Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lada 2107.0 karbantartás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lada 2107.0 karbantartás

    Jelenleg két Ladám van, egy 1979-es évjáratú 1500-as (négylámpás "vasorrú bába" BAZ 2103) és egy 2107.0 ("kockalámpás", öt sebességes), ez 1995-ös gyártmány. Ez utóbbi új szerzemény, a tavaly augusztusban vettem. A motort kivéve, (kifogástalan állapotban van, javítva még nem volt) szinte teljes felújítást kapott. Értem alatta a futómű, kormánymű, fékek felújítását, sebváltó újra csapágyazva, krómozott karosszéria elemek cseréje, festés stb. Ennek a járgánynak minden darabja eredeti.

    A négylámpás az idők folyamán átesett némi átalakításon. Motorja 1600-as Lada motor (kapott egy főjavítást, jelenleg 36.000 km van benne), 2003-ban Landi Renzo gázberendezést kapott. Jelenleg is kifogástalan műszaki állapotban van, a műszaki vizsgája ez év december végéig érvényes. A kaszni állapota némi kívánnivalót hagy hátra. Sajnos, kora miatt eladhatatlan, az ócskavasban fogja végezni. Romániában az Old Timer ismeretlen fogalom.

    Amiért a fórum nyilvánosságához fordulok:
    Szeretném a 2107-esbe átszereltetni a gázberendezést de nem tudom, hova lehetne a berendezés párologtató részét úgy beszerelni, hogy a későbbiekben ne akadályozza az esetleges karbantartási munkákat. Ez egy kb. levesestányérnyi nagyságú alkatrész, azon a helyen ahol a régi kocsira volt szerelve ott a 2107-esnek a biztosítéktáblája van.
    Lenne még egy apróság: Nem jövök rá, hogyan lehet égőt cserélni a 2107-es műszerblokkjában, illetve hogy lehet kiszerelni a műszerfalból, ha szükséges.
    Ha valaki ezirányú tapasztalatait megosztaná velem, hálás lennék.

    #2
    Szia Oldvik!

    Üdvözöllek itt a fórumon. És nagyon örülök, hogy van erdélyi tagunk is. Nekem is volt ilyen kockaladám, csak az enyémben 1300-as szíjas motor volt. Most nem érek rá, de a napokban biztos lesz időm utánanézni olyan interneten is elérhető doksiknak, amelyek előbbre vihetik az ügyedet. A gázhoz nem értek, de azt a lámpacserét csak megoldjuk valahogy.

    Isten hozott nálunk. Üdvözlettel: CZsolti

    Komment


      #3
      Kedves Oldvik! Látod már nem is olyan ismeretlen a Veteránozás nálatok hiszen személyedben mi is megismerhettünk egyet.Ha lehet ne végezze az a Lada az ócskavasba ha fedett helye lesz tárolva hátha javításra szánja valaki magát. A mai autók olyan olcsón nem lesznek fenntarthatók még ha többet is fogyasztanak jelenleg a szervíz igényük és a költségéről még nem is beszéltünk.A gázberendezést meg úgy is szakember végezheti el és az tudni fogja hova helyezze el. ÜDv. közöttünk örülök,hogy ránk találtál. Sepy.

      Komment


        #4
        Én is üdvözöllek!
        A gázról annyit hogy Ladánál 2 lehetőség van a reduktor elhelyezésére. Vagy a jobb vagy a bal oldali doblemezre tudják tenni. Én mind a 2 oldalon láttam már, de általában Ladán jobbra teszik.
        A műszerfalban izzót úgy tudsz cserélni, ha kibuktatod a műszeregységet és hátulról az összeset ki tudod venni.
        A nyugati autókhoz képest egyszerű mint a faék.

        Komment


          #5
          sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A műszerfalban izzót úgy tudsz cserélni, ha kibuktatod a műszeregységet
          Szia Sinter! Azt hiszem Oldvik ennek a folyamatát szeretné megtudni. Ha tudod a módját, akkor kérlek oszd meg velünk. 5 évig volt Ladám, de akkora szerencsém volt, hogy a műszerfalban egyszer sem kellett izzót cserélnem. Engem is érdekel.

          Komment


            #6
            Szia, CZsolti, és köszönet a gyors reagálásra.
            Az interneten sokáig kerestem de nem tudtam egy magyar vagy legrosszabb esetben angol nyelvű felhasználói kézikönyvre bukkanni a 2107-eshez. Olyanra, amilyen a régi 1200-1500-asokhoz volt, amelyikben gyakorlati útmutatás is létezett az apróbb, otthon megoldható szerelési munkákhoz. Lásd: égőcserék pl. A négylámpásnak a kézikönyve nekem most is megvan (igaz, francia nyelven) és van még egy magyar nyelvű kézikönyvem az 1200-as Ladához.
            Üdv.
            Oldvik




            sinter,
            CZsolti a szeg fejére ütött! Tudniillik pont a kezdetekkel (illetve magának a folyamatnak a lépéseivel) van a baj. A négylámpásnak könnyű kibuktatni a műszeregységét, alól két lapos rugósbiztosíték tartja, aránylag könnyű hozzáférni. A kockalámpáson nem kapom ezeket a pontokat ahonnan el lehetne kezdeni, feszegetni nem merem.




            sepy,
            köszönöm a választ. Én is gondolkodom az öreg Lada sorsán. Sajnos pontosan a tárolási problémák jelentik a legnagyobb akadályt, tömbházban lakom, fedetlen de bérelt parkolóval. Veteránklub van Romániában is de valahogy nem fűlik a fogam a román testvérekhez, mostanában eléggé feszült itt a hangulat. Hivatalos OT rendszám nem létezik ebben az országban, bürokrácia annál nagyobb. Folyó év végéig döntenem kell a Lada sorsáról, egyelőre még van érvényes forgalmija. Az is egy szempont, hogy nyugdíjas lévén két kocsi fenntartási költségei meghaladják a lehetőségeimet.
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Kedves Oldvik!

              Ez talán segít a műszerfallal kapcsolatban, igaz oroszul van, de a képek talán hasznosak!

              http://car-exotic.com/vaz-cars/vaz-2...t-cluster.html

              Amúgy még elég sok hasznos infó van itt is:
              Lada Baráti Kör
              dino125ad és Che kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szia Oldvik!
                A műszeregységet kivenni úgy tudod hogy a fűtéskezelő karok mellett jobbról kipattintod a kb 1,5 x 3 cm-es műa. fedelet.
                Alatta találsz egy 5-ös csavart. A 3 fűtéskarról azthiszem le kell venni a fekete fogantyúkat ami úgy jöl le hogy alulról megnyomsz egy pöcköt és lehúzod. Utána csavar ki, és ki tudod fordítani az egész műszeregységet csak a km spirált kell még lekapni.
                A légbefúvóknál szivacsos tömítés van ezek általában szétmennek.
                Nagyjából ennyi és tudod: összerakás fordított sorrendben
                CZsolti és supermax kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Köszönet, sinter! A Te segítségeddel és a supermax képeinek a segítségével végre továbbjutok! Alaposan elkomplikálták a ruszkik ezt a masinát, korántsem olyan robusztus és egyszerűen kezelhető mint a négylámpás. Ezt már akkor is tapasztaltam mikor a hátsó lámpákat kellett megbontsam némi karbantartás végett.




                  Köszönet, supermax! A képek nagyon hasznosak!
                  CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X