Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jana.38db

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    jana.38db

    45 éves autoszerelö és gépgyártó szakmával rendelkezö sebesség mániás vagyok. Magyar születésü, de 24 éve Németországban élö családapa vagyok. Már 19 éve gépgyártásban dolgozom. 10 éves korom ota motorozok, eleinte csak a szétszedéssel foglalkoztam, de már egy pár évtizede az összerakás is megy. Az elsö kis motorom egy Simson SB 50-es volt. Ezt követte egy nagyon jó P 20-as, majd egy P 21-es, egy Jawa 350-es, és a többi amiket már itt Németországban vettem magamnak. Mindig örömmel ápoltam nagy becsben tartott motorjaimat, ahogy ezt ma is teszem. Jelen pillanatban van egy Can Am Spyder-em és egy Can Am Outlander-em ( quad). Mindkettöt nagyon szeretem és gyönyörü ujszerü állapotban vannak. Ebben az évben kaptam a feleségemtöl egy P 20-ast. Ami most is jo állapotban van, de szeretném a jövö télen a teljes restaurálást elvégezni rajta.

    Örülök, hogy az Önök oldalát megtaláltam,ami nagyon megtetszett nekem, és ugy láttam sok jo és fontos információt tudok innen meríteni. Olvastam már különbözö témákat, hozzászolásokat és véleményeket itt, amik nagyon jók voltak. Nagy segitségemre lesz vagy lehet a P20-om restaurálásánál.

    Kivánok nagyon jo csapatot Önöknek, magunknak, és tartalmas segitökész beszélgetéseket, irásokat.

    Üdvözlettel: Papp János

    #2
    Szervusz Kedves János!

    Jó helyre regisztráltál,örülök neked.A fórum letöltések rovatában ,biztosan találsz a P 20-ról anyagot és a fórum tagjai között is sokan értenek és rajonganak a huszasokért,-tehát lesz segítség.

    Ne haragudj,de itt a fórumon,nem a Sie,hanem a Du ,a megszokott,kortól vagyontól,tudástól függetlenül,tehát nyugodtan írj tegezve,ezért senki nem fog haragudni,-sőt!

    Arra szeretnélek kérni,ha kérsz és kapsz,-adj is,-légy aktív tagja a fórumnak!A fórum tagjai,szeretnék tudni más országok veterán járművekkel kapcsolatos elsősorban jogi eljárásait a forgalomba helyezéssel kapcsolatban,ugyan-is itt,igen keservesen megy.

    Üdvözlettel:Che
    Tamás78 és mir-mur kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Kedves János,

      én is örülök, hogy itt vagy, bár be kell vallanom, vajnyi keveset értek a P20-ashoz...is..
      Ellenben a Can Am Spyder-ed annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy nem bírtam megállni,hogy ne írjak neked.

      És persze a tegezés nemtől is független, úgyhogy üdvözöllek a fórumon.

      Angyalka
      Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        jana.38db eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        45 éves autoszerelö és gépgyártó szakmával rendelkezö
        Szerbusz kedves Jana!

        Grüss Gott bei uns! Nagyon örülök a jelentkezésednek. Én is hozzád hasonló "paraméterekkel" rendelkezem, csak nál am még a géptervezés is belefér. Bár megjegyzem, hogy az itteni tagoknál - úgy látom - hogy szintén belefér a géptervezés.
        Nekem CZ 350-esem van (Jawa blokkos). Pannóniások pedig vannak itt szép számmal. Nézz be a Jawa - CZ klubba is, és oszd meg a tapasztalataidat velünk.

        Motoros üdvözlettel: Zsolt

        Komment


          #5
          Üdv.

          Én vagyok itt a kinevezett (én neveztem ki magam.:-)))) akadékoskodó.:-))))
          Tehát ,jana, ilyen néven nekem egy Cseh ismerős (nőm) van.:-)))
          38db, ez gondolom a gyermekeid számát jelzi.:-)))
          Esetleg helyre tennél, ez ügyben.:-))))
          Nem kukacoskodom, csak érdekel a nickje mindenkinek.:-)Hopp. Indítok egy nick magyarázó fórumot.:-))))

          TUZI

          Komment


            #6
            Sziasztok.

            Nagyon szépen köszönöm a kedves fogadást és az infokat töletek. Már elég sokat böngésztem itt, és meg kell öszintén mondjam hogy nagyon jo oldalra bukkantam. Nagyon meg vagyok elégedve mindennel. Már találtam ujdonságot és hasznos dolgot itt nálatok.


            Che-nek.
            Meg igérem hogy tudásomnak megfelelöen fogok itt nektek is segiteni. Nekem a p20-omon jelen pillanatban Magyar rendszám van. Sajnos ebben az évben tudtam meg hogy milyen zavaros a Magyar hatoság. A Pannoniát magyar rendszámmal kaptam, és át kellet irni. Az elsö probléma ott kezdödött hogy en már Német állampolgár vagyok és az át írás nem lett volna egyszerü. Igy a feleségem nevére irattuk. Az se volt egyszerü. Vagyis, csak nekem nem. Nálunk itt Németben kb 10 perc ha nem kell uj rendszám, vagyis a jármü ugyan abbol a körzetböl származik. És kb 11 €-ba kerül. Ha messzebröl jön es uj rendszám kell rá, akkor rendszámmal együtt kerül maximum 40 € - 50 €-ba. Ami 20 perc alatt a helyszinen kész van. Ha valakinek még e mellet szüksége van egy saját rendszámra, azt le lehet foglalni interneten, ami 1 honapig vissza van tartva, vagy a helyszinen lehet kikeresni es plussz 15 €-ba kerül. De ezeket biztos tudjátok már. Tehat nekem ezért volt szokatlan egy jármüvet ami ugyan abban az országban marad ujbol eredetisségi vizsgára vinni, és rengeteg pénzt kifizetni érte. És még ami megdöbbentett hogy a vétel utan volt 7 nap ami függöbe volt. Nem volt a mi nevünkön, és a régi tulaj mar jelentette a biztosítónak hogy el adta. Arra a 7 napra több mint 700 Forintot kértek el. Pedig egész évre kerül a biztosítás valami nem teljesen 4000 Ft-ba. Hát nagyon megdöbbentem ezen is. Mert arányában nem passzol össze a dolog. 7 nap 700 Ft, 1 Év 4000 Ft. Nem a 4000-rel van problémám. Na meg az eredetességi vizsga is furcsa. Kb 20 perc, 3 ora várakozás, es a végén egy csomo fizetni való. Nem azzal van problémám hogy fizetni kell valamiért. Hanem nincs rendszer a dologban. De ezt ti sokkal jobban tudjátok. Sajnos. Nem tartom fair-nek !!!

            Na ugy gondolom hogy most befelyezem mert tul sok lesz.

            Kellemes hét végét neke, vagyis mindenkinek.

            Jana




            Szia Angyalka.

            Köszönöm neked is érdeklödésed.
            Egy kicsit furcsa az a Can Am Spyder. 2 hengeres 1000 ccm Rotax motor van benne, ami az Aprilia Miele-böl származik. Sajnos nincs annyi ló benne, mert a vezérmü tengejel egy kicsit meg változtatták a motor tulajdonságát, igy 160 lóerö helyett 107 lóerö van benne, de igy nagyobb lett a nyomatéka, amire szüksége is van. Mert kb 300 kg a sulya. Nagyon meg vagyok vele elégedve mert nagyon jo. Kettö személyes, és amin mostnmeg fogsz döbbenni, nem kell hozzá motor jogsi. Auto jogosítvány jó hozzá.

            Ha kérdésed van jelentkezz nyugodtan.

            Kellemes hét végét neked.

            Jana




            CZsolti, te sem maradsz válasz nélkül.

            Neked is köszönöm a kedves hozzá szolásod.
            Nekem is volt régen egy cseptankos 350-es Jawam. Akkor idöben igy mondtuk neki. Mindig nagyon tetszett nekem. Gyönyörü volt a chromos tankkal, es a kettö kipufogojával. És nagyon jo hangja volt. De jol is ment. Soha nem volt vele problémám.
            Biztos lehetsz benne hogy ra fogok nezni arra a club oldalra amit ajÍ nlottál. Szét fogok nézni mert engem minden érdekel aminek motor hangja van.

            Wünsche gute zeiten hier.

            Gruß an dich, Jana
            CZsolti, soveny és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Hát Igen ! Ez itt Magyarország.

              Komment


                #8
                Szia TUZI.

                Hát nem vagyok nö. A lábam közt nekem is himbálodik az a valami. Tudod mire gondolok.

                A Jana, az a János-bol ered.
                A 38, az meg, 38 éves volt a mostani feleségem mikor ujra véletlenül találkoztam vele. Mivel hogy ö otthol Magyarban élt, és én meg kint Németben.
                A db, az meg Debrecen rövidítése. Mert ott laktam én is 1988-ig. Akkor jöttem ki Németbe.

                Na remélem hogy meg vagy elégedve a válaszommal.
                Érdekes dolog amugy ami te kezdtél.
                Nagyon kiváncsi lennék hogy mindenki el tudja neked mondani hogy honnan származik a neve?
                Örülnék neki ha majd irnál hogy kb hágy százaléka az aki tudja, és mennyi az aki nem tudja.

                Na neked meg kivánok jo nyomozást továbbra is.


                Üdv Jana


                Mir Mur. Szia

                Hát nem is tudom hogy mit és hogyan mondjam neked. En nagyon meg döbbentem, mert nem látok benne semmi logikát, vagy rendszert. De ugy gondolom hogy nem is egyszerü ugy.
                Utoljára szerkesztve a következő által: jana.38db; 2012 nov. 01, 23:36.
                CZsolti és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  jana.38db eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Örülnék neki ha majd irnál hogy kb hágy százaléka az aki tudja, és mennyi az aki nem tudja.

                  Itt, http://veteran.forum.hu/elmelkedesek...gyarazas-2007/ Te is figyelemmel kísérheted.:-)))) Nekem tetszenek az írások.:-)))
                  Régebben volt egy nagy csapatunk, itt a neten jöttünk össze, mindenki csak a másik nickjét ismerte. Már akkor foglalkoztatott a dolog, de úgy gondoltam egyszer élőben egy pohár bor/sör/pálinka mellet élőszóban kellemesebb. Valahogy mindig elmaradt. Kár. Sajnos szétment a banda, pedig vagy 6-7 évig húzta, sőt még most is él, az idén lesz 10 éves. Csak már összement, és nem olyan mint anno.:-(((
                  De elkalandoztam. Szóval érdekes egy olvasmány, sokat meglehet tudni az emberekről , csak egy nick alapján.:-))))
                  korompaiistvan kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Üdv!
                    Szóval olvastam a blogot, és szerintem semmiképp sem szabad egy ilyen korú motort (főleg, hogy gyárivá szeretnéd vissza alakítani), porfesteni, mertegyáltalán nem áll neki jól. Sima hagyományos 2T fényezés profi módon megcsinálva sokkal inkább illik hozzá. Alkatrészt meg szerintem itt fogsz találni, vagy a vetrán aprón.

                    Komment


                      #11
                      Azért egyszer, ha Budapesten jársz, és persze megengeded, kipróbálnám a Can Am Spydert

                      Komment


                        #12
                        Porfesteni???? Nekem nagyon nem ajánlották, és beláttam igazuk van. Nem motorra való, és tényleg nem megy a géphez sem. Így az én gépem is bizony simán festet lett:-))) Az inasok biztos ürültek neki, mert az volt a bünti , hogy nekik kellet a régi festéket kézzel leszedniük.:-)))))

                        Komment


                          #13
                          Jó ha van valakinek inasa

                          Komment


                            #14
                            Na szép jó estét mindenkinek.

                            Köszönöm nektek a hozzá szólásokat és egyben javaslatokat. Igazatok is van, a restaurálás csak akkor igazi ha az ember eredeti állapotra teszi vissza a restaurálni valot. Ez esetben a P 20-ast. Hissz gyárilag is festve volt. De akkor lenne is egy uj kérdésem. Ki tudna megmondani a festékek kodját? A vázét, a blokkét, és más nincs is. Ugye?

                            Komment


                              #15
                              Jó kérdés. Én csak annyit tudok fekete, és szürke.:-)))) feketét megoldottam, mondtam a festő ismerősnek , hogy feketére kéne fújni. Így is tett. A blokk nálam nem lett festve, de az rozmaringos kicsi falum (most már város) vas kerítéseinek színére emlékeztet. Az volt a szokás arra felé, hogy a megmaradt festéket össze öntötték, elkeverték, és már mehetett is a kerítésre. Elég homogén színe volt a kerítéseknek, olyan egyen szürke..:-)))

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X