Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Egy MZ TS 125 második esélye - mechgyver

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Egy MZ TS 125 második esélye - mechgyver

    Sziasztok!
    Gergő vagyok, mechatronikai mérnök hallgató Miskolcon. Miskolctól 25 km-re egy kisvárosban élek, és az egyik hobbim a régi gépek karbantartása, felújítása.
    Eddigi motorjaim: Babetta 206, Babetta 207, Honfa dio AF27, és a legújabb egy 1975-ös MZ TS 125 17000 futott km-rel.
    2011-ben lett végleg kivonatva, és már akkor is sokat állt, de azóta tényleg csak a koszt gyűjtötte az előző tulajdonosnál. Hazaszállítás után a gyors mustrán kiderült, hogy beállt a dugattyú a kosztól, mert sérülés nincs rajta. Sajnos a hengert csak drasztikus módon tudtam lehúzni, a hengeren, és a blokkon is letört egy hűtőborda Szétszedve szép a henger is, és a dugattyú is. Gyűrűket, és a perselyt lecserélem, és megpucolom az érintkező felületeket, aztán vissza is kerül a helyére. Akku kell bele, pár tömítés, karburátorban a a benzin elzáró is megsérült a tisztítás közben, így az is cserére szorul, új benzincsap, és benzincső kell rá, meg persze gumik, aztán szerintem készen áll egy próbakörre majd. Bordó a színe, ami már nem gyári. A tank alján felsejlett a gyári citromsárga, amiről nekem rögtön a Transformers című film Bumblebee (Űrdongó) nevű járgánya jutott eszembe, így a gyári színét fogja visszakapni.
    Képek róla a profilomon található linken (Mert ide nem engedi még beszúrni )
    Mára ennyi, most megyek szerelni...

    #2
    Üdv a Fórumon!
    Nagyon jó kis géped van! Sok sikert a felújításhoz és sok örömöt a használatához!
    Vagyunk itt egy páran MZ tulajok, így ha bármiben segíthetünk szólj bátran!

    Sárgán ütős lesz!Click image for larger version

Name:	BIG_0005391234.jpg
Views:	2
Size:	19.3 KB
ID:	137899
    barna, dongos78 és OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Meglátjuk Elsőre még lehet hogy csak fóliáztatom. Bár az nem tudom átmegy-e a forgalmin majd az üzembe helyezésnél.
      De az még nagyon messze van. Először induljon el.
      taluga kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        mechgyver eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Miskolctól 25 km-re egy kisvárosban élek,
        Helló ! Szoktunk oda járni ( néha ) szombatonként ping-pongozni a suliba az ottani " menőkkel " ( Vascsák, Palágyi ,stb )
        sepy, taluga és OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Az öreg Sántával jóban vagyok Régen sokat járt ő is, már nem tudom jár-e. Van kihez fordulni szerencsére itthon is motor témában

          Komment


            #6
            Jelenleg így áll a kicsike: https://plus.google.com/photos/10123...25766464788417
            Jön a jó idő, szóval a kedvem is a szereléshez, és az alkatrész vadászathoz
            CZsolti, dongos78 és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Volna egy kis gond...Mit játszottál az állíthatós dörzsárral és a Dremel-lel? Remélem nem azt, amit gondolok. Hol a persely???
              Az a gond, hogy ez láthatóan bronzperselyes volt. Feldörzsáraztad a tűgörgőhöz, csak volna itt egy kis gond. Vagy hőkezelni kellett volna a felső hajtókarszemet, vagy acélperselyt préselni a hajtókarszembe. Mert így vagy leszakad az egész, vagy 50 kilométer után olyan hangja lessz, mint a kukoricamorzsolónak.
              De remélem nem jól láttam a képeken.
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 márc. 16, 13:56.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Mit játszottál az állíthatós dörzsárral és a Dremel-lel? Remélem nem azt,

                .....pedig az jobb lett volna

                Komment


                  #9
                  Hát volt mit sikálnod ez biztos de mintha a végére elfogyott volna a türelmed.Pedig amit megtisztítottál szépek lettek, még a váz és kipuff. is érdemelt volna egy kis figyelmet. Bocs tudom a más munkájában a hü... is talál hibát.Az előző komment gyanúja ha valóság nemsokára jelentkezni fog!!Ne hagyd félbe szép lesz.

                  Komment


                    #10
                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    a váz és kipuff. is érdemelt volna egy kis figyelmet
                    Nem is tudom. Ha a vázon nincs rozsda, nincs lekopva a festék, akkor én sem bombáznám szét miatta az egész motort. Viszont ha már a blokk ilyen szép lett, egy alapos tisztítást, polírozást biztosan érdemel a váz is.
                    A kipufogót meg később is ki tudja cserélni, ahhoz aztán nem kell komoly beavatkozás. (Ezt én is a leges-legvégére fogom hagyni, amikor már összeáll és jól működik a motor...)
                    Egyébként a dremeles képen nekem is megakadt a szemem. Hogy egy csiszológépnek mi köze lehet a hajtókarszemhez

                    Komment


                      #11
                      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Hogy egy csiszológépnek mi köze lehet a hajtókarszemhez

                      ...hogy mi ?dörzsárazás után nagyon ügyesen leppelte a felületet .

                      Komment


                        #12
                        Üdv neked itt a fórumon!csak annyit akarok hozzáfűzni,ha legközelebb ilyen begyógyult dugóval hoz össze a sors akkor próbáld ki,hogy egy kis fékfolyadékot nyomsz a hengerbe(hogy a gyűrűkhöz be tudjon folyni) a gyertya helyén keresztül és hagyod egy pár napig állni!aztán próbáld meg,hogy átfordul-e ha nem akkor még várj vele valamennyit és próbálgasd!nekem volt annó egy peugeot 205 1.6 gti-m sikeresen beállt a motorja úgy,hogy meg sem moccant mind a négy hengerbe fecskendeztem fékolajat egy autóversenyző kollégám tanácsára és láss csodát két nap múlva nemhogy átfordult,de be is indult!mondjuk a motorhangot had ne említsem milyen voltde legalább a bontásnál szét bírtam húzni gond nélkül!remélem használható a tanácsom további sok sikert a felújításhoz.

                        Komment


                          #13
                          Ha rozsda miatt nem mozog sikeres lehet még a Petróleumos áztatás is . A Srófolos csodák nagy többségének a hatóanyaga is az csak látványosan csomagolják!

                          Komment


                            #14
                            A hajtókart ki kellett cserélnem, mert sikerült ferdére dörzsáraznom... Sajnos nem vezettem meg semmivel, de már tanultam a hibámból. Szóval most gyárilag tűgörgős kar van benne. A váz többi része arra vár, hogy tudjak vele menni pár 10 kilométert. Ha bizonyít akkor belefektetek a festésbe és a drágább alkatrészekbe is. A henger áztatás valóban megkönnyítette volna a szétszedést, legközelebb már tapasztaltabban állok neki. De legalább így mechanikailag már ismerem a motoromat, most jön az elektronika áttanulmányozása, mert fél óra motorozás után leállítottam, azóta nem indult újra a kicsike. Gyertya tisztítás, csere, karbi pucolás háromszor, akku töltés, gyújtás állítgatás nem segített. De a gyújtás állításban még nincs is tapasztalatom, így azt most barátok tanácsai alapján fogom megcsinálni, meg próbálok vásárolni egy normálisabb akkut, mert szerintem egy egy használattól megpurcant, pedig nincs egy fél éves. Levéve a töltőt 6,9 V-ról 6,1-re esik le a fesz. gyújtáskapcsoló hatására meg lemegy 6 V-ra. A minap jött meg a tank amit vettem hozzá. Külsőre sokkal lestrapáltabb, de belül tükörsima, így bizonyára jobb szolgálatot tesz mint a mostani, amiből szinte kakaó folyik a karburátoromba.

                            Komment


                              #15
                              mechgyver eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ... Gyertya tisztítás, csere, karbi pucolás háromszor, akku töltés, gyújtás állítgatás nem segített. De a gyújtás állításban még nincs is tapasztalatom, így azt most barátok tanácsai alapján fogom megcsinálni, meg próbálok vásárolni egy normálisabb akkut, mert szerintem egy egy használattól megpurcant, pedig nincs egy fél éves. Levéve a töltőt 6,9 V-ról 6,1-re esik le a fesz. gyújtáskapcsoló hatására meg lemegy 6 V-ra. ...
                              Az akkuk garanciája általában 1 év vidd vissza!
                              Egy öreg járgányt elektromosan csak a teljes elektromos (amúgy a Ts-ben nincs gyárilag "elektronika") rendszer átvizsgálásával és oxid mentesítésével (vezeték csere, szénkefék, fesz. szab. stb ...) lehet tenni!
                              De ha elektronikát akarsz bele akkor ajánlom a gondozás mentes, bárki által beállítható tuning szettet: MZ tranzisztoros gyújtás

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X