Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ricsi95D

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ricsi95D

    Sziasztok!
    Egy 125-ös D-Csepel boldog tulajdonosa vagyok Zala megyéből!
    Click image for larger version

Name:	DSC00875.jpg
Views:	2
Size:	199.0 KB
ID:	154439

    #2
    Gratulálok hozzá a kép alapján nagyon szép állapotban van.
    Ricsi95D kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszi!
      A télen lett felújítva,most kb. 800 km van benne,de ezen a nyáron még gyarapítom!

      Komment


        #4
        Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Sziasztok!
        Egy 125-ös D-Csepel boldog tulajdonosa vagyok Zala megyéből!
        Üdv a fórumon kedves druszám!
        Gratulálok a motorodhoz!
        Sok balesetmentest hozzá!
        Széles utat és gumifákat!
        Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 júl. 02, 20:46.
        Ricsi95D, korompaiistvan és OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Tegnap volt az elszármazott söjtöriek találkozója, ahol mi is kiállítottunk:
          Click image for larger version

Name:	A 2. Söjtöriek Találkozóján kiállítottunk mi is!.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	138312 Nagy sikert aratott a Csepszi, sokan dicsérték
          Külön öröm, hogy szép lassan gyarapodik a söjtöri veteránosok száma! (már 2 műszakis D-Csepel van a faluban!)
          Che, CZsolti és 7 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Gratulálok én is hozzá. Jó az összhang a képen. Tetszik.

            Komment


              #7
              Ha a Csepel kipufogódobjából egy tárcsát kiveszünk, az nem károsítja a motort?
              25-ös keverékkel járunk, az az érzés,hogy megint kezd eldugulni a kipufogó (bár szombati a túrán kitűnően teljesített közel 140 km-t!)
              Click image for larger version

Name:	Ez meg én vagyok.jpg
Views:	1
Size:	168.5 KB
ID:	138361

              Komment


                #8
                Szervusz Ricsi95D!


                A kétütemű motorok kipufogórendszere erősen tervezett,a résvezérlés miatt.A résvezérlés nem biztosít olyan határozott zárást,az ütemek között,mint a négy üteműek esetében a szelep.Ezért a kipufogóban elhelyezett bővületek,szűkületek és különböző szelvényekben elhelyezett fojtások,-túl a zajtompításon a vezérlés finomításának fontos elemei.A különböző gyárak a kipufogók méretezésére nagy hangsúlyt fektettek minden időkben és azok mindig az adott típushoz méretezettek.

                A fentiek miatt nem ajánlatos,a kipufogókat babrálni,módosítani,bár mechanikai károsodást nem okoz,de rontja a teljesítményt,a fogyasztást és emeli a zajszintet.Meglehet,-sokan nem értenek velem egyet,de a kétüteműek kipufogója "tudomány",a gyárin módosítani csak komoly számítások alapján ajánlatos,hogy az a motor előnyére váljon.

                A kis Csepel kipufogóját valószínű,azért tervezték bontatóvá,hogy amikor szükséges ki lehessen takarítani,égetés nélkül,-bár a többi gyár is követte volna és követné napjainkig ezt a példát.

                A motorodról,-nagyon szépen felújított motor,gratulálok és jó egészséget kívánok a használatához!


                Üdvözlettel:Che




                Szervusz Ricsi95D!


                Kimaradt az előző,hozzászólásomból,ezért most utólag írom le neked,de másoknak is,hogy hogyan és miből lehet,szinte költségek nélkül egy szerszámot készíteni,pl.a Csepel kipufogójának tisztításához.A kipufogót ,igaz szét kell szedni,de ezzel a "drót ecsettel",jó mélyen is lehet kotorászni benne.


                Kell egy valamilyen alumínium cső és drótkötél darab.Alumínium csőnek megfelel,amire a csillárok vannak függesztve,vagy valamilyen régi TV antenna,melyek napjainkban,már nem is használatosak.A drótkötél lehet,valamilyen kerékpárzár,melynek elveszett a kulcsa,de akármilyen eldobott használt drótkötél is megfelel.

                Az alucsőből a kívánatos hosszú darab belsejébe,bele kell dugni a drótkötelet,annyit amit csak bele tudunk erőltetni,majd satuban úgy tíz mm.-hosszan ellapítani,úgy hogy a csőből kiálljon ecset szerűen,20-25 mm. hosszan a drótkötél.Amikor a kiálló drótkötélből képzett drótecset elkopik,vagy túl borzassá válik,egy éles vágóval levágjuk,a már használhatatlan részt,satuban megnyitjuk az összeszorított részt,kihúzzunk a drótkötélből,megint egy darabot és satuban ismét összenyomjuk.A drótecsetet olyan hosszúra csinálhatod,hogy az beérjen a kipufogó teljes hosszában és még a biztos fogásra is maradjon elegendő hossz,mondjuk 300mm..

                Egy velem egykorú barátomtól tanultam a fentieket,ezúton is köszönöm neki és most megosztom veletek is.Igazában elég banális egyszerű eszköz,de nagyon sok mindenre fel lehet használni,pl.,a henger-hengerfej bordaközének takarítására,sarkok szögletek,egyéb nehezen hozzáférhető helyek tisztítására,stb.. Különböző átmérőjű alucsövek és különböző "finomságú" drótkötelek felhasználásával sokoldalú takarításra való eszköz készíthető és olcsó az előállítása.


                Üdvözlettel:Che
                Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2013 szept. 30, 09:52. Oka: javítás

                Komment


                  #9
                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  a kétüteműek kipufogója „tudomány”
                  Egyetértek! A közelmúltban pont erről olvasgattam egy írást:

                  http://www.mami.hu/pdf/Autoszaki/Kipufogok.pdf

                  Nem is gondoltam volna, hogy ekkora szerepe van még a kipufogó formájának is!




                  Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  az az érzés,hogy megint kezd eldugulni a kipufogó
                  Egyébként én is épp ezen töröm az agyamat, hogy a dongó kipufogóját hogyan lehetne kitisztítani.
                  Már nem olyan szép pattogós a hangja mint 1-2 évvel ezelőtt, és a járásán is érezni, hogy illő lenne már egy kéményseprést elvégezni.
                  Égetni nem szeretném, mert odalenne a krómozása. Más hatékony módszer viszont tudtommal nincs (nem szétszedhető a dob). Én is 1:25-tel járok, gyanítom, hogy a lerakódás nagy része nem túl szilárd. Lehet valami etanolos átmosás is segítene?

                  Komment


                    #10
                    Kedves Che!
                    Köszönöm szépen a részletes választ!
                    Megpróbálok kivenni egy tárcsát és leírom a tapasztalatimat!
                    Üdv Ricsi

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X