Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A P20 évjárattól függően három féle kipufogóval volt szerelve .
- 1968-1970 feb. u. n. dobozolt váz esetén a felhegesztett konzolos , varratperem kimetszés nélküli változat hollanderrel a kipu könyök csatlakozásnál.
-1970-1971 -ig a bilincses felfüggesztésű , a bilincsnél sarokvas és hollanderes csatl.
Igen mindkettőre ugyan azt tették ... , csak a legelső készült kizárólag a P20 -hoz . A P21 -hez már mandzsettás dukált . ( hogy ócsóbb legyen ) . A P10 a huszas előkészítését is képviselte , de az egyedi, szépen kidolgozott pipec megoldások a pannoniánás berkekben midig feláldozásra kerültek a "tipizálás" , es az olcsóbbítás oltárán , hogy minél kevesebbe kerüljön a gyártás , így beleférjen az anyag és árhivatal által megállapított keretbe úgy hogy némi haszon is maradjon....
Sajnos a 21-emen is hollandis van , de nekem ezzel jobban tetszik ...
Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 nov. 07, 16:00.
az egyedi, szépen kidolgozott pipec megoldások a pannoniánás berkekben midig feláldozásra kerültek a "tipizálás" , es az olcsóbbítás oltárán , hogy minél kevesebbe kerüljön a gyártás , így beleférjen az anyag és árhivatal által megállapított keretbe úgy hogy némi haszon is maradjon....
Szaktársak! Én a 35 évemmel még "sünfaszú"vagyok hozzátok képest...de ha drágább volt, miért nem tükrözte a vételár a minőséget?
Esetleg akkor a 20-as vételárát valami "magasabb" rendszer kalibrálta be?
Ez rád , vagy a sünre nézve lealacsonyító ???
Nos , - bár több író is említi a magyar motorkerékpárokkal foglalkozó művében - de úgy képzeld el az egészet , hogy előre meghatározzák , hogy az általad gyártandó terméknek mennyi lesz a fogyasztói ára , és neked ebből kell kigazdálkodnod a fejlesztésekhez , a korábbinál több , másabb minőséget igénylő alkatrészek legyártását . Vagyis , ha egy kis hasznot is akarsz ott spórolsz ahol lehet , - és mivel fogy a termék a hiánygazdaságban - ott is ahol nem . Viszont más gyártók termékei olcsóbbak mint a tiéd , és a spórolásaid miatt jobb minőséget képvisel , így egyre inkább az övéket vásárolják , ergo te tönkremész
Hogy mások miért tudják olcsóbban adni a jobb minőségű termékeket ... Hm vagy mert valamit jobban tudnak , jobb a hátterük , vagy más módon tudták csökkenteni a gyártási költségeket ... De ne felejtsük el , hogy KGST relációban a P20 volt az egyik legszervízigényesebb , szaktudást igénylő ,kidolgozott konstrukció, minek gyártása többe került a riválisokénál , mindez a minőség rovására ...
Egy jármű árában rengeteg múlik azon is, hogy mekkora szériában tudják gyártani a motort. A rendkívül költséges fejlesztés és gyártósor (célgépek, stb.) előállításának költsége eloszlik a darabszámra, és kisebb legyártott darabszám esetén jóval többe kerülhet egy motorkerékpár.
A P20-21-est nem is tudták nagy számban gyártani, hiszen nem sokkal a kifejlesztése után döntés született a motorkerékpár gyártás megszüntetéséről.
A magyar motorok amúgy is gyenge anyagból, gyenge technológiai fegyelemmel készültek, ami csak tovább rontotta a helyzetet. Szerencsére veteránnak tökéletesek, mivel már a megjelenésükkor elavultak voltak (a két hengereseket nem ide értve), így vagy tíz évvel öregebbnek néznek ki a valódi koruknál...
Komment