Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Motort, de milyet? Pannóniát? Csepelt? Tippeket kérek!!!!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Világosító eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Amire érdemes többet költeni: motor, kerekek
    Na ez viszont nagyon tetszik !--nem tudom honnan ez a következtetés , de nagyon alapkő!A versenymotor építéskor is ezt az elvet vallom :kerék,fék gumi=40 % ,futómú =20 % a többi meg ......

    -viszont ezeket a költségvetési sarokszámaidat kicsit még ét kell dolgozn ...ugy érzem --de majd gyakorló Pannóniások biztos adnak egy nagyon megközelítő értéket.
    -




    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én a nagyfékdobhoz sem ragaszkodnék, a 160-as is tud lassítani - én nem érzek egetrengető eltérést, igaz nagyfékdoboson még csak keveset ültem a forgalomban (kikapcsolódásképpen a garázsban annál többet... )
    az azért szerintem is sokkal szebb , öregebb ---fékhatás meg olyan fontos
    OdinHEM és TLF65 kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Amire érdemes többet költeni: motor, kerekek. Amire még érdemes köllteni: elektromosság, kipuf. rendszer. És ha marad pénz, vagy kerül valahonnan: csicsa.

      Motor, kerekek, a Te számolásod szerint:

      Két ráf a küllökkel, csapágyakkal, fékpofákkal és fűzéssel alsó hangon 30e, két gumi 18-20e, hengerfúrás dugattyúval 8e, blokk csapágyai és szimmeringjei 7e

      Ha kicsit gazdagabban számolom, akkor ez eddig 70.000

      Elektromosság: Ha jól emlékszem, akkor a kábelkorbács 5000 környéke, amit bármikor legyártok, ha van méretezés.Tekercselőm van jó, ha lenne benne valami nyáklap, akkor azt is megtudom csinálni. Az elektromos felújításra rászánok egy tizest, akkor szerintem nem tévedtem nagyot. Viszonylag szakmám. :-)

      Eddig 80.000Ft.

      20.000 környékén kell kipuffogót nézni. + a gumi alkatrészek. A festés csak egy kicsit tolódik el. De ez egy ideális állapotot feltételez. Ami ismerve a saját szerencsémet nem fog előfordúlni. Igazad van, számolok 150.000-el. Sacc/kb 250-300.000amit rá kell locsolni a gépre. Na és persze a festés. Elsőbbséget élvez a "vizsgakész" állapot, utánna csak a csicsa.




      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      --nem tudom honnan ez a következtetés , de nagyon alapkő!
      -
      Normál paraszti logika. Ha megbízható gépet akarok, akkor az motorikusan jó kell hogy legyen. Ha elindulok, akkor meg is kell álni.

      Szerintem az a furcsa, ha valaki nem így gondolkodik!

      A sarokszámok erősen sacc/kbXexhas kategóriák.

      Komment


        #18
        Kedves Világosító!

        irtad a krém színt! Az enyém olyan, privátba küldök, ha igényled képeket! De csak akkor használj ilyen extrém színt, ha az idegeid rendben vannak, mert a pannóniások között ez "szentségtörés" számba megy ha eltérsz a jó öreg feketétől...

        (na ja a TLT-nek könnyű, az olajzöldjével...bocs minden TLT-stől, ha nem olajzöld a pontos neve a színnek!)

        Igaza van annak aki azt mondja napi használatra alkalmas eredeti gyujtással is, kérdés az milyen forgalmi körülmények között használod, és mekkora fordulatszámon, ill. sebességgel. 80-al valóban a világból kivisz... főleg vidéken, és nem 10 percenkénti leállással, majd ujra indítással (rugdosással), illetve nem a "pesti" lámpasoron, folyamatos fékezgetések, ill. kipörgetések közepette, ahol még "nyomnak" a személyautók is.

        még valami fontosat. Ha "csilli-villit" szeretnél, és megbízhatót, és nincs saját sufnid-műhelyed, üres konyhaasztalod stb. és fényezés-króm stb. inkább nagy vonalakban az 500, és 1 milla közé lődd be a dolgot. ebben benne lehet a motor ára is, de a minőség, alkatrészt, plussz-ötletek csak növelik a költségeket... és legyen ez akár echte gyári kivitel (akkor azért drága, és időigényes mindent origin beszerezni = time is many) akár "csilli-villii" akkor meg azért drága...

        de én is a Pannóniát javaslom!
        mi mást?!

        Komment


          #19
          Világosító eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Két ráf a küllökkel, csapágyakkal, fékpofákkal és fűzéssel alsó hangon 30e, két gumi 18-20e, hengerfúrás dugattyúval 8e, blokk csapágyai és szimmeringjei 7e

          Ha kicsit gazdagabban számolom, akkor ez eddig 70.000
          Megtaláltam az egyik közismert alkatrészforgalmazó listáját a tavaszról, nagyfékdoboshoz:
          Két ráf: 2*13e,
          két szett küllő 2*7500,
          4 darab felújított fékpofa 7000.
          Ehhez jön 2 gumi (pl. Mitas 2*10000) + új csapágyak, némi gépzsír, új rögzítőgyűrűk és ha kell a dob felszabályzása - mondjuk az utóbbiakra nem számolunk semmit, mert annyival olcsóbban beszerzed a nagyobb tételeket, akkor csak a két kerék közelíti a 70 ezer magyar forintot...

          Nagyon függ a kiindulási alapból hogy mennyi lesz a "vége" és milyen állapot az elvárás - ha ép motort találsz és csak az a cél hogy átmenjen a vizsgán, az beleférhet éppen 150e-be is. A "csicsára" meg iszonyat pénzt el lehet költeni...


          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          az azért szerintem is sokkal szebb , öregebb ---fékhatás meg olyan fontos
          Biztosan szebb - de a kisfékdobosnál is azt észleltem hogy hamarabb fog elveszni a tapadás az aszfalt és a gumi között minthogy a féket teljesen kihasználnám. Nyáron a veszprémi elkerülő poros és hullámos aszfaltján egy Toyotában ülő családot sikerült majdnem megtolnom - végül jobbról mentem el mellettük és 1,5 méterrel a kocsi előtt sikerült megállnom. Lehet az én fékezési tudásom hiányos, az olcsóbb gumik nem tapadnak eléggé vagy elpattogott a hátulja a hepehupán, de szerintem nem segített volna a nagyfékdob sem hamarabb megállni.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #20
            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            szerintem nem segített volna a nagyfékdob sem hamarabb megállni.
            pont ezt mondom----csak szebb
            kollarg kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Valószínű hogy Jokernek is és Kollargnak is igaza van...csak csendben merem megkérdezni, de akkor a francia P20-exportra miért tettek fel ujra/mégis 200-as fékdobot?
              OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                de akkor a francia P20-exportra miért tettek fel ujra/mégis 200-as fékdobot?
                Optimális körülmények között, ha a gumi tapadása nem kérdés, akkor a nagyobb fékfelület jobban tud lassítani. Persze az elmélet és a gyakorlat között kint az úton szoktak lenni eltérések - gondolom Neked sem ismeretlen az a jellegzetes Pannonia tulajdonság, hogy a hátsóval tudsz jól lassítani, de hajlamos megcsúszni ha jobban rálép az ember.
                OdinHEM kedvelte ezt.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  #23
                  Hát nem semmi, ezek az okfejtések rendesen fel lettek göngyölitve,különb lett a költségvetés mint a tisztelt házban.Azt azonban hozzá tenném hogy mindennapos használatra egy ETZ-t jobban el tudnék képzelni.

                  Komment


                    #24
                    Hja és természetesen az egyik legfontosabbat nem mondtam. A melóba járás az nállam Kőbányai út, Deák tér viszonylatot jelöl. Tehát városban, nagy forgalomban, reggeli, és délutáni csúcsban, és hétvégén is. Na és akkor ezen információ tükrében mégegyszer kérdem: mért Pannóniát javallotok?

                    Komment


                      #25
                      Hát azééééééééé!!!:-))) Mert MAGYAR.:-))))

                      Na jó lehet hogy van valami abban is hogy egy ETZ-t inkább be fognék ilyen dologra.:-)))

                      Én sem használom a Pancsit melóba, arra ott volt a Trophy.:-))) Legalább is csak néha napján gurulok vele melózni.

                      Komment


                        #26
                        Világosító eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        mért Pannóniát javallotok?
                        12 V- os Twin Sport Jawa akkor...a szlovákoknál lehet hozzá venni tárcsafékes első telót. Úgy teljesen megfelel a napi használat követelményeinek. Meg aluhengeres, igy nem melegszik annyira. Kapsz hozzá gyári új alkatrészeket, nem annyira telepedett rá az utángyártott bóvli alkatrészeket gyártó ipar, mint az ETZ/MZ-re. És csak két henger az a két henger
                        Csepelben ne is gondolkozz, ha oldalkocsit akarsz...a nagy Csepel pedig drága, és amúgy se alkalmas/illendő annál a napi használat.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 nov. 14, 19:41.
                        Che és movisz kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #27
                          kollarg, OdinHEM és TLF65 kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            bocs... költői volt a kérdésem a dobátmérőt illetően...egyébként egy jó P12-es szerintem megfelelő még mindig városi használatra... jól összerakva.... de tartom az 500 feletti limitet

                            Komment


                              #29

                              Komment


                                #30
                                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Senkit nem akarok kiábrándítani, de kb. két évvel ezelőtt > ezek < voltak egy új Pannónia kerék költségei - nem gondolom, hogy azóta ezen tételek közül bárminek is jelentősen csökkent volna az ára ...
                                jaja!!!ezt mondom!! az én motorom felujítása munka díj nélkül is csillagászati volt (anyag költség!!!! és a kerekeken én sem engedtem a spórolást!!! meg a fékeken!!!!), és bár ujra belevágnék, de ugyanugy meglepődnék....

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X