit lamellákra.
                          Nekem egy Pannónia T5-ösöm van.
                          Én sem vagyok annyira elégedett a gyári kuplunggal, recsegés nélkül ritkán tudok váltani.
                          Lehet, hogy csak én vagyok a béna.
                          Az volna a kérdésem, hogy kb. mennyibe kerülne a Yamaha kuplung lamella és hol lehet beszerezni?
                          Átalakítás nélkül be lehet szerelni?

                          Üdv: sebokricsi

                          Komment


                            #14
                            Attached Files

                            Komment


                              #15
                              Tudok én is forrást egyhengeres lamellára, parafás és "műanyagos" változatban is. Komplett szett parafásból 8000 Ft, műanyag kicsit több.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X