Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Igaz, lehet nem értünk a művészethez.
Viszont kifejezetten idegesít az, amikor valaki az exponáló gomb lenyomásának pillanatában már engedi le a fényképezőgépet. És hallod, ahogy a rekesz akkor nyit és zár, amikor a gép már lendületben van. A használó miért nem hallja? Vagy ha hallja, miért nem néz utána, hogy mi a franc az a kattanás?
Ja, mert mechanikus zár nélküli intelligens telefonnal fényképez, ami nem elég intelligens ahhoz, hogy korrigálja a használója bénaságát? Na, nem hergelem magam tovább ilyen hülyeséggel.. Meg Titeket sem
Na ez az a hirdetés amit én már tekerek is tovább, rossz képminőség (vagyis nem igaz hogy nem érdekli hogy egy homályos sz.r , ráadásul egy 100 ezres sz.r ) meg a leírás sem valami lelkesítő, vagyis már idegesítő hogy ilyen motor van egy ilyen embernél , Na mind egy, nem mindenképpen akarok Jawa-t, egyszer mindenképp de most szerintem egy Mz 205/1 vagy egy Etz 250 est szeretnék, kezdetnek ilyen ínységes időkre jó, ha meg kinövöm veszek bele egy 350 es 40 lovas blokkot és már van is egy komoly motor. De ez van, sajnos nálam a pénz döntött, csak leszögezem hogy 18 éves vagyok és suliba járok, vagyis fogok járni.
csak leszögezem hogy 18 éves vagyok és suliba járok
Szevasz Bence!
Örülök,hogy a "veteránosok új generációja" itt találkozik ezen a fórumon,ugyanis egykorúak vagyunk!
Jawa vagy MZ?
Jó kérdés, vegyél Pannoniát
A viccet félretéve nagyjából ugyanabban az árkategóriában van egy 350-es jawa és egy ETZ 250, 80 és 120 ezer Ft között már elég jókat lehet találni.
A2-es jogsit csinálsz?
Utoljára szerkesztve a következő által: Ricsi95D; 2013 aug. 22, 19:54.
Igen, A2-t, csak elcsúsztam vele, de nem is lett volna időm nyáron szenvedni vele, így iskola után, délutánonként végig viszem. Pannoniát meg nem szeretnék venni mert annyira nem tetszik egy, kettő: meg egyezik a Jawa 250 el, árban , teljesítmény stb, a 350 azért jött számításba mert erősebb, olcsóbb meg jobban megbíznék benne hosszútávon, az mz meg azért mert olcsóbban jönnék ki vele, 250 es de erős és menetteljesítményre kb meg egyezik a 350 es Jawaval. És igen, ilyen '"fiatalon" is lehet az ember a veteránok szerelmese !
Az elsőt felejtsük el, típus tisztára visszaállítani túl költséges, a második már jobb, csak hozzávesszük hogy mire az enyém lesz még vagy 40 ezer, meg a helyreállítása, a télen reméljük jönnek jobb ajánlatok is...
NAgyon szimpatikus a hozzáállásod a motorozáshoz és a hozzászólásaid is jók. Az olvashatóság miatt azonban célszerű lenne az idézet használata. (Kijelölöd azt a szöveget, amire reagálsz és rögtön megjelenik a szöveg végén egy gomb "idézem" felirattal. Klikk rá és kész.) Ez azért célszerű, mert így nehéz kibogozni - főleg amikor több hsz is érkezik egyszerre, hogy ki, mire reagált.
ENgem is szorított az a cipő, ami most téged. Én ezeket a motorokat, amik iránt te is lelkesedsz, volt szerencsém 16-17 évesen (akkoriban ilyen idős korban lehetett mkp-jogsit szerezni), mint új modellt kipróbálni. Akkoriban is két tábor létezett, mint mindenben: jawasok és mzsek. Gyaláztuk is egymást rendesen. (Azért az MZ-k valahogy kiforrottabbak szerintem, de a Jawanak meg szebb a hangja.)
Nagy örömmel tölt el, hogy a korosztályodból egyre több srácot ismerek, akik hasonló mentalitásúak, mint te. A gyulai veterános klubtagoknak közel a fele ez a korosztály. Ez a lelkesedés nem lehet véletlen. Aki a gépeket szereti, azt elvakíthatják a mai csilivili gépcsodák, amelyek azért valljuk be egy pár évig azért egész jól működnek, de amikor javítani kell, akkor beüt a mennykő: vagy nem lehet javítani, vagy olcsóbb újat venni. ű
Ezeket a motorokat még a hidegháború szellemében tervezték. Értsd: bírjon ki egy atomcsapást és meg lehessen javítani néhány szerszámmal a mező közepén. Ha nagyobb baj van vele, akkor meg könnyű legyen benne alkatrészt cserélni. Ezeket még karban kell tartani, ami akkor is - és ma is - a hobbiszerelésre fordított idő feltétlen szükségességét igazolta a mindenkori nőnemű családtag irányában (kezdetben édesanyám, ma a feleségem értendő alatta) .
Kívánom, hogy találd meg azt a gépet, amiben a legnagyobb örömödet leled. Azután nekikezdünk és megjavítjuk.
Ebben volt részem... Igaz, csak egy Honda robogó képviselte nálam egy ideig az új technikát. De sokszor erős vágyat éreztem a felgyújtására, amikor egy gyertyacsere végett atomjaira kellett bontani a szerkezet egész hátsó traktusát!!!
Amikor pedig gumit kellett szerelni, az maga volt a horror! Kipufogót le kellett szedni hozzá. Ahhoz viszont a burkolatot le kell szedni...Mivel turbóhűtéses, a motor burkolatát is le kell bontani. Majd kiderült, hogy a kipufogó leszedéséhez ki kell billenteni az egész miskulanciát!!! Mindezt egy gumiszerelésért
Rendben, azt is aláírom, hogy pl. az MZ-men is van egy-két olyan dolog, ami hasonló procedúrával jár, de az nagyon kevés. A legtöbb dolgot egyszerű javítani, könnyű hozzáférni, olcsó az alkatrész. Na meg speciális szerszámok sem kellenek. Egy csavarhúzó, 8,10,13,17 villáskulcs, és -kis túlzással- képes vagy egy motorgenerált véghez vinni.
Ismerem, rendben, megfogadom hogy ha nektek jó, Persze, mindenkinek tetsuenek az új csillógó motorok, de ki tud venni újonnan 3-4 millióért rendes motort, és ha egy ilyen veteránt vesz valaki, azt lehet fejlesztgetni, átfényezni, mert kinek lenne szíve egy 2 éves hondát lefújni feketére?
Hülye gomb, félre klikk, na folytatás: szóval, újrafényezés, esetleg motor fúrás stb. na meg a fíling, persze én még nem tudhatom de biztos jó! A szerelés is más tészta, én pl szívesebben szerelek egy Jawa-t mint egy pl
Tőlem is idegen dolog. De ezt történetesen majdnem ingyen kaptam, és épp nem volt más motoros kétkerekűm, hát megpróbáltam, hátha összszokunk. De nem szoktunk össze, 2 év leforgása alatt sem! Pláne úgy, hogy Rometen, Simsonon, ETZ250-en, TS125-ön, Jawa 250-en szocializálódtam! A robogó szinte semmit nem ad vissza a motorozás élményéből! Ráülsz, megnyomsz egy gombot, összeteszed a lábaidat a padlón, osz' húzod a csutkáját, ennyi. Ráadásul hihetetlen labilis és veszélyes az apró kerekeivel meg hülye vázgeometriával, súlyelosztásával.
Jól meg is szabadultam tőle, és gyorsan megépítettem a dongómat
Mentem én is mindenféle robogóval, 50,150 stb, jól megy meg minden de egyszerűen nincs meg az érzés, mondjuk én meg veteránt nem vezettem még, de azon vagyok !
az oldalkocsi miatt van valami különleges kiváltság?
Hogyne! Szemből tekintélyesebbnek tűnsz, nagyobb hely kell a forduláshoz és forgatnod kell a kormányt, meg néhány vezetési trükk még hozzá. Szerintem szólóban elég lesz neked egyenlőre.
Komment