Üdvözlök mindenkit az oldalon. A régi motorok híve vagyok (Babetta,Romet,Mustang,stb) és szeretnék tapasztalatokat gyűjteni a szerelésekkel kapcsolatban. Jelenleg egy Romet kadet motoro van és lenne egy-két kérdésem,remélem tudtok majd segíteni.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Rometó
Collapse
X
-
Szia Rometó!
Én is üdvözöllek.
Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA régi motorok híve vagyok (Babetta,Romet,Mustang,stb
-
Üdv! Az a problémám hogy a Romettem az utóbbi időben elkezdett rángatni (csak kettesben).Valószínű hogy a váltó körül van valami probléma, de nem tudom hogy mi.Éz a mágneses kerék és a tengely közötti rögzítő kis bötyök eltört és így elmozdul a mágnes. Miből lehetne könnyen pótolni ezt a valamit?
Komment
-
Azt a valamit, ami úgy néz ki mint egy levágott hüvelykujjköröm, íves retesznek hívják. Tudni kellene a pontos méretét (szélességi méret elég) és úgy lehet vásárolni. Lehet, hogy minta alapján az SKF csapágyboltban is kapsz ilyet.
A mágneses kerék a lendkerék. Ez gerjeszti a tekercsekben az elektromos áramot. Forgása meghatározza a gyújtás időpontját. Mivel nincs rögzítve a tengelyen, ezért hol siet, hol késik. Összevissza változik a gyújtásidőpont és ezért nem megy a moci.
Beszerezhetőségről a többiek többet tudnak. Nézz vissza este, vagy holnap. Biztosan fognak válaszolni.
Nem akarlak megbántani, de úgy látom, hogy műkedvelő kezdő vagy. Nem baj. Párszor 10 éve én is az voltam és kérdezve tanultam.
Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMiből lehetne könnyen pótolni ezt a valamit?korompaiistvan kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése.De a hirtelen rángatózás mitől lehet?
Gázelvételnél ugyanez történik, csak a lendkerék előresiet.
Itt találsz a Romet Ponyról hasznos infókat: http://veteran.forum.hu/letoltesek/e...utasitasa-391/
A reteszanyag jellegzetes tulajdonsága, hogy nem viszi a reszelő, olyan kemény edzett acél. Ami nem ilyen, az retesznek alkalmatlan.korompaiistvan kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKöszönöm a segítségét
A reteszméretekről és jelölésükről itt tájékozódhatsz, de meg ne rendeld, mert 100 db-os csomagban lehet csak. Menj be egy kereskedőhöz, mondd meg neki a méretet, esetleg a Fabory cég kódját is (11-jegyű szám a méret alatt). Kérj belőle 2-3 db-ot. Részint nem drága és lesz tartalék, részint nem néz rád nagyon csúnyán.
http://www.fabory.hu/pages/categorie...947&fhs=retesz
Ha megvan a retesz, akkor arra ügyelj, hogy kis kalapáccsal kocogtatva üsd be a helyére, és az elejét egy picit mélyebbre kocogtasd azért, hogy a lendkerék le ne tolja maga előtt. Azt azért nézd meg, hogy nincs-e a régi retesz valahová a mágnesek közé beragadva. Én már jártam így.
- 2 likes
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemert a retesz már nem hajtja, csak a lendülete viszi. Kicsit már lassabbabn forog, mint a főtengely.
A "ledarálás" elkerülésének legegyszerűbb módját is leírtuk ott. Sok sikert!
- 2 likes
Komment
-
Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMost már ismét csúcsformában a kis mocim. Kösz a segítséget.
soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen, de ezt azért kiegészíteném azzal, hogy kúpos illesztés esetén (tehát a legtöbb esetben) nem a retesz „hajtja” a lendkereket, hanem az összefeszülő kúpos felület.
Ez az erőzáró kapcsolat viseli a terhelés nagy részét. A retesz itt tájoló és biztosító elem csupán. Ez vezeti meg a lendkereket, hogy jó helyen álljon, különben oda a gyújtásnak. Erről írtam, és úgy tűnik, hogy igazam is volt, mert megy a moci.
Mivel Rometó még igen kezdő versenyző - bocs, ha nem így van - nem akartam szakmai dolgokkal teletömni a fejét. Egykori mesterem úgy okosított, hogy műszaki dolgokat úgy kell tudni elmagyarázni, hogy az egyszeri autós (motoros, traktoros) is megértse.
Múltkor a főnököm (tanult, egyetemi végzettségű ember) magyarázta az egyik szakinak, hogy az általa gyártott burkolat nem jó, mert nagy a rugalmassági modulusa. Szegény csak nézett rám, mire odasúgtam neki: Ha ráejted a csavart, akkor messzire pattan róla. Megértette.
- 3 likes
Komment
-
ApaE
-
Üdv!Kaptam egy ajánlatot egy rometre (15000-ft). A tulaj azt mondta hogy új hengert,dugót és gyűrűt vett bele. A motor beindul de egy pár másodperc múlva le is áll.Szerintetek érdemes megvenni? Állítólag a tulaj szerint csak a karbit kell rajta beállítani mert szerelés előtt működött a moci csak gyenge volt.
Komment
-
Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea tulaj szerint csak a karbit kell rajta beállítani mert szerelés előtt működött a moci csak gyenge volt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
Komment