Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawák és egy Schwalbe

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawák és egy Schwalbe

    Üdvözlet minden kedves idetévedt fórumtársnak!
    Becsületes nevem Bényei-Serbán Attila és 1986 nyarán kerültem szülői kezek közé.
    Mint ahogyan az a címben is olvasható két Jawát (Babetta 207 és 634.5) valamint egy Simson Schwalbét igyekszem feltámasztani.
    Mind a háromra van mentségem!
    Kezdeném a legkisebbel.Szóval a Babetta egy 1975-ös 207-es és azért lett, mert egy miklósi börze után egyik kedves ismerősöm rámtukmálta a sajátját egy körre. Beleszerettem a hibáiba és hatalmába kerített a birtoklási vágy, hogy csillapítsam először egy üveg Tokaji borért cserébe lett egy vázam, hamar beláttam hogy ebből bizony nem lesz motor, így hát nyakamba véve az internetet Zsámbékról sikerült venni egyet egy eresz alól, ahol az utóbbi években bizonyította kitartását.(Természetesen a kerekei nem voltak meg abból kézi kocsi lett, mintha a Babetta kereket a Jó Isten is kézi kocsiba teremtette volna.)Most ott tartok, hogy a blokkot szétszedtem majd összeraktam, a hiányzó alkatrészeket megvételeztem, már csak a vázat,sárvédőket kell csiszolni, alapozni,festeni és újra szelhetjük a habokat!
    Sorban a következő a Simson, ez az első "veteránom" és egyben a veterános tanulópénzem is.Egy Honda robogót adtam érte, ami működött ahogyan kell, ellentétben a Simsonnal, ami be sem indult. Futnom kellett volna de nem tettem, mai fejemmel el se mentem volna megnézni.Ezzel a motorral nagyapám emléke előtt szeretnék tisztelegni, az öregnek hosszú évekig volt egy ilyenje, míg be nem fizettet egy S51-re.Kölök koromban ezzel jártuk együtt az erdőt, mezőt,földeket még mindig élénken élnek ezen emlékeim.Bukósisak helyett az elmaradhatatlan kalap, én meg életcsászára stílusban terpesztettem a trepniken.
    Hozzá már csak a nyomorult ESKA (gyári Simson) csavarok hiányoznak, valamint ezek galvanizáltatása.
    A legnagyobb az 1982-es 634.5-ös Jawa, aminek első tulajdonosa a Nyírbátori MGTSZ.Nagybátyjám szolgálati motorja volt, majd mikor Ő kapott autót kibulizta, hogy édesapám használhassa tovább, aki akkoriban annyira volt gépesítve , mint a kerékpáros hadosztály a II. világháborúban.Később a motor átkerült nagybátyjám nevére, de továbbra is édesapám használatában maradt.Tavaly októberben íratam egy adás-vételi szerződést, és nagybátyjám orra alá dugtam, hogy legyen szíves mint eladó aláírni, a vevő természetesen Én lennék.
    Amint végeztem a két korábban felvázolt "munkadarabbal" nekiállok a nagy Jawának és meg sem állok az OT vizsgáig.
    Akinek volt kedve végigolvasta, akinek nem azt is megértem!

    #2
    Szia Attila!

    Én csak egyet nem értek. Ilyen frankó stílussal miért maradtál eddig ilyen csendben. Azt ne mondd, hogy nem volt bátorságod szólani, mert ha ez igaz, akkor gyorsan felejtsd el. Légy szíves szokjál rá az írásra, mert jó volt téged olvasni. Még sok ilyet szeretnénk tőled. Ezt úgyis kérem tőled, mint blokktestvér. Az én gépemben (CZ 472) is ilyen blokk van.

    Üdvözlettel: CZsolti
    soveny és sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      mint blokktestvér
      Az van itt több is wsievers, aki szintén Cz 472-t hajt
      Légy aktív tagja a fórumnak Attila! Üdvözöllek köztünk!
      sepy és CZsolti kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Légy üdvözölve közöttünk és érezed jól magad, tisztelj meg bennünket sűrűbben a jelenléteddel. Én egy175-ös Sport CZ tulajdonosa vagyok ki nagy buzgalommal készítem a gépet műszakira. Gyártási éve 1971. -és most alig várom,hogy az igazi napsütés" seggre essen a metál szemcsék között." Elég aprólékos munkával igyekeztem rendbe tenni még egyenlőre az olajszivattyúval harcolok és még egyszer le akarom ellenőrizni a gyújtást és lassan kerülni kellene vele de az időjárás felelőst fogom orrba vágni mert a" csapadékból is meg árt a sok" . Ez már egy kicsit Sokkol! üdvözlettel: Sepy.
        Titus és CZsolti kedvelte ezt.

        Komment


          #5

          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szia Attila!

          Én csak egyet nem értek. Ilyen frankó stílussal miért maradtál eddig ilyen csendben. Azt ne mondd, hogy nem volt bátorságod szólani, mert ha ez igaz, akkor gyorsan felejtsd el. Légy szíves szokjál rá az írásra, mert jó volt téged olvasni. Még sok ilyet szeretnénk tőled. Ezt úgyis kérem tőled, mint blokktestvér. Az én gépemben (CZ 472) is ilyen blokk van.

          Üdvözlettel: CZsolti
          Sajnos művészet nincs megrendelésre.
          Jobb mentségem nincs, hogy miért nem írtam idáig.Inkább csak olvasgattam, ha úgy tetszik ízleltem a fórumot, de ezentúl megpróbálok aktív tagja lenni.
          taluga, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Üdv itt a fórumon Kedves druszám (szintén Attila)
            Én végig olvastam és csak az előttem szólókhoz tudok csatlakozni!

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X