Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jocóvill

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jocóvill

    Üdvözlök Mindenkit!

    Megfertőztek a régi szép motorok, jelenleg éppen a Csepelek. Beszereztem magamnak egy Csepel 100/48-ast. Ami nem is annyira az, a típus tisztaságtól nagyon messze van. több típus is felfedezhető benne. Nagy ezermester volt a gazdálya. De van még egy D Csepelem is, jó néhány blokkal. Bár ezekkel valószínü soha nem fogok forgalomba motorozni ezért beszereztem 2db Simson Sr2-est. A simókat egyszerübb forgalomba helyezni. Lessz majd jónéhány kérdésem a kedves márkatársakhoz. Íme az első. A 48-asomon van egy kilóméteróra hajtás vajon ez reá való?
    Click image for larger version

Name:	1 034.jpg
Views:	1
Size:	199.3 KB
ID:	154911

    #2
    Heló öreg.
    Na megtaláltad a megfelelő helyet.Ez a fertőzö osztály,itt találhatsz megfelelő segitséget.
    Érezd jól magad.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Szervusz!

      Üdv a fórumon.

      Jocóvill eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A 48-asomon van egy kilóméteróra hajtás vajon ez reá való?
      Habár én is csak pár hete vagyok Csepel-tulajdonos - ha 100/48 a motor a képen, akkor valami nem stimmel, hiszen annak más az első villája, valamint km-óra sem volt rajta. Viszont ügyes, profi megoldásnak néz ki ami a képen van.

      Esetleg van egy típusjegyes része a fórumnak, pár jó minőségű kép alapján a nálunk jártasabbak biztosan mondanának véleményt.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #4
        mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ez a fertőzö osztály
        Elnézést a sorrendért, előbb jól kimosolygom magam.

        Kedves Jocóvill!

        Isten hozott a benzingőzzel fertőzöttek osztályán. Itt mindenki hasonló tüneteket produkál: lázasan lüktető tekintet egy régi vas látványától, kényszeres vágyakozás a szerszámosládában lévő kulcsok és fogók használatára. A roham elmúltával a beteg boldog és réveteg mosollyal ül egy rozsdás, olajos alkatrészkupac közepén és látomások gyötrik: látja maga előtt a csillogó motorkerékpárt.

        Én éppen az akut szakaszában vagyok ennek. A műhely mégsem olyan jól fűthető, mint hittem. Most a konyhába vagyok száműzve és az elektromos vezetékelést javítgatom. Elnézve a képet, ami egy csodálatos műszaki alkotás, csak a hideg kiráz a gondolatra, hogy az első keréken az a fogaskerékpár burkolat nélkül milyen remekül blokkolhatja a kereket, ha közészorul valami. Rávalónak rávaló, mert rajta van, és a festékből ítélve elég régóta. Biztos lesz itt valaki, aki megmondja a tutit. Én sajnos ezt nem tudom megtenni. Csak üdvözölni akartalak.

        Érezd jól magad köztünk!



        Üdvözlettel: CZsolti
        Che kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Üdv köztünk! Én is azt mondom, hogy a 48-ason nem volt jellemző a kilométeróra. Még a 125 T Csepeleken is külön kérhető feláras extra volt. Egy ilyen műszer nem volt olcsó közvetlenül a háború után, a mobilizáció fontosabb volt. Elég volt egy új fapados Csepel árát is kifizetni akkoriban.
          korompaiistvan kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Örülök, hogy idetaláltam. Természetesen tudom, hogy a villa nem 48-as. A motoron szinte az összes utána gyártott csepelből van egy alkatrész, de még a Danuviából is jutott rá, pl.: sárvédő. Ami eredeti az a váz, fékpedál, hátsókerék. Jelenleg darabokban van a gép. A váz és a hátsó kerék már elkészült. Most éppen egy rá való első villát keresek, idén még szeretném kerekeire állítani. Én sem láttam még egy 48-ason ilyet. Szeretném tudni,hogy használhatm-e hozzá. Ugyanis az első kerékre rá van építve egy fogaskoszorú. Ha nem passzol akkor kell egy első kerék is. Egyenlőre ennyi.
            Jó éjt mindenkinek

            Komment


              #7
              Jocóvill eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szeretném tudni,hogy használhatom-e hozzá. Ugyanis az első kerékre rá van építve egy fogaskoszorú.
              Ha a 48-as elsővillájába belefér a kerék és tudod a villán rögzíteni a hajtás házát, akkor valószínűleg igen. Elég egyedi megoldás lenne.

              A mostani villád milyen? T?
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #8
                Lehet, hogy T de lehet, Danuvia. Szerintem befér, de még agyalni kell rajt egy picit. Az egész fordítottan van össze szerelve.
                Click image for larger version

Name:	1 026.jpg
Views:	1
Size:	199.0 KB
ID:	133694
                Click image for larger version

Name:	1 012.jpg
Views:	1
Size:	200.5 KB
ID:	133693
                Utoljára szerkesztve a következő által: Jocóvill; 2012 dec. 05, 13:16.

                Komment


                  #9
                  Jocóvill eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Lehet, hogy T de lehet, Danuvia
                  A sárfogó Danuviának néz ki, viszont a krómon lévő bilincs csak Csepeléknél volt divat. Gondolom az alsó villaszár Csepel.

                  Meggyőző az a taposó is, meg a kipufogóból látszó részlet... No meg a duplakarburátoros megoldás. Nagy kérés lenne, hogy tegyél fel pár "egészalakos" képet a járgányról?

                  A km-hajtás is érdekes, tudtommal a D-Csepelnél is még a hátsó keréktől jött a spirál. Nem nagyon ástam bele magamat a témába, reméljük valaki majd tud több infóval szolgálni.

                  Azt nem tudom felajánlani hogy hasonlítsuk össze az enyémmel, mert eddig itt tartunk (ráadásul a "nyereg" sem a sajátja):

                  Click image for larger version

Name:	K8 186 (Medium).jpg
Views:	2
Size:	134.9 KB
ID:	133695

                  Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 dec. 05, 14:09.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #10
                    Jelenleg darabokba van a motor. A vázról eltünt már a taposó, levágtam róla az üléstartót és a nem odaillő dolgokat. Voltam Siófokonn a veterán börzén és volt ott egy felújított az alapján állítottam helyre a vázat. Az a baj, hogy Sopronba lakok panelba és nincs velem a motor az odahaza van Pápán. Legközelebb karácsony után veszem elő igazán. Addig szeretnék felkészülni, hogy érdemben tudjak vele foglalkozni. Ez a kép van róla még:
                    Click image for larger version

Name:	1 019.jpg
Views:	1
Size:	200.6 KB
ID:	133714
                    korompaiistvan kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Ha csak elvétve van időd vele foglalkozni, akkor biztos hogy nem egyszerű. De ahogy látom lesz vele bőven melód ha vissza akarod alakítani: a tank sem /48-asnak tűnik, villa, ülés, henger, hengerfej...
                      Nekem van egy első villám, bár most nem emlékszem hogy pontosan melyik verzió, de talán 48. Még egy Berva hátuljával van összekombinálva, így kaptam.

                      Még egy pápai? Van itt a fórumon egy Jenő nevű fiatalember szintén onnan, neki P10-ese van, nyáron csináltunk is egy két fős fórum- és márkatalálkozót a belvárosban meg Borsosgyőrben.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #12
                        A tank sem az a motor pedig danuvia. Nem is akarom össze építeni vele. A motorral jövőre szeretnék foglalkozni. Addig még szeretnék meglátogatni néhány börzét. Nem lessz olcsó mulatság. Most csak a váz van betervezve. Van ezenn a kívül egy T csepelem is, azonn nincs ülés, ami ezenn volt az pont jó rá. Igazából az előbb elkészülhet csak azt azért nem sürgetem mert nincs papírja. Igaz ennek sem lessz de ez jobban tetszik. A vágyam, hogy egy motorozható papiros csepelem legyen amivel néha mehetek egy kört. Mikor megfertőzött a motor össze-vissza vettem rengeteg alkatrészt jórészt 125 valamelyik típusáét. Most vállogatok tisztítok festek csak összejön valami. Acsepel villa engem érdekelne ha neked esetleg nem kell.
                        Che kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Jocóvill eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Acsepel villa engem érdekelne ha neked esetleg nem kell.
                          Leszedem a Berváról, beazonosítom melyik típus, aztán akár cserélgethetjük az alkatrészeket is ha olyan amilyen neked kell - nekem T-hez van szükségem sokmindenre (ami a képen nincs, az nincs a motorhoz + a villa sajnos menthetetlenül összegyógyult), így akár jól is jöhet a dolog mindkettőnknek. Van régebbi blokkom is (mivel én is felhalmoztam egypárat), arról is lehet szó, bár nem tudom számok alapján beazonosítani melyik típus - a Csepelekről azért jóval kevesebb az elérhető infó, mint a Pannóniákról.

                          A papírozásra semmi esélyed? Rendszámbeütés sincs a vázon? Láttam/éltem át itt a Rábaközben és környékén már pár furcsa dolgot, a képen látható vázamat 1500 HUF-ért vettem a szomszéd faluban, aztán kiderült a KEKKH közreműködésével, hogy rábakecöli volt a tulaj - az özvegye él, ma este kell felhívnom, hogy mikor ér rá elindítani a póthagyatéki eljárást a jövő hét során.
                          soveny kedvelte ezt.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #14
                            Oké jövőhétenn lefényképezem mim van. Kedden megyek haza 2 napra.

                            Komment


                              #15
                              Jocóvill eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Kedden megyek haza
                              Én nem tudok biztosat ígérni - az fix hogy Karácsonyig leszedem valamikor...
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X