Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Rometó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Rometó

    Üdvözlök mindenkit az oldalon. A régi motorok híve vagyok (Babetta,Romet,Mustang,stb) és szeretnék tapasztalatokat gyűjteni a szerelésekkel kapcsolatban. Jelenleg egy Romet kadet motoro van és lenne egy-két kérdésem,remélem tudtok majd segíteni.

    #2
    Szia Rometó!

    Én is üdvözöllek.
    Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A régi motorok híve vagyok (Babetta,Romet,Mustang,stb
    Amint látom inkább az 50 ccm-es gépeket kedveled. Szereltem mindegyiket, úgyhogy jöhetnek a kérdések.

    Komment


      #3
      Üdv! Az a problémám hogy a Romettem az utóbbi időben elkezdett rángatni (csak kettesben).Valószínű hogy a váltó körül van valami probléma, de nem tudom hogy mi.Éz a mágneses kerék és a tengely közötti rögzítő kis bötyök eltört és így elmozdul a mágnes. Miből lehetne könnyen pótolni ezt a valamit?

      Komment


        #4
        Azt a valamit, ami úgy néz ki mint egy levágott hüvelykujjköröm, íves retesznek hívják. Tudni kellene a pontos méretét (szélességi méret elég) és úgy lehet vásárolni. Lehet, hogy minta alapján az SKF csapágyboltban is kapsz ilyet.
        A mágneses kerék a lendkerék. Ez gerjeszti a tekercsekben az elektromos áramot. Forgása meghatározza a gyújtás időpontját. Mivel nincs rögzítve a tengelyen, ezért hol siet, hol késik. Összevissza változik a gyújtásidőpont és ezért nem megy a moci.

        Beszerezhetőségről a többiek többet tudnak. Nézz vissza este, vagy holnap. Biztosan fognak válaszolni.
        Nem akarlak megbántani, de úgy látom, hogy műkedvelő kezdő vagy. Nem baj. Párszor 10 éve én is az voltam és kérdezve tanultam.

        Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Miből lehetne könnyen pótolni ezt a valamit?
        Csak gyári, vagy azzal azonos minőségű alkatrésszel. Ház körül fellelhető vasból, alátétből meg se próbáld elkészíteni.
        korompaiistvan kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Üdv ismét!Hát pedig idéglenesen pont alátétből csinálta bele de ha lehet hozzá kapni mihamarabb veszek bele.De a hirtelen rángatózás mitől lehet?Köszönöm a segítségét.

          Komment


            #6
            Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            .De a hirtelen rángatózás mitől lehet?
            Nem biztos, hogy ettől van, de ettől (is) lehet. Gondold el: húzod a gázt, bemegy a több keverék és agyújtás még jó helyen van. Nő a fordulatszám, de a lendkerék már kezd lemaradni, mert a retesz már nem hajtja, csak a lendülete viszi. Kicsit már lassabbabn forog, mint a főtengely. Elállítódik a gyújtás (utógyújtásod lesz). Ez olyan extrém lehet, hogy az átömlő csatornán visszalő a keverék a dugattyú alá. Naná, hogy rángat.
            Gázelvételnél ugyanez történik, csak a lendkerék előresiet.

            Itt találsz a Romet Ponyról hasznos infókat: http://veteran.forum.hu/letoltesek/e...utasitasa-391/

            A reteszanyag jellegzetes tulajdonsága, hogy nem viszi a reszelő, olyan kemény edzett acél. Ami nem ilyen, az retesznek alkalmatlan.
            korompaiistvan kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Köszönöm a segítségét,ha szereztem új íves reteszt majd ismét jelentkezem hogy megoldódott-e a probléma.

              Komment


                #8
                Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Köszönöm a segítségét
                Szívesen, és tegezz nyugodtan. Itt 9-99 év a korhatár, és amint látod mindenki pertut iszik Chemotox kocsmájában.
                A reteszméretekről és jelölésükről itt tájékozódhatsz, de meg ne rendeld, mert 100 db-os csomagban lehet csak. Menj be egy kereskedőhöz, mondd meg neki a méretet, esetleg a Fabory cég kódját is (11-jegyű szám a méret alatt). Kérj belőle 2-3 db-ot. Részint nem drága és lesz tartalék, részint nem néz rád nagyon csúnyán.
                http://www.fabory.hu/pages/categorie...947&fhs=retesz

                Ha megvan a retesz, akkor arra ügyelj, hogy kis kalapáccsal kocogtatva üsd be a helyére, és az elejét egy picit mélyebbre kocogtasd azért, hogy a lendkerék le ne tolja maga előtt. Azt azért nézd meg, hogy nincs-e a régi retesz valahová a mágnesek közé beragadva. Én már jártam így.
                OdinHEM és Rometó kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Helló! Megvettem az íves reteszt,3db-ot kemény 150ft-ért. Megfogattam a tanácsod és elsőre sikerült is a művelet. Most már ismét csúcsformában a kis mocim. Kösz a segítséget.

                  Komment


                    #10
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    mert a retesz már nem hajtja, csak a lendülete viszi. Kicsit már lassabbabn forog, mint a főtengely.
                    Igen, de ezt azért kiegészíteném azzal, hogy kúpos illesztés esetén (tehát a legtöbb esetben) nem a retesz "hajtja" a lendkereket, hanem az összefeszülő kúpos felület. Erről Norinco is írt ebben a témában (érdemes átnézni): http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...alt-eket-1333/

                    A "ledarálás" elkerülésének legegyszerűbb módját is leírtuk ott. Sok sikert!
                    OdinHEM és joker kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Most már ismét csúcsformában a kis mocim. Kösz a segítséget.
                      Nagyon szívesen. És úgy látom, hogy te is csúcsformában vagy. Jó motorozást.




                      soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Igen, de ezt azért kiegészíteném azzal, hogy kúpos illesztés esetén (tehát a legtöbb esetben) nem a retesz „hajtja” a lendkereket, hanem az összefeszülő kúpos felület.
                      Valóban így van.Norinco írása valóban jó és kimerítő, hasznos olvasmány.
                      Ez az erőzáró kapcsolat viseli a terhelés nagy részét. A retesz itt tájoló és biztosító elem csupán. Ez vezeti meg a lendkereket, hogy jó helyen álljon, különben oda a gyújtásnak. Erről írtam, és úgy tűnik, hogy igazam is volt, mert megy a moci.

                      Mivel Rometó még igen kezdő versenyző - bocs, ha nem így van - nem akartam szakmai dolgokkal teletömni a fejét. Egykori mesterem úgy okosított, hogy műszaki dolgokat úgy kell tudni elmagyarázni, hogy az egyszeri autós (motoros, traktoros) is megértse.

                      Múltkor a főnököm (tanult, egyetemi végzettségű ember) magyarázta az egyik szakinak, hogy az általa gyártott burkolat nem jó, mert nagy a rugalmassági modulusa. Szegény csak nézett rám, mire odasúgtam neki: Ha ráejted a csavart, akkor messzire pattan róla. Megértette.
                      OdinHEM, és korompaiistvan kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12

                        Komment


                          #13
                          Üdv!Kaptam egy ajánlatot egy rometre (15000-ft). A tulaj azt mondta hogy új hengert,dugót és gyűrűt vett bele. A motor beindul de egy pár másodperc múlva le is áll.Szerintetek érdemes megvenni? Állítólag a tulaj szerint csak a karbit kell rajta beállítani mert szerelés előtt működött a moci csak gyenge volt.

                          Komment


                            #14
                            Rometó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            a tulaj szerint csak a karbit kell rajta beállítani mert szerelés előtt működött a moci csak gyenge volt.
                            Igen ilyen emberektől borsózik a hátam,neked csak öt perc az egész"persze nekem".Arra nem gondolnak miért őt perc,mert egész életemben beválaltam azt amit más lusta volt megcsinálni.HA annyira tudja mi baja,miért nem csinálja meg?Piti dolog mondja az eladó,kinálj neki egy ezrest és mutassa meg mennyire könnyü meló,legfelyebb tanulsz.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #15
                              Öt perc??? Na akkor azt kivárom. Én esetleg tennék egy tuti ajánlatot. Ha öt perc alatt tökéletesen működik akkor csengetem az összeget, ha nem akkor ingyen vihetem.
                              Van egy sanda gyanúm, hogy ez a motor nem lenne az enyém.:-((((((

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X