Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás & DILEMMA Kreitzer Attila

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bemutatkozás & DILEMMA Kreitzer Attila

    Sziasztok! Kreitzer Attila vagyok, Pákozdon élek 2 gyönyörű kislány (ikrek, lassan 9 évesek) apukája, és egy gyönyörű anyuka férje. Villamosmérnök vagyok, BP-en dolgozom. Pár hónapja kezdtem érdeklődni a veterán motorok iránt. A kiscsajok miatt oldalkocsis motort szeretnék a közeljövőben venni. Nekem is jobban tetszenek mint a szólók! És itt kezdődik a probléma!
    Mit vegyek?
    1. izs350 eredeti oldalkocsival (nagyon eredeti állapotban, nagyon egyben van)
    2. pannónia p12 + duna oldalkocsi, nem teljesen gyári kb 80%-os (más a tank és a sárvédők)
    3. MZ TS250/1 + oldalkocsi teljesen felújított, gyönyörő
    4. URAL M63 (A nagy ÁLOM!)

    Szempontok:
    - arra kell hogy a családdal néha kisebb túrákra, fagyizni elmenjünk, néha hétvégén
    - csak papíros, műszakis, forgalmis
    - nem akarok állandóan szerelni, de nem ijedek meg egy kis olajtól
    - pénz? (400-650ezerig)
    - veterános legyen a külseje, de a megbízhatóság fontosabb

    Jelenleg az MZ felé hajlok, de az URAL az álom!

    Ha valaki tudna segíteni a választásban azt megköszönném!

    Köszönettel:
    Kreitzer Attila
    06-20-972-3619

    #2
    Szia !
    Nagyon örülök amikor valaki -----amikor már sinen van ,rendeződött az élete----a veteránozás felé fordul. Legyen az autó vagy motor.
    A lelkesedésed azért felvet néhány kérdést :motoroztál-e valaha, OLDALKOCSIVAL MOTOROZTÁL-E valaha . Szeretsz (tudsz-e) szerelni ? Vagy csak a "napos" oldalra vagy kíváncsi ?

    Ha a szavaid ugy értem ,hogy nincs "előéleted" --de a szándékod szilárd , akkor nem kérdés -csak az MZ jöhet szóba .
    (ha nagy lesz a többi tipushoz márkahűségi felzúdulás meg is indoklom )

    ui.:viszont ha kezdő vagy , semmiképp nem ajánlom ezt az ---oldalkocsira kap a család ,gyönyörü nyári vasárnap --álomképet megvalósításra .
    CZsolti, supermax és wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia!
      Köszi a gondolatokat! kb 10 éve motorozom, de ezidáig csak szóló motorjaim voltak. Jelenleg is van egy fjr 1300-asom. Ez kb a 5.dik motorom! (DR650, F650, FZS600, DL650 volt eddig)
      E mellé szeretnék venni hobby-ra egy olyat amivel a család is tud egy kicsit motorozgatni. A gyerekeim lányok, de fiús nevelésben részesülnek, mármint úgy értem hogy quadoztak (2 éves koruk óta, még elektromos kisquadon kezdték), buggy-ztak, niva is volt már kipróbálva általuk. Illetve az eddigi motorjaimra állandóan felkönyörögték magukat folyton. Szóval úgy érzem nagyon bejönne nekik, (illetve bíztatnak is!) az oldalkocsis téma.
      Oldalkocsival még sohasem motoroztam, igazából nagyon izgat a dolog hogy milyen érzés. Tulajdonképpen csak néha hétvégente vennénk elő párszor egy évben.
      Egy váltó szétszedésnek nem állnék neki, de a gyújtásrészt, és a karbikat simán szerelném.
      De szeretnék inkább a napos oldal felé menni, de ha néha valamit kellene azt megcsinálnám.
      Miért az MZ?

      Komment


        #4
        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        akkor nem kérdés -csak az MZ jöhet szóba .
        Én is így gondolom. Azzal lessz a legkevesebb gondja, továbbá ahhoz még tud gyári (jó -mert selejtes van a többihez is) alkatrészeket szerezni.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 ápr. 05, 11:36.
        CZsolti kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          kreitzer eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Miért az MZ?
          ....hát ezért:

          kreitzer eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Egy váltó szétszedésnek nem állnék neki, de a gyújtásrészt, és a karbikat simán szerelném.
          De szeretnék inkább a napos oldal felé menni

          CZsolti, supermax és wsievers kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Köszönöm a válaszokat! Én is most az MZ felé hajlok! Vasárnap megyek megnézni! Remélem még meglesz!!!

            Komment


              #7
              Szia
              Az Mz-től csak csak nagyobb van ,jobb nincs.
              Az oldalkocsizás nagy buli. A családdal nagy felelőség!
              Elején egyedül vezess .Mások azt mondják hogy nehezékkel az oldalkocsiban ,én szándékosan üresen,plusz suly nélkül tanultam.Üres parkolóban majd rossz úton egyre kisebb nyolcasokkal kis sebességgel ajánlom a kezdést.

              Komment


                #8
                Szia Kreitzer!

                Üdvözöllek a fórumtagok sorában. Bemutatkozásodat olvasva azt szeretném neked javasolni, hogy indulj el a kályhától. Én - mint sokan közülünk - Rigán és Verhovinán töltöttem ki ifjonti motorszerelői vágyaimat és hálás vagyok a Teremtőnek, hogy nem rögtön 350-es Czetkával dobott meg, mert akkor most ez a gép lenne már rég újrahasznosítva és nem a Verhó. Nem lebeszélni akarlak az Uralról, de szívleld meg a következőket:

                kreitzer eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                nem akarok állandóan szerelni, de nem ijedek meg egy kis olajtól
                Igaz, hogy Wsievers a Dnyepr-ről írja, hogy nem folyatja az olaját, hanem megjelöli a territóriumát, de azért sose lehet tudni. Én csak műkedvelő szinten olvasgatom az itteni fellelhető anyagokat az orosz boxerekről, de a Hammer und Schlüssel-ben világosan azt írja a szerző, hogy drága olajat ne vegyünk bele, mert fogy.

                Az biztos, hogy egy MZ és egy akármilyen régi egyhengeres négyütemű között is zongorázni lehet a különbséget. És ez nem csak a "veterános kinézetre" igaz. Az MZ-n jól be lehet gyakorolni a motorozást is és a motorszerelést is, a boxermotoros gépekhez - pláne oldalkocsival - meg autó-motor szerelői tudás kell. Egy MZ hálás kis gép, aránylag alkatrész is van hozzá. Ha ettől veteránosabbat akarsz, szerintem Pannóniát vegyél. (Az IZS-t azért nem mondom, mert azt egyáltalán nem ismerem. Uralt legalább láttam már közelről. Az egyik kollégámnak van egy.)

                Nem akarok okoskodni. Azt a gépet veszed meg, amelyik a legjobban tetszik. Ha lehet, vedd meg az MZ-t és az Uralt is. Részint oldódik a dilemma, részint valamelyik csak működik a fagyizós hétvégén.

                Üdvözlettel: CZsolti
                mátéapu és sinter kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  azt írja a szerző, hogy drága olajat ne vegyünk bele, mert fogy
                  Az Opel ECOTEC motorokban is fogy az olaj, mégse a legolcsóbbat szokták venni.
                  Totya97, wsievers és kedvelte ezt.
                  Everything is better when you decide you don't care.

                  Komment


                    #10
                    UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    mégse a legolcsóbbat szokták venni
                    A körülményekhez és az ésszerűséghez a legjobban passzoló kell.
                    Az oldalkocsizáshoz:
                    1: Keress egy nagy sik területet.
                    2: Fordítsd jobbra a kormányt, és kezdj el körözni jobbra.
                    3: Addig gyorsíts, amig a motor érezhetően nem kezdi emelni az oldalkocsit.
                    4: Jegyezd meg a sebességet, ennél gyorsabban nem fordulhatsz jobbra.
                    5: Fordítsd balra a kormányt és kezdd el a körözést balra.
                    6: Addig gyorsits, amig a motor hátulja el nem kezd csúszni.
                    7: Jegyezd meg ismét a sebességet, ennél gyorsabban nem fordulhatsz balra.
                    Ebben nincs benne a kanyarodáshoz "kiült" oldalkocsiutas, és a vezető "kiülése", mielőtt valaki megszólna.
                    Továbbá ismerkedj meg a kormányszorítóval. Minden oldalkocsis motoron van, vagy alul a váznyak alatt, vagy felül a villahídnál középen. Meg kell húzni, mert szitálni fog a kormány. Egyik ismerősömnek évek óta volt oldalos Jawaja, kormányszorítót akart rá venni, mert rázta a kormányt. Megmutattam neki hogy alul van
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 ápr. 05, 23:48.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Mi lett a vége a történetnek? Meglett az MZ? Sikerült elnyalni az első fagyit? Sikerült a Bella tónál leírni a 8-asokat?

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X