És attól esetleg rángathat a motor?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Rometó
Collapse
X
-
Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs attól esetleg rángathat a motor?
Egyébként lehet kísérletezni is vele. Keresel egy megfelelő ellenállást és multiméterrel megméred a feszültségesést, és azt hogy mennyi idő alatt sül ki. Ebből következtethetsz arra, hogy tényleg eldobandó-e? Célszerű nagyobb ellenállást választani, hogy pontosabb értéket mérhess.
Itt találtam egy gyakorlatias számolótáblát: Kondenzátor - HamWiki
Ez jobb: http://hg9ieg.uw.hu/szamolo/_sz/Ltau_CR.html
Én nem próbáltam, de az elve biztosan jó, mert RC-taggal időzítőáramkört már készítettem (utánépítéssel, nem én terveztem).Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2013 ápr. 16, 10:12.
Komment
-
Sziasztok! Vettem a Mustangomhoz egy vadonatúj hengerszettet és az a problémám hogy alapjáraton ahogy szépen ketyeg csattogó hangok jönnek a hengerből.Egy ismerősöm azt tanácsolta hogy a le és felömlő nyílások nagyon élesek és ebben akadnak a gyűrűk.Megfogadtam a tanácsát és 45-fokos szögben szépen lereszelgettem, egy picit mintha jobb lenne de még mindig hallani a csattogó hangokat.Lehet hogy idővel elmúlik? Attól félek hogy eltörik a gyűrű.Mit tegyek?Lehet hogy idővel bekopik?
Komment
-
Nekem a Babetta szokott csattogó hangot hallatni, de az a kipufogó rossz rögzítése miatt van, a csavarokat nem lehet rendesen meghúzni, az egyik menet meg is van szakadva. Bár ez inkább menet közben jelentkezik, egy-egy gödörnél...
Illetve anno a simsonom csinált ilyet, ott a hengerfej rossz illesztő felülete okozta a csattogó hangot.
Tudni kellene, hogy az a bizonyos csattogás milyen jellegű? Fémes hang a henger belsejéből, vagy csak az általam leírtakhoz hasonló?
Egyébként a Romet 15 ezerért szerintem mindenképpen jó vétel volt. Még ha kell egy kicsit foglalkozni vele, akkor is. Én 9 évesen ilyenen tanultam motorozni (és szerelni), és nagyon sokáig használtam. Párszor én is találkoztam a szétnyíródó íves retesz problémával (is). Volt hogy átmenetileg egy megfelelő vastagságú alátétből kellett vágnom hozzá... Azzal is működött egy ideig. Viszont javasolni nem fogom ezt a megoldást, mert ha ez a viszonylag puha anyag belekenődik a vájatba... na annak a kibányászása jó múlatság!
Idén szerettem volna nosztalgiából venni egyet, de nagyon drágának találtam. Ami már elfogadható állapotú volt, az már 30 ezer fölött volt. Ami 30 alatt volt, annak lerohadt krómjai voltak, gányos festése, szétgyötört, hiányos váza, stb...
Mindenesetre az ilyen "frissen felújítva, fúrva", "egy kis beállítást igényel", "csak a karburátort kell kipucolni" szövegű hirdetésektől nekem is működésbe lépnek a reflexeim, és gyors menekülőre fogom a dolgot. Gondolj bele. Ha rákölt egy szatyor pénzt, és felfúratja, minek adja el? Ha el akar adni valamit, nem fog 10-20 ezret rákölteni, mert annyival többet úgysem fognak érte adni! Vagy lehet hogy tényleg meg lett fúrva, de olyan szarul sikerült, hogy használhatatlan a gép. (Én már fúrattam így robogó hengert, amit aztán lehetetlenség volt bejáratni. Amint nem alapjáraton ment, hanem elkezdtem húzni, azonnal megszorult).
Ha pedig "csak a karburátort kell kipucolni", miért nem csinálja meg? Egy működő motorért sokkal többet elkérhetne. Ott nagyobb a baj... De ezek szerint neked szerencséd volt, és egy működőképes géphez jutottál elég olcsón!
Nem rossz gép a Romet, csak meghajtani nem szabad, mert a gyújtás azonnal megsínyli a dolgot. Illetve kicsit béna az áttételezés. 1-esben lassú, 2-esbe kapcsolva emelkedőn fullad. Érdemes lett volna 3 sebességes váltóval szerelni a lengyeleknek a szörnyet...
Jó motorozást!Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 máj. 22, 09:16.
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok! Vettem a Mustangomhoz egy vadonatúj hengerszettet és az a problémám hogy alapjáraton ahogy szépen ketyeg csattogó hangok jönnek a hengerből.Egy ismerősöm azt tanácsolta hogy a le és felömlő nyílások nagyon élesek és ebben akadnak a gyűrűk.Megfogadtam a tanácsát és 45-fokos szögben szépen lereszelgettem, egy picit mintha jobb lenne de még mindig hallani a csattogó hangokat.Lehet hogy idővel elmúlik? Attól félek hogy eltörik a gyűrű.Mit tegyek?Lehet hogy idővel bekopik?
Komment
-
Sziasztok.Hát sajnos jönnek a gondok.Úgy 1500km-el ezelőtt kellet a gyújtáson állítanom.Kb 0.5mm volt a hézag és már szaggatottan ment.Beállítottam 0.4-re de akkor még rosszab lett.Elindultam a másik irányba és kb 0.6-0.7mm között volt a jó.Így is ment 1300km-t gond nélkül.Ezután megint szaggatott egy kicsit a motor de út közben megálltam egy kicsit állítottam rajta és újból kiválóan működött kb 200km-t.Most itt tartok hogy megint állítanom kéne rajta de a gyári értékeken elég rosszul működik.Ez már valami cserének az előjele lehet vagy próbálkozzak tovább az állítgatással?Ja és Jawa Mustangról van szó.
Komment
-
Sziasztok! Kérnék mindenkit aki tud tanácsot adni mert már nem birok a mustangommal.Rángat ,szaggat.Vettem bele új gyertyát kondenzátort,a gyújtáshézagot beállítottam 0.4mm-re és semmi sem segített.A tekercseken nem állítottam nem forgattam szerintem az biztos jó gondolom mert 2500km-ig jó volt. Talán a karbival lehet gond vagy talán a trafóval? Szóval kérek mindenkit aki tud segítssen.
Komment
-
Nézd , a válaszom inkább csak arra a dologra próbál vetni egy kis fényt , hogy nem igazán lehet ilyen dologra jó tanácsot adni . Hisz amint mondod , már szinte mindent megcsináltál amit lehet .Akkor mit vársz ?-hogy tényleg van egy csoda csávó aki megírja hogy tekerj kettőt erre -arra aztán megtörténik a csoda .
Az a bajom ezekkel a dolgokkal ,hogy egyre kevsbé tisztelik ezeket a szakmákat --korosszériát majd megcsinálom a netes oktató videó megnézése után --egy motor generál se egy komoly dolog ,megkérdezzük hogyan ,aztán nyomás -a beállításokról nem is beszélve .....stb ..stb .
A gond az hogy ezek a dolgok -amit kérsz -nem csak mérhető ,látható , problémák --hanem ,lehet hogy egy gyakorlott embernek egy-- hallás alapján --rögtön világos dolgot takarnak .
Ezt hogy mondja el neked bárki egy fórumon .
Nem volt széndékom -isten bizony- bántani , csak a most leírt gondolataimat sűrítettem össze az előző válaszomban .
Ilyenkor igazán szerintem csak egy jó tanács van -keress a környezetedben valakit aki átnézi előről az egészet , és megcsinálja .
Hozzáteszem --ez nem titkos mágia-tanulható elleshető ,dolog .
Vagy addig csinálod amig magad rá nem tapintasz a problémára --így szerzel egy csomó tapasztalatot is , ami ugye maga a tanulás .
- 4 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagy addig csinálod amíg magad rá nem tapintasz a problémára --így szerzel egy csomó tapasztalatot is , ami ugye maga a tanulás .
Komment
-
Szia Rometó!
örülök, hogy megvan a hiba! A Mustang úgy látszik tanult a nagyobb testvértől (634-es) mert annál is a benzinellátási hibák jelenségei egy az egyben hasonlítanak a gyújtáshibára. Tehát ez egy tanulékony gép.
Joker stílusáról meg a régi mestereim jutnak eszembe. Én azokat hívom így, akiktől tényleg lehetett tanulni. Egyértelmű azonosítójegyeik: kiváló gyakorlati alkalmazása a szakmai ismereteknek, lényegbevágó megjegyzések, fejlett humorérzék, sörszeretet.
- 2 likes
Komment
-
Misztikus szerkezetek ezek a Jawák! Én a Babettával küzdöttem, igaz pont fordított volt a helyzet.
Benzinellátási gondra utaltak a jelek. Többször szétszedtem, tisztítottam a karburátort, úszót állítottam, de ugyanazt a benzinhiányos fulladásos jelenséget produkálta. Alacsony fordulaton ment elég szépen, de magasabb fordulaton hamar fulladni kezdett.
Közben az MZ-hez vettem gyújtógyertyát, és gondoltam a Babetta is hadd kapjon újat, vettem abba is. És a csere egy csapásra megoldott minden fulladásos problémát.
Volt már néhány motorom, de amiket a Babetta képes produkálni, olyanokat egyiknél sem tapasztaltam. Nem rossz szerkezet, csak érteni kell a nyelvén.
Komment
Komment