Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Leleményesség és virtus

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Leleményesség és virtus

    Nem tudom ez és ehhez hasonló , kényszer szülte , de használható ötletek megvalósulásainak dokumentálása hol lenne jó helyen ? Egyenlőre ide teszem , aztán majd meglátjuk . Hangsúlyozom nem a fikázás , leszólás a célom , hanem tényleg elismeréssel adózom -pl ennek a valaminek a készítőjének .

    Nézzétek : Eszterga gép – Autóalkatrészek – Pusztamonostor – Marketplace | Facebook
    emu kedvelte ezt.

  • #2
    Igen ilyen és hasonló "gépekkel"dolgoztak be a bútorgyárakba egyéb helyekre :kis szériás munkákat gazdaságosan...Csavart fa ,esztergált bútordisz,ezek a kézi automaták.

    Maradék és méhes anyagokból épített célgép.Nem kellett tervezőt,szerszámkészítőt,külömböző,hátráltató embereket megfizetni,hanem egy munkadarabrajzhoz készítettek szerszámot gépet az erre szakosodottak.sajnos ezek máshoz átalakitás nélkül nem jók és nem is a tartósságra épültek.

    Az én kis gépem csőmenetvágásra és fékdobszabályozásra épült,de szerencsére egyetemes szerkezet lett...
    joker és emu kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


    • #3
      Beszarok !!!!! Akkor ez tulajdonképpen valamilyen műszaki gyűjteménybe kellene hogy pihenjen !!

      Kinek a figyelmét kellene felhívni erre ? Ismer valaki - valakit ?

      Komment


      • #4
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Maradék és méhes anyagokból épített célgép.
        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Akkor ez tulajdonképpen valamilyen műszaki gyűjteménybe kellene hogy pihenjen !!
        Errefelé sok háztartásban készült ilyen, és ehhez hasonló szerkezet annak idején, mikor könnyen lehetett selejtezett gépelemekhez jutni a hűtő-, vagy az aprítógépgyárból, tehát szerintem akkora nagy eszmei értéket nem képvisel.
        Lemezjáték kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Beszarok !!!!! Akkor ez tulajdonképpen valamilyen műszaki gyűjteménybe kellene hogy pihenjen !!

          Kinek a figyelmét kellene felhívni erre ? Ismer valaki - valakit ?
          Akkor gyere nézd meg a Béla-bácsi esztergályát,szalmarakodóból készített hosszán,különböző munkahengerszárakból készült keresztszán zúzó-hajtóműházbol készült főorsó ház,a meghajtás teherautó önindító felcsapágyazva,falra szerelt egyenáramú transzformátorról fokozat nélkül változtatja a fordulatot...

          Hengert fúr,főtengelyt köszörül bridzsebe száraz hüvelyt készít....a maszek gépén. Az álmaidban nem láttál pontosabb esztergát,annak hol lesz a helye???Idős már,könyörgött mikor csinálta a főtengelyemet,vegyem át a praxisát,nekem nincs annyi türelmem,hogy napokig reszelgessek laprugóból hajtókart egy fűnyírómotorba ami nem ér egyben 10-20 ezret...nemrég hallottam egy kétütemű trabit amit az öreg ujított fel teljesen ,gyönyörűen működik....
          Atti69, sepy és joker kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


          • #6
            madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


            Errefelé sok háztartásban készült ilyen, és ehhez hasonló szerkezet annak idején, mikor könnyen lehetett selejtezett gépelemekhez jutni a hűtő-, vagy az aprítógépgyárból, tehát szerintem akkora nagy eszmei értéket nem képvisel.
            szerintem meg igen - mivel ez egy : kor kép . --------és mivel , igazad is van ezért ezeket automatikusan az első alkalommal ki fogják dobni , nem fog maradni .

            Komment


            • #7
              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              szerintem meg igen - mivel ez egy : kor kép . --------és mivel , igazad is van ezért ezeket automatikusan az első alkalommal ki fogják dobni , nem fog maradni .
              Már régen elkezdtem a"most már talán soha nem kell"készülékeimet kidobálni,pl fiat fékdob-féktárcsa befogótengelyt amivel két csúcs között szabályoztam....Csak a helyet fogta ha kellene ismét elkészíteném viszont a mai autóknál nem látom értelmét....nincs mit szabályozni rajtuk...Nem volt csicsázva,csak gyors és jó volt :ha dobozba raknám cimkézve, akkor talán nem dobnák ki,de a sok száz tüske,felfogókészülék ami szintén speciális:azzal mit kellene tenni,értelmetlen rakosgatni,Nemrég kezembe került egy régi fogaskerék madzaggal átkötve a cimkéből csak a csőszegecs maradt meg,elporladt most már nem tudom mié,ezután kisebb az esélye a sűjesztő elkerülésének!
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


              • #8
                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Hengert fúr,főtengelyt köszörül bridzsebe száraz hüvelyt készít....a maszek gépén. Az álmaidban nem láttál pontosabb esztergát,annak hol lesz a helye???Idős már,könyörgött mikor csinálta a főtengelyemet,vegyem át a praxisát,nekem nincs annyi türelmem,hogy napokig reszelgessek laprugóból hajtókart egy fűnyírómotorba ami nem ér egyben 10-20 ezret...nemrég hallottam egy kétütemű trabit amit az öreg ujított fel teljesen ,gyönyörűen működik....
                Na, az ilyen szakik sajnos kihalnak...

                ...és kik jönnek helyettük???! Mutatok egy fékfedelet, aminél azt kértem a mestertől, hogy perselyezze meg a fékkulcsot, mert kotyog. Mondta, hogy sok munkája van, kb. 2 hét múlva lesz kész, és akkor majd telefonál. Két hét múlva nem telefonált, én telefonáltam rá, mondta, hogy előre hoztak valami szállítási határidőt, ezért majd a jövő héten...Jó...rá egy hétre telefonáltam, hogy megvan, mire mondta, hogy nem, de majd a jövő héten,...Mondom neki, a múltkor is zt mondta, legközelebb is ezt fogja, mikor lesz meg, kellene a műszakira?!...Nem nagyon érdekelte, közölte, hogy ha nem tetszik vigyem máshová...Na, ekkor kellett volna szót fogadnom!!!...Sajnos nem tettem, mert azzal ajánlották, hogy jól dolgozik, meg most megint álljak sorba??!...Aztán nem is mertem zavarni, hanem rátartottam néhány napot, és amikor felhívtam, közölte, hogy de hiszen már kész van a megígért időpontra...Még én érezetem hülyének magamat...Mindegy, végre folytathatom a fék szerelését, örültem, rohantam érte. Ja, azt nem mondtam, hogy 3 rossz fékfedelem volt, elvittem mindet, ha már egyszer rááll, az nem 3-szoros munka, mint 1...

                Bár ne tettem volna!!! Egy perselyezésnél több hibát is el lehet követni, többek között rossz helyre kerül az új furat, ferde a furat tengelye ezért a fékkulcs csálén áll, nem jó az illesztés, nem alakhelyes a furat, nem jó a felületi minősége...

                Na, neki kapásból sikerült az első 3 szarvashibát elkövetnie, azaz rossz helyre fúrta, (de nagyon durván!!!), ferde volt a furat, és a 3 ből 1-et sikerült megfelelően illesztenie, a másik 2 kotyog továbbra is...Amúgy nem volt drága, 4000 Ft-ért csinált nekem 3 használhatatlan fékfedelet. amikor mentem érte, épp telefonon üzletet intézett, így a kezembe nyomta én rákukkantottam, szemüveg nem lévén rajtam, meg amúgy is lázasan telefonált, kifizettem, és vittem haza...

                Most egy olyan veteránosnál csináltatom, aki 130 km-re lakik tőlem...

                Szoktuk itt (amúgy jogosan) köszörülni a nyelvünket az ostoba, hozzá nem értő bürokratánkon, de azért átgondoltam, hogy mit ér egy ilyen "szakember"???
                ...és ez csak egy szir-sz@r persely, egy komoly felújításnál ez csak egy apró mozzanat...
                Attached Files
                Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2018 okt. 19, 19:22.

                Komment


                • #9
                  Bocs , erre nem akarok "tetszik" -et nyomni ... sajnállak,és igazad van . És most hogyan tovább ? Marógépen csapra tűzve újmaróval , vagy ütőkéssel pontos helyzetű furatot csináltatsz (pl körasztalon...) , aztán vastagabb falú (esetleg vállas ) perselyt illesztetsz bele utólagosanméretre dörzsölve a furatot ... ?
                  mátéapu és Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                  • #10
                    Igen, marógépen csinálja. Talán lehetne síktárcsán is kiesztergálni, de az macerás...Azt mértem a tolómérővel, marad-e elég hús egy nagyobb perselynek, és úgy nézem, igen.
                    Ha meglesz, beszámolok róla!

                    Hogy ő hogyan csinálhatta, azt nem tudom... talán ész nélkül nekinyomott valami félreköszörült fúrót asztali fúróval pontozás nélkül...Pisztolyfúróval én is tudnék hasonló furatot a perselynek szabad kézből...Meg hogy valaki ne tudjon illeszteni egy 12 mm-es csapot, csak több tized mm kotyogással...Kontár munka.

                    Ráadásul ez egy Izs 49-esé, aminél eleve gyenge a fék, és azért is akarok passzentos féket, hogy érjen is valamit...
                    zahi és kedvelte ezt.

                    Komment


                    • #11
                      ezt most már úgy kellene javítani : fékfedelet belső felére fordítva marógében kibökni a közepét , bele persely ( kis lukkal ) ugyan úgy kidörzsölni méretre , körasztalon csapra tenni középre, ráállni a fékpofa tartó fix csap közepére ,ahhoz képest 180 fokra kifúrni a rossz perselyt , másikat bele , törzsár méretre , összerakni a féket úgy hogy a régi betétet előtte leütjük , aztán esztergában frissen esztergált méretű csapra húzni , szívvel meghajtani , és a fékpofákon venni egy érintőt , beszámozni melyik hova , aztán ragasztás , aztán összerakva frissen esztergált csapon , fékpofák a kulcson kitámasztva 0.5 lemezzel , a frissen felszabályozott fékdob - 0 méretére esztergálva .

                      lehet másként is .........., én így szoktam

                      Komment

                      Working...
                      X