Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az Összefogás összefoglalása

Collapse
X
Collapse
  •  

  • Az Összefogás összefoglalása

    Click image for larger version

Name:	taluga_vf2013_rajz.jpg
Views:	1
Size:	190.9 KB
ID:	205650

    Bár a jogi ügyintézés még folyamatban van, a Veterán Fórum és a magyarországi veteránosok 2013-as összefogását már most méltán nevezhetjük eredményesnek.

    Néhány adat és ami még várható...




    Nem volt még a magyarországi veterános életet olyan mértékben összefogó és megmozgató szervezés, mint amit 2013 nyarán indítottunk itt a fórumon az okmányaikat vesztett veteránjárművek legalizálása érdekében. A 2013. július 1. és szeptember 30. közötti, három hónapos aláírásgyűjtő időszakban az egész ország veteránkedvelőit elértük, naponta érkeztek újabb és újabb borítékok az ország minden megyéjéből. 4343 aláírás leírva talán nem tűnik soknak, aki azonban gyűjtőként részt vett az akcióban, pontosan tudja, hogy ez valójában 4343 különböző személyes történetet jelent, a történetek mögött legalább ugyanennyi veterán motorral és autóval, amelyek legalizálásába egyelőre beletört tulajdonosuk bicskája.

    Az aláíró standokon ismertettük a veteránosokkal törekvéseink célját, és a gyűjtőívek aláírása közben hallott panaszok alapján hamar beigazolódott, hogy kezdeményezésünkkel létező és igazán meghatározó problémára mutattunk rá; korábbi kudarcaik nyomán sok sérelem került a felszínre a gyűjtők körében. Jó volt érezni, hogy számítanak ránk a veterántulajdonosok úgy is hogy, csak a magunk nevében ígérhettük, hogy megtesszük, ami rajtunk múlik és tőlünk telik. Az öröm mellett persze ez komoly felelősséget is jelent, de erőt ad ahhoz, hogy véghez vigyük azt, amit elkezdtünk.

    A Veterán fórum 2013-as figyelemfelkeltő kezdeményezését támogatók száma
    (a támogatók lakóhelye alapján - megyék szerinti bontás)


    Az aláírók között az ország minden megyéjének lakói képviseltették magukat, kiemelkedően sok aláírás érkezett Pest és Győr-Moson-Sopron megyékből, Budapestről, valamint a Dél-Alföldi régióból – Bács-Kiskun, Csongrád és Békés megyékből. (A fenti térképen láthatjátok az aláírók megyék szerinti eloszlását.)

    Szeretnénk külön-külön is megemlékezni arról a majdnem hétszáz településről, ahonnan támogató aláírásokat kaptunk, térképen azonban már nem tudnánk ezt érdemben jelölni. Hogy ne hagyjunk ki senkit, a teljes listát >> ebben a táblázatban << tettük elérhetővé.


    A Veterán fórum 2013-as figyelemfelkeltő kezdeményezését támogató települések
    (a gyűjtést végző személyek lakóhelye alapján)

    Mindenkinek köszönjük a segítséget: elsősorban persze az aláíróknak, de ugyanilyen hálásak vagyunk annak a száz önkéntes embernek és veterános szervezetnek is, akik ismeretségi körükben, vagy rendezvényeken az egész országban fogadták a támogatókat, és persze segítették is tapasztalataikkal azokat, akik már belekezdtek, de elakadtak járművük törvényes regisztrálásával. Köszönjük a rendezvényszervezők segítségét is, akik hozzájárultak ahhoz, hogy veterános találkozóikon, börzéiken dolgozhassunk. Sokan nem csak lehetőséget adtak a gyűjtőmunkára, hanem ők maguk vállalták az aláírásgyűjtést, vagy hangosbemondóval, plakátozással igyekeztek minél nagyobb hírverést csinálni közös ügyünknek a rendezvényeiken.


    Mi következik most?

    Az aláírások összegyűjtésével koránt sem ért véget a feladatunk. A gyűjtőakció végén, a beérkezett gyűjtőívek feldolgozását követően ismét felvettük a kapcsolatot a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség vezetőivel, akik jelezték, hogy örülnek a kezdeményezésünknek és a velük közös ügyünk nyomatékosításához szívesen fogadnák a felajánlott aláírásgyűjtő íveket. A téli megbeszélések alkalmával megállapodtunk, hogy javaslatainkat a MAVAMSZ-szal közösen – azokat az ő céljaikkal egyeztetve –, a (szak)sajtó jelenlétében terjesztenénk az érintett hivatalok elé. Bízunk benne, hogy a vezetők a megbeszélésen betekintést adnak a régi járművek forgalomba helyezése körül általuk tapasztalt problémákba is, illetve javaslataink várható sorsáról is érdemi tájékoztatást kaphatunk.

    Kezdeményezésünk és az aláírások ügyét természetesen itt a Fórumon is nyomon fogjuk követni, és a hozzászólások között igyekszünk válaszolni a felmerülő kérdésekre is. Kérdezzetek tehát bátran!

    • CZsolti
      #28
      CZsolti kommentje
      Editing a comment
      Ha jól értem, akkor itt maximum a biztosítási díjjal lehet spórolni. Műszaki és egyéb fizetős sarcolások továbbra is mindegyik gép után kötelezőek maradnának.

      Hol lehet ezt a holland szabályozást tanulmányozni?

    • mir-mur
      #29
      mir-mur kommentje
      Editing a comment
      Hollandiában nincs műszaki vizsga sem. Ott karbantartják a járműveket !
      Nálunk muszáj lenne, mert minden szarral kimennének az utakra . Hogy mit spórolsz még ? Járművenként 60.000 forgalombahelyezés, 10 járműnél 40-600.000 köröli biztosítást ,súlyadót, stb.!

    • sepy
      #30
      sepy kommentje
      Editing a comment
      Beszéljünk az elképzelésekről, hogy konkrétan miről is akarunk beszélni. Egyet fújjunk még ha több szájjal is! Azután jöhetne a konkrétum én így gondolom. A Holland példa elég egyedi Európában legalább is nekünk / kis hazánknak/ még addig fel kellene nőni. Nálunk az új módi is engedélyezett gondolok itt a kis álcázott robogókra melyek elérik a smkp.törvényes tempóját nincs se biztosítás se sisak se kressz ismeret , de lehetne sorolni tipusok bántása és piszkálása nélkül. Az már egy nagyszerű lehetőség ha egy rádió felkarolná és evvel élnünk is kellene.
    Posting comments is disabled.

article_tags

Collapse

Latest Articles

Collapse

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X