Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Tállai- NSU 251 OSL- motorblokk- motor építés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Tállai- NSU 251 OSL- motorblokk- motor építés

    Üdvözlök mindenkit!

    A nevem Peti. Már gyerekkorom óta imádok szerelni és alkotni. Nemrég apukám "elszólta" magát, hogy van a műhelyünkben egy NSU 251-es blokk váltóval. A mai nap folyamán előszedtem és kicsit megcsodáltam. Lehet szentségtörés, de az az ötletem támadt, hogy megpróbálok egy hasonló motort építeni, mint az eredeti NSU OSL 251 1937-es változata. Olyan műhelyben dolgozom, ahol szinte minden elérhető a gyártáshoz, ezért nem érzem nagyon földtől elrugaszkodott álomnak a tervemet. Szeretném az alkatrészek nagy részét magam legyártani, azonban még sosem építettem ilyen komoly és összetett dolgot. Első nekifutásnak a motorblokkot szeretném életre kelteni, szerintem amíg az nem megy addig nem érdemes a többivel foglalkozni. Szeretném megkérdezni, hogy valakinek van-e könyve vagy tapasztalata erről a motortípusról? Ha bármi jó tanácsa, vagy bírálata van bárkinek a terveimmel kapcsolatosan, nyugodtan közölje. Lényegében "zöldfülű" vagyok így minden segítség aranyat ér.

    További kellemes napot mindenkinek!
    PetiClick image for larger version

Name:	Fénykép0718[1].jpg
Views:	1
Size:	193.3 KB
ID:	155153

    #2
    Jó a gondolat --csak egy tanács : csinálj belőle egy versenymotort . Mivel semmid sincs --de mindened megvan ami kell --és ha sikerélménnyel akarod kezdeni a pályádat ezen a területen , akkor a versenymotor a nyerő gondolat . Ezen kívül , ez a tipus nem ér annyit , hogy ezekhez az alkatrészekhez megszerezd a hiányzókat . Így legyen komplett motorod . Viszont ha megfogadod a tanácsom , egy csomó gondtól és fölös pénzkidobástól kíméled meg magad . Illetve jókat szórakozhatsz veterán versenyeken , és ha igényes a gép , bekerülésnél nagyobb értéket állítasz elő.

    A meglévő cucc rendbetétele amugy sem okozhat gondot mert utolsó anyáig minden kapható hozzá.

    Amúgy meg üdv a fórumon --azt csinálsz amit akarsz ---ne halgass senkire
    kollarg, UK és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszönöm! Ez egy jó ötlet. Igazából board track racert kéne építeni. Az talán az én kezdő mivoltommal is kivitelezhető . Merev váz rugós üléssel és elöl valami egyszerűbb "springer" villa.
      Cooter és korompaiistvan kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Üdv itt! Irigyellek amilyen blokkod van, nekem csak egy álom, hogy egy ilyen legyen az asztalomon. Amugy sok információhoz juthatsz ha a google.de -n keresgélsz, beállítva, hogy az német oldalak forumait, webshopjait, fotóit dobja ki, onnan lehet információt gyűjteni!

        Nem beleszólni akarnék, de én mielőtt nekiugranék az építésnek szétnéznék, hátha találsz komplett elejét, vázat kicsi pénzért, mert lehet, hogy gyári motor is lehet belőle. Nem kis munka lehet ha az egészet magad gyártod le, ha már annyi kétkezi munkát fektet bele az ember akkor már valami egyedi legyen szerintem Az a korhű versenymotor nem hülyeség, vagy akár egy "elképzelt" veterán motor, olyan "gyári de mégse" kinézet. Ránéznek és azt kérdik majd, hogy "oké, egy nsu...no de miféle típus ez, mert eredetinek tűnik"
        UK és wsievers kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ezek a német motoralkatrészek árban azért húzós dologok(az eredeti)...viszont lehet hogy Germániában ennek a típusnak az alkatrészeire is újra ráállhattak, nem tartok kizártnak, utána kellene nézni.( a többi 4 üteműnek van utángyártott alkatrészekből ellátottsága, az utolsó csavarig minden, ez meg ugye az NSU akkori egyik csúcsmodellje) Ha nem létezik erre ilyen megoldás, akkor tényleg fel kell hajtani egy eredeti darabot, majd mérni és másolni.


          Első villát (új utángyártott)már leltem is neked: € 1.350,00 az ára, de egy használt is van € 150-ért
          http://www.motomaniastore.hu/alkatre...tegoria/nsu-26


          Végy példát Nekem-8 tagtársunkról.
          előtte:

          Utána:

          Azért ezzel a kategóriával nem játszunk motorépítőst...Mindenképpen eredeti állapotra kellene törekedni. Legalábbis ez az én véleményem.

          Gondolom te sem akarnál egy ilyen szörnyűséget belőle:
          Click image for larger version

Name:	item_cf2957b134ab22a3a5fd21ad7cd3e16d.jpg
Views:	1
Size:	59.3 KB
ID:	134476
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jan. 31, 01:16.
          Igor és Che kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Tállai eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Köszönöm! Ez egy jó ötlet. Igazából board track racert kéne építeni. Az talán az én kezdő mivoltommal is kivitelezhető . Merev váz rugós üléssel és elöl valami egyszerűbb „springer” villa.
            Most készül egy ilyen a xv ker ben , látom pesti vagy , ha megkeresel privátban és "át mész a rostán " akkor elviszlek egy olyan helyre ahol az álmod éppen testet ölt .
            Eredetit meg két dolog miatt nem érdemes csinálni belőle , példa a Pannónia .Mia az olcsóbb , egy komplett restaurálni való ---vagy egy alkatrészenként , CSAVAROK ÉS apró ALKATRÉSZENKÉNT összevásárolt , PAPÍR NÉLKÜLI semmire nem használható ......darab ?
            A másik , ha mégis összehozod ----akkor MI VAN ? Pont egy lesz a 12 egy tucatból , ahol , hiába adtál bele mindent , pont az utolsó a sorban .
            Viszont ha megalósítod az elképzelésed....akkor ugye az önbecsülésed is dobogóra kerül , nem csak a nézettséged ...
            Engem csak a --"kezdő mivoltommal "---zavar kicsit , mert azért ez a dolog csak látszatra könnyebb mint restaurálni egy eredetit ! Inkább csak EGYSZERÜBBNEK mondanám .


            Igor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ránéznek és azt kérdik majd, hogy „oké, egy nsu...no de miféle típus ez, mert eredetinek tűnik
            --köszönöm , ez bizony a lényege az egésznek !!!!!!
            UK és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              joker: Most látom, hogy te voltál Balázzsal a fekete Uralért, pont neki is volt egy hasonló elképzelése, a kimaradt alkatrészekkel, meg r45-ös motorral. Anno írta, hogy kint (ellentétben az itthoni veteránosokkal) értékelik a korhűnek épített motorokat, ha jól emlékszek valami scrambler-t, "bozótugrót" épített volna belőle.

              Komment


                #8
                Igor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ha jól emlékszek valami scrambler-t, „bozótugrót” épített volna belőle
                Bozótugró - ez jó, így már megvilágosodtam, hogy mi a különbség a scrambler és a tracker között.
                wsievers kedvelte ezt.
                Everything is better when you decide you don't care.

                Komment


                  #9
                  UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Bozótugró - ez jó, így már megvilágosodtam, hogy mi a különbség a scrambler és a tracker között.
                  Most meg bezavartál ezekkel az angolszász nevekkel Na... de a google segített: a scrambler az olyan enduró féleség - Triumph-nak van is ilyen nevezetű típusa. A tracker az versenymotor: a "flat tracker"- az amerikai "salak"motorok végülis, a "board tracker", meg a deszkapályás versenymotorok a 20-as évekből.

                  Kb

                  Komment


                    #10
                    Szervusz Igor . Az R 45 - ös blokk már nálam "beszélget" a garázsban a többivel . Üdvözlettel.

                    Komment


                      #11
                      Szevasztok!
                      Mint NSU és egyéb más öregmotor szerető, én azt ajánlanám Neked, ne tedd tönkre a gépet(motorblokkot és a váltó) ha már ennyi ideig megőrizted.
                      Magyarországon is vannak NSU rajongók, akik tudnak neked segíteni a motor újjáépítésébe, főleg ha olyan helyen dolgozol ahol mindent meg lehet csinálni. Szedj össze irodalmat(alkatrészjegyzék, kezelési utasítás, stb) és tanulmányozd át. Hidd el nekem jobb befektetés, ha eredetit csinálsz. A motorblokk és a váltó úgy néz ki a fotó alapján, mintha öntvényházas lenne. Akkor pedig katonai motor volt, ami eléggé ritka.
                      Ha jobban érdekel a téma privátban itt elérsz:vzz@freemail.hu
                      Cleveland-es

                      Komment


                        #12
                        Szerbusztok!

                        Bocsánat, hogy csak most olvasom a bejegyzéseket. El voltam merülve a tennivalókban. Először is köszönöm, hogy reagáltok az elképzeléseimre.
                        Idő közben szétszedtük a motort és elég keserves a kép. Sajnos a henger alsó palástfelülete le van törve. Valami "házi" dugattyú került bele, ami megszorult és elgörbítette a hajtókart is.
                        A versenygépet mindenképpen szeretném megépíteni, ha nem is ezzel a blokkal akkor valami mással. Sok emberrel beszélgettem a dologról és rengeteg segítséget kaptam. A szívem azt mondja, hogy restaurálni kellene az NSU-t és egy eredeti motort építeni. A versenymotort meg egy szép kétütemű blokk alapra is lehetne építeni.
                        Abban egyetértek, hogy az építés hasonlóan nehéz, mint a restaurálás. Ezért választottam ezt a versenymotor fajtát, mert viszonylag egyszerű és olcsóbban kivitelezhető, mint egy restaurálás. Sok olyan apróságot fel lehet csempészni egy ilyen gépre, ami különlegessé és egyedivé teheti.
                        A lényeg, hogy a lelkesedésem nem veszi el semmilyen fennakadás. Csak idő kérdése és sikerülni fog! Ráadásul közben sok jó emberrel is megismerkedem és rengeteget tanulok.




                        Van még egy Berva motorom otthon. Azon is elgondolkodtam, hogy az is lehetne az alapja gépnek. A motorépítő versenyen nem a sebesség a lényeg, hanem az egyediség és a korhű kinézet, ezért talán ezzel is labdába rúghatok.
                        Mondjuk azért egy Excelsior blokk is lapulhatna valahol a műhely sarkában... annak örülnél .

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X