Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Egy MZ TS 125 második esélye - mechgyver

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Az a baj, hogy közeli boltban vásárolt kínai akku. Nem biztos, hogy akarok én még egy ilyet. Inkább keresgélek valami jobb minőségű akkut is meg merek most már venni. Elektronika alatt meg az elektromos rendszerét értettem, egészen a legutolsó saruig. Az első indításnál játszott olyat, hogy ki-ki aludtak a visszajelző lámpák, de azt egy kis WD-40 a biztosítékokhoz megoldotta. (Azóta vettem késeset a hosszabb távú használathoz) Szikrám pedig van ahogy hengeren kívül nézem. Benzint elvileg kap, mert a kipufogó és a könyök csatlakozásánál csepeg egy idő után. Szóval vagy a gyújtás nincs jó helyen, vagy nem jók a gyertyáim, vagy tényleg kevés neki a feszültség. Amit remélem az új akku megold majd.
    A tranzisztoros gyújtás pedig nagyon tetszik Kértem rá egy árajánlatot.
    Német oldalakat böngészve akadtam egy ilyenre: Elektronische Zündung, Zündanlage passend für MZ Typen Komplett új generátor, a dinamó helyére. (Saját tapasztalatom még nincs, de sok helyen olvastam hogy nem tölti az akkut rendesen, mert kevés a 60W, ezért gondolkoztam egy ilyenen)

    Komment


      #17
      ... Saját tapasztalatom még nincs, de sok helyen olvastam hogy nem tölti az akkut rendesen, mert kevés a 60W, ...
      Ha az elektromos rendszer rendbe van téve és nem állandóan városban araszolsz akkor a 60W ha szűkösen is de elég. Ha tovább akarod csökkenteni a fogyasztást akkor LEd hátsó világítás ill. műszerfalban érdemes gondolkodni vagy (és) az oldalamon megtalálható "akkukimélő" megoldásban. Ennek a tiszta elektronikus változata is megrendelhető.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 márc. 25, 22:07.

      Komment


        #18
        mechgyver eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szóval vagy a gyújtás nincs jó helyen, vagy nem jók a gyertyáim, vagy tényleg kevés neki a feszültség. Amit remélem az új akku megold majd.
        Azért akku vásárlás előtt én mindenképpen leellenőrizném az egyéb, általad is felsorolt dolgokat. Azok többnyire ingyen vannak
        1.Bemérni a gyújtást, 2,7-3mm közé tenni az előgyújtást (igaz, hogy es oldal, de érdemes átböngészni: mz-es.de Betriebsanleitung Bedienungsanleitung Ersatzteile Ersatzteilliste Reparaturanleitung Schaltplan für MZ ES 125 150 175 250)
        2.Jó állapotú, lehetőleg új gyertyával megpróbálni
        3.Fecskendővel benzint fecskendezve a hengerbe röffen-e? Ha igen, a karburátort kell alaposan kezelésbe venni.

        Másrészt elvileg a gyújtáskapcsoló bal állásában akku nélkül is kell indulnia tolásra (dinamó állás), talán ezzel is érdemes próbálkozni. (Igaz nekem is MZ-m van, de még ki sem próbáltam ezt)
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Ezt is mindenképpen érdemes lenne végigolvasni:

          http://veteran.forum.hu/mz-motorok-s...problema-1569/

          Komment


            #20
            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            1.Bemérni a gyújtást, 2,7-3mm közé tenni az előgyújtást (igaz, hogy es oldal, de érdemes átböngészni: mz-es.de Betriebsanleitung Bedienungsanleitung Ersatzteile Ersatzteilliste Reparaturanleitung Schaltplan für MZ ES 125 150 175 250)
            2.Jó állapotú, lehetőleg új gyertyával megpróbálni
            Most olvastam vissza, hogy ezeket már lejátszottad

            Komment


              #21
              Feltettem az új tankot, újra kipucoltam a karbit, felraktam az új akkut, új Brisk N14YC gyertya, és az újonnan szerzett tudással belőttem a gyújtást Persze így már beindult a kicsike. Füstölt ahogy csak bírt, szóval a súber egyik végállásról szépen átkerült a másik végállására, (természetesen egyesével lépkedtem, de negyedjére jó lett ) hogy kevesebb benzint kapjon, és sokkal erősebb is lett a motor.
              El is indultam vele egy kis próbakörre (jogsi és rendszámtábla nélkül még csak a határban) ahol szépen is ment, egészen addig amíg el nem kúszott a gyújtásom, és mivel nagy örömömben, hogy szépen beindult, semmilyen szerszámot nem vittem magammal, laza 1 km-t sétáltattam a motort De tanulva a hibából szerszámok nélkül soha nem indulok el vele.
              Hamarosan megérkezik a Gyula-bá féle gyújtás, amit már alig várok, hogy kipróbálhassak.
              CZsolti, és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X