Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia P20

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia P20

    Üdv.!
    Ki Tudná?
    A P20 milyen kipufogóval volt szerelve,
    vagy évjárat függő volna ez is?
    Köszönöm!


    #2
    A P20 évjárattól függően három féle kipufogóval volt szerelve .

    - 1968-1970 feb. u. n. dobozolt váz esetén a felhegesztett konzolos , varratperem kimetszés nélküli változat hollanderrel a kipu könyök csatlakozásnál.


    -1970-1971 -ig a bilincses felfüggesztésű , a bilincsnél sarokvas és hollanderes csatl.

    1971-1973 -ig bilincses felfüggesztésű , mandzsettás csatlakozású


    1973- P21 ...
    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 nov. 06, 16:12.
    mir-mur, madorka és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Hollanderes volt a p-10-esemen :akkor az a 20-asé volt?
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Igen mindkettőre ugyan azt tették ... , csak a legelső készült kizárólag a P20 -hoz . A P21 -hez már mandzsettás dukált . ( hogy ócsóbb legyen ) . A P10 a huszas előkészítését is képviselte , de az egyedi, szépen kidolgozott pipec megoldások a pannoniánás berkekben midig feláldozásra kerültek a "tipizálás" , es az olcsóbbítás oltárán , hogy minél kevesebbe kerüljön a gyártás , így beleférjen az anyag és árhivatal által megállapított keretbe úgy hogy némi haszon is maradjon....
        Sajnos a 21-emen is hollandis van , de nekem ezzel jobban tetszik ...
        Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 nov. 07, 16:00.
        mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          az egyedi, szépen kidolgozott pipec megoldások a pannoniánás berkekben midig feláldozásra kerültek a "tipizálás" , es az olcsóbbítás oltárán , hogy minél kevesebbe kerüljön a gyártás , így beleférjen az anyag és árhivatal által megállapított keretbe úgy hogy némi haszon is maradjon....
          És mégis drágább volt mint az MZ és a JAWA.
          mir-mur, madorka és 4 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Szaktársak! Én a 35 évemmel még "sünfaszú"vagyok hozzátok képest...de ha drágább volt, miért nem tükrözte a vételár a minőséget?
            Esetleg akkor a 20-as vételárát valami "magasabb" rendszer kalibrálta be?

            Komment


              #7
              Süpi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              a 35 évemmel még "sünfaszú"vagyok
              Ez rád , vagy a sünre nézve lealacsonyító ???
              Nos , - bár több író is említi a magyar motorkerékpárokkal foglalkozó művében - de úgy képzeld el az egészet , hogy előre meghatározzák , hogy az általad gyártandó terméknek mennyi lesz a fogyasztói ára , és neked ebből kell kigazdálkodnod a fejlesztésekhez , a korábbinál több , másabb minőséget igénylő alkatrészek legyártását . Vagyis , ha egy kis hasznot is akarsz ott spórolsz ahol lehet , - és mivel fogy a termék a hiánygazdaságban - ott is ahol nem . Viszont más gyártók termékei olcsóbbak mint a tiéd , és a spórolásaid miatt jobb minőséget képvisel , így egyre inkább az övéket vásárolják , ergo te tönkremész
              Hogy mások miért tudják olcsóbban adni a jobb minőségű termékeket ... Hm vagy mert valamit jobban tudnak , jobb a hátterük , vagy más módon tudták csökkenteni a gyártási költségeket ... De ne felejtsük el , hogy KGST relációban a P20 volt az egyik legszervízigényesebb , szaktudást igénylő ,kidolgozott konstrukció, minek gyártása többe került a riválisokénál , mindez a minőség rovására ...

              Komment


                #8
                Egy jármű árában rengeteg múlik azon is, hogy mekkora szériában tudják gyártani a motort. A rendkívül költséges fejlesztés és gyártósor (célgépek, stb.) előállításának költsége eloszlik a darabszámra, és kisebb legyártott darabszám esetén jóval többe kerülhet egy motorkerékpár.

                A P20-21-est nem is tudták nagy számban gyártani, hiszen nem sokkal a kifejlesztése után döntés született a motorkerékpár gyártás megszüntetéséről.

                A magyar motorok amúgy is gyenge anyagból, gyenge technológiai fegyelemmel készültek, ami csak tovább rontotta a helyzetet. Szerencsére veteránnak tökéletesek, mivel már a megjelenésükkor elavultak voltak (a két hengereseket nem ide értve), így vagy tíz évvel öregebbnek néznek ki a valódi koruknál...

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X