Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Motort, de milyet? Pannóniát? Csepelt? Tippeket kérek!!!!
Tehát városban, nagy forgalomban, reggeli, és délutáni csúcsban
Esetleg egy turbó blokkos Schwalbe? Kicsit, sárga, kicsit savanyú, de talán a dugóban könnyebb vele kavirnyálni, a hétvégékre pedig lehetne egy szép Pannónia fogat...
Én naivan úgy hittem, hogy ha megveszem a motort, akkor 200-ból kipofozom...
Valójában 300-ból sem fog sikerülni, kompromisszumokkal, szerencsével, saját erővel, meglévő használható alkatrészekkel sem! Készen vett, felújított vagy utángyártott új alkatrészekkel pedig még jóval több lenne.
Ahogy a régi szomszédom mondta mindig: "Ez a valóság!"
Valaki, aki ezzel foglalkozik azt mondta, hogy egy teljes restaurálás 450 – 600 ezer Ft, persze itt leadod a mocit és visszakapod készen... Az árkülönbség abból adódik, hogy a blokkot gyári állapotúra újítja fel, vagy "modernizálja" 12V-osra, műanyag kuplunglamellákkal, Kawasaki hajtókarral, stb.
Ha erre a restaurálsra ad 1 év garanciát, és csinál rá egy csomagot, miszerint ha X kilóméterenként visszajársz hozzá, akkor átnézi kedvezményesen, akkor dolgozzon vele a @&szom...Egyszerűen nem érné meg nekiálni. Komolyan elgondolkodom a dolgon, hogy hagyom az egészet a fenébe, és veszek egy BKV éves bérletet. Olcsobban kijövök, nincsenek karbantartási gondjaim, nem kell rendszeresen fizetgetni a kül. adókat, és ha nekimennek a busznak/villamosnak, akkor lesz@rom nagy ívben.
Valaki, aki ezzel foglalkozik azt mondta, hogy egy teljes restaurálás 450 – 600 ezer Ft, persze itt leadod a mocit és visszakapod készen... Az árkülönbség abból adódik, hogy a blokkot gyári állapotúra újítja fel, vagy „modernizálja” 12V-osra, műanyag kuplunglamellákkal, Kawasaki hajtókarral, stb.
Kedves Intrepid! Ha 12 V, kawa hajtókar, (akkor már 1:10 sűrítés is, és az hengerfej esztergálás!) műanyag kuplung, akkor az nem 450-600. A 450-600 max gyári állapotú, használt alkatrészek, ami festett az festett, ami króm, hááát...na az talán belefér a krómba. Egy sima blokk felujítás, (főtengely dugó csapágyak szimmeringek váltó) 200-250 restaurátornál. És nincs benne a 60 ezres Vape.
Ha csicsa akkor 900-1 milla.
Nekem nem volt idegem, és főként időm! TUDOM MIRŐL BESZÉLEK.
Visztont szeretem a motorom, és amikor ütött-kopott volt 25 éves korában (én meg akkor 21) akkor is szerettem volna ha újszerűen ragyogott volna, mert ujra nem volt pénzem akkoriban.
Ha erre a restaurálsra ad 1 év garanciát, és csinál rá egy csomagot, miszerint ha X kilóméterenként visszajársz hozzá, akkor átnézi kedvezményesen, akkor dolgozzon vele a @&szom...Egyszerűen nem érné meg nekiálni
Kedves Világosító!
A Pannóniának lelke van. Nem egyszerű közlekedési eszköz, hanem társ. A hangjáról szagáról ismered meg mi baja-gondja van. A legtöbb pannóniás évek óta motorozik rajta, (a 60-70-80-as évektől) és nem lepődik meg egy gyertya cserén, sebváltó vagy gyújtás állításon menetközben. Ez ezzel jár. Ehhez gyárilag adtak szerszámos táskát, javítási kézikönyvet. Ez nem jelenti azt hogy nem jó motor! Sőt! Éppen emiatt alacsony volt a javítás-szerelési költség.
Főleg egy mai rizsrakétához képest, ahol a szalonban egy olajcserés átvizsgálás 30-50 eFt.
A Pannónia főleg manapság ÉLETFORMA. Büszkék vagyunk, hogy ilyen motorunk van!
És ha látnád mennyien lájkolnak útközben bennünket!
Autósok, rizsrakétások! Hiszen erről a márkáról mindenki hallott itt, mindenkinek van élménye ezzel kapcsolatban...
A piroslámpánál, lehuzzák az ablakot, szóba elegyednek Veled, megdicsérik a motorod...
mond, ezt megteszik egy 5,5 millás H-D-vel? hozzá sem mernek szólni a ZZTOPhoz...
de Hozzád? Szóval ezt is vedd figyelembe, ha a Pannóniát választod!
Én nem választottam a Pannóniát. Mellé születtem. És nem cseréltem le. Nem is fogom.
Mondhatom Ő választott engem...
Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2012 nov. 15, 14:31.
Világosító, ilyenbe tényleg csak akkor kezd bele az ember, ha örömet okoz valami vágyott dolognak a feltámasztása, létrehozása, életre keltése. És még így is, hányszor meg kell állni egy pillanatra, hétre, hónapra új erőt meríteni egy-egy nem várt nehézség, hiba, szerencsétlen helyzet vagy félresikerült dolog miatt.
Az anyagi áldozat részével már alapból barátságban kell lenni, persze annak mértéke az egyéni ingerküszöböt tudja korbácsolgatni.
Az érzelmi részével (mármint, hogy Magyar motor) tisztában vagyok. Nincs bajom a napi szintű szerelgetéssel sem. Azt csak sejtettem, hogy "lépten-nyomon csajozós" motor a Pannónia. Csak egy kicsit elkeseredtem, és leírtam a véleményemet. Mostanában valahogy semmi nem akar összejönni, és Valaki "Odafent" megirigyelte a nyugis kis életemet. 3-4 frontos támadás, a hétköznapok nyugalma ellen, nem kevés, de nem is kivédhetetlen. Szerencsére a Feleségem mindent bevállal, amit én nem tudok. Erős, megbízható Társ. Nélküle azt hiszem már egy kicsit feladtam volna.
Tiszelt Világosító! hazai közül a p10 est ajánlanám ha nem feltétlenül akarsz hazait akkor jawa 250/559 est én megjártam vele Horvátországot minden nap használom és nekem bevált.
Mostanában valahogy semmi nem akar összejönni, és Valaki „Odafent” megirigyelte a nyugis kis életemet. 3-4 frontos támadás, a hétköznapok nyugalma ellen, nem kevés, de nem is kivédhetetlen. Szerencsére a Feleségem mindent bevállal, amit én nem tudok. Erős, megbízható Társ. Nélküle azt hiszem már egy kicsit feladtam volna.
És most úgy érzem, hogy ez is csak álom marad.
Na lelkizésből ennyi!!!
Ebből vajon miért érzem úgy, hogy az évtizedes dédelgetett álmod most, ebben a helyzetben kitörési ponttá lépett elő?
Ha csak álom marad, akkor kell valami legalább ennyire fontos, amit véghez viszel. Egy abszolvált BKV bérlet aligha lesz jó...
Bizony ,bizony elkanyarodtunk, vagy inkább nem arról beszéltünk amiről az egész az elején indult.
Mert a Pancsi tényleg egy életforma, egy hobbi, vagy egyszerű rögeszme:-))), de itt az alap kérdés egy bejárós motorra vonatkozott. Na már most én ahogy írtam is már nem igen járok a dolgozóba motorral, pedig zárt helyen (fedett) tudom tárolni, és csak 11 Km-er, DE ez nem arra van. A Pancsi az azért van hogy amikor elkap a láz, vagy csak éppen olyan a hangulatom, akkor fel ülök , húzom a szarvát, és jól érzem magam. Sőt ha nagyon magam alatt vagyok és éppen módom van egy kicsit motorozni, biztos másképp látom a világot 1-2 óra múlva.
Tehát szerintem elkel dönteni, mire is kel a moci. Ha napi használatra (bejáros mocinak) akkor nem biztos hogy a Pancsi az ideális megoldás. Nem azért mert nem bírja a gyűrődést, de manapság én sajnálnám erre használni.:-((((
Másfelől, ha van rá pénzem, és van mondjuk még mellette X darab akkor egyet lehet hogy befognék ilyen célra is.:-))))
OdinHEM, TLF65 és 2 további látogató kedvelte ezt.
Kedves Világositó.
Ugy értelmeztem motorozni akasz.Végy egy pancsit ami műszakis nem csörög nem esik szét nem baj ha a szine nem tetszik, neked is kell egy kis szórakozás majd megcsinálod,azt az egyedi festést.Kb 150-200-ért használhatót kapsz.Ne halgass az elvakultakra.Megcsiszolod a megszakitót,kipucolod a karbit,és tolod neki.Aki meg tipustiszta gépet akar az had nézegesse a szobában és álmodozzon arról mikor talál gyári új alkatrészeket.
Mi addig motorozzunk!És majd egy talin megnézzük a trélereken a sohasem használt gyári gépeket.GYŐNYÖRÜEK!!!!!
Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2012 nov. 15, 18:05.
Titus, OdinHEM és 8 további látogató kedvelte ezt.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Ez már nagyon elment abba az irányba, hogy ki milyen sört szeret...
Van itt ugye a magyar motoros tábor, a Pannóniát!Pannóniát! kórussal, pár Czs-Jawás és én magam a saját cseh favoritjaival, az orosz front a prehistorikus őslényeivel, mind a kedvedért verseng.
Az a legjobb, ha nem támasztasz semmiféle követelményt, hanem kiválasztod azt a vasat, amelik megfog akár egy technikai részletével is. Én magam azért választottam a Czetkát annó, mert mindenki erről akart lebeszélni. Kíváncsi lettem miért.
Ezekben a motorokban mindben találsz különlegességeket...a Pannóniák láncfeszítője, a cseh váltók automatikája, Az Izsek különleges karburátorburkolata...mind mind a maga módján páratlan. Úgyis meg fogod találni a saját stílusod, mert lehet hogy még most nem tudod, hogy melik irányba fogsz elindulni, de ha nekivágsz, részletről részletre összeáll a kép. A ló mindíg illeszkedik a lovasához.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment